johnny Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Neata! In urma cu vreo 2 luni am inceput sa am o problema ciudata la matiz (euro3, 2005, chel). La primul drum din zi dupa 3-4 km nu mai tragea,,,abia reuseam sa merg cu a 3-a, pedala la maxim,,,cam 40km/h. Daca opream pe dreapta 10-15min si plecam din nou, mergea ok uneori chiar toata ziua. Apoi pateam mai des. Am fost la comat Iasi, am explicat problema...binenteles de la invirtit putin in curte nu s-a manifestat. Au schimbat totusi bujii si fise. Dar s-a manifestat la fel. Apoi am observat (prima data nu mi-a trecut prin cap sa verific) ca roata stinga fata este fff fierbinte. Nu puteai tine mina pe janta cind opream. Am fost la alt service in Iasi (socom) si le-am explicat care e treaba. Au spus ca au verificat tot ansamblul de frina de la rotile fata si cica acolo totul e ok, problema era din computer ?? L-au resetat...si din februarie pina azi a fost totul ok. Azi dim...aceeasi problema. Dupa 3-4 km nu mai trage...cind am putut sa opresc undeva pe dreapta...janta stinga fata fff fierbinte. S-a mai intilnit cineva cu problema asta? Este posibil sa imi blocheze roata "computerul" matizului? Eventuale solutii... Multumesc. Link to comment
augustinionut Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 CAuta un service BUN. DAR nu de "calculatoare" Link to comment
sergiuhusca Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Clar este imposibil.Matizul nu este atat de tehnologizat. Se aude vre-un zgomot in timpul rularii? Link to comment
Budan Catalin Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 La nubira am patit si eu o chestie de asta,s-a rezolvat cu o schimbare de etrier.Stiu ca sunt masini diferite dar in principiu cred ca daca ramane franata o roata,ca sa zic asa,trebuie verificat etrierul.Nu neaparat se schimba cu totul,din cate stiu eu se poate schimba doar setul de garnituri si pistonul,sper ca nu gresesc. Link to comment
danutza Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Aceasi problema o avea si matizul tatalui meu ,din cand in cand se bloca la franari mai puternice.S-a rezolvat prin schimbarea placutelor(daca sunt uzate mai blocheaza axele glisoare), a axelor glisoare, a garniturilor si prin curatirea etrierului. Link to comment
Mircea Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Au spus ca au verificat tot ansamblul de frina de la rotile fata si cica acolo totul e ok, problema era din computer ?? L-au resetat...si din februarie pina azi a fost totul ok. Cea mai tare diagnoza pe care am auzit-o vreodata! Ca si schimbatul bujiilor cand se infraneaza roata! Tare rau frate! Mergi la un mecanic sa-ti desfaca roata, sa-ti curete etrierul, sa-ti schimbe eventual garniturile la pistonas si sa-ti greseze culisele. Ar fi bine sa faci operatia pe ambele parti. Iti recomand sa schimbi si lichidul de frana. 2 Link to comment
johnny Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Am fost la Comat in Iasi si s-a terminat cu schimbat etrier stinga fata. "Computerul" nu avea nimic Cica era complet blocat/intepenit si nu au reusit sa il repare. Am schimbat si lichidul de frina. Multumesc Link to comment
tolin Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 (edited) La roata din dreapta s-au uitat ? Vaselina de la rulmentii spate au schimbat-o ? Edited May 17, 2010 by tolin Link to comment
johnny Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 (edited) Cica au verificat si etrierul din dreapta si e ok. Vaselina nu stiu. Dar parca am intrat cu masina intr-un spital romanesc Intri cu raceala si iesi cu cancer 1. Le-am spus celor de la comat sa regleze si directia. Volanul statea rotit spre dreapta cam 5-6cm cu rotile drepte. Probabil de la craterele prin care am trecut in iarna/primavara Acum sta spre stinga cam la aceeasi distanta + pare ca merge spre stinga cam jumatate de tura in gol si nici nu revine la loc decit f greu si nu complet in viraje. Acum la un viraj spre stinga ~90grade volanul face o tura completa plus inca ceva. Inainte nu ajungeam nici la o tura Mi-au spus ca nu au putut regla directia perfect pt. ca janta stinga fata e putin deformata (ei nu au stand de indreptat jante). Dar nu vad ce legatura ar avea cu mersul aproape in gol al volanului jumatate de tura in stinga si faptul ca nu mai revine la loc. Au busit ei ceva? 2. Motorul era si el f fierbinte, cind am ajuns la ei la service cu roata blocata, dar au zis ca e din acelasi motiv. Nu puteai sa tii mina pe vasul cu antigel. Drumul din parcare pina la ei ~6km. In seara asta am mers ~8km cu masina sa vad cum merge si ramine la fel de fierbinte. Janta stinga nu se mai incalzeste...etrierul schimbat se pare ca a rezolvat problema asta. Antigel schimbat anul trecut, acum ~6000km. Pare ca merge putin mai turat ca inainte de revizie. Treapta 3->4 la 50km deja pare ca ai intirziat sa schimbi. Inainte nu se auzea asa decit in apropiere de 56-60 I-am facut si revizie cu ocazia vizitei in service, deci schimbat filtre, ulei motor, ulei frina, placute frina... In concluzie o parere cam proasta despre comat. Am cautat pe forum si am vazut ca toate intrebarile despre un mecanic/service bun in Iasi cam au ramas fara raspuns. Daca am sarit eu vreun topic... Inainte sa ajung iar la mesteri as vrea niste idei/sfaturi in legatura cu "noile" probleme. Macar sa stiu eu la ce sa le spun sa se mai uite sau poate pot eu sa umblu/schimb ceva. Matiz euro 3, 76500km, an fab.2005 Multumesc. Edited May 17, 2010 by johnny Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now