AdrianB Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Am stat in seara asta in masina, aveam casetofonu, pozitiile si proiectoarele aprinse. M-am tot intins la vorba si dupa vreo ora maxim doua... mi se stinge casetofonu, luminile foarte slabe, ceasu de la bord abia se mai vedea si ALARMA INCEPE SA ZBIERE . D-abia am stins-o. Bateria moarta. Ii dadeam la cheie, NIMIC. M-am gandit sa chem un prieten sa mi-o incarce de la a lui dar pana la urma am impins masina si a pornit. Bine ca era noapte si pustiu, 3 oameni impingeau o Leganza, ma vedea vreunu cu vreo Dacie antica radea de murea cred. Acum am auzit ca si lu taica-miu i s-a intamplat faza asta acum vreun an doi. Probabil este un consumator care trage mai mult decat ar trebui... ar putea fi alarma, as decupla-o de tot ca n-am chef sa mi se mai intample ceva de genu asta. Daca eram cu vreo gagica nu stiu ce faceam. "Hei stii.. ne-am distrat noi... acum impinge si tu masina daca vrei sa te mai duc si acasa" Ce ar putea sa-mi consume bateria in halu asta? Sau sa fie bateria de vina? Nu cred ca e asta pt ca am mai zis lu taica-miu i s-a intamplat la fel si a schimbat-o parca si acum iar. Daca e cazul s-o schimb ce baterie imi recomandati? Ah da, si bineinteles ca mi s-a resetat si castofonu si manualu l-am pierdut de mult... am auzit ca sunt vreo 2-3 coduri, cine le stie care sunt? Merci anticipat baieti... sper sa rezolv problema asta ca daca eram singur sa sun pe cineva la 12 noapte sa ma ajute, nu prea da bine. Link to comment
ovi_jer Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Ce vechime are bateria si ce model este?Este de 55A si 550A la pornire? Pune un aparat de masura si verifica incarcarea bateriei in sarcina(consumatori porniti).Nu trebuie sa scada sub 13,5V in sarcina.Verifica si cablajul intre baterie si alternator si baterie si masa si totodata si bornele sa nu fie oxidate sau nestrinse. Link to comment
expero 16V Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Omul a zis ca statea o ora pe loc cu proiectoarele aprinse ...Pai cum draq sa reziste si bateria aia cu proiectoarele? Care-s mari consumatori? Eu am pus de proba pt.ca mi se arsesera, o siguranta de 20 la proiectoare si dupa juma de an am gasit-o parlita . Trebuia sa pun de 30 si eu am uitat sa iau siguranta de proba. Asa ca proiectoarele sunt gurmande Link to comment
cata73 Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 am patit la fel cu espero la billa in parcare am uitat proiectoarele si pozitiile aprinse cam 45 de minute, cand m-am intors nu se mai aprindea nici un bec (baterie de 7 ani) proiectoarele consuma mult altceva era daca lasai numai pozitiile aprinse Link to comment
sorin77 Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Daca aveai bateria descarcata de nici casu nu iti mai pornea ... sincer eu sunt surprins ca ai reusit sa o pornesti inpinsa ... la pornire de obicei bobina de inductie cere un curent destul de mare, mult mai mare decat iti consuma un casestofon obisbuit, sau tu aveai statie de amplificare etc care consuma mult? In cazul asta nu e de mirare ca dupa o ora de proiectoare + audo ai ramas fara curent ... Daca ai fi avut bateria noua si incarcata 100% probabil ca te-ar fi tinut 2,5 - 3,5 ore. ... asa ca ai grija pe viitor cu casu cand mergi la iarba verde ... Link to comment
sorin77 Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 ... Eu am pus de proba pt.ca mi se arsesera, o siguranta de 20 la proiectoare si dupa juma de an am gasit-o parlita . Trebuia sa pun de 30 si eu am uitat sa iau siguranta de proba. Asa ca proiectoarele sunt gurmande <{POST_SNAPBACK}> pt. expero 16V -de la bun inceput ai ales o siguranta subdimensionata. Teoretic daca avem proiectoare de putere 55W/H x 2buc = 110W Calculam curentul consumat de aceste 2 proiectoare 110W / 12V =9.16 A !!! In mod normal daca e sa pui o siguranta pentru un consumator regula era ca siguranta trebuie sa se arda (efectul de protectie) la un curent de cca 3 ori mai mare decat cel normal de functionare al consumatorului. se vede treaba ca functioneaza si aici ... in cazul nostru 9.16x 3 =27,48 A deci o siguranta de 30A trebuie sa se achite bine de o astfel de sarcina, asa dupa cum singur in mod practic ai putut constata. Link to comment
AdrianB Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 Nu am nici un fel de amplificare, casetofonul e standard. Link to comment
sorin77 Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 (edited) Ce vechime are bateria si ce model este?Este de 55A si 550A la pornire?Pune un aparat de masura si verifica incarcarea bateriei in sarcina(consumatori porniti).Nu trebuie sa scada sub 13,5V in sarcina.Verifica si cablajul intre baterie si alternator si baterie si masa si totodata si bornele sa nu fie oxidate sau nestrinse. <{POST_SNAPBACK}> Ar trebui sa verifici ceea ce a recomandat ovi_jer. In caz ca ai verificat cablajele dintre baterie si alternator si sunt ok iar tensiunea masurata bornele bateriei este de 13.8V cu motorul pornit fara consumatori cuplati trebuie sa consideri opriunea de a schimba releul de incarcare ... altfel bateria nu se incarca 100% si apar surprize cand te astepti mai putin.(chiar daca ai baterie noua) Pana una alta da jos bateria de pe masina si pune-o la incarcat la un redresor, e important sa faci chestia asta cum trebuie...pt. mai ulte detalii referitoare la reguli pentru incarcarea unei baterii te rog citeste desenul atasat. Teoretic se poate verifica daca cablajele inte alternator si baterie sunt ok cu un volmetru. Motorul merge constant sa spunem la 2000 de ture, 1 masori tensiunea la bornele bateriei 2 masori tensiunea la bornele alternatorului daca diferenta intre cele doua tensiuni este mai mare de 0.5 V trebuie sa verifici cablajul si sa verifici conexinile. Edited April 1, 2005 by sorin77 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now