VAXXi Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Începând cu data de 1 august 2010 nu vor mai fi eliberate roviniete autocolante, tariful de utilizare al drumurilor urmând a fi achitat numai prin intermediul unui sistem informatic, potrivit proiectului de Ordonanţă de Guvern iniţiat de Radu Berceanu, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii. Sistemul informatic de emitere, gestiune monitorizare si control al rovinietei electronice este util, în principal, pentru creşterea colectării veniturilor, prin gestiunea coordonată a reţelei, având în vedere faptul că în prezent acest tarif nu este încasat într-o proporţie corespunzătoare. Introducerea acestui sistem şi a conceptului de rovinietă electronică va permite: - eliminarea, în final, a autocolantului matcă - cupon. Utilizatorul va primi numai documentul de plată din partea distribuitorilor, în cazul în care doreşte achitarea tarifului la aceştia, sau o confirmare care atestă tranzacţia, în cazul în care plata se efectuează prin internet; - achitarea prin mijloace electronice a tarifului de utilizare; - crearea bazei de date cu vehiculele pentru care a fost achitat şi este valabil tariful de utilizare; - simplificarea procedurii de control prin utilizarea de sisteme de monitorizare a reţelei de drumuri naţionale din România, în regim permanent. Acest sistem va face posibilă controlarea în mod automat a tuturor vehiculelor, prin identificarea automată vizuală a numerelor de înmatriculare (numai imaginea din zona numerelor de înmatriculare), înregistrată la momentul tranzitării, poziţia geografică de unde s-a facut înregistrarea, precum şi controlarea în teren. CNADNR va putea urmări eşantioane de trafic şi transmite către personalul care face verificări ordine de lucru prin intermediul unor terminale mobile privitor la datele de identificare ale vehiculelor de controlat. Stire completa in Jurnalul National si pe Hotnews. Licitatia organizata de Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) in vederea achizitionarii unui sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare si control al rovinietelor a fost castigata de asocierea Novensys Corporation/UTI Systems, a declarat pentru HotNews.ro, directorul general al companiei nationale Dorina Tiron. Suma propusa de asociere se ridica la 35,96 milioane de lei, fiind a treia oferta din punct de vedere al pretului. UTI Systems face parte din grupul UTI, controlat de omul de afaceri Tiberiu Urdareanu, cunoscut pentru numeroasele contracte incheiate cu statul. In cadrul licitatiei, au depus oferte asocierea Novensys Corporation – UTI Systems (35,96 milioane de lei), firma Indra Sistemas, (34,35 milioane de lei, fara TVA), consortiul Radcom-Elsag Datamat-Informatica Feroviara, (65,65 milioane de lei, fara TVA) lei, asocierea Romstrade-Vector-Intel (30,55 milioane de lei) si Asesoft International (36,33 milioane de lei, fara TVA). Hehe Link to comment
hitman Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Ca la unguri deci. Baietii destepti de la u.t.i nu iarta nimic! Link to comment
laurentziu83 Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 La unguri nu te verifica de vinieta decat pe autostrazi. Link to comment
Salex Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 (edited) Pai, pina acum, nu era tinuta o evidenta a platitorilor ? Eu, cel putin, asa stiam, ca AND are o baza de date in care figureaza toti cei care si-au lipit timbrul pe geam. Din toata povestea asta eu inteleg ca se inlocuieste timbrul si verificarea vizuala facuta de organul de Politie cu un sistem de supraveghere similar celui unguresc. O fi mai bine, o fi mai rau ? Ma rog, e si asta o chestie relativa, binele cuiva poate insemna raul altcuiva. Daca UTI e bagat in asta, cam stiu cui o sa-i fie bine . Eu as mai fi curios cine si cum intervine in cazul depistarii unui automobil care circula fara vigneta LE: Acum m-a palit ! Cumva se vrea gasirea unei utilitatii sistemelor video-radar declarate ilegale pe anumite tronsoane de drum ? Edited January 21, 2010 by Salex Link to comment
Tommy Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 (edited) UTI sunt bagati si de data asta, dar nici nu sunt multi care o pot face. Si la ei insa e criza mare, nu prea mai au oameni. Probabil vor trimite amenda acasa. Edited January 21, 2010 by Tommy Link to comment
Salex Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Nu la capacitatea de implementare ma refeream, foarte posibil sa nu fie altii in afara de UTI capabili sa o faca. Ideea era daca era sau nu necesara o astfel de abordare. Pentru ca, daca s-a mers pe principiul trebuie sa facem lucrul asta (adica stiind cam cine poate sa il faca ...) se cam schimba datele problemei. Ma rog, in fapt nu se schimba nimic, daca esti baiat destept ai multe sanse sa cistigi contracte cu statul foooarte profitabile Link to comment
dark_M Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Eu sant perfect de acord cu aceasta lege,sa fie ca la unguri,numai ca este o mica problema: noi nu avem drumuri ca la unguri.Noi avem transee prin care ne rupem masinile zi de zi,transee pe care acuma vor bani in plus ca sa-si mai ia vreun baiat destept un ferarri,sau mai stiu eu ce vila.mi-e sila de tara asta si de legile date fara cap sau numai in interesul baietilor destepti Link to comment
adrian_r5 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 sa fie ca la unguri,numai ca este o mica problema: noi nu avem drumuri ca la unguri. Daca e sa fie ca la unguri atunci pina la 3.5 t s-ar plati vinieta doar pt. autostrazi ... pe restul drumurilor ar fi gratis ... Link to comment
Viktor Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 ... pe restul drumurilor ar fi gratis ... Nu e gratis, exista o taxa anuala in functie de greutatea masinii. Ex: pentru masina mea, e aproximativ 150lei/an, iar pentru autobanda, toata lumea plateste. Depinde de ce matrica(rovinieta) cumperi, de la cea mai ieftina de 4 zile pina la...1 an. Link to comment
Satori Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 La unguri nu te verifica de vinieta decat pe autostrazi. Te minti singur? La 10km de vama era duba cu camera de filmat intr-o rapa de langa drum, nu se vedea decat camera de pe plafon. Politia era putin mai incolo. Drumul avea o banda pe fiecare sens (da, stiu, pentru babele de romania asta se numeste autostrada). Eu sant perfect de acord cu aceasta lege,sa fie ca la unguri,numai ca este o mica problema: noi nu avem drumuri ca la unguri.Noi avem transee prin care ne rupem masinile zi de zi,transee pe care acuma vor bani in plus ca sa-si mai ia vreun baiat destept un ferarri,sau mai stiu eu ce vila.mi-e sila de tara asta si de legile date fara cap sau numai in interesul baietilor destepti Daca te-ai trezi, ti-ar fi... mila de tine. Mai intai vin taxele si dupa aceea vin drumurile, nu invers. Asa a fost si la ei si asa este si la noi. Daca credeti ca astea sunt taxe, mai asteptati putin, o sa trebuiasca sa creasca la nivelul celor de afara. O sa apreciati vremurile de acum, o sa va amintiti de ele ca "atunci cand eram liberi". Link to comment
adrian_r5 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 @viktor - nu imi permit sa te contrazic ... eu priveam lucrurile prin prisma unui cetatean strain care intra in Ungaria pe la vama Cenad si care pina la Szeged nu trebuie sa plateasca nimic pt. a putea circula pe E68 / 43 Link to comment
Satori Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Avem taxa mai mica chiar si decat Bulgaria. http://en.wikipedia.org/wiki/Vignette_%28road_tax%29 @viktor - nu imi permit sa te contrazic ... eu priveam lucrurile prin prisma unui cetatean strain care intra in Ungaria pe la vama Cenad si care pina la Szeged nu trebuie sa plateasca nimic pt. a putea circula pe E68 / 43 Esti sigur ca nu trebuie sa platesti? Ce rost ar avea sa te verifice, atunci? (eu platisem deja, deci nu m-au oprit) Link to comment
Viktor Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 (eu platisem deja, deci nu m-au oprit) Ce ai platit? Link to comment
Satori Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Presupun ca vigneta, 4 zile. Ce altceva as fi putut sa platesc? Imi amintesc sigur ca durata era 4 zile, desi eu tranzitam HU in mai putin 24 de ore, nu a contat. Link to comment
adrian_r5 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Esti sigur ca nu trebuie sa platesti? Ce rost ar avea sa te verifice, atunci? (eu platisem deja, deci nu m-au oprit) Din ce stiu eu autoturismele nu trebuie ... trebuie doar de la 3.5 t in sus (nu sint sigur 100 % de tonaju' asta ... eu un semn care avertizeaza despre taxa asta imediat cum treci de sensul giratoriu dintre Mako si Kiszombor). In ceea ce priveste "duba cu camera de filmat" ... am trecut de multe ori pe linga ea si nu m-a intrebat nimic ... iar politia sta tot timpul intr-o Skoda Octavia la vreo 1 km pe dreapta dupa ce treci de vama Cenad. Cind merg pe autostrada platesc the motorway toll la benzinaria Mol imediat dupa intrarea in Szeged pe dreapta (platesc cu card) Link to comment
Viktor Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Satori, presupun ca ai mers si pe autobanda si de aceia a trebuit sa platesti acea vigneta de 4zile (aproximativ 20lei acum). In cazul in care nu intri pe autobanda, nu trebue platit nimic. Si M0 e gratis. Link to comment
Satori Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Da, am mers, eu trebuia sa o platesc sigur, nu e problema. Dar de ce ai face control daca drumul era free? Singura varianta pe care o vad este ca era free pentru autoturisme cu m De aceea intrebam, sigur nu trebuie platita taxa daca merg cu masina si nu ma ating de autostrada? Exista o harta cu drumurile taxabile sau netaxabile, in functie de categori de vigneta. Se poate sa o caute cineva care stie ungureste, ca se pare ca in engleza nu o gasesc. Link to comment
Viktor Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 (edited) Atit timp cit nu te atingi de autobanda, nu trebue platit nimic. Cit despre autobanda, legea spune cam asa: Incerc sa o spun mai pe intelesul tuturor. Poti circula pe autobanda toata ziua fara a avea vigneta cumparata DAR, in decursul zilei respective, trebue sa o cumperi (deci te grabesti si nu ai timp sa o cumperi, o cumperi mai tirziu sau seara, interesul e sa o platesti in aceiasi zi). Nu stiu si nu cred ca-i valabil si pentru cei de-afara. Cumparati-va vigneta inainte de a intra pe autobanda, pentru a evita neplacerile. LE.Daca exista o asemenea harta, o caut si o voi posta aici. Edited March 9, 2010 by viktor Link to comment
Satori Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Nu merge cumpararea ulterioara. în cazul cumpărării pe cale electronică nu prezintă mesajul trimis de către distribuitor pentru certificarea cumpărării, şoferul autovehiculului va achita o suprataxă corespunzătoare categoriei autovehiculului.>> Am gasit harta dar nu stiu sa o citesc: http://www.autopalya.hu/engine.aspx?page=Map&r=M7&t=4 Link to comment
laurentziu83 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Eu am platit vigneta ungureasca la prima benzinarie MOL de pe autostrada, practic deja intrasem pe autostrada. Eram cu cineva care batea de ani buni drumurile Europei, de pe vremea cand ti se cerea viza, nu doar pasaport. Vigneta de Austria am cumparat-o de la o benzinarie din Viena, dupa ce facusem deja 60 de km prin Austria. Link to comment
Viktor Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Cum spuneam mai sus, nu cred ca e valabil si pentru cei de-afara, ca sint doar in tranzit sau pentru scurt timp pe meleagurile Ungariei, dar pentru cei de-aici e valabil (ca na, odata ce locuesti aici, te vor gasi foarte repede sa-ti trimita un cec de plata). Eu am intrat de multe ori pe autobanda si am mers vreo 140km fara vigneta, am comparat-o de-abea seara. Nu au fost probleme. De aceia v-am sugerat sa cumparati vigneta inainte de a intra pe autobanda caci, vorba aia, cei in mina - nu-i minciuna. Link to comment
Salex Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 (edited) De aceea intrebam, sigur nu trebuie platita taxa daca merg cu masina si nu ma ating de autostrada? Sigur ! De altfel, pe vremea cind aveau vigneta similara cu a noastra, erau trecute in clar drumurile (autostrazile) ce necesitau pleasca in parbriz. Eu, de obicei, cumpar vigneta din Szeged. In Decembrie am incercat ceva mai extrem, am cumparat-o din Romania de la ultimul Petrom dinainte de vama (Nadlac). Mi-a fost putin teama insa, dupa ce am primit bonul cu toate datele masinii si confirmarea de la ei, totul a fost OK. PS: I-am vazut si eu in repetate rinduri pe aia de la drumuri cu camera foto cu un obiectiv de cca jumatate de metru. De fiecare data am trecut pe linga ei fara vigenta si nu m-a intrebat nimeni nimic (nici macar baietii din Octavia Tour din padure ) LE: Nu am rabdare sa caut informatii exacte insa cred ca asta este o sursa buna de informare. Edited March 9, 2010 by Salex Link to comment
Satori Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Inseamna ca asta e. Sub 3.5t numai autostrazile se taxeaza, si nici alea toate. Nice! Pacat ca au taxa pentru motoare PS: Padure, groapa, ... cine zice ca ai nostri pandesc, ar trebui sa ii vada pe astia. Si pe bulgari, aia-s cei mai tari, baga masina in lanul de grau Link to comment
Viktor Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 (edited) Pentru turismele din categoria D1 se plateste: M1 - da M3 - da M5 - da M6 - da M7 - da M8 - da M35 - da M70 - da Nu se plateste pentru: M0 - nu M2 - nu M9 - nu M15 - nu M43 - nu De asemeni, nu se plateste pentru nici un drum national. LE. Din 2011, taxa pentru camioane va fi calculata in functie de distanta pe care o va parcurge pe autostrada, adica, platesti de la km X pina la km Z. Edited March 9, 2010 by viktor Link to comment
adrian_r5 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 (edited) Imi amintesc sigur ca durata era 4 zile, desi eu tranzitam HU in mai putin 24 de ore, nu a contat. Sper ca esti de acord totusi ca a meritat "cu virf si indesat" banii dati desi ai circulat doar o zi din cele 4 platite. Se poate si mai rau ... de ex. la sloveni se platea minim pe jumatate de an - 35 euro (asta in 2008 cind s-a introdus vinieta) ... apoi s-au mai razgindit putin si de anu' asta au bagat si Weekly vignette for (two-track) vehicles up to maximum permissible weight of 3.500 kg de 15 euro (iar pe aia yearly vignette au facut-o 95 euro de la 55) ... si n-au decit 464,7 km de freeways and expressways ... e drept destul bine facuti si cu multi bani cheltuiti - uite aici Črni Kal Viaduct Slovenian motorways toll Mai intai vin taxele si dupa aceea vin drumurile, nu invers. Asa a fost si la ei si asa este si la noi. Perfect de acord ... da' sint multi ani de cind eu platesc taxele ... si drumuri nu prea ... si nu ma pling de citeva gropi ci de lucruri mult mai grave ... de ex. E70 Timisoara - Lugoj a fost in santier vreo 5 - 6 ani (si n-are decit 60 km) ... iar portiunea dintre Lugoj si Dr. Tr. Severin si acum e tot ciopirtita si neterminata ... si e asa de prin 2002 ... La 01.01.1997 pretul benzinei s-a dublat de la 1000 lei la 2000 lei (s-au bagat ceva accize) iar apoi de pe la sfirsitul lu' februarie s-a facut 3000 lei tot din motive de accize si alte taxe ... platim rovinieta, taxa de drum in benzina ... si primim bataie de joc ... Pina si Macedonia are autostrazi mai multe decit noi - Motorways in the Republic of Macedonia ... Edited March 9, 2010 by adrian_r5 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now