cos22tm Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Salut, sunt curios cati dintre posesorii de Aveo (hatchback/sedan) au ajuns la concluzia ca arcurile stock sunt destul de moi ? cati dintre voi ati inlocuit arcurile puse de producator cu altele "sport" ex. V-maxx, Apex, H&R ? puteti da mai multe detalii va rog (cati mm a coborat masina, cum se comporta, rezista amortizoarele) ? merci Link to comment
Saint666 Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 (edited) Eu am ajuns foarte repede la concluzia ca suspensia este moale. Exista vreun mod sa o intaresc, dar fara sa schimb garda la sol? Edited April 13, 2010 by Saint666 Link to comment
Lucian M Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 La aveo 2007 suspensia numai moale nu este, pe drumuri mai naspa izi clantane dintii. Insa la curbe nu ai senzatia ca sare in sant. Poate aveti voi suspensia dusa... Link to comment
Saint666 Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 A mea e posibil sa fie dusa...2005, 100k km, dar a lui cos22tm nu cred, e din 2009 pana la urma. Exista vreo diferenta intre suspensia masinii in 5 usi fata de cea in 4 ? Link to comment
Lucian M Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Nu stiu sigur, dar la sedanul tatei (aveo platinum 2006) suspensia e mai moale ca la a mea. Testat nu o data, am calarit destul masina aia. Link to comment
cos22tm Posted April 14, 2010 Author Share Posted April 14, 2010 la mine cand trec cu ~90km/h peste drum cu denivelari mai serioase se simte ca se lasa vreo ~10cm ...noroc ca am scut de tabla la motor. arcurille si amortizoarele sunt ok au zis cei de la service ...asa e "by design" mi-au recomandat niste arcuri sport (seamana cu cele facute de Apex) ce costa la ei 200euro + manopera montaj... deocamdata nu am bani de asa ceva dar am vazut ca sunt cativa pe forum care si-au pus arcuri V-maxx, Apex pe Aveo ...eram curios de parerea lor vis-a-vis de suspensia de fabrica si cea aftermarket. Link to comment
Lucian M Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Se lasa 10 cm?! Nici daca pun pe ea 300 de kile nu se lasa atat. Depinde prin ce gropi dai tu, daca dai in groapa de 10 cm, normal ca se lasa masiona 10 cm. Ma rog, fa un test de amortizoare si vei fi pe deplin elucidat. Link to comment
VAXXi Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Bre, amortizorul amortizeaza miscarea de oscilatie a arcurilor, ca de-aia ii zice amortizor. Duritatea arcului da comportamentul suspensiei. Luciane, daca tu zici ca suspensia de Aveo e dura, nu-ti doresc sa mergi cu o masina sport e o chestie de apreciere personala, si evident relativa de la om la om. cos22tm, citeste la "masina mea" topicul lui Satori cu Kalosul, a avut arcuri H&R pe ea si sunt ceva opinii despre ele. Link to comment
Lucian M Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Vorba lui AndreiB, "in comparatie cu ce"? Comparativ cu loganul, spre exemplu, suspensia la aveo hb e dura. La mine la matiz, cand aveam telescoapele spate duse, salta de coor de o lua dreq si cand intran intr-o groapa, parca tot intram . Dupe ce mi s-au schimbat, alta viata. Deci, ori are arcurile duse, ori asa au venit din fabrica, daca excludem amortizoarele (care stiam ca limiteaza oscilatia si in sus, dar si in jos). Link to comment
cos22tm Posted April 14, 2010 Author Share Posted April 14, 2010 normal ca se lasa mai mult daca are incarcare; in repauz arcurile nu oscileaza si se comprima doar sub actiunea unei greutati suplimentare. dar era vorba in mers si cu incarcare (2-3pers) daca trec peste denivelari MARI (se mai intampla sa fie astfaltul valurit) sper ca am fost mai explicit de data asta. Link to comment
Lucian M Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Ai suspensie moale. La mine iti rupi dintii daca treci cu 40/h peste o "cocoasa". Mi-ar surade niste telescoape bi-gaz . Link to comment
cos22tm Posted February 15, 2011 Author Share Posted February 15, 2011 Am facut un test de suspensie de curiozitate dupa multe gropi luate in plin. Axa fata stg=84% dr=80% (Limit >20%) Dif =4% (Limit<10%) Axa spate stg=72% dr=66% (Limit >20%) Dif=6% (Limit<10%) cica sunt in parametrii inca . ce-am obs, din pacate dupa ce-am facut testul, ca aveam presiunea cam mare pe rotile spate (2.3 in loc de 2.1) posibil sa fi fost amplitudinea vibratiei mai mare decat daca erau la presiunea indicata de producator. Link to comment
Viktor Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Presiune prea mare in roti, poate influenta negativ testul telescoapelor. Link to comment
AndreiA Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Ai suspensie moale. La mine iti rupi dintii daca treci cu 40/h peste o "cocoasa". Mi-ar surade niste telescoape bi-gaz . Am eu amortizoare bi-gaz si pot spune ca la denivelari se cam scutura dar problema cu lasatul de 10 cm e adevarata cu 2 pers in spate si cu foarte putin bagaj in spate deja sta naspa spui ca am perna de aer si-i sparta . Poate ne spune cineva cum e cu arcuri dure,sport sau cum influenteaza tinuta de drum Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now