Bad_Boy_Gaby Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Salutare. Am o problema cu motorul. Abia ating acceleratia si urca in 4000rpm si cateodata imi oscileaza turatia de la 900 la 3000rpm. I-am curatat injectoarele, i-am reglat supapele, am pus-o si pe tester si nu arata nici o eroare. Daca i sa mai intamplat cuiva asta sau stie de unde vine problema sa-mi spuna. Multumesc! Link to comment
VAXXi Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Ai incercat invatarea turatiei de ralenti ? Link to comment
Bad_Boy_Gaby Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Multumesc, dar nu a mers. Am incercat! Si drept sa spun tot m-am saturat de mecanici...ieri a fost a4a oara cand m-am dus la ei cu speranta de a rezolva problema si nu a fost asa...iarasi m-au programat si nu prea mai am chef sa arunc bani degeaba. Link to comment
tolin Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Cauta sa n-ai pierderi de vaccum la tot ce este legat de colectorul galeriei de aer: furtune, valva PCV. Sau mecanismul clapetei de acceleratie defect. Link to comment
Bad_Boy_Gaby Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 Asta e primul lucru care l-am facut. Prima oara asta am crezut (ca trage aer fals) dar nu a fost asa. Am un prieten mecanic care sa uitat putin la ea si mi-a spus ceva legat de clapeta de acceleratie (trottle senzor sau cam asa ceva) ca ar fi un fel de potentiometru si daca e defect nu stie sa-mi mai citeasca clapeta de acceleratie (problema cu acceleratia) si problema cu oscilarea turatiei la mersul liber al motorului cica ar fi by-passul deoarece el a scos piesa sa se uite la ea daca functioneaza bine si jumatate din capul piesei era lustruita (adica nu inchide bine=stramba). Tot ce am de facut e sa schimb piesele si sa vad daca revine la normal mersul motorului. Link to comment
tolin Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Fara aer suficient nu se poate tura un motor termic, orice i-ai face. Aer poate patrunde necontrolat pe la clapeta, pe la IAC/MTIA (ce are motorul tau ?), pe la valva PCV sau pe la furtunurile aferente. Faptul ca se tura spune ca benzinea si scanteia suficient, deci, umblatul pe calea benzinei (injectoare, supape) si a scantetii este inutil. La fel, degeaba informeaza gresit un senzor de pozitie clapeta (TPS), daca o cale de aer nu este deschisa, motorul nu se poate tura, la 4000 rpm, cum ai relatat. Prin cele relatate putem concluziona ca mecanicul la care ai apelat stie sa desfaca si sa puna la loc piese, dar nu prea stie cum functioneaza un motor cu injectie controlata. - scoate toate furtunurile aflate dupa nivelul clapetei si examineaza-le cu atentie, prin deformare; - verifica buna functionare a valvei PCV; - linkul pentru invatarea turatie de ralanti (Idle Learn) pentru Spark dat de catre un coleg este gresit, foloseste metoda de la Matiz euro3-4 (5sec. On, 5 sec. Off, dupa care actionezi demaror); - informeaza ce fel de dispozitiv are motorul tau pe post de "soc automat" (IAC sau MTIA), e suficienta o poza. Link to comment
Axel7 Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 fftopic: Tolin, vrei sa spui ca la Spark nu se foloseste aceeasi metoda obisnuita ca la celelalte Chevrolet? Eu pe aia am folosit-o si a mers. Link to comment
tolin Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Procedurile tin de tipul ECM-ului, nu de marca masinii, deci, un sistem este la motorul de 0,8L si altul este la motorul de 1L, conform manual de service (nu s-a precizat, inca, tipul motorului). Atata timp cat nu umbli sa modifici mecanic reglajul la "socul automat", n-ai cum sa vezi cu ochiul si sa auzi cu urechea ca procedura de Idle Learn functioneaza, deci, nu stiu ce ai verificat tu. Altfel, eu vorbeam despre link-ul catre procedura si despre topicul (ne)indicat de catre acesta. Link to comment
Bad_Boy_Gaby Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 Multumesc pentru informatie. Am fost la magazin astazi dimineata si am cumparat cele 2 piese. Le-am schimbat si motorul functioneaza acum perfect. Fara reset, fara idle learn, fara nimic. Doar schimbate. Oricum, multumesc pentru tot. Link to comment
wwillym Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Scuze, dar eu nu inteleg care sunt cele 2 piese schimbate pana la urma... IAC si valva PCV? Sau TPS...? Link to comment
Bad_Boy_Gaby Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 TPS-ul si By passul. Link to comment
romitzu78 Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Si cat acostat toata afacerea? Link to comment
Axel7 Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 (edited) Ca sa nu mai deschid alt topic, intreb aici. Motorasul de la clapeta de acceleratie merge non-stop, nu se mai opreste ca inainte. Se aude cand stau cu motorul la relanti. Mentionez ca a fost curatata clapeta saptamana trecuta, dat si reset general, dar fara niciun rezultat. Motorasul pare sa mearga in gol tot timpul, indiferent ca turez motorul sau nu, dar nu am probleme cu turatia la relanti sau in mers. (poate oscileaza foarte putin, uneori) Cei de la service au pus testerul, dar daca n-am niciun cod de eroare, nu au cum sa imi schimbe clapeta. Ce e de facut? O las asa? L.E.: Motorasul de la MTIA, daca nu ma insel. Edited April 25, 2010 by Axel7 Link to comment
tolin Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 MTIA merge de cand pui contactul pe ON. Link to comment
Axel7 Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Sincer, stiu sigur ca inainte se mai oprea. Acum se aude ca si cand ar merge tot timpul in gol. Link to comment
tolin Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Nu merge in gol, iti tine clapeta intr-o anumita pozitie. Pana acum n-ai sesizat, nu esti primul si nici ultimul. Link to comment
Axel7 Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Ok. Atat timp cat nu-mi face probleme, inseamna ca merge bine. In orice caz, la asta nu se umbla, nu? Adica nu poate fi vorba de curatat sau eu stiu.. Link to comment
Corneda Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 (edited) Salut Si eu am o intrebare referitoare la un Spark din 2008 cu 10.000 km. Masina mai mult sta in parcare. Imediat dupa pornire motor nu se tureaza putin cum ar trebui. Se chinuie vreo doua secunde la aprox 800 ture, apoi sare la 1200 si isi revine usor. De asemenea, lasata dupa aceea la relanti, dupa vreo doua minute fara acceleratie, incepe sa varieze relantiul intre 900 - 1200 ture, insa daca ii dau doua pedale de acceleratie mai sanatoase isi revine. In mers nu sunt probleme, merge perfect. Aveti vreo parere? Multumesc Edited August 19, 2011 by Corneda Link to comment
cioly Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 stie cineva la cati km ar trebui schimbate injectoarele la un motor de 1 l, de spark sau de ce la pornire pret de cateva zeci de secunde variaza turatia in relanti. va multumesc Link to comment
Marius_Sparky Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o info. Am un Spark 2012 si vreau sa stiu daca a mai intalnit cineva urmatoarea situatie : In momentul in care pornesc masina cu motorul rece (ex dimineata) se tureaza ff rau si ramane turata la 1000+ o vreme pana se incalzeste motorul., si mai am o situatie in care daca misc volanul stanga dreapta cresc turatile pentru o periada scurta si dupa revin imediat la normal. Gen parca volanul ar fii o pedala de acceleratie. Link to comment
Mircea Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 E normal. Fa-i o curatare a corpului clapetei de acceleratie si a IAC, o invatare a turatiei de relanti (Idle Learn) si ar trebui sa se diminueze fenomenul. Link to comment
mstaniloiu Posted April 9, 2019 Share Posted April 9, 2019 Buna ziua, vad ca nu s-a mai scris de mult pe aici ... am si eu aceeasi problema ... turatie mare la rece, apoi instabil, daca ating acceleratia "sare " in 2500 de ture samd. 1.In primul rand, am nevoie sa inteleg toate codificarile/ acronimele de mai sus , IAC, valva PCV, TPS (Senzor de pozitie a acceleratiei) , MTIA , "bypass-ul" ? 2.Metoda de la "Matiz euro3-4 (5sec. On, 5 sec. Off, dupa care actionezi demaror);" - functioneaza, este OK ? Multumesc mult, Link to comment
ches Posted April 11, 2019 Share Posted April 11, 2019 Pentru a intelege acronimele trebuie sa cauti pe google, sunt inclusiv clipuri video unde ti se explica ce e fiecare si ce rol are, sunt nume consacrate, nu specifice Daewoo/Chevrolet. IAC = Idle Air Control PCV = Positive Crankshaft Ventilation MTIA = Throttle body nu-stiu-ce, practic clapeta de acceleratie este actionata de un motoras la relanti in loc de o cale separata pentru aer cum e la IAC. De regula Daewoo/Chevy cu MTIA sunt mai dispuse la probleme cand se murdareste clapeta Metoda de la Matiz merge, dar cu diferenta ca trebuie sa tii 10 sec cheia in pozitia ON. Binienteles intai trebuie sa cureti clapeta de acceleratie si IAC, altfel faci degeaba procedura de idle learn. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now