Jump to content

Lista Tunarului


andreib

Recommended Posts

Cum de uitati voi chintesenta acestui gen de "preparare" a masinii? Cand ai terminat de pus absolut tot ce ati enumerat voi, culmea "gigel-tuNNingului" este sa o colantezi galbena si sa o faci taxi!

Link to comment

Am un client cu un Megane sedan chel, motor 1.4 16V, care avea roti pe 15 de tabla si anvelope Bridgestone. Cum nu i-a placut ca masina era destul de inaltata (deh, Megan d-ala ieftinu', cu pachet de drumuri grele), a zis el ca-i mai bine sa-i puna cauciucuri cu balon mai mic, dar de 16. Asadar si-a luat jante de aliaj de 16 si anvelope...Matador. :D A se nota ca masina lui avea doar 15-20 de mii de km, practic a preferat sa renunte la rotile din fabrica si sa puna niste kkt-uri de gume, doar ca sa arate ca are aliaje. Dupa aceea a realizat ca masina lui sta la acelasi nivel.

GoogleSearchIconShadow.gifSuperSearchIconShadow.gif

Link to comment

Cu deflectoarele nu sint de acord. Ma rog, nu le am nici eu la inima insa, daca pina si mama Daewoo a pus asa ceva la niste masini de-ale ei, banuiesc ca putem sa le consideram destul de OK si pe alea aftermarket. Desigur, fac exceptie cele colorate extrem sau cu LEDuri pe ele :D

Link to comment

Inlocuirea grilei de radiator si a grilelor din bara cu plasa de tantari, sau si mai cool - cu filtru din aluminiu pentru hote. Rezultatul este de mare spectacol, eficienta garantata pentru minim 500 barzauni.

 

Stickere clasice: "Turbo", "Sport", "Turbo Sport", "V8", "16V", "GT", "GTI", "RS", "AMG", "M" etc.

 

Ornamente de toba cu leduri, rama luminoasa pentru unitatea audio. Ambele neaparat cu lumina albastra.

 

Volan "sport" cu diametru mic, maxim 30 cm, imitatie Momo confectionata din imitatie de aluminiu invelita in imitatie de piele. Efect de mare angajament mai ales cand masina nu are servodirectie, avand impact maxim atunci cand este insotit de scurtarea tijei schimbatorului de viteze cu minim 10 cm. Acum tunerul poate sa se considere imitatie de pilot de curse si sa isi etaleze indemanarea declarand "am schimbator cu cursa scurta si ma kc pe el de airbag de pe volanul original, oricum nu l-am folosit niciodata".

 

Modificarea garzii la sol - se poate face prin mai multe metode, cea mai populara fiind scurtarea arcului prin taierea unei spire. Tunerii prevazatori scurteaza doar arcurile de pe fata, ca pe spate nu se stie niciodata cand apare de cacarat un portbagaj de cartofi, 17 damigene de tuica etc.

 

Odorizant de camera cu gel utilizat in habitaclu. Din acela mare, in cutie de plastic, cu folie deasupra care se indeparteaza obligatoriu toata odata. Dupa popularitate, se pare ca cei mai multi cp se castiga prin utilizarea aromelor ocean fresh si pin. De-a dreptul ametitor.

 

Pedale "sport" din aluminiu prinse cu suruburi peste pedalele originale.

 

Eliminarea catalizatorului. Face parte din ciclul "astia ne vrajesc cu poluarea doar asa, ca sa ne fure vreo 5 cp".

 

Folosirea markerelor cu vopsea alba pentru a scrie pe anvelope. La urma urmelor, daca tot scrie pe ele Montana 165/70-R13 79T, de ce sa nu poata citi si vecinul de la scara 3? Fraierul ala care are Michelin, da' nu stie nimeni pentru ca scrie negru pe negru..

 

Utilizarea distantierelor la roti. Pentru cine nu stie, sunt acele flanse de 10-40 mm grosime care se pun intre fuzeta si janta pentru a mari ecartamentul sub pretextul unui pretins castig in stabilitate. Unii tuneri se cred mai destepti decat proiectantii de autovehicule, ignorand efectele daunatoare asupra manevrabilitatii si a fiabilitatii suspensiei/directiei in numele imbunatatirii placebo a stabilitatii. Un caz clasic de triumf al prostiei tunerului asupra propriului bun simt, alaturi de folosirea anvelopelor de iarna pe timp de vara sub pretextul obtinerii unei tractiuni superioare.

 

Ar fi cate ceva de spus si despre montarea bull-bar-urilor, dar mi se pare ca am vazut pe forum un Matiz cu astfel de dotare, asa ca ma abtin. Oricum este surprinzator cum bull-bar-ul, aparut ca un rau necesar in anumite conditii de off-road, a ajuns sa fie considerat un accesoriu cool de catre posesorii de masini mai mult sau mai putin "de teren", 90% dintre acestia neavand habar care-i este cu adevarat utilitatea. Ciudat este si faptul ca unul din testele Euro Ncap este protectia pietonilor la impact, dar nicio tara europeana nu reglementeaza conditiile de utilizare a bull-bar-urilor.

 

Tot in ideea de mai sus, probabil 90% din carligele de remorcare existente pe masini nu au agatat vreodata vreo remorca, fiind montate exclusiv in scop de "autoaparare".

 

 

La cat de periculos a devenit tuningul in zilele noastre, zau ca mi se face dor de cel din anii 80... mileul de pe bord, catelul care isi clatina capul pe polita din spate, capul de schimbator din policarbonat cu insertii florale sau potcoava din grila radiatorului nu erau mai putin kitchoase, dar macar erau inofensive atat pentru tuner cat si pentru ceilalti participanti la trafic.

 

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment

  • scurtarea tijei schimbatorului de viteze cu minim 10 cm.
  • Un caz clasic de triumf al prostiei tunerului asupra propriului bun simt, alaturi de folosirea anvelopelor de iarna pe timp de vara sub pretextul obtinerii unei tractiuni superioare.
  • ... mileul de pe bord

Sau montarea unei şurubelniţe pe post de schimbător.

 

Tot e bun şi forumul de ceva, măcar mai învaţă lumea una-alta...

 

 

Cielo-ul pe care am făcut eu şcoala avea o ditai scrumiera pusă pe bord  :mrgreen:

 

 

Link to comment

Aia era din categoria mi-au spus 2 vecini :)

 

Azi vazui exemplul clasic: bemveu de 2000e+folie neagra+jante aluminiu+slickuri(cu sirma la vedere) cu atitea zorzonele la oglinda si spre dreapta prinse cu ventuze, de nu mai vedea decit prin jumate de parbriz.

  • Like 1
Link to comment

Ce uitasesi de modulul maxim coolness: FOLIA. Pentru ca folia sa iaba efect maxim trebuie sa fie neagra. Da nu asa oleaca ci negra ca dracu' de sa nu vada nimeni nimic in masina la tine! Bine, reciproca si ea e valabila, ca in calitate de smecher tunat nu vei vedea nici tu nimic, dar pentru ca esti cel mai tare oricum nu trebuie sa vezi decat in fata (si acolo e discutabil).

 

Nu esti chiar barosan in ale tuningului? Esti asa mai barosanel asa (a se citi falit) dar vrei sa fii cool? Atunci bazarul te asteapta cu o oferta speciala: folie la 20jde ron. De obicei vine 1+1+1 gratis adica cu bule si pepit dar nu conteaza, daca o iei neagra ca dracu' nu se cunoaste! Noaptea nu vei mai vedea nimic, pe ploaie nu vei mai vedea nimic si va trebui sa-ti cobori (in ploaie :mrgreen: )pitzipoanca din masina sa te dirijeze sa parchezi dar tu esti mega cool!

 

Si bineinteles, primul gabor bulangiu va aplica legea aia facuta de bulangii bosorogi senili care habar nu au nik si-ti va lua certificatu. Tu, in calitate de smecher tunat te vei plange la toti tovarasii si in special pe internet ca ce tragedie s-a abatut asupra ta, ca tu vedeai perfect afara prin folia opaca.

Link to comment

Dar de farurile clare si stopurile "Lexus style" care se inglabenesc dupa 3 luni nu pomeneste nimeni?15000000.gif

Sau combinatia jante de aliaj pe spate si de tabla pe fata sau jante de aliaj mari si jmechere pe spate si niste prapadite de aliaje de fabrica pe fata, ca deh ...

Edited by Carabusu junior
Link to comment

Aia cu 4 tipuri de pneuri la 4 roti intra tot aici?

 

Eu mi-am adus masina din anglia si avea 4 cauciucuri de 4 tipodimensiuni, proprietarul nu era roman...

 

Ar fi cate ceva de spus si despre montarea bull-bar-urilor, dar mi se pare ca am vazut pe forum un Matiz cu astfel de dotare, asa ca ma abtin. Oricum este surprinzator cum bull-bar-ul, aparut ca un rau necesar in anumite conditii de off-road, a ajuns sa fie considerat un accesoriu cool de catre posesorii de masini mai mult sau mai putin "de teren", 90% dintre acestia neavand habar care-i este cu adevarat utilitatea. Ciudat este si faptul ca unul din testele Euro Ncap este protectia pietonilor la impact, dar nicio tara europeana nu reglementeaza conditiile de utilizare a bull-bar-urilor.

Tot in ideea de mai sus, probabil 90% din carligele de remorcare existente pe masini nu au agatat vreodata vreo remorca, fiind montate exclusiv in scop de "autoaparare".

 

Daca ai fi avut macar un sfert din loviturile primite de mine in parcare iti montai instantaneu si bulbar si carlig. Nu sunt estetice dar sunt practice. Am un bulbar in lucru cu tot cu bara fata si spate din otel la suzuki, si sa ii mai prind ca nu le iese parcarea laterala...

Edited by naylui
Link to comment

Pai una e sa il ai pe Suzuki, alta e sa il ai pe o masina obisnuita. La Suzuki sasiul e proiectat in asa fel incat suporta bull-bar, insa daca il prinzi de caroseria fragila a unei masini, s-ar putea sa iti doresti sa i se foarfece suruburile la un impact decat sa iti indoaie lonjeroanele.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...