Jump to content

Recommended Posts

Salut. In aceasta dimineata o chestie foare ciudata s-a intamplat. Am pornit masina, am lasat-o 5 minute cu motorul pornit pana am dat zapada jos de pe ea, si am pornit spre birou. Dupa 5 km am observat ca acul indicator de temperatura a apei a crescut cu mult peste jumatate, apropriindu-se de 3 sferturi, si aerul ce intra in masina era tot rece. E prima oara cand se intampla asa ceva. Mentionez ca erau -19 grade afara. E normal sau trebuie sa merg iar in service? (ESPERO 1.5 DOHC)

Link to comment

@lascarica: daca nu esti bine familiarizat cu "arhitectura" circuitului de racire, nu ii da omul idei gresite. Daca termostatul blocat pe inchis ar fi fost singura problema, motorul s-ar fi incins dar i-ar fi bagat caldura la greu. Din descriere pare mai degraba sa fie o garnitura de chiulasa cu buba. Cauta detalii pe topicul dedicat.

Link to comment

Ce treaba are distributia cu garnitura de chiulasa ? Cand schimbi distributia nu dai chiulasa jos.

 

@bogdanbobu: Dar acum te-ai uitat sa vezi daca mai ai suficient lichid de racire in instalatie ? Eu pe asta pariez. Lichid putin, motorul nu se raceste, deci ii creste temperatura al naibii de mult si nici nu ajunge in calorifer, deci de-aia iti baga aer rece.

Edited by smailmiami
Link to comment

Dar poate totusi nu e de la chiulasa... Ce altceva sa fie? Sa vad si in seara asta daca-mi mai face aceeasi problema ...

 

Da, m-am uitat in vasul de expansiune , nu era la maxim , dar avea in interior. Asta, dupa ce a mers motorul. Am sa mai adaug acum niste lichid, sa fie la maxim si sa vad daca tot asa face.

 

Ok. am sa mai adaug niste lichid, si am sa vad cum se comporta. Maine dimineata va spun daca a fost de la lichid sau nu. Multumesc tuturor, 4 now.

Edited by bogdanbobu
Link to comment

In toamna ai bagat antigel sau apa distilata?

Fai plinul si urmareste daca nu scade din nou.

Cind ai pornit motorul instalatia de conditionare era pe caldura sau ai umblat la ea? Ma gindesc ca poate a ramas blocata de la frig pe rece.

Garnitura de chiulasa inseamna ca pierde antigel, nu ?

 

 

  • Like 1
Link to comment

Smailmiami, ma refeream la banii dati pe manopera. Daca tot desface omu ala motoru, de ce sa nu se uite si la chiulasa si la restul...Ca nu cred ca iti mai ia bani in plus. Acum, daca e de schimbat garnitura de chiulasa, mai da inca pe atat cat a dat la distributie de schimbat. Am spus asta pt ca si eu am facut la fel cand am schimbat distributia...Mi-a schimbat si garnitura de chiulasa si nu mi-a mai luat bani in plus pe manopera!

Link to comment

Usor mai baieti numai speriati omul din prima asa. Daca fierbe apa si da pe la supapele vasului de expansiune cand e acul la 3 sferturi atunci e grav. Daca nu, e indicatorul defect sau contact imperfect in bord ca la cielo :) .

Ventilatorul de racire e pornit cand e apa la 3 sferturi?

 

PS. Daca inghetata apa in instalatie la prima pornire pompa de apa "barbierea" cureaua de distributie si la revedere pornire. Insa ar fi bine de verificat.

 

Asta inainte de a desface motorul degeaba.

Edited by Dj_Dark
Link to comment

Ca nu cred ca iti mai ia bani in plus.

E, la naiba, cum sa nu-ti ia ! Pentru distributie dai roata dreapta jos, capacul de la distributie si deja esti acolo. Pentru garnitura de chiulasa mai trebuie sa dai o gramada jos, inclusiv ... chiulasa, deci cum dracu sa le faci in aceiasi bani ?

Link to comment

Offtopic: Eu am zis din experienta.Chiar mecanicul mi-a zis ca daca tot o fac pe una, sa o fac si pe cealalta, ca tot e nevoie, fara bani in plus, pe aceeasi manopera.

Pai experienta ta te cam inseala. Daca schimbi garnitura de chiulasa, normal ca trebuie sa dai si distributia jos, deci nu te costa nimic inlocuirea distributiei, caci la reasamblare o pui pe aia noua. DAR. daca tu vrei sa schimbi doar distributia, asta n-are ABSOLUT nici o treaba cu inlocuirea garniturii de chiulasa, caci practic nu te atingi de chiulasa. Pe scurt, demontarea chiulasei implica demontarea distributiei, [deci nu te costa a doua operatie], dar demontarea distributiei nu implica demontarea chiulasei, [deci te costa a doua operatie]. Ai priceput acum ?

Link to comment

Da, sa traiti! Am priceput ..si stiam lucrul asta dinainte! Insa, eu ziceam ca daca tot a dat distributia jos, mai era un pas pana la garnitura de chiulasa (e drept ca trebuia umblat la chiulasa) , insa nu cred ca ii mai lua in plus, eventual o mica diferenta (care depinde de mecanic, cat de bine te ai cu el) care parerea mea e ca s-ar fi meritat , nu e un pret prea scump pt a-ti sti masina in regula., mai ales cand e vb de garnitura de chiulasa la masina de 13 ani!

Link to comment

Pai in cazul asta ar fi putut s-o si segmenteze, ca daca tot dai chiulasa jos, mai dai baia si gata, ba mai bagi si cuzineti. Ii mai dai si tu de-o bere ... si uite asa cu bani de distributie plus 2 beri iti faci tot motoru'. Unde s-o gasi mecanicu ala, hmmm ... Sorry, ing3r, te-ai inselat cap coada, nu-ti da nimeni jos chiulasa in banii de distributie sau p'acolo, deci n-o mai da cotita. La revedere ! :thumbl:

Link to comment

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Am ajuns la concluzia ca cel mai probabil are un dop de gheata undeva. Singura problema este ca nu am unde sa o incalzesc.

 

Am sunat si la un service, unde ma duc eu de obicei, si mi-au confirmat povestea cu dopul de gheata. Dar unde s-o dezghet? Sau trebuie sa astept sa iasa ghioceii si toporasii ?

Edited by bogdanbobu
Link to comment

Chiar astazi am ajutat un prieten intr-o problema asemanatoare. Ne-am inarmat cu 2 bidoane de 5 litri pe care le-am umplut cu apa fiarta-fiarta, 2 cani ditamai si ne-am apucat sa punem apa fiarta cu canutza pe fiecare furtun pe unde s-a putut. Am pornit motorul si l-am lasat sa mearga un pic pana a inceput sa se incalzeasca, apoi am inceput s-o turam ca sa cresca presiunea apei prin motor si ina maxim 30 minute de la inceperea operatiei am scapat de dopul de gheata. L-am pus pe prietenul meu apoi sa bage antigel calumea in ea.

Link to comment

Cum ti-am zis si aseara: daca tu ai ace de gheata in vasul de expansiune, mai mult ca sigur radiatorul si caloriferul sunt tun. Nu risca sa aplici metoda expusa de Smail, incearca sa o dezgheti undeva, chiar si la service, daca o lasi de seara pana dimineata se dezgheata.

Link to comment

Eu am patit exact la fel cu Dacia. Data viitoare sa nu te mai zgarcesti la 20-50 RON si baga un antigel mai bun si o concentratie mai buna. Dupa parerea mea...daca o lasi intr-un garaj/service.. parcare subterana mall a doua zi e ca noua :) .

Link to comment

Subscriu la faza cu zgircenia...decit antigel in apa mai degraba apa in antigel...cind am verificat zeama din instalatie in toamna mecanicul a zis ca pot sa ma duc la rusi linistit, aveam antigel pt -39 grade 10000000.gif

Si eu dus cu pluta, asta vara am completat (aveam 50-50 concentratia adica pt -20, schimbat nov. 2008) cu antigel... concentrat 10000000.gif

"Decit sa nu ajunga mai degraba sa nu ramina" 21000000.gif pt 20-50RON nu se merita sa te risti...e deajuns sa sara un furtun si te-a facut fericit...

Apa sub forma de gheata e buna chiar recomandata in whisky/votca dupa preferinte nu in motor 10000000.gif

Edited by lascarica
Link to comment

Dar nu exista riscul sa pocneasca ceva din cauza socului termic ?

La mine, nu. Si oricum ma refeream strict la ce a intrebat colegul de mai sus, adica situatia cu dopul de gheata, cand nimic nu este inghetat, deci nu cand este totul bocna. Iar daca totusi este totul bocna, mai mult ca sigur s-a dus dracu blocul sau chiulasa din cauza inghetului initial de -x grade, nu al dezghetarii. In caz ca a inghetat totul tun, eu demontez radiatorul, cate furtune este posibil, pe care le dezghet separat, iar pe ce ramane pe masina pus apa fiarta din belsug, inclusiv prin toate orificille pe unde circula apa. Fiecare cu posibilitatile lui, de.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...