TRAKE Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Este vreo problema legala daca la iluminarea placutei de inmatriculare la un Maty folosesc leduri albastre ? Multumesc anticipat Link to comment
augustinionut Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Teoretic este: nu mai poate fi citita usor noaptea. Link to comment
KumKum Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Art.112. – (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera în urmatoarele cazuri: o) placutele cu numerele de înmatriculare sau de înregistrare nu sunt conforme cu standardul sau au aplicate dispozitive de iluminare, altele decât cele omologate; Link to comment
Yaz Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Normal nu se uita nici dracu la detaliile astea dar fiind albastre bat la ochi plus ca nu stii peste ce prost dai, mai bine lasa-le asa cum sunt. Link to comment
SORAN Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 De ce sa nu pui LED-uri albe ? Arata mai elegant si este si legal. Link to comment
marius.nita Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Asa m-am gandit si eu ca nu se iau de mine daca pun albe dar cand vor sa te arda si nu au de ce, albul devine in ochii lor un albastru deschis. ) Link to comment
SORAN Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 Eu am un breloc cu un LED albastru si le arat diferenta daca se impune Link to comment
Lucian M Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 Intrebare: de ce sa iluminezi numarul? Este un must-have, consuma mai putina benzina? Nu o zic cu rautate, pur si simplu sut foarte curios de utilitatea acestei dotari. La exterior singurele modificari aduse masinii (inafara de de vopseaua sarita de la pietricele si numarul din fata usor indoit de la stalpul din garaj) sunt sorturile de la rotile spate (cele neoriginale din fata s-au rupt) si antenele de pe pavilion (cea radio e in garaj, am pus una de matiz reglabila; cea pentru statie e cu talpa magnetica si o pot da jos cand/daca vreau). Nu am vrut sa umblu la lumini and shit, imi place cu certificatul la purtator, nu la cine stie ce sectie de politie. Succes! Link to comment
tolin Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 Intrebare: de ce sa iluminezi numarul? Sa stie si cainii pe jantele cui se pisa. Link to comment
raven84 Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 (edited) [date=04 April 2010 - 09:28 PM]Intrebare: de ce sa iluminezi numarul?... fftopic: Sa stie Garcea cine l-a lasat cu ochii in praf langa noul lui radar "invizibil" Ar fi interesant de gasit o solutie mai ingenioasa de iluminare a numarului de inmatriculaare spate. Apropo, nu dati cu pietre, dar ati observat vreunul ce mari sunt spatiile din spoiler destinate lampilor de numar de inmatriculare? In orice caz banuiesc faptul ca un matiz koreean are alt gen de lampi ce se potrivesc mult mai bine in acel spatiu... Edited April 4, 2010 by Salex Link to comment
BogdanG Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Lucian M, probabil ca tu nu iesi din casa sau probabil ca stai intr-o zona defavorizata a tarii dar in alte parti ale tarii au aparut diferite masini care au nr de inmatriculare iluminat cu LED alb de 5000k direct din fabrica si arata al naibii de bine 1 Link to comment
Lucian M Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Multumesc pentru precizare locatiei si pentru scurta caracterizare, o, tu, prea-plimbatule si iluminatule! Link to comment
Mircea Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Bine mai Luciane, tu nu ai numarul masinii luminat? Link to comment
Lucian M Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 (edited) Ba da, din fabrica a venit cu asa ceva, doua lampi in partea de deasupra. Dar nu le pun leduri albastre sau de niciun fel. Si ca precizare, nu imi place sa umblu la lumini. Imi pastrez masina cat de "originala" pot. Edited April 6, 2010 by Salex Link to comment
Salex Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Alo ... s-a terminat cu Sarbatorile ! Gata si cu off-topicul ca, de-acum, revenim la normal Link to comment
Abram Burel Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Intrebare: de ce sa iluminezi numarul? ... pur si simplu su[n]t foarte curios de utilitatea acestei dotari... 1. Numarul e mai lizibil noaptea, mai ales daca se modifica lampa/lampile pentru o iluminare uniforma (ca la mine ). Probabil ca e ilegal, dar nu cred sa fie vreun politist care sa se ia de tine pentru ca l-ai ajutat! Cu iz de anecdota (am mai povestit undeva, cred), am fost oprit odata pentru depasirea vitezei si cel din masina cu radarul incerca sa-l convinga pe cel de la "oprire" ca am lumini albastre la numar, dar asta s-a dus in spate si ia zis ca-s cat se poate de albe, asa ca am luat o amenda "modica" pentru ca am mers prin oras cu vreo 80 la ora In ceea ce priveste utilitatea, un exemplu nedorit ar fi daca iti fura cineva masina si tocmai faptul ca se pot citi numerele mai bine i-ar ajuta pe politisti sa repereze masina. 2. Se reduce, e drept nesemnificativ, consumul de energie. Am mai facut odata un calcul cu iz ironic la adresa economiei de combustibil ce s-ar face daca ar lipsi 10W din consumatorii electrici (parca era vorba de plafoniera, nu mai stiu). Dar nu asta e problema, ci mentalitatea. Cand e vorba sa faci economie, important e sa cauti orice cale de reducere si sa o aplici sistematic, adica strop cu strop. Ultima recenzie pe care am gasit-o rapid pe net (2007) indica un autoturism la 6 persoane, adica vreo 3 milioane. Hai sa zicem ca in medie se merge 1 ora pe zi+noapte cu pozitiile aprinse. Si mai apreciem ca avem 2W pe leduri fata de 10W pe W5W, adica o economie de 8W. rezulta o economie de aproape 9.000.000 kWh. E mult sau putin? La un 0,1EUR/kWh si intorcandu-ne la cele 3 milioane de masini nu iese costul schimbarii pe leduri, dar, daca ne intoarcem pe "lantul de afacere" (aka "value chain") am putea descoperi multe beneficii mai mult sau mai putin cuantificabile. Desigur, daca te doare in basca de toate astea, nu esti condamnabil... conform legii. Off: Parca off-urile evidente erau macar sterse, iar in topicul asta nu numai ultimul al lui SORAN ar fi problema Link to comment
geoil Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Ideea iluminarii cu leduri este foarte buna si economica intr-un automobil, insa se impun cateva precizari legate de leduri. Si anume lucruri care sunt omise de cei care nu lucreaza in mod frecvent cu asa ceva..leduri dau o lumina unidirectionala. De aceea pentru a ilumina aceeasi arie pe care o ilumina inainte un bec sunt necesare lanturi de leduri legate in configurati serie/paraelel. Atunci cand iluminezi ceva cu leduri trebuie sa tii cont ca un led este caracterizat de lumina pe care o poate da, consum dar nu in ultimul rand de unghiul de deschidere al fascicolului. Si pentru ca lucrez intr-un domeniu de constructii aparate electronice care sunt iluminate cu leduri va pot spune ca cel mai greu de gasit sunt leduri cu unghiuri mari de deschidere a fascicolului, unghiuri peste 60 de grade. De aceea se gasesc in magazinele de profil baghete cu leduri smd la preturi acceptabile. Acestea sunt astfel priectate incat cele 3-10 leduri din bageta sa asigure o iluminare uniforma a unei arii bine definite. Dupa cum se vede in filmuletul de pe youtube pus de cineva exista un unghi mai intunecat mult mai evident la iluminarea cu leduri decat cu becuri. Nu poti pune pur si simplu leduri peste tot acolo unde initial iluminarea a fost gandita cu becuri, ca de exemplu la iluminarea numarului. Eu am reusit sa montez baghete cu leduri pentru iluminarea interiorului masinii, a portbagajului la matiz si chiar am pus o bagheta cu leduri si sub capota...cand o ridic s aprinde lumina. Consumul baghetelor este foarte mic fata de becuri. Mai ales ca inainte nu aveam lumina in portbagaj. Insa nu am reusit sa pun leduri la numar sa se vada bine. Nu pot fi puse leduri pe masinile care au lumina temporizata, care se stinge incet. Acest efect se bazeaza tocmai pe inertia filamentului becului. Link to comment
Dr.L Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 (edited) Nu pot fi puse leduri pe masinile care au lumina temporizata, care se stinge incet. Cum sa nu. Doar ca e posibil sa apara diferente de timp Acest efect se bazeaza tocmai pe inertia filamentului becului. Daca s-ar baza pe inertia filamentului,n-ar mai trebui un montaj electronic (temporizator) si toate plafonierele cu becuri ar fi temporizate. Si alte becuri de asemenea s-ar stinge temporizat... Si leduri cu unghi de 120grade se gasesc usor online Edited April 13, 2010 by Dr.L Link to comment
raven84 Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Nu stiu de ce se chinuie toata lumea sa reinventeze roata. Toata instalatia electrica a masinii a fost gandita sa tina la numarul de becuri care exista deci economia de curent este irelevanta, in plus, nici unul din noi nu locuieste in masina...cred , asa ca in general instalatia electrica se foloseste 95% in mers. Daca vreti o iluminare mai buna v-as sugera tuturor sa dati jos de doua ori pe an soclurile becurilor de la numar si sa le spalati bine, dupa care sa inlocuiti si becurile in sine, care, la cat de bune sunt, dupa o vreme se innegresc in interior. Becurile de la numarul de inmatriculare sunt identice cu cele de pe pozitiile din far iar costul lor este de 1 - 1,5 lei buc. Eu chiar am ramas surprins de cat de bine se vede numarul dupa o asemenea operatiune, plus ca la spate zici ca am neon . Link to comment
adrian_r5 Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Eu am reusit sa montez baghete cu leduri pentru iluminarea interiorului masinii, a portbagajului la matiz si chiar am pus o bagheta cu leduri si sub capota...cand o ridic s aprinde lumina. Pui, te rog, niste poze ! Link to comment
geoil Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 @Dr.L - nu vorbesc in necunostinta de cauza. In primul rand am incercat sa montez leduri in locul becurilor pe mai multe timpuri de masini: Fiat, Opel, Audi, care aveau lumina temporizata cu becuri. Rezultatul a fost ca ledurile nu se stingeau total ci ramaneau usor aprinse. Este adevarat ca exista un circuit electronic insa exista diferente intre frecventa cu care se moduleaza lumina unui led si frecventa cu care se moduleaza lumina unui bec. Asta este principiul de functionare in cazul celor cu aprindere/stingere lenta a luminii. Ai fi uimit cate aplicatii se bazeaza pe inertia filamentului becului si doar pentru ca filamentul becului are o inertie mai mare nu inseamna ca becurile chioare genereaza lumina temporizata. Pentru a intelege mai bine pricipiile de functionare si diferentele sunt necesare ceva cunostinte de electronica. Este usor sa arunci niste leduri care sa lumineze indiferent cum, dar mai greu sa faci o treaba buna si precisa. Si leduri cu unghi de 120grade se gasesc usor online Serios? Pai eu de cate ori am cautat nu am gasit asa usor si in general ledurile cu deschidere mare sunt scumpe. Ideea este sa dai si bani putini ca altfel nu se merita sa vorbesti despre montarea ledurilor in locul becurilor. Tocmai din cauza pretului si a faptului ca nu se gasesc asa usor leduri cu unghi mare de iluminare fac foarte populare baghetele cu leduri. Nu mai spun ca am returnat de nu stiu cate ori leduri cu unghi de iluminare mai mare de >100 de grade (asa sustinea comerciantul) care in realitate nu aveau nici macar un unghi de iluminare de 60 de grade. Cu proxima ocazie am sa pun niste poze cu montajele cu leduri facute la Matizul meu. Link to comment
Abram Burel Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Off: Ca sa ma bag si eu in vorba, tu de fapt ce vrei sa sustii? Eu sunt doar "amator" si tot am montat pe multe tipuri de masini becoleduri Sunt cazuri in care mai ramane cate un led singuratic aprins, asa e. Pe de alta parte, chestia asta, ca si stingerea lenta depinde de cum a fost proiectat becoledul On: De acord ca iluminarea numarului cu becoleduri nu e uniforma, dar sa-mi arati unul luminat cu becuri, tot uniform, apoi mai vorbim. Cat despre unghiuri, ai masurat cumva la vreo lampa de iluminare numar care este unghiul real de la filamentul becului la marginile opace ale lampii? Ma cam indoiesc ca ai un dispozitiv de masurare a unghiului de radiatie "real", dar sunt de acord ca nu tot ce zice comerciantul si/sau producatorul chinez e adevarat. Link to comment
Dr.L Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Led de 120 grade,la 0,62 ron nu e chiar asa de scump. Oricum,iluminatul cu leduri nu este renumit pt costurile mici de achizitie Si ledurile lumineaza (sau ma rog,se vede ceva acolo) chiar si la 0,1mA,deci raman aprinse din cazua curentilor de scurgere si nu din cauza frecventei. Si posibil sa se rezolve cu o rezistenta Link to comment
banzay Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Eu am 18 leduri (cu grad de iluminare 150 parca) la plafoniera si face din noapte zi In portbagaj am 6 astfel de leduri si fac fata cu brio. La numar, la fel, 3 pe o parte 3 pe alta. Si costa un astfel de led 1 leu Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now