getablonda Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Nu se stringe chiar "la singe". Doar daca "la singe" = 210Nm. Intradevar, dupa ce se stringe, se lasa asa. 1 Link to comment
b52jgp Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Salut am si eu o intrebare asa mai "neortodoxa" - am probleme cu rulmentii de pe fata mai exact stanga fata - huruie ingrozitor si au si joc problema este ca nu am bani acum sa ii schimb cel putin pentru doua saptamanai si va intreb ce s ar putea intampla daca continui sa merg asa (eu fac cam 1400-1500 km pe luna), am auzit ca poate iesi roata in mers sau se poate bloca este adevarat?? Si o alta intrebare, daca roata are joc se mai pot strange rulmentii pe fata?? Multumesc anticipat Link to comment
Viktor Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Rulmentii conici se pot stringe, sa-i presezi si ceva vaselina. Link to comment
b52jgp Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Ok dar astia de Tico parca nu sunt conici, ei se pot strange? Si totusi ce s ar putea intampla daca merg asa? Pentru ca eu vreau sa i schimb oricum dar nu pot acum si ma streseaza ideea de a se intampla ceva... Link to comment
Viktor Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Intradevar sint doi rulmenti (cu bile) prevazuti cu distantier, nu se pot stringe mai mult. In schimb poti sa-i presezi vaselina sa nu se gripeze (pentru alea doua saptamini) dar nu le amina inlocuirea. Link to comment
b52jgp Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Deci singura problema care ar putea aparea ar fi sa se gripeze/blocheze in mers sau stationar? Am sa incerc totusi sa ved daca il pot strange mai mult caci ma gandesc ca poate si au facut joc, pe spate am rezolvata asa, aveam joc, am mai strans un sfert de tura si jocul a disparut Link to comment
ToPser Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Nu se pot strange ,si chiar nu se merita sa demontezi fuzeta si s-o faci bucati ca sa bagi vaselina la rulmenti!!!Chiar nu poti gasi fonduri pentru doi rulmenti ?Mersul cu zgomot (huruit) implica riscuri daca se parcurg distante mari ,drumuri scurte prin oras mai merge dar chiar si asa nu se merita .Risti sa distrugi fuzeta daca se gripeaza rulmentul! Link to comment
Viktor Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Ziceam sa preseza vaselina la rulmenti, nu sa desfaca si sa-i unga. Link to comment
b52jgp Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 (edited) Problema este acum ca de la un huruit de la 40-50 km/h acum a ajuns la un huruit de la 20km/h care mai degraba seamana a bataie, iar pe la 40km/h acel huruit se transmite si in caroserie... as vrea sa nu mai merg cu ea pana nu se rezolva dar nu am de ales pentru ca fac naveta zilnic si este foarte problematic - momentan fonduri nu mai am deloc pana la salariu asa incat nu am ce face... sper sa ma tina - la un anume service mi au cerut 350 lei pentru inlocuirea rulmentilor pe fata, pretul include manopera - ce parere aveti de acest pret este mult? Edited January 17, 2011 by b52jgp Link to comment
srulz Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 (edited) ... ce parere aveti de acest pret este mult? Daca huruitul e in asa hal, risti in orice moment sa ti se sparga vreun rulment daca nu s-a si intamplat asta deja... si sa ramai cu masina in drum. Despre pret, mai cauta si la alte service-uri, eu unul la Tico/Matiz nu as da mai mult de 50 lei/roata pentru inclouit rulmentii fata (am facut-o cu mana mea in curte si nu dureaza mai mult de o ora/roata, daca ai ce iti trebuie).Vezi cat sunt un set de rulmenti si cred ca iesi mai jos de 350 lei... Edited January 19, 2011 by srulz Link to comment
ottocta Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 (edited) Daca huruitul e in asa hal, risti in orice moment sa ti se sparga vreun rulment daca nu s-a si intamplat asta deja... si sa ramai cu masina in drum. Despre pret, mai cauta si la alte service-uri, eu unul la Tico/Matiz nu as da mai mult de 50 lei/roata pentru inclouit rulmentii fata (am facut-o cu mana mea in curte si nu dureaza mai mult de o ora/roata, daca ai ce iti trebuie).Vezi cat sunt un set de rulmenti si cred ca iesi mai jos de 350 lei... Buna. Am schimbat eu la Tico zilele astea rulmentii pe spate. Un rulment costa 9 lei, iar toata operatia a durat aproximativ 1 ora in fata blocului ( ambele rotii ). Pe fata pretul rulmentilor este tot de 9 lei bucata. Chiar nu se merita sa pratesti 60 de lei manopera la un service. Asa am patit acum 2 ani cand am schimbat o bucsa pe spate. Piesa a costat 10 lei si manopera a fost 60 de lei. A fost prima si ultima data cand m-au prins astia la service. De atunci toate reparatiile le-am facut in fata blocului (placute, saboti, planetare, bucsa caseta directie, bratele fata, inlocuit yale, contact, etc.) Edited January 19, 2011 by ottocta Link to comment
b52jgp Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Revin cu detalii - pretul initial mi a fost dat de o persoana neavizata de la service, am vb apoi cu cine trebuie si mi a spus noul pret - 270 Lei pentru fata si pe dreapta si pe stanga inclusiv manopera - am programare maine dimineata la ora 8:00 - intre timp zgomotul aproape a disparut dupa ce ieri a facut foarte urat astazi abia daca se mai auzea pe la 50km/h... Link to comment
b52jgp Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 In sfarsit am rezolvat problema cu huruitul pe fata am schimbat in service ambele seturi pe fata - cei de pe stanga care faceau foarte urat nu aratau rau (dupa cum a spus mecanicul dar faceau o galagie infernala ) au fost montati set RUVILLE care au venit cu vaselina, garnitura de etansare si distantier in set, pretul a fost foarte bun zic eu 270 Lei (pretul include manopera) - acum parca este alta masina Link to comment
crystygye Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 (edited) Ai dat 270 ron pe 4 rulmenti si manopera? Ce s-a ajuns cu mecanici in Romania doamne. Am facut operatiunea asta in 1-2 ore in fata blocului si am dat 10 ron pe rulment (adica un total de 40ron). Cu 270ron eu unu cumparam asa: rulmentii, bratele fata cu pivoti cu tot, bujii, filtru ulei, filtru benzina. Sper ca ti-a achitat "lucrarea" firma unde lucrezi... Edited January 24, 2011 by crystygye Link to comment
b52jgp Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 Ce marca de rulmenti ai folosit? Link to comment
mai_76 Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 (edited) Va salut! Ajutati-ma, va rog! - Matizul meu incepe sa uruie pe la 50km/h, iar la 80-90 ma innebuneste. La 100 aproape ca nu se mai aude nimic! Zgomotul se aude in spate. Am refuzat pana de curand sa cred ca rulmentii spate montati cu vreo 6-7 luni in urma (FAG, cu vaselina lor) sunt de vina. E posibil ca din cauza ca mecanicii i-au montat cu ciocan si teava sa-i fi distrus? Zgomotul poate fi si de la cauciucurile spate care sunt destul de uzate si e unul Conti si altul Matador? Edited February 4, 2011 by mai_76 Link to comment
Viktor Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Zgomotul anvelopei este diferit de cel al unui rulment. Trebue cunoscute ambele sa poti determina care este, si tot odata localizarea (pe ce roata). Pe forum gasesti modul verificarii sau cauta-ti un mecanic priceput si cu scule adecvate operatiei. Link to comment
ToPser Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Va salut! Ajutati-ma, va rog! - Matizul meu incepe sa uruie pe la 50km/h, iar la 80-90 ma innebuneste. La 100 aproape ca nu se mai aude nimic! Zgomotul se aude in spate. Am refuzat pana de curand sa cred ca rulmentii spate montati cu vreo 6-7 luni in urma (FAG, cu vaselina lor) sunt de vina. E posibil ca din cauza ca mecanicii i-au montat cu ciocan si teava sa-i fi distrus? Zgomotul poate fi si de la cauciucurile spate care sunt destul de uzate si e unul Conti si altul Matador? [/quote Este zgomot de rulmenti ,rulmentii de Matiz sunt conici , "meseriasii" de la service i-au strnas pre tare !!! Link to comment
nicktico Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Buna ziua , mi-am schimbat rulmentii la tico si basculele, cand am montat etrierii mi-a cazut o placuta de frana , am pus-o la loc, am strans etrierii , dupa doua zile a aparut o problema la franare , mai exact se aude un "poc" metalic si cursa la franare creste cu 1 cm , in rest nu sunt alte probleme ,zgomotul il face de obicei la prima franare sau dupa un repaos mai mare adica programul de lucru 8-9 ore apoi nu mai face, in rest alte simptome nu sunt, dar nu stiu la ce ma pot astepta , a mai patit cineva treaba asta?nu stiu de ce are legatura cu operatiunea de montare/demontare sau e pura coincidenta, multumesc. Link to comment
b52jgp Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 De unde se aude pocnitura? fata sau spate? Eu as zice daca se inmoaie pedala sa nu fie o problema cu psitonashele, glisierele sau chiar tablitele (arc) pe care se monteaza placutele Link to comment
nicktico Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Din fata se aude ,pedala nu se inmoaie , nu este influentata franarea , este efectiv ca un hop de care treci cu pedala cu sunet metalic, ca si cum ar agata un colt de tabla , si de acolo pedala mai avanseaza 1 cm , e o senzatie de agatare, dar nu-mi dau seama ce , cand am montat etriele, se auzea o frictiune , m-am gandit ca s-a schimbat pozitia pe disc a placutelor , si fiind discul ruginit pe margine , asta e cauza, intradevar in timp , a disparut senzatia de protuberante si zgomotul, acum e doar , zgomotul asta care apare dupa o stationare indelungata, mai exact senzatia in pedala este ca as avea o placuta blocata si aceasta la apasarea mai profunda a pedalei se deblocheaza si izbeste discul , cam atat m-a dus imaginatia ca sa explic fenomenul , cu toata stima , dar avand mereu masina de firma nu am fost nevoit sa desfac vreodata vre-un surub, asa ca sunt paralel cu mecanica . Multumesc mult. PS : se aude la roata a carei placuta mi-a cazut in timpul montarii, daia o tot asociez cu montarea asta , mai exact stanga fata. Link to comment
b52jgp Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Cred ca cea mai buna solutie ar fi sa dai roata jos si sa pui pe cineva sa calce frana sa vezi ce se intampla mai exact, chestia asta poata aparea din mai multe locuri... Link to comment
nicktico Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Da,...problema e ca nu face mereu , face destul de rar, e deranjant , si ma "jeneaza" ca orice lucru anormal ,ma bate gandul sa curat etrierii , in curand tre sa o urc pe rampa pentru schimburile de rigoare 8000 km , si daca tot ma murdaresc sa fac si chestia asta , in ce ar consta o curatare a etrierilor ? mentionez ca voi schimba si lichidul de frana , topicul despre schimb lichid cred ca l-am invatat pe dinafara. O seara frumoasa. Link to comment
b52jgp Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 In functie de cat de mult sunt afectate pistonasele acestea se curata sau se inlocuiesc, de curatat se curata cu smirghel fin si cu mare atentie (dar asta doar in cazul in care sunt afectati foarte putin), garniturile trebuiesc inlocuite si lichidul de frana pentru ca va curge din instalatie - asta daca nu se clampeaza furtunele desi unii mecanici nu sunt de acord cu aceasta procedura - daca tot desfaci etrierii verifica si curata sau inlocuieste si glisierele dupa caz - si verifica si tablitele/arc de fixare a placutelor de frana sa nu fie deformate sau rupte si inlocuieste le (nu recomand din propria experienta sa fie indreptate pentru ca nu ies asa cum trebuie) Bafta! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now