Mircea Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 In Grecia se iarta de exemplu. In Bg. nu. In ro nici atat, ca doar e rost de spaguta in euro. Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Ungaria idem BG si RO. Link to comment
Satori Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 In Austria te iarta, mai ales iarna pe drumurile din munti. Link to comment
zeneseu Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Unde se iarta? eu am luat amenda cu numere romanesti in Ungaria, In Ungaria nu te mai iarta din cauza numeroaselor accidente provocate de "pilotii" romani care confunta drumurile din Ungaria cu autostrazile fara limita de viteza din germania si radarele politiei ungare cu cele ale politiei romane. Acum ceva vreme politia maghiara a solicitat cu disperare ajutorul omologilor romani in aceasta problema. Link to comment
Salex Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Habar n-am al cui ajutor l-au solicitat ungurii insa pot depune marturie ca nu iarta nimic si nu de ieri-alaltaieri ! In urma cu ceva ani am luat 2 amenzi de viteza intr-o singura zi. Prima, total justificata, intrasem intr-un oras (marcat corect insa cu multi km. inainte de aparitia primelor case), cea de-a doua complet aiurea ! Abia plecasem dintr-o benzinarie cind am fost oprit si amendat pentru ca aveam 53km/h (pe restrictie de 50). In Ro nu o sa te opreasca nimeni pentru o depasire de genul asta. Valabil si pentru Austria, unde trec frecvent cu 135-139 prin dreptul echipajelor de Politie dotate cu radar. Oricum, in Romania scuza ca "am depasit viteza cu doar 1-2 km/h " atunci cind se merge cu 81-82 pe retrictie de 70 mi se pare de-a dreptul amuzanta. De acord, de multe ori se vineaza aiurea, insa de cei 10km/h pentru care nu se acorda amenda sau puncte se pare ca nu se aduce deloc vorba Link to comment
Tommy Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Turistii se iarta. Am inteles ca inclusiv in Bulgaria politistii au primit ordin sa nu mai sperie turistii ca-i alunga. In Grecia deja se stie ca cel putin la radare politistii se fac ca nu prea vad turistii. In State am observat ca au si ei niste considerente: sa fii cooperabil, iti recunosti greseala, ii spui ca a fost o intamplare, il lasi pe rednex sa se simta autoritar, ca turist invoci necunosterea completa si disponibilitatea de a-ti insusi legea si arati carespecti america, iar cat prevede destinatiile turistice, dau un exemplu: la intrare in Miami nici un politist, pe sensul de plecare insa o gramada cu radarele, doar omul trebuie sa cheltuiasca cu placere in statiune Link to comment
EM!L Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 In ro nici atat, ca doar e rost de spaguta in euro. Nu cu mult timp în urmă am recomadat unor străini, ce voiau neapărat să vadă Dunărea - în puţinul timp liber pe care-l aveau la dispoziţie-, să facă o excursie în zona Drobeta - Orşova. Seara când ne-am reîntâlnit mă întrebau unde pot să plătească amenda (le spusesem care-s limitele de viteză şi că sunt şanse mari să întâlnească radare pe traseu.. totuşi au fost "prinşi" cu 62 în localitate). Erau foarte indignaţi de faptul că trebuie să bată de groază de drumuri să plătească o sumă relativ mică de bani, sumă ce reprezenta amenda, desigur... şi extrem de miraţi că euroii lor au fost refuzaţi de respectivul agent. Link to comment
Satori Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Stai linistit, daca te opresc si esti rautacios si "idignat", nu mai conteaza ca esti turist sau nu. Sunt toleranti, dar nu te iarta orice ai face. Link to comment
tolin Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 (edited) Toata lumea este Ialomitianul, adica offtopic. Cea mai nostima intrebare retorica este: de ce suntem amendati la 62 km/h cand limita de viteza este de 50 km/h ? Edited October 14, 2010 by tolin Link to comment
augustinionut Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Depasirea vitezei legale cu 10 km... Link to comment
VAXXi Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Toata lumea este Ialomitianul, adica offtopic. Cea mai nostima intrebare retorica este: de ce suntem amendati la 62 km/h cand limita de viteza este de 50 km/h ? Din cauza Normei din 23.11.2005 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005 care zice: c) pentru masurarea vitezei, in conditii normale de trafic, pentru cinemometrele care functioneaza atat in regim stationar cat si in regim de deplasare, eroarea maxima tolerata este de: - in regim stationar, pentru masurarea vitezei autovehiculelor aflate in trafic eroarea maxima tolerata este cea de la pct. 3.1.1.b, - in regim de deplasare, pentru masurarea vitezei proprii de deplasare a autovehiculului pe care sunt montate, eroarea maxima tolerata este cea de la pct. 3.1.1.b, - in regim de deplasare, pentru masurarea vitezei autovehiculelor aflate in trafic eroarea maxima tolerata este de 4 km/h pentru viteze pana la 100 km/h, 4 % din valoarea conventional adevarata, pentru viteze egale sau mai mari decat 100 hm/h. Plus: In cazul cinemometrelor care functioneaza si in conditii de deplasare a autovehiculului pe care sunt montate, erorile maxime tolerate specificate mai sus trebuie sa fie respectate si pentru masurarea vitezei proprii de deplasare a autovehiculului. Deci, 4 cu 4 ies 8, deci teoretic ar fi trebuit amenda la 59 km/h ... dar or fi pus 10 sa fie rotund. Link to comment
tolin Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Pai, vinovatii fac ca Anastase prinsa cu rata in gura, se vaita ca au fost amendati pentru doar 2 km/h, cand realitatea, nu cea tv, spune ca au depasit cu 12 km/h. Prima dovada de maturitate este recunoasterea greselilor. Link to comment
papie Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Deci, 4 cu 4 ies 8, deci teoretic ar fi trebuit amenda la 59 km/h ... dar or fi pus 10 sa fie rotund. Eu as mai adauga inca 4 % pentru aparatul de masura al autovehiculul "vinovat", pentru a nu putea ataca in instanta "Domne' la mine pe ceas arata fix atat! ... si am revizia facuta la zi" Acuma ar fi 4+4+4 = 12% la 51km/h rezulta cca 6km Link to comment
tolin Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Toate ceasurile indica mai mult, asa ca, daca ai fost masurat cu 62 km/h, precis aveai 70 km/h pe ceas, deci, invocarea ceasului este o agravanta. Link to comment
papie Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Toate ceasurile indica mai mult, Curios! Eu credeam ca un aparat de masura este conceput sa indice exact, acest lucru fiind imposibil apar aceste marje de eroare (date de producator in urma testelor de laborator si mai stiu eu ce) in procente care pot fi cu plus sau minus. Pai daca vitezometrele de la autoturisme arata toate pe plus de ce nu le "taie" un pic din elan. Adica sunt fabricate direct sa "arate" in plus? Link to comment
tolin Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Vitezometrele de pe automobile indica mai mult, in mod intentionat. Link to comment
papie Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 (edited) Pai si este legal ca eu utilizator (sofer) sa fiu pacalit. Nu s-a gasit nimeni sa dea in judecata vre-un producator de autoturisme pe tema asta, ca prin manuale nu am vazut "Atentie, vitozemetrul indica mai mult in mod special pentru a va proteja pe dumneavoastra. Puteti avea satisfactia de a rula cu o viteza mare si totusi sunteti in siguranta datorita acestui concept - viteza mare doar pe "hartie" Felicitari pentru produsul achizitionat". PS: Baterii de 1,5 V pret bomba - de fapt au o tensiune de 1 V pentru a nu exista pericolul electrocutarii. Cum suna? Edited October 14, 2010 by papie Link to comment
VAXXi Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 N-ai de ce sa dai in judecata, indicatorul respectiv e dat cu o marja de eroare de +/- x% si "se intampla" sa indice mai mereu cu + si nu cu - Link to comment
papie Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Pai si "se intampla" asta este dictat de care ratiuni? Link to comment
tolin Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 (edited) Sa protejeze flora si fauna. Pneul este un element dinamic, deci, roata are o circumferinta variabila. Edited October 14, 2010 by tolin 1 Link to comment
papie Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 (edited) Cine e predispus pentru distrugerea florei si faunei nu se impiedica de un procent de 4-10%. ) PS: Deci variaza si in + si in - (circumferinta) Edited October 14, 2010 by papie Link to comment
adrian_r5 Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 (edited) fftopic: ... dar legat de ultimele discutii - prin 1994 am intilnit un lot de "dacii" noi noute la care "kilometrajul" de pe bord indica cam cu 10 % mai mult (mai precis la 1 km parcurs erau in plus cca 90 m) Edited October 14, 2010 by adrian_r5 Link to comment
tolin Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 ... Deci variaza si in + si in - (circumferinta) Variaza cu presiunea (temperatura), cu uzura, cu modelul de pneu, cu dimensiunile jantei, cu coeficientul de frecare ... Link to comment
papie Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 cu coeficientul de frecare ... Aha deci F= µ (Mu) * P... Link to comment
tolin Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 (edited) La frecare mica, roata motoare parcurge o distanta mai mare decat masina. Edited October 14, 2010 by tolin Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now