Jump to content

Ceas De Bord


Recommended Posts

Hy!

As dori ca ceasul de bord de la Matiz sa indice ora mereu, nu doar cu contactul pus.Are cineva vreo idee , cum s-ar putea realiza? Nu cred ca este foarte dificil d.p.d.v. technic ,dar nu ma pricep. Ceva cablaje? Merci. =D>

Link to comment

Ceasul de bord functioneaza in mod continuu, afisarea facandu-se doar cand pui contactul.

Afisajul ceasului este cu LED-uri legate in matrice si poate fi cu anod comun sau catod comun.

Prin punerea contactului, de fapt alimentezi cu plus sau cu minus anodul sau catodul comun al afisajului, dupa caz.

Pentru a functiona in mod continuu, trebuie sa legi permanent la plus sau la minus firul care pleaca de la contact.

Nu am schema electrica de conectare, dar poti sa identifici usor prin masurari.

Ceasul de bord poate sa aibe trei sau patru fire, depinde de varianta:

1. Plus permanent

2. Minus permanent

3. Comanda afisare (plus sau minus, dupa caz)

(4). Comanda de la pozitii, astfel incat luminozitatea afisajului este maxima cu luminile de pozitie stinse si luminozitatea este redusa cu luminile de pozitie aprinse.

 

Sper sa te descurci.

Bafta!

Link to comment

@soran: omul nu a pus problema cat consuma ceasul, a intrebat cu totul altceva!

Tocmai am spus ca afisajul este cu anod sau catod comun => baleiere => la un moment dat este un singur digit din afisaj aprins (!!!) => nu consuma mult (!!!)

Link to comment

Pai doua fapte bune ar fi prea mult pt ziua de azi. Daca are rabdare pina maine...

 

Glumesc, habar n-am!

 

Edit: Ok, m-am uitat nitel si cred ca tre sa ia firul din mijloc (RY) de pe IGN1 si sa-l puna pe ACC ! Da' rog si unu mai specialist decat mine sa-si dea cu parerea!

Link to comment

In concluzie, varianta (cu schema electrica atasata) este cea finala?

 

A propos, cum se scoate ceasul ca sa ajung la fire? Se "forteaza cu surubelnita? N-as vrea sa rup ceva picioruse de plastic :wallbanger:

Link to comment

O surubelnita dreapta bagi varful ei intr-o carpa dintr-un material subtire si incerci usor sa desprinzi ceasul de bord. Carpa este ca sa nu zgarii pe acolo. Daca nu merge fiind masina mai noua si plasticul mai ferm acolo, incearca doar cu surubelnita.

Link to comment

ce rost are sa functioneze ceasul din bord incontinu? dormi in masina ? sau folosesi masina pe post de cronometru ? hai ca v-am enervat si eu.

parerea mea este ca nu sa realizat acesta legatura a ceasului din fabrica deoarece nu se vede utilitatea acestui fapt , iar daca pui contact si revi la pozitia 0 a cheii vezi ceasul fara nici o problema.deci ? ???

Link to comment

Din pacate/fericire la Matiz ceasul nu e pus pe aceeasi alimentare ca la Cas. In concluzie functioneaza doar pe pozitia 2. Poate fi mai util sa il muti pe acelasi tip de alimentare ca si cas, sa mearga pe pozitia 1 si 2.

Link to comment
In concluzie, varianta (cu schema electrica atasata) este cea finala?

Din contra, e varianta originala! La asta aplici sfatul meu sau al lui Bogdan_o (sau al lui primul, ca eu nu-s electronist) :thumbl:

Link to comment

Daca te-ai hotarat sa faci ce ti-ai propus asculta sfatul lui Bogdan_o. Daca faci cum a zis el respectic legi pinii sau firele 1 si 3 ale ceasului impreuna o sa se intample ce vroiai!

Link to comment

:-? Ce inseamna "legi pinii 1 si 3 intre ei" ? Dezlipesc firul de pe 3 si-l lipesc pe 1? sau leg un fir intre cei doi pini cu firele originale lasate pe loc? Sorry dar n-am habar de electronica. Mie trebuie sa-mi dati totul "mura in gura". Salut.

Link to comment
:-? Ce inseamna "legi pinii 1 si 3 intre ei" ? Dezlipesc firul de pe 3 si-l lipesc pe 1? sau leg un fir intre cei doi pini cu firele originale lasate pe loc? Sorry dar n-am habar de electronica. Mie trebuie sa-mi dati totul "mura in gura". Salut.

Hai sa recapitulam. Ai asa:

1. Rosu legat direct la plus

2. Negru legat la masa

3. Rosu/Galben alimentarea afisajului

4. Negru/Alb legat la pozitii, pentru intensitatea luminii afisajului

 

Pentru a avea permanent pornit afisajul, trebuie sa scoti firul 3 (Rosu/Galben) din cupla si sa-l legi impreuna cu firul 1 (Rosu).

Firul (3) trebuie deconectat de pe cupla, altfel baga plus pe unde nici nu te astepti.

Bafta :)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
 

×
×
  • Create New...