roman.ciprian Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 (edited) Nu stiu daca face neaparat obiectul acestei sectiuni, dar fiind vb despre sectiunea "Masina mea", m-am gandit sa va prezint ce am realizat anul acesta ca proiect de licenta, impreuna cu alti trei colegi si profesorul nostru indrumator din cadrul Facultatii de Mecanica din Iasi. Am pornit de la un Daewoo Tico, destul de obosit de altfel(avea cam 290000 de km),care suna mai rau ca un tractor U450 pe care intr-o zi jumate l-am facut bucati.Aveam nevoie de motor, cutie de viteze, fuzetele pe fata, caseta de directie cu tot cu coloana volanului, sistemul de franare, suspensia fata si bineinteles sistemul electric...Timpul de munca efectiv a fost de 3 luni jumate (fara sa punem la socoteala partea de proiectare) timp in care s-a sudat un alt sasiu, s-a turnat o alta caroserie, s-a refacut sistemul de franare, cel electric, s-a modificat sistemul de directie, s-a modificat suspensia, pedalierul, timonerie cutie, actionare pedale, racire, pe scurt cam tot. Dupa tot acest travaliu contracronometru, in dimineata sustinerii examenului de licenta a iesit pe usa garajului urmatoarea aratare. Va las pe voi sa decideti daca am facut treaba buna sau nu. Ca specificatii : motor 796 cm3 30 kW amplasat in spate cu tractiune spate greutate 530 kg roti 15 " frane cu disc si suspensie independenta pe toate cele 4 roti 2 locuri Edited July 24, 2010 by roman.ciprian Link to comment
Salex Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Foarte tare . Un proiect de nota 10, felicitari intregii echipe. Sper ca si comisia de licenta a fost de aceeasi parere. Link to comment
EM!L Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Wow! Felicitări! Aţi făcut un proiect excelent Link to comment
Mircea Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Pai si din Tico ce-ati pastrat? Motorul? Arata super bine, caroseria e din fibra de sticla presupun. Ceva performante ati masurat? Link to comment
Wolfman Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Frumos, bravo! Dar parca mergea si-un parbriz... Link to comment
roman.ciprian Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 (edited) Pai si din Tico ce-ati pastrat? Motorul? Arata super bine, caroseria e din fibra de sticla presupun. Ceva performante ati masurat? poi puntea spate a masinutei noastre e de fapt puntea fata de la tico...bineinteles modificata sa nu mai vireze, cu diferentialul asezat central si 2 planetare lungi. caroseria e de fibra intr-adevar...despre performante nu am ce sa-ti spun...masina are 3 zile de cand a iesit din garaj si nu am apucat sa mergem nicaieri pe circuit...sa nu mai vb despre micile reglaje care mai trebuie facute Frumos, bravo! Dar parca mergea si-un parbriz... sincer sa-ti spun e proiecata sa aiba si parbriz si cupola, mai multe...asta e doar prima faza...ms mult de aprecieri.dupa atata munca ma bucur sa vad k cineva ne apreciaza Edited July 24, 2010 by roman.ciprian Link to comment
mr_ Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) Sunt curios, caroseria a fost testata aerodinamic in suflerie (eventual pe un model la scara redusa)? Ai idee care e repartia de mase pe punti, pozitia pe inaltime a centrului de greutate, etc? Oricum, foarte simpatica realizarea. Edited July 24, 2010 by mr_ Link to comment
Tommy Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) Hai domle fii serios, de unde suflerie, prin laboratoarele pe unde am mai calcat eu abia erau niste cutii de saviem si motoare de raba sectionate, si tu vrei tunel aerodinamic Felicitari si de la mine pentru pasiune si munca Edited July 24, 2010 by Tommy Link to comment
Englishman Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) Felicitari! Pune si niste poze cu interiorul. Din ce material e realizat bordul? Suspensia e atat de dura incat rotile nu ating in spate? Inca ceva : cat v-a costat toata afacerea? PS . In fundal undeva se observa un "Morgan" albastru. Tot proiect? Edited July 24, 2010 by Englishman Link to comment
roman.ciprian Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 (edited) Sunt curios, caroseria a fost testata aerodinamic in suflerie (eventual pe un model la scara redusa)? Ai idee care e repartia de mase pe punti, pozitia pe inaltime a centrului de greutate, etc? Oricum, foarte simpatica realizarea. Testata aerodinamic? ) nu man n-a fost testata k nu am avut unde. masina asta a fost construita intr-un spatiu neadecvat, conditiile le-am creat noi (scule si alte alea) Repartitia greutatii e aprox 35%-65% fata-spate iar centrul de greutate aprox la 300-350 mm de sol in interiorul tunelului central al masinii. Dupa cum spuneam e abia la prima faza.Urmeaza sa facem un upgrade la masinutza asta (nu pot da mai multe detalii) urmand sa crestem puterea si sa imbunatatim repartitia greutatii. Felicitari! Pune si niste poze cu interiorul. Din ce material e realizat bordul? Suspensia e atat de dura incat rotile nu ating in spate? Inca ceva : cat v-a costat toata afacerea? PS . In fundal undeva se observa un "Morgan" albastru. Tot proiect? Bordul e facut tot de noi din fibra de sticla. Un coleg a muncit foarte mult la el si urmeaza sa-l acoperim cu piele(provizoriu are un negru mat pe el).Cat despre suspensie am calculat cu d-l profesor constanta elastica a arcului de tico si pot sa-ti spun k pt greutatea masinii si greutatea ocupantilor nu e vb de nici o problema, e foarte rigida. Pret? nu pot sa-ti spun cu exactitate. Cateva mii de euro. "Morgan-ul" albastru e un roadster si e proiectul de licenta de anul trecut realizat de acelasi profesor cu alti 4 studenti la Mecanica.E surioara mai mare.Are un motoras de BMW destul de nervos. Edited July 24, 2010 by roman.ciprian Link to comment
Englishman Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Cateva mii de euro din buzunarul vostru?! Cam multicel.. Dar atunci cand pasiunea nu cunoaste limite, only the sky is the limit. Ce se alege din masinuta dupa ce fiecare isi vede de drumul sau? Link to comment
roman.ciprian Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 Cateva mii de euro din buzunarul vostru?! Cam multicel.. Dar atunci cand pasiunea nu cunoaste limite, only the sky is the limit. Ce se alege din masinuta dupa ce fiecare isi vede de drumul sau? Mult o fi intr-adevar dar am facut-o din pasiune si din dorinta de a invata.Suntem constienti ca nu ne ridica nimeni statuie, ne-a avertizat si d-l profesor, dar e a doua masina in 2 ani de zile realizata de el cu 2 echipe de studenti diferite si speram sa nu ne oprim aici.E o senzatie unica sa conduci ceva construit de mainile tale si satisfactia dobandita de pe urma capetelor intoarse nu se compara cu nimic in lume. Studentia e in declin in Romania si speram ca am creat un precedent pe care altii il vor urma fara frica. Cat despre masinutza e proprietatea noastra dar se afla la facultate asa cum ii sta bine unui proiect de licenta care aduce mandrie institutiei. Urmeaza ca in urmatorul an sa demaram si faza a doua si sa o ducem la bun sfarsit asa cum ne-am propus. Link to comment
Englishman Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) Jos palaria in cazul asta, rari sunt cei ca voi ! Edited July 24, 2010 by Englishman Link to comment
Dj_Dark Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Felicitari, e bine cand mai exista cate un profesor ce pune pasiune in ceea ce face. Bravo! Aia albastra am vazut-o la Promotor si nu-mi venea sa cred ca a fost realizata la noi in tara. Foarte frumos PS. Ca idee de proiect urmator: Beach buggy dintr-o broscuta de la WV . Link to comment
mr_ Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 E deja facuta de mult de altii, nu mai e original Ar fi poate interesant de facut unul AWD cu niste diferentiale smechere Link to comment
roman.ciprian Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 E deja facuta de mult de altii, nu mai e original Ar fi poate interesant de facut unul AWD cu niste diferentiale smechere Daca ne ajuta D-zeu o sa fie asta AWD. Numai ca in momentul actual e criza si la noi in buzunare.Plus ca ar fi momentul sa ne cautam si noi ceva de lucru. N-as avea nimic impotriva sa traiesc din construit masini, numai ca la noi nu investeste nimeni in idei traznite Link to comment
mr_ Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Prin €uropa nu prea investeste nimeni in idei, punct. Nu doar in cele traznite. Si nu doar in Romania... E nevoie de ceea ce americanii numesc venture capitalists. Link to comment
ches Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Bravo, jos palaria! Sunteti un exemplu de urmat atat voi cat si profesorul care v-a indrumat. Link to comment
roman.ciprian Posted September 4, 2010 Author Share Posted September 4, 2010 (edited) Am promis cateva poze noi...cu interiorul si cva mai fresh...sper sa va placa... PS : scz pt fata obosita... dar era dupa aproape 36 de ore de nesomn...in care am muncit si-am sustinut si licenta...si afara mai erau si un milion de grade Edited September 4, 2010 by roman.ciprian Link to comment
SORAN Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Daca as fi avut si eu profesori sa se bage la asa ceva as fi fost foarte fericit... din pacate trageam noi de ei cu diverse alte proiecte mici care nu presupuneau mare efort din partea lor. Felicitari! Este foarte tare sa mergi cu o masina modificata, dar cu una construita de tine e si mai si! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now