Dr.L Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 (edited) Daca scoti termostatul,va curge cam 1l de antigel + putin ulei. Ar fi bine sa scoti antigelul inainte,daca vrei sa-l recuperezi. Daca nu,doar completezi si gata Tico nu are robineti Vezi si in manual,e descrisa si acolo operatiunea Edited February 14, 2011 by Dr.L Link to comment
nicktico Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Multumesc mult de tot oameni buni, am aprofundat problema , si am vazut ca la mine lipseste cu desavarsire , acel termostat, el trebuie sa fie pe capatul turului , asa-i? acolo se observa o umflatura in furtun, nici nu stiu cum arata un termostat , dar m-am interesat la magazinul de unde imi fac aprovizionarea pentru ticalos , si costa 23 lei cu garnitura inclusa , mai e nevoie de alt colier pe furtun sau pentru asta este garnitura? M-am trezit si eu la sf iernii sa rezolv problema , dar...omul cat traieste invata. O zi frumoasa sa aveti. Link to comment
petrysor Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 termostatul la tico il gasesti intr-o carcasa metalica prinsa cu 2 suruburi de 10.la capatul furtunului superior(partea dinspre motor) o sa gasesti acea carcasa.nu ai treaba sa dai colierul jos la furtun doar daca iti este tie mai usor sa desfaci acea carcasa.termostatul vine cu tot cu garnitura si daca ai niste silicon pentru etansat garnituri nu strica sa-i pui putin.ai mare grija pozitia in care vine pus termostatul si sa cureti carcasa lui pe dinauntru unde vine garnitura.de obicei se mai strange mizerie si nu mai etanseaza garnitura.spor la lucru Link to comment
nicktico Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 (edited) Multumesc Petrysor , mie imi spusese un atotcunoscator ca ar trebui sa fie pe furtun , si vazand ca e umflat furtunul acolo deja eram sigur ca de acolo este, dar probabil ca asa o fi la dacie , si omu si-a dat cu parerea, multumesc inca odata. Operatiune indeplinita cu succes, am schimbat termostatul , cel vechi avea tamburusul cativa milimetri mai sus , oricum vizibil, acum nu stiu de ce era pe deschis sau nu , cert este ca acum este unul nou, insa dupa ce s-a incalzit apa, situatia este neschimbata. Trebuie instalatia aerisita??? daca da cum se face asta? Mentionez ca am facut schimbul de antigel, ca sa nu curga peste tot , am eliberat returul si am schimbat antigelul , dar acum e la fel de trist help! Ma mai gandesc la calorifer, la acesta pe unde se ajunge? , se da bordul jos? Ce nu am inteles este ca furtunul cu cu termostatul este cald, iar cel de jos este rece, asa trebuie sa fie? sau invers? logic ar fi ca in motor sa intre apa rece care sa se intoarca incalzita dar... Edited February 14, 2011 by nicktico Link to comment
argon Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Daca scoti termostatul,va curge cam 1l de antigel + putin ulei. De unde ulei? Link to comment
nicktico Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Ulei nu a curs deloc in cazul meu. Link to comment
petrysor Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 posibil sa ai caloriferul infundat.trebuia sa bagi niste solutie inainte de a schimba antigelul.pune mana pe furtunele care intra in habitaclu si vezi daca sunt calde.de aerisit se aeriseste singura.cu motorul rece desfaci busonul radiatorului si completezi cu apa/antigel pana cand se umple radiatorul,pui busonul la loc si mai urmaresti nivelul in vas vreo 2 zile ca s-ar putea sa mai scada. Link to comment
nicktico Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Spune-mi te rog care sunt , ca nu stiu , cele din stanga care se mufeaza pe conducta metalica?? Am rasfoit cartea de service si acolo am vazut numai treaba de furtunuri, valet (care habar nu am ce este) , acum ca o teorie a conspiratiei , daca fortez lamela din consola (adica de ce o tin eu cu mana impinsa inspre dreapta) parca baga mai cald, acum nu stiu daca e pe sistem nervos sau e posibil ca acel cablu sa nu faca treaba calumea, stiu ca acolo sunt ceva probleme la mine, adica ,,,,,,,ca sa comut aeroterma pe aerisitorul de la podea , trebuie miscare brutala, altfel ramane pe la fata , parbriz, ...cam imprastiat, ma gandesc sa nu fie si de pe acolo, se poate? Link to comment
petrysor Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 vezi ca in spatele motorului sunt 2 conducte care duc in habitaclu.una din conducte(turul) pleaca de la termostat.cu motorul cald verifici daca se incalzesc.mai poate fi si varianta cu cablul ala.te uiti de sofer de la picioare si misti de clapeta aia care dai pe rece/cald.vezi sa fie cablul la locul lui eventual il dai direct cu mana de sub bord si vezi daca face cursa completa. Link to comment
nicktico Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 (edited) Buna ziua din nou, va multumesc , cred ca problema s-a rezolvat, aseara dupa ce am plecat de la birou s-a simtit diferenta, a bagat caldura si acum dimineata cand am ajuns la birou am desfacut capota pt ca in drum am observat aburi iesind de sub capota, sper sa nu fie decat antigelul care a curs aseara la schimb, am completat in vas cu antigel pentru ca probabil si-a mai luat in instalatie, am verificat colierele si dimineata desi aseara am lucrat cu simt de raspundere, nu pica nimic, sper sa fie capitol inchis pentru mine acesta cu caldura. Va multumesc inca odata. PS : clapeta aceea de winter /summer , evident era si ea pe summer, acum va intreb daca si aia influenteaza pe langa altele , incalzirea din habitaclu , adica de ce se incalzeste mai repede, cat si ca putere??? Multumesc inca odata. Edited February 15, 2011 by nicktico Link to comment
petrysor Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 clapeta aia de summer/winter e pentru a se incalzi putin mai repede motorul iarna.daca era pe summer,motorul se incalzea mai greu pentru ca tragea numai aer rece. Link to comment
b52jgp Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Salut, O problema si la mine va rog daca s a mai intalnit cineva cu ea, zilele astea a fost foarte ciudat cu incalzirea motorului. Dimineata racoare, plec direct la drum lung (in afara orasului) - temperatura apei creste pana ca acul sta aprope vertical si totusi viteza in jur de 80-90km/h si parca nici caldura nu baga cum ar trebui raportat la temperatura lichidului de racire Ajung in oras si incins (porneste electroventilatorul si merge destul de mult fata de inainte pana scade temperatura) - nu creste temperatura pe indicator mai mult de jumatate Daca trec peste o denivelare mai tare incepe sa scada temperatura pana ce acul sta cumva pe la ora 10 pe cadran adika unde statea pana acum) si nu mai creste decat daca merg mult in coloana Seara cand plec la fel ca mai sus - nu se mai incinge... Si acum ce ar putea sa aibe, chestiile astea le face cu toane, eu m am legat de denivelari luate mai cu viteza dar e posibil sa ma insel, daca are cineva macar o idee de unde ar putea fi... Multumesc anticipat Link to comment
korydon Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Termostatul trebuie schimbat. Link to comment
b52jgp Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Multumesc korydon, nu era de la termostat, in schimb am curatat radiatorul de la AC care era colmatat de praf si pietricele iar acum totul este ok. Multumesc inca o data Link to comment
korydon Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 nu era de la termostat Din cate am inteles eu ( poate am inteles gresit ) ai variatii la indicatorul de temperatura a lichidului de racire. Daca e asa eu zic ca ai probleme si cu termostatul, oricum urmareste si evolutia indicatorului de temperatura a lichidului de racire. Link to comment
b52jgp Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 (edited) Nu nu probabil n am explicat eu destul de bine, indicatorul functioneaza bine, ideea era ca dimineata desi era racoare afara (in jur de 10grade), si viteza destul de mare 80-90km/h temperatura apei crestea destul de mult (la jumatatea scalei indicatorului, acul statea vertical), daca viteza scadea sub 60km/h pornea electroventilatorul... ceea ce nu mi s a parut normal avand in vedere temp de afara, daca acum facea asa cand veneau caldurile de 30-40 grade riscam sa fiarba motorul... Acum in schimb indicatorul sta cam la ora 10 sa zic asa dar nici nu scade daca am viteza mare deci termostatul se inchide, ma mai gandesc la ceva ar putea sa influenteze racirea si lichidul de racire? Eu l am schimbat asta toamna dar l am pus un pic mai concentrat - oare sa fie o problema si de aici? Multumesc Edited April 11, 2011 by b52jgp Link to comment
gelumitu Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Un termostat nou costa aprox.15 lei si se schimba in 10 min. Eu pe al tau i-l văd ca fiind defect, cand nu deschide, cand nu inchide. Link to comment
b52jgp Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 (edited) Foarte posibil, am sa urmez sfatul vostru si am sa il schimb avand in vedere ca este si ieftin si nu strica sa fie inlocuit. Merci Edited April 18, 2011 by b52jgp Link to comment
Dr.L Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Sa cureti si suportul lui bine,ca deobicei are depuneri si e posibil sa nu etanseze bine garnitura Link to comment
korydon Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Daca tot schimbi termostatul schimba si lichidul de racire ( pune 50:50 antigel si apa distilata - antigel bun gasesti la MOL 15 lei / l , Evox G 48, e facut pe cod GM) Link to comment
b52jgp Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 (edited) Antigelul l am schimbat in toamna, plus curatat instalatie, nu mai stiu exact ce marca este ideea este ca e albastru si da am facut amestecul in proportie de 50:50, pe el scria ca rezista pana la -30 grade in aceasta proportie de 50:50 Edited April 18, 2011 by b52jgp Link to comment
korydon Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Eu l am schimbat asta toamna dar l am pus un pic mai concentrat - oare sa fie o problema si de aici? M-am gandit ca ai pus in proportie mai mare antigel, de aceea am specificat proportia. De obicei cand schimbi termostatul faci si o inspectie generala a instalatiei de racire si schimbi si antigelul. Link to comment
b52jgp Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 (edited) Greseala a fost a mea caci nu am fost mai explicit, pe bidoanele de antigel scria ca pentru Tico este cu 5% mai concentrat, proportia in care l am facut eu a fost de 50:50 amestecate intr-un bidon de 5 litri, nu turnat mai intai antigel si apoi apa direct in motor cum am vazut ca se mai practica, ideea este ca daca pe acele bidoane scria ca este cu 5% mai concentrat decat normal pt Tico cred ca ar fi trebuit sa pun mai multa apa... De curatat am curatat furtune, radiator, camaruta din carbutaror de la termoelementul socului automat, n am schimbat atunci termostatul si nici nu am curatat caloriferul si acum imi pare rau dar asta e voi mai face odata operatiunea chiar daca alti bani alta distratctie nu strica de doua ori... Multumesc de raspuns Edited April 19, 2011 by b52jgp Link to comment
comyd Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 salut! imi puteti spune unde este amplasata sonda pentru indicarea temperaturii din bord la un tico sx din 2000? radiatorul se incalzeste, caldura in masina am iar ceasul de temperatura nu indica nimic. nu cred sa fie altceva. am rugamintea daca se poate sa-mi puneti o poza cu locatia sondei sau macar o descriere mai explicita a locatiei. va multumesc. Link to comment
lughy Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 salutare.am si eu o problema cu tico imi curge lichid in dreptul fuliei in spate mai exact.curge doar cand sta pe loc si curge destul de mult ... care ar putea fi problema.am desfacut capacul din plastic de la distributie sa vad daca e de lapompa de apa dar nu arunca apa pe acolo din cate am observat.ce ar putea fi.astept un sfat daca se poate.multumesc Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now