andreitc Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Salut! Saptamana trecuta am schimbat distributia, curea alternator, bujii, fise. Cam la o saptamana a inceput sa se auda un carait la motor. Se aude la relanti si in frana de motor foarte tare in a 3-ea, in restul se aude mai usor. Toate se intampla dupa ce se incalzeste motorul. Habar nu am ce ar putea fi. Am vb cu cineva si imi zicea sa s-ar putea sa am catalizatorul spart sau o pietricica sarita pe la el. Daca e asa e destul de naspa ... o groaza de bani schimbarea lui. Ce mi se pare ciudat este ca toate au aparut dupa ce am facut revizia. Masina are 80000 km. Putin ajutor nu strica. Multumesc! PS: Am cautat pe forum dar nu am gasit nimic asemanator cu ce am eu. Link to comment
ph 17 mag Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 catalizatorul nu pica asa de repede eu am cu matizul de la firma 178 000 de km si nu da nici un semn de oboseala... cauta cauzele in alta parte,pe la distributie sau cureaua de la alternator. eu zic sa mergi inapoi la cei ce ti-au facut revizia pt ca ar trebui sa ai garantie la lucrare. Link to comment
jupinul Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 buna am si io o problema cu matiz uneori in mers motorul nu merge cu toate cele 3 bujii leam schimbat amu o saptamina cu bujii noi toate Link to comment
andreitc Posted March 5, 2010 Author Share Posted March 5, 2010 Salutare! Acel carait s-a auzit cam 10 zile. Dupa aia se auzea de parcea as avea un motor de 5L. Am fost la mecanic si mi-a spus ca e dus catalizatorul. S-a spart ceva in el si de aia caraie. Cateodata tot se mai aude si carait. Faza naspa este ca trebuie sa-l schimb pentru a nu avea probleme cu ITP. Am fost pe la dezmembrari si cei de acolo au zis ca s-ar putea sa aiba ceva bun cam la 100 ron, fata de unul nou care e 1000ron. Se merita schimbat? Nou sau sh? Link to comment
srulz Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 (edited) Catalizatorul are rolul de a oxida monoxidul de carbon si gazele de evacuare si a elima hidrocarburile nearse. Nu intru in amanunte tehnice privind chimia din catalizator, dar, pe scurt fagurele ala "naspa", care pe langa ca pune frana evacuarii, ajuta ecologistii sa doarma linistiti... Dar, acest lucru se intampla cand masina e noua si acel catalizator chiar isi face treaba. Dupa o perioda de timp, devine doar frana pe evacuare, pentru ca practic materialul activ din fagure se uzeaza si nu mai este eficient. Teoretic, catalizatorul, trebuie schimbat atunci cand la o verificare a gazelor (de obicei la ITP, pentru ca mai nimeni nu face test de gaze la masina personala sa vada cat polueaza pe bune...) aceastea, depasesc maximul si nu sunt alte defecte evidente (cauzate de functionarea defectuoasa a sistemului de aprindere, alimentare carburant, etc...). Evident nimeni nu prea face asa ceva daca masina merge bine... decat daca e constrans. Toata vorbaria de mai sus, s-ar traduce asa: daca vrei sa treci ITP pe bune si iti pasa de natura, pune unul nou (probabil cel SH nu va mai avea efect). Daca nu, poti doar sa il "scuturi" frumusel de continut si sa il pui la loc... poti avea chiar surprize ruland fara catalizator (fagurele din el)... prietenii stiu de ce ! Edited March 17, 2010 by srulz Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now