VAXXi Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Ma gandesc sa adaptez o prindere fixa pentru antena mea (un Sirio Megawatt 4000), care venise cu talpa magnetica. In ideea asta, m-am gandit sa fac o prindere cu un suport in forma de L pe surubul rotii de rezerva, care destul de probabil nu e bun de impamantare. Cum suportul fix am vazut c-arata similar cu ce-i descris in poza asta: ... m-am gandit ca asta vine insurubat pe suportul in forma de L, si pe exteriorul mufei (adica intre inelul de cauciuc 2 si gulerul ala metalic 3 din figura) sa pun un papuc rotund cu un fir pe care sa-l leg la impamantare undeva in interiorul usii, pe unde voi duce si cablul CB. Am gandit bine ? Link to comment
Mircea Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Pai antena ta se poate prinde cu piulita fluture? Link to comment
VAXXi Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Nu, poza era doar de exemplu. Antena e asta si are mufa PL 259 tata, deci ma gandisem ca pe suportul in L sa prind ceva de genul asta sau asta (dar fara suport). Link to comment
big2shae Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Mi-am luat de vreo luna o statie Midland Alan 100 Plus B cu antena ML145 si sunt foarte multumit de ea. Si-a scos deja banii, bate in linie dreapta cam 15- 20 km. O recomand. Drumuri bune! Link to comment
VAXXi Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 O chestie foarte interesanta: instructiuni de montare a unui radio CB, de la General Motors. Mobile Radio Installation Guidelines.pdf Link to comment
VAXXi Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Pan' la urma mi-am luat o montura fixa (un L de inox), si un cablu pentru ea Sirio SG-AC/U, asta din poza: Numa' ca modul in care e construita dracia asta pare a contrazice ce citisem io pe net, si-anume ca masa antenei tre' sa fie conectata la montura fixa (care la randul ei sa fie impamantata). Concret: - mufa in L are o-ring care nu da voie ground-ului de pe cablu sa atinga montura - discul filetat care se infasoara dupa ce-am trecut mufa prin montura are filetul metalic (pentru contact cu baza antenei), dar discul are la randul lui o garnitura pe exterior pentru ca acest filet metalic sa nu atinga nici el montura O mufa separata pe care mi-am luat-o arata in acelasi fel: Eu ma gandisem ca fac un cablu lat din invelis de coaxial, pe care-l mufez la capete cu 2 papuci rotunzi si leg unul la caroseria masinii, si celalalt intre antena si montura. Dupa cum au facut baietii astia montura, cablul (miez + invelis) sunt conectate la antena si complet izolate de montura. Cum sta treaba de fapt? montura trebuie sa fie de fapt izolata de masa, tinand cont ca o alta montura pe care-am luat-o (lip mount) este vopsita complet ? Link to comment
danutza Posted October 9, 2010 Share Posted October 9, 2010 (edited) Oare se merita asta Edited October 9, 2010 by danutza Link to comment
guru Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 O mufa separata pe care mi-am luat-o arata in acelasi fel: Montura asta o folosesc eu, cu un Midland ML 145. Este ok, doar daca pun si garnitura de la baza antenei. Daca uit sa o pun, sau chiar daca nu, dar infiletez prea strans antena, deja reflectata este periculos de mare .Cel care a calibrat antena, a zis ca, stransa prea tare, antena impinge in ceva din montura, si valorile pe reflectometru o iau razna. Chiar astazi, am uitat, am strans prea tare, si nu mai auzeam aproape nimic si nici nu prea eram auzit. Am oprit masina, am mai slabit filetul, si...alta viata. Deci, atentie cu montura asta. 1 Link to comment
VAXXi Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 Wtf, pai toti zic ca trebuie impamantata montura ... ori din ce zici tu mai sus (si cum au proiectat Sirio montura), reiese ca nu trebuie montata inseamna ca vine cablul antenei cu shield-ul + miezul la statie, statia legata direct la baterie (si implicit masa electrica prin borna bateriei care e legata la caroserie), si montura impamantata cu caroseria pentru plan de masa Link to comment
danutza Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 (edited) Am de ales intre Danita1240 la 208lei si Danita440 la 235 lei ambele cu antena mica inclusa si nu stiu ce sa aleg.Deocamdata atat imi permite bugetul.Peste 6-7 luni poate o sa schimb antena.Dati-va si voi cu parerea, oare care sa o aleg?Sau altceva la pret apropiat.Fac 1000-1500 km saptamanal si e necesara o statie dar nu prea am fonduri. Edited October 16, 2010 by danutza Link to comment
Mircea Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 440. Ai in plus scanarea automata a canalelor. Antena o sa trebuiasca sa-ti cumperi una mai lunga. Link to comment
danutza Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Important e sa ma descurc cu antena mica vreo cateva luni. Link to comment
Mircea Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Te descurci, nu-i problema, dar nu ca si cu una mare. Depinde si pe unde mergi. Pe langa Bucuresti amplificatorul a devenit obligatoriu daca vrei sa te auzi, majoritatea au asa ceva si am vazut si puteri de peste 300w... Link to comment
danutza Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Sunt afon in materie de statii.Ce inseamna SQL min 1mV la Danita1240 si min 1microV la Danita 440.Ca unitate de masura stiu ce inseamna, ca efect la reglarea statiei nu stiu la ce se refera. Link to comment
Mircea Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Sensibilitatea receptiei. Link to comment
danutza Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Am ales combinatia astaSper ca am facut o alegere corecta. Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Pai, la vremea ei, eu am dat 150 de lei numai pe antena aia... Link to comment
Mircea Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Da, o alegere excelenta, antena e arhisuficienta pe turism! S-o folosesti sanatos "colegu' " Link to comment
danutza Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Mi-a venit jucaria.Daca stiti cine ma poate ajuta cu o acordare a antenei, in Cluj,Sibiu,Alba sau Deva va rog dati un PM. Link to comment
Mircea Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Agat-o pe masina de 2 lei 50 si intreaba in canalul 22 despre asta, sigur se va gasi un binevoitor sa te indrume. Link to comment
VAXXi Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Mi-a venit jucaria.Daca stiti cine ma poate ajuta cu o acordare a antenei, in Cluj,Sibiu,Alba sau Deva va rog dati un PM. Majoritatea antenelor care vin la pachet cu talpa sunt deja reglate (si binisor reglate), n-are rost sa-ti bati capul. Azi mi-am testat si eu antena proprie (cu un cablu de masa foarte improvizat), am vorbit de la jumatatea Otopeniului pana in Pache Protopopescu (cam 13 km in linie dreapta) Link to comment
danutza Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 (edited) Merge bine am reusit sa conversez la aproximativ 15 km in linie dreapta, dar s-ar putea sa fie doar o intamplare.La 8-10 km merge sigur in mod constant.Oare trebuie sa trag un fir de masa de la antena pe caroserie? Edited October 23, 2010 by danutza Link to comment
VAXXi Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Oare trebuie sa trag un fir de masa de la antena pe caroserie? Talpa magnetica se cupleaza capacitiv, firu' de masa nu te ajuta in cazul asta. Poti exersa cu schimbarea pozitiei talpii pe caroserie, in schimb. E suficient 10 km la drum, o sa vezi Link to comment
big2shae Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Nu stiu daca o problema isi are locul aici, scuze daca sunt pe dinafara. Am un Midland Alan 100 PlusB cu antena ML145 cu talpa magnetica, cumparate din vara. Ieri, venind de la Targoviste la Bucuresti, pe ceata, frig, burnita antena a inceput sa faca ca toti dracii la >80km/h, parca era microfonie, chiar si cu statia oprita/ scoasa din priza. Am oprit, m-am uitat la antena si avea un strat destul de gros de chiciura depus de-a lungul antenei. Dupa curatare a disparut efectul. E posibil sa mai aiba si altceva, sau asta cu chiciura depusa e singura explicatie? Link to comment
Mircea Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Cred ca se ingreunase spicul antenei si vibra. Altfel, daca ai statia oprita nu are ce sa faca "microfonie". Mai ales ca te legi te o viteza anume. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now