fylipdan Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Salut! Am un espero 1.5 si am probleme cu ventilatorul de pe radiator, in sensul ca nu porneste cand creste temperatura apei. Din cate am aflat acest ventilator este controlat pe o parte de termocupla, care il activeaza la o anumita temperatura. Am cumparat o termocupla noua, am fost la un service si surpriza, baietii nu gasesc termocupla, cica de ce nu e pe radiator!? Am mai intrebat si la espero ar fi undeva pe blocul motor. Am rugamintea ca un specialist, sau cineva care s-a lovit de aceiasi problema sa ma ajute sa localizez termocupla. Momentan pornirea aerului conditionat activeaza ventilatorul, asta e solutia de criza pana primesc un raspuns sa informez si mecanicii din 4 service-uri unde am fost si au ridicat din umeri. Multumesc! Link to comment
senatel Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 vezi sa nu cumva sa fie intrerupte rezistentele din partea stg jos cuum stai in fata motorului (locul pasagerului) mai poate fi releul ce actioneaza termocupla pe radiator nu ai nimica senzorul de temperatura e pe blocul motor eu de la rezistente am avut problema is mari din ceramica Link to comment
Dj_Dark Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Espero nu are termocupla, comanda o da ECM-ul printr-un releu. PS Exista topic dedicat pentru asa ceva. Link to comment
fylipdan Posted July 19, 2010 Author Share Posted July 19, 2010 Releul cupleaza, se aude. Ventilatorul functioneaza cand pornesc aerul conditionat. Ma intereseaza unde pe blocul motor este senzorul de temperatura (termocupla). Ciudat e ca am cerut la magazin termocupla de espero si mi-au adus fara probleme, sau sa imi zica ceva ca imi dau de cielo. Dj Dark, pls pune-mi link-ul catre topicul de care spui, nu prea gasesc, ms. Link to comment
Dj_Dark Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 (edited) http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=5273 Espero NU are termocupla. Senzorul de temperatura (care nu e tot una cu termocupla) este localizat pe chiulasa, sub galeria de admisie. Cel cu un singur fir e pentru ceasul din bord, celalalt pentru ECM. Degeaba il localizezi, ce faci, il schimbi direct orbeste? Cel mai bine te duci la un service sa-ti puna testerul pe ea sa vad indicatia si poate iti rezolvi si problema ventilatorului. PS. Daca porneste la A/C partea de comanda e buna, cel mai probabil intr-adevar e senzorul defect, insa e o ghiceala bazata pe logica asta. Edited July 19, 2010 by Dj_Dark Link to comment
fylipdan Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Inca ceva... Senzorul asta de temperatura, indica temperatura pe bord? Daca e asa, el indica bine. Cand temperatura trece de 3 sferturi pe indicator imi fierbe apa in vasul de expansiune si o arunca. Ma gandesc ca mai departe calculatorul de bord nu isi primeste informatia sa dea impuls ventilatorului. Link to comment
Salex Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 (edited) Inca ceva... Senzorul asta de temperatura, indica temperatura pe bord? Tu ai citit raspunsul anterior ? Senzorul de temperatura (care, de fapt, ar fi 2 - a se citi propozitia urmatoare !) este localizat pe chiulasa, sub galeria de admisie. Cel cu un singur fir e pentru ceasul din bord, celalalt pentru ECM. Edited July 20, 2010 by Salex Link to comment
fylipdan Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 vezi sa nu cumva sa fie intrerupte rezistentele din partea stg jos cuum stai in fata motorului (locul pasagerului) mai poate fi releul ce actioneaza termocupla pe radiator nu ai nimica senzorul de temperatura e pe blocul motor eu de la rezistente am avut problema is mari din ceramica Ajuta-ma sa localizez rezistentele te rog, sunt sub capota undeva sau in masina in fata scaunului pasagerului undeva sub torpedo ? Multumesc antcipat! Link to comment
Dj_Dark Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 LA espero 1.5 sunt undeva langa compresorul de A/C prinse pe lateral. Cel mai bine se vad pe sub masina. Link to comment
ghotycul Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Salut Am un cielo din 2007 si o mica problema. Am spalat motorul si dupa 10 min am pornit motorul , dupa 6km a inceput sa imi iasa abur de sub capota. Imi iesea abur de la radiator(arunca si antigel afara undeva in partea de jos a radiatorului) si ventilatorul nu mai merge decat pe direct. Am pus pe direct si am cuplat la bricheta pana s-a incalzit firul si s-a ars siguranta ,am lasat-o asa sa nu mai fac vreo tampenie. Banuiesc ca este termocupla din cate am citit pe aici , as vrea sa imi spuneti cum arata si unde este pozitionata poate o schimb eu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now