Viktor Posted August 17, 2015 Author Share Posted August 17, 2015 (edited) Salutare , domn profesor. Nu am disparut, mai rarut ce-i drept pe aici, dar intru si va citesc din cind in cind . In cauza e un Ignis a unei cunostinte iar la astea (suzuki) capul planetara iese doar la ciocan sau extractor special din cite stiu si asta in atelier specializat in asa ceva din cite stiu . In regie proprie, ramine ciocanul cu care nu prea ma impac, ca unde ai aplicat lovitura ... nu se exista sa nu detereorizeze de nu protejezi piesa in vreun fel . Apoi, am schimbat brate bascula cu pivoti incorporati, capete bara, rulmenti roata si am ajuns la burdufuri planetare. Apoi zic ca nu se exista sa nu fie si o alta modalitate pentru a putea fi schimbate fara a fi demontate ... si astfel am dat repejor o (am cautat, de scriu cuvint cheie imi baga prostii in postare din cite observ ) pe net pentru a ma inspira in ce si cum, deh, ar fi chiar culmea sa le stim pe toate ... Si am gasit la SKF scula minune la care am cam strimbat din nas referitor la pret, dupa care mi-am pus bibilica la treaba in a o simplifica si confectiona. Daca tot am facut-o si se poate lucra cu ea, zic sa-i fac repejor si citeva poze pentru voi, cei de lucrati in regie proprie, probabil sa va fie de ajutor ... simpla si eficace. A mea nu am finalizat-o ce-i drept, dar o voi face cind o sa-mi permita timpul , mici finisaje pe ici-colo ... dar mi-am facut treaba cu ea cu mare usurinta. Scula profesionista si cum lucra. "> Edited August 17, 2015 by Viktor 1 Link to comment
Englishman Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Cat de tare poate sa fie ! Deci cum am zis, se crananeaza burduful si intra peste...oricum, e un mister cum naiba nu se rupe burduful la cat de mult se craceste. ) Link to comment
Viktor Posted August 31, 2015 Author Share Posted August 31, 2015 Ce-i drept surprins am fost si eu la cit de elastic e, si chiar foarte tare ca material , primele brate metalice ceva mai finute mi le-au curbat si nici gind sa deschida, apoi am dat fuga si am luat o bara de 2 m platband mai gros de 20x8 mm .Capatul de teava fu de doar 2 mm in carne si se obsearva deformare unde calca bratele , motiv caruia am schimbat-o si pe aia cu una cu diamentru mai mare (cea veche 100 mm, iar asta noua 120 mm ) si cu o grosime de 5 mm, ceva mai stabila. Cu alte cuvinte, de doreste cineva sa-si faca, sa aleaga materiale zdravene . Guma guma, dar opune rezistenta . Am finalizat-o si pe-a me. Link to comment
Salex Posted August 31, 2015 Share Posted August 31, 2015 Nu te-ai multumit sa ai o jucarie functionala, ai facut-o si aratoasa. Bravo !!! Link to comment
Viktor Posted August 31, 2015 Author Share Posted August 31, 2015 Parca si lucrarea merge altfel cind lucram cu scule misto, nenea Salex . "> Link to comment
danutza Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 O sa iti fur proiectul Viktore. Ma apuc de sudat, taiat, gaurit, filetat etc, chestii de oameni normali si imi schimb burduful la planetara la Peugeot. Link to comment
Viktor Posted November 17, 2015 Author Share Posted November 17, 2015 Stai nitel ca n-am prea priceput , nenea danutza ... Iti croiesti o scula gen tie, sau ai intrat la productie in serie pe "proiectul" meu , ca sa faci un ban gramada ... ? Link to comment
Viktor Posted November 18, 2015 Author Share Posted November 18, 2015 Am "suduit" recent praguri cu o astfel de scula , fix modelul asta , 500 W . In unele puncte si la baza i-am dat electric, iar apoi am continuat cu scula din imagine, apa tare pentru cositorit (parca asa ii zice ) si rola cositor de 3 mm grosime . Merge treaba super, si repede . Link to comment
Mircea Posted November 20, 2015 Share Posted November 20, 2015 Apa tare pe praguri... nu prea e OK deloc... Link to comment
Viktor Posted November 20, 2015 Author Share Posted November 20, 2015 N-o sa aibe nici pe naiba de la atita lucru, fara de, nu prinde cositorul intr-un mod sanatos. Altfel, face o priza ca si sudura, se rupe tabla pe linga si ala tot nu se desprinde, am lucrat mult cu din asta . Link to comment
Viktor Posted November 23, 2015 Author Share Posted November 23, 2015 O trusa de scule profesionista ce cred ca face toti banii, nu credeti ? Link to comment
cris06 Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 Beton! Ca tot ai amintit mai sus de "apa tare", mai lipseste una pe la 50 - 60 grade! Link to comment
VAXXi Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 Cine munceste pe burta goala ? Link to comment
Viktor Posted December 16, 2015 Author Share Posted December 16, 2015 Mosu Niculae o intirziat dar n-o uitat a isi indeplini promisiunea ... aducind "potcoava" . Link to comment
augustinionut Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 Da, faina Foloseste la? Link to comment
cris06 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 ... scoaterea capului de planetara din tripoda. Link to comment
Viktor Posted July 30, 2016 Author Share Posted July 30, 2016 (edited) Din ciclul "inginerie te halesc" ! Edited July 30, 2016 by Viktor Link to comment
Viktor Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 Mai facuram o ghidusie. Asta, dupa ce o dracovenie de holender nu a vrut a se desface cu cheie speciala pentru holendere frina si s-o rotunjit si capul hexagon. Neavind acces cu vreun alt soi de cleste, ne-am "croit" noi unul expres pentru situatii critice. Link to comment
augustinionut Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Nu-i rau, zici ca e mops cu luneta 1 Link to comment
Viktor Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 Acelasi lucru il vazura-i si eu de final, Ionele. Un soi de PSL (de zic bine). Dar fu necesar un plus forta de stringere, optind pentru materiale indicate cu scop, surub otel (de chiulasa) cu pas marunt si dubla piulita , pentru a nu ne face figura in cazul unei supra tensionari. Fu o prima incercare cu reusita cu scula in cauza si sincer, nu stiu de sa-l numesc noroc sau pe bune jucaria isi face treaba. Sper totusi a nu fi cazul a o repune curind la treaba . Link to comment
augustinionut Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Lasa, ca eu am strans din buci acu 3 zile cand mi-am schimbat bujiile la matiz. Nu le-a mai scos nimeni de 3 ani... Link to comment
Viktor Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 Da' ai incalzit nitel mororul inainte de a le desface, asa-i ? Link to comment
augustinionut Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Normal. "crezi ca o gaura e mai mare la rece" ? L-am intrebat eu odata pe tolin.... Aveau un pic de calamina fix in zona libera din motor. Adica care iese in camera de ardere. Link to comment
Viktor Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 Asa, asa ... Amu fa-ma sa sar gardu' vecina-mii sa studiez terenu' ... Link to comment
Viktor Posted September 26, 2016 Author Share Posted September 26, 2016 Dupa cum nu ne avem pe bune cu do'n ciocan, baros si ranga pentru remontare a butucilor puntii spate dupa efectuarea schimbului de rulmenti , avem la dispozitie urmatoarea : Rulmentul mare gresat deja, al mic in asteptare, pozitionam bututucul pe ax, introducem scula in cauza , saiba si piulita din dotare, apoi il presam pe ax. Apoi cu un patent cu ciocul lung extragem scula mentinind butucul drept . Dupa care vaselina la interior, rulmentul mic (gresat dega) si elelalte acareturi . Noi nu batem in rulmenti. La un prim schim de rulmenti am observa ca rulmentii intrau pe ax cu o foarte mare usurinta (la mina) ce nu e deloc sanatos, cu usurinta se poate invirti cu totul pe ax, asadar, cu un dorn si ciocan am inflorit axul pentru stabilitatea rulmentului, astfel luara nastere si scula in cauza, pentr a trage rulmentii sus in forta. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now