Red Matiz Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Hy! As dori ca ceasul de bord de la Matiz sa indice ora mereu, nu doar cu contactul pus.Are cineva vreo idee , cum s-ar putea realiza? Nu cred ca este foarte dificil d.p.d.v. technic ,dar nu ma pricep. Ceva cablaje? Merci. Link to comment
claz Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Ceasul de bord functioneaza in mod continuu, afisarea facandu-se doar cand pui contactul. Afisajul ceasului este cu LED-uri legate in matrice si poate fi cu anod comun sau catod comun. Prin punerea contactului, de fapt alimentezi cu plus sau cu minus anodul sau catodul comun al afisajului, dupa caz. Pentru a functiona in mod continuu, trebuie sa legi permanent la plus sau la minus firul care pleaca de la contact. Nu am schema electrica de conectare, dar poti sa identifici usor prin masurari. Ceasul de bord poate sa aibe trei sau patru fire, depinde de varianta: 1. Plus permanent 2. Minus permanent 3. Comanda afisare (plus sau minus, dupa caz) (4). Comanda de la pozitii, astfel incat luminozitatea afisajului este maxima cu luminile de pozitie stinse si luminozitatea este redusa cu luminile de pozitie aprinse. Sper sa te descurci. Bafta! Link to comment
SORAN Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Da dar daca il pui la luminozitate maxima sau chiar daca sta asa aprins tot timpul cam cat o consuma? daca mai ai si o alarma...zic si eu! Link to comment
claz Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 @soran: omul nu a pus problema cat consuma ceasul, a intrebat cu totul altceva! Tocmai am spus ca afisajul este cu anod sau catod comun => baleiere => la un moment dat este un singur digit din afisaj aprins (!!!) => nu consuma mult (!!!) Link to comment
NFS Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Hai sa fac si eu o fapta buna pe ziua de azi. Matiz - Circuit bricheta, iluminare scrumiera si ceas. Scanat din Manualul de Matiz de la ed. KSI Link to comment
tolin Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 @nfs > de ce nu o faci si pe a doua, sa spui omului care fir sa-l mute ? Link to comment
NFS Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Pai doua fapte bune ar fi prea mult pt ziua de azi. Daca are rabdare pina maine... Glumesc, habar n-am! Edit: Ok, m-am uitat nitel si cred ca tre sa ia firul din mijloc (RY) de pe IGN1 si sa-l puna pe ACC ! Da' rog si unu mai specialist decat mine sa-si dea cu parerea! Link to comment
bogdan_o Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 RY trebuie legat la R. Si asta pentru R este firul de + permanent. Link to comment
Red Matiz Posted March 26, 2005 Author Share Posted March 26, 2005 Multumesc pentru "viteza de reactie" Pe voi nu v-ar interesa? Asa am si la Focus si nu-mi descarca bateria Sa vad ce va iesi! E mai practic. Link to comment
dsign Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Daca Red Matiz vrea sa-si puna ceasul pe permanent, ma ofer sa-l ajut, cu mare placere si GRATIS! Link to comment
Red Matiz Posted March 27, 2005 Author Share Posted March 27, 2005 In concluzie, varianta (cu schema electrica atasata) este cea finala? A propos, cum se scoate ceasul ca sa ajung la fire? Se "forteaza cu surubelnita? N-as vrea sa rup ceva picioruse de plastic Link to comment
SORAN Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 O surubelnita dreapta bagi varful ei intr-o carpa dintr-un material subtire si incerci usor sa desprinzi ceasul de bord. Carpa este ca sa nu zgarii pe acolo. Daca nu merge fiind masina mai noua si plasticul mai ferm acolo, incearca doar cu surubelnita. Link to comment
aqua Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 ce rost are sa functioneze ceasul din bord incontinu? dormi in masina ? sau folosesi masina pe post de cronometru ? hai ca v-am enervat si eu. parerea mea este ca nu sa realizat acesta legatura a ceasului din fabrica deoarece nu se vede utilitatea acestui fapt , iar daca pui contact si revi la pozitia 0 a cheii vezi ceasul fara nici o problema.deci ? ??? Link to comment
cchrism Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Din pacate/fericire la Matiz ceasul nu e pus pe aceeasi alimentare ca la Cas. In concluzie functioneaza doar pe pozitia 2. Poate fi mai util sa il muti pe acelasi tip de alimentare ca si cas, sa mearga pe pozitia 1 si 2. Link to comment
NFS Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 In concluzie, varianta (cu schema electrica atasata) este cea finala? Din contra, e varianta originala! La asta aplici sfatul meu sau al lui Bogdan_o (sau al lui primul, ca eu nu-s electronist) Link to comment
SORAN Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Daca te-ai hotarat sa faci ce ti-ai propus asculta sfatul lui Bogdan_o. Daca faci cum a zis el respectic legi pinii sau firele 1 si 3 ale ceasului impreuna o sa se intample ce vroiai! Link to comment
Red Matiz Posted March 28, 2005 Author Share Posted March 28, 2005 Ce inseamna "legi pinii 1 si 3 intre ei" ? Dezlipesc firul de pe 3 si-l lipesc pe 1? sau leg un fir intre cei doi pini cu firele originale lasate pe loc? Sorry dar n-am habar de electronica. Mie trebuie sa-mi dati totul "mura in gura". Salut. Link to comment
claz Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Ce inseamna "legi pinii 1 si 3 intre ei" ? Dezlipesc firul de pe 3 si-l lipesc pe 1? sau leg un fir intre cei doi pini cu firele originale lasate pe loc? Sorry dar n-am habar de electronica. Mie trebuie sa-mi dati totul "mura in gura". Salut. Hai sa recapitulam. Ai asa: 1. Rosu legat direct la plus 2. Negru legat la masa 3. Rosu/Galben alimentarea afisajului 4. Negru/Alb legat la pozitii, pentru intensitatea luminii afisajului Pentru a avea permanent pornit afisajul, trebuie sa scoti firul 3 (Rosu/Galben) din cupla si sa-l legi impreuna cu firul 1 (Rosu). Firul (3) trebuie deconectat de pe cupla, altfel baga plus pe unde nici nu te astepti. Bafta Link to comment
Red Matiz Posted March 28, 2005 Author Share Posted March 28, 2005 Multumesc tuturor! Hai sa inchidem acest topic si totodata "galceava" iscata din cauza lui. fftopic: Link to comment
Recommended Posts