pui de drac Posted April 5, 2004 Share Posted April 5, 2004 bineinteles,ca un roman responsabil,am inceput sa caut prin toata masina reglajul franei de mana...n-am mai cautat in manual,era prea greu...in fine,am gasit cele doua cabluri intre scaune..acum intrebarea mea...mi se pare cam ciudat reglajul asta...: in primult rand,ce tre sa fac,sa tensionez camasa??adica sa o desfac din tabla aia la maxim??in mod normal mi s-ar parea firesc ca filetul sa fie pe cablul franei de mana si sa trag de cablu pentru a regla frana,nu sa intind camasa...adica ce,fac burta la camasa pentru a tensiona cumva cablul?? in al doilea rand..intrucat am incercat sa reglez totul la maxim,cu frana de mana trasa,nu mai pot intoarce masina si cand plec de pe loc,desi foarte turata,tot pleaca,cu greu dar pleaca...e ceva de genul ca-mi mai lipsesc doi dinti..la voi cum e?? nu de-alta dar s-ar putea sa schimb sabotii pana la urma,care au ceva ferodou pe ei de cca 2 mm maxim...ma rog,astept opinii Link to comment
ovidiuc Posted April 5, 2004 Share Posted April 5, 2004 A mea,cu reglajul din fabrica, pleaca si chiar fara efort mare(as zice eu) de pe loc,cu frana de mana.Poate asa sunt ele construite.Alte opinii? Link to comment
FLEX Posted April 5, 2004 Share Posted April 5, 2004 A mea nu pleaca cu frina de mina trasa de la 7 dinti in sus; pina in 5 dinti pleaca foarte greu; frina prinde de le dintele 2 ; e reglata ca la carte a mea! nu stiu exact cum se face, a fost reglata in service la revizia de 10kkm ... pui de drac, am impresia ca trebuie saboti la al tau, ca e cam subtire treaba la tine ... sabotii sint cu autoreglare? Link to comment
zalmoxis Posted April 5, 2004 Share Posted April 5, 2004 Se regleaza ca la Dacfie baietzi !..Pe rampa si pe dedesupt...Easy!...In service !! Link to comment
pui de drac Posted April 5, 2004 Author Share Posted April 5, 2004 ho,stati oleaca...ma repet,intre scaune sunt singurele piulite de reglare,sabotii n-au nici o posibilitate de reglaj,deci n-am de ce sa ma urc cu ea pe rampa sau alte treburi...asa zis-a autoreglare este probabil in sensul ca au vreun arculet care tine sabotii lipiti de "oala" ca-n rest,n-are nici un alt reglaj...m-am gandit si eu ca-mi trebe saboti noi...apropo,stie cineva cat de grosi sunt astia??adica miste limite ceva??ca la mine nu-mi merge linkul cu manualul daewoo.. Link to comment
FLEX Posted April 5, 2004 Share Posted April 5, 2004 Io i-am vazut pe ai mei in service de vreo 6-7mm la 10kkm, oricum grosciori; ai tai au totusi 80kkm de lupte grele ... M-am uitat adineauri pe manual, intr-adevar singura posibilitate de reglare e de la suruburile dintre scaune, pe burta masinii ... daca e strinsa frina la maxim (adica camasa departata la maxim de piulitele de blocare), atunci ceva nu e in regula, masina trebuie sa inghete intre dintii 5 si 7; probabil uzura accentuata a sabotilor e de vina ... Link to comment
pui de drac Posted April 5, 2004 Author Share Posted April 5, 2004 deci 6 mm grosime de ferodou pe saboti..pai in cazul asta e clar ca tre sa iau saboti noi,degeaba ma joc din reglaje...oricu,mai astept dimensiunile alea Link to comment
sprite Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 Indiferent de service-ul la care sunteti "arondati", este posibil ca, pe la reviziile periodice de 1.ooo, 1o.ooo sau 2o.ooo km sa vi se "regleze" frana de mana... De fapt "baietii" mai ajusteaza un pic cablul pentru ca sa "tina" la cativa dinti. Rezultatul: frana de mana tine "beton", iar tu pleci multumit acasa, cu gandul ca ti-au facut treaba buna... Nu e chiar asa. Cursa libera a manetei trebuie sa fie de 5 - 7 dinti, iar franarea tre' sa inceapa de la al 5 - lea! Altfel iti uzeaza peste masura (si inegal) sabotii, frana de serviciu devenind din ce in ce mai slaba! Bashca, la o numaratoare atenta (un ITP - cazul meu, sau Doamne-fereste o franare brusca - evitarea unui pieton, noaptea) te trezesti ca nu-ti mai iese socoteala si, in cazul fericit, tre' doar sa-ti reglezi frana pe spate sau sa schimbi sabotii! Asa ca, fiti atenti la cat de mult va strang aia frana de mana si, daca va tine ca mie, la 2 dinti, puneti-i ori sa o faca la loc, ori sa desfaca tamburii si sa o regleze DE ACOLO! Efectul nu e imediat... se manifesta dupa cateva mii de km! Link to comment
catastef Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Hmm, acum 3 zile am mers cu Maty la schimbat sabotii. Motivul: nu mai tinea frana de mana. E drept ca si sabotii erau uzati, insa dupa mai multe investigatii surprise: din cauza neutilizarii indelungate de catre fostul proprietar, cablul s-a blocat si desi s-a consumat un spray de substanta anti-rugina, nici o sansa. Am pus sabotii noi provizoiriu, urmeaza sa iau cabluri noi de frana si schimbarea. S-au incercat fara succes zeci de pozitii de reglare a intinderii cablului din intinzatorii dintre scaune. Problema mea este unde as putea gasi aceste cabluri, daca pe langa ele mai tb si altceva si daca aveti informatii despre pretul lor. Link to comment
dreamlike Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 La ultima revizie i-am cerut mecanicului sa mai imi stranga putin frana de mana pentru ca imi pusesem cotiera si vroiam sa tina mai jos. Am fost surprins sa constat ca reglajul l-a facut de undeva din butucul rotilor de pe spate. Acolo e o mica rotiza dintata pe care a mai strans-o (cred) putin. Acum frana tine dupa primii doi dinti si nici pomeneala sa mai loveasca in cotiera. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now