luck33ro Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 (edited) Gasesti aproape sigur in Carrefour/Cora. Verifica sa aiba furtunul acela atasat. Deci in cora stai linistit ca nu exista am cautat eu saptamana trecuta... Nu e mai bine sa bagam (pulverizam) sprayul ala in compartimentul filtrului de aer (dar cu filtrul scos) ? Edited April 25, 2006 by lucian14 Link to comment
icet Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Am vazut astazi in Carrefour Ploiesti,spray Airco Cleaner(toate aveau furtunele atasate,altfel nu se poate folosi )la 25.6 ron.Eu din asta am folosit si am fost foarte multumit.Din octombrie pana acum,inca mai persista parfumul lui cand pornesc A/C-ul...furtunul trebuie bagat pe orificiul pe unde se scurge apa(pe sub masina),pana ajunge la vaporizator,se pulverizeaza solutia(ei zic tot recipientul,dar eu am bagat cam 3/4),am lasat cam 15 minute sa actioneze,dupa care am dat drumul la aeroterma pe pozitia 3 si am tinut geamurile deschise cam 20-25 minute. ps..in Cora nu exista spray-ul asta. Link to comment
luck33ro Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Azi am gasit si eu sprayul in Selgros... tot 26RON cum ajung la vaporizatorul Matizului stie cineva ? Link to comment
Abram Burel Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Daca tot s-a apucat lumea sa scrie de toate masinile pe aici, hai sa scriu si eu de... Kalos. Gasit sprayul cu pricina la Carefour Militari. Nu stiu cum ii zice, dar e la fel ca al lui Sato : gri si cu mat transparent. Am cautat in manual si am aflat ca evaporatorul e pe sub bord pe la pasager. Daca tot scria pe tub sa dai jos filtrul, l-am dat. Ca sa faci asta: - dati jos capacul de la torpedou (se deschide capacul si pe urma se trage cu grija dar ferm, intai de o parte si pe urma de cealalata - studiati putin si o sa vedeti ce soi de balamale sunt, ca e mai greu sa explic) - se extrage capacul filtrului (e un capac lung orientat vertical care are o clema jos si se scoate usor) - se scoate filtrul (are o "urechiusa" de care apuci, dar trebuie "indoit" spre dreapta, ca nu are loc de buza de jos a ramei bordului) Si, tadam, in coltul din stanga jos al "agregatului" se vede un furtunas dragut. Ala e cel prin care se scurge condensul. Marea chestie este ca e pus pe un stutz de plastic de pe care iese usor. Deci se extrage usurel in jos. Se baga furtunasul transparent al sprayului pe acolo cat cuprinde, se ataseaza la spray si se... trage cat te lasa inima. Se scoate si se baga si in locasul filtrului si se trage si acolo pana se... umple cu... spume, mda, asta se produce: o spuma. Pe urma am bagat si prin toate aeratoarele, ba chiar am dat si pe filtru, sa moara bacteriile draq. L-am lasat ce l-am lasat si am dat usor drumul la ventilator. Puneti temporar la loc capacelul filtrului ca altfel va iese spuma prin masina. Mai mult, o sa constatati ca spuma se... topeste, eventual puneti niste carpe sub aeratoarele laterale si cele ce dau pe la picioare. Cu timpul spuma se... topeste de tot, inclusiv pe filtru. Puneti la loc, filtrul (daca s-a umezit va trebui sa-l manipulati mai cu grija), capacelul lui, capacul de la torpedou si cam gata. Efectul e cam asa: chiar daca se mai resimte putin mirosul ala scarbos, e mult diminuat si amestecat cu unul destul de parfumat. A trecut doar o zi de atunci. Va mai spun mai... incolo. Link to comment
luck33ro Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Eu am dat jumate din sprayul ala (la matizel) jumatea cealalta a luat-o Sato-san (sper sa-i ajunga ca eu nu am dat nici jumate dupa mintea mea) Nu mai miroase deloc a pamant si a trecut deja saptamana ! miroase a parfum si acum! Testul suprem este cand folosesti si A/C un timp mai lung...dar acum m-am invatat minte si opresc cu ceva timp aerul conditionat si las pe ventilatie sa usuce traseele inainte sa ajung la destinatie Link to comment
Satori Posted May 1, 2006 Author Share Posted May 1, 2006 Eu inca nu am dat... o sa caut zilele astea evaporatorul. Daca nu apuc, ne jucam pe la intalnire. Link to comment
niniaina Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 nu stiu unde sa pun problema asa ca scriu aici... astazi am observat si este pt prima data cand face asa..cand pun AC se aude ca un vuiet motorul parca as avea o turbina. se aude cand pun numai AC - ul, la aer rece nu se aude, nu stiu cum sa ma exprim dar parca nu are aer si se chinuie sa traga, ce spuneti??? Link to comment
icet Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Daca am inteles eu bine,atunci cand pornesti A/C-ul se aude un zgomot mai ciudat,cumva metalic...De cand ai masina,ai mai pornit A/C-ul pana acum si mai ales pe calduri peste 30*C?E posibil sa ai mai mult gaz in instalatie decat e necesar(daca e asa,dupa cel putin 15 min. de functionare,trebuie sa fie conducta groasa de la instalatie<cea de aluminiu>transpirata,chiar sa curga apa de pe ea).E posibil sa fie mai putin ulei in compresor decat trebuie(asta se vede numai in service dupa ce se goleste instalatia). Link to comment
Satori Posted May 25, 2006 Author Share Posted May 25, 2006 Usurel Osirus ca nu e Dacie. Ninia, ce fel de Kalos ai? 2004 sau 2005? Daca nu stii diferenta, deschide capota si vezi cate ventilatoare ai. Practic, ce auzi tu, este functionarea ventilatorului. Link to comment
hawkeye Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 (edited) Usurel Osirus ca nu e Dacie. Puteam sa pun pariu ca o sa fie o replica in genul asta, eu am incercat sa ma abtin.. Edited May 25, 2006 by Satori Link to comment
VAXXi Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Normal. La _masini_ conducta aia de aluminiu nu e "transpirata", ci trebuie sa aiba gheata pe ea ! Link to comment
niniaina Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Masina este luata in 2005, modelul este cu semnalizatoarele separate de faruri. Satori daca este ventilatorul inseamna ca el are ceva pt ca acum se aude mult mai tare si mai chinuit, o sa vad astazi daca mai face la fel si va zic. Link to comment
Satori Posted May 25, 2006 Author Share Posted May 25, 2006 Mdap, ai un singur ventilator. Din cauza marimii, cand se dezechilibreaza, face ca dracu. O solutie ar fi sa il cureti/speli desi nu stiu cum ai putea sa faci asta. Link to comment
luck33ro Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Normal. La _masini_ conducta aia de aluminiu nu e "transpirata", ci trebuie sa aiba gheata pe ea ! La oricde model este normal sa fie conducta respectiva inghetata? Daca nu este, poate ar trebui sa ma duc in service sa verific incarcarcarea freon sau ulei? Mie la relanti oricum nu prea imi baga aerul f. rece si mi se pare aiurea Link to comment
zack Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Ninia, e de la compresor. Nu are nimic masina. Asa face si la mine. ps: sa dai drumu la A/C cand sunt mai putin grade afara, si ai sa vezi ca nu mai "vuieste". Probabil ca se "chinuie" mai mult compresorul cand e caldura mare afara...(alta explicatie nu vad...) Link to comment
icet Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 (edited) Nu ca n-as lucra in domeniu,dar poate cineva sa-mi explice si mie de ce ar trebuie ca pe teava aia de aspiratie ar trebui sa fie gheata???Si de ce vuieste compresorul cand sunt temperaturi mari exterioare si cand sunt mai mici,nu(chiar daca cantitatea de gaz e optima)??? Daca ar fi ventilatorul ar trebui sa faca zgomot si atunci cand se incalzeste prea tare motorul si a/c nu e pornit. ps..Satori treaba aia e universala,nu specifica unei anumite marci. Edited May 25, 2006 by osirus Link to comment
zack Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 1. Nu mi-am dat seama (inca) cand e pornit ventilatorul. de cate ori m-am uitat sub capota...el statea.(ma refer la venitlatorul de la motor...sper ca de acela vorbeai osirus) 2. Compresorul face "efort" mai mare ca sa scoata aer rece. cand e mai rece afara, evident face "efort" mai putin ca sa al transforme in aer rece (asta e parerea mea) Link to comment
ovi_jer Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Tubul acela este de iesire din evaporator si trebuie sa fie rece nu neaparat inghetat.Cat priveste sarcina compresorului aceasta creste odata cu temperatura exterioara si cererea de AC pentru ca presiunea freonului se tripleaza la numai o diferenta de 10-15 grade in plus. Link to comment
icet Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 (edited) Zack,la 1 da.Dar e posibil ca si cel de A/C sa faca urat,asta se verifica usor... Tubul acela e teava de aspiratie care iese din vaporizator si in mod normal trebuie sa fie cat mai rece si usor transpirata,mai ales pe calduri mari.Presiunea nu are cum sa se tripleze,cel mult creste cu 1-3 bari pe refulare. Gandestete ca presiunea maxima de lucru e undeva pe la ~26 bari si cea minima ~1.6-1.8bari.Deci nu are cum sa fie cum zici tu ovi_jer. Edited May 25, 2006 by osirus Link to comment
ovi_jer Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Nu vorbim de frigidere si nici de instalatii frigorifice statice. Am scris clar in limba romana :Sarcina compresorului creste odata cu temperatura exterioara din cauza cresterii presiunii pe circuitul de inalta presiune. Link to comment
luck33ro Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Nu mi-a raspuns si mie nimeni daca la relanti baga acelasi frig ca atunci cand e in turatii motorul Link to comment
ovi_jer Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Ti sa raspuns in topicul de matiz.Ai cumva kalos? Link to comment
icet Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Nu vorbim de frigidere si nici de instalatii frigorifice statice. Nu la astea m-am referit,ci la cele auto.E si normal sa creasca sarcina compresorului,dar nu asa cum crezi tu.Din cauza turatiei variabile ca compresorului,in componenta acestuia se gasesc si camere de egalizare,iar valva de destindere e termostatica(lucreaza in functie de temperatura vaporizatorului care e influentata de turatia compresorului). Link to comment
ovi_jer Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Pai cine ti-a zis ca eu cred asta?Vorbesti in numele meu? Eu iti spun de date sigure masurate adica sarcina motorului cu compresorul AC cuplat. Ce zici poti sa masori asta cu manometrele de la arctic? Link to comment
icet Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 (edited) Nu vorbesc in numele tau,ca nu-mi permit si nu am de ce.Singurul lucru care nu e adevarat si l-ai spus tu,a fost cel cu "triplarea presiunii",ceea ce nu are cum sa fie,nici pe aspiratie,nici pe refulare,decat daca masori presiunea in repaus si faci comparatie cu cea de lucru(poate la asta te-ai referit si am inteles eu alteceva). ps..nu lucrez la artic iar presiunea se poate masura atat pe refulare cat si pe aspiratie cu o baterie de manometre(eu am Refco) si cam fac asta zilnic de vreo 10 zile Edited May 26, 2006 by osirus Link to comment
Recommended Posts