sorin77 Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Vad ca se tot scumpeste benzina si GPLul devine tot mai tentant... Am un Cielo din 96, model fara catalizator. Acum evaluez daca are sau nu rost sa pun GPL pe el. Daca ma uit sub capota la Cielo vad ca totul este destul de aglomerat si este destul de putin loc pentru montarea vaporizatorului si a celorlalte elemente necesare. Odata montate aceste elemente cred ca ramane extrem de putin loc pentru diverse operatiuni la compartimentul motor, ingreunand o posibila interventie ... cine stie la ce ... Mi-ar prinde bine daca as vedea una sau 2 versiuni de monturi GPL exclusiv pentru Cielo ca sa vad si eu ce impact are instalatia asupra spatiilor din compartimentul motor, si sa pot sa judec singur daca imi convine sau nu sa imi pun instalatia GPL. Vreau sa va rog sa postati ceva poze cu Cielo cu instalatie GPL, mai exact - detalii, montura instalatiei de GPL la compartimentul motor - montaje de butelie, respectiv alimentare - alte detalii care credeti ca sunt importante (comutatorul Benzina/GPL, etc) As dori poze acceptabile pt. net undeva la 100-200k, ca sa se incarce repede. Sunt sigur ca astfel de poze pot fi utile si altor nehotarati ca mine ... Multumesc in avans! PS: Am cautat pe forum si am gasit deja posturi despre GPL, dar nu am gasit poze relevante mie. Poate ca acest post ar fi fost potrivit la Tunning, dar cred ca sectiunea de Probleme tehnice - CNEL e mai citita Link to comment
cdorob Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Salut, O sa incerc sa fac eu in seara asta (daca e vremea acceptabila). In principiu vaporizatorul se instaleaza langa baterie si furtunul spre motor trece prin spate. Pozitia asta iti da acces usor la apa calda ( de la motor) si spatiu e berechet. Link to comment
cdorob Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 (edited) Am facut poze la elementele principale din compartimentul motor, cu butelia si racordurile de combustibil cred ca nu e problema Poza 1: Amplasare vaporizator langa baterie (tulumba aia care are in capat o valva albastra cu 2 fire) Poza 2: Amplasare mixer pe admisia de aer ("inelul" ala metalic care se pune intre admisie si furtunul gros care vine de la filtrul de aer) Poza 3: Furtune apa calda si iesire gaz catre motor (atentie mare la furtunele de apa, au marele obicei de a scapa apa cand ti-e lumea mai draga). Cam asta ar fi, happy motoring, GPL rulez vorba englezului ovi_jer :Nu trebuie sa postezi consecutiv de 3 ori sa atasezi 3 fotografii! Edited April 13, 2005 by ovi_jer Link to comment
neonne Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 ce este ala de sus din stanga ? Link to comment
cdorob Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Ala e rezonatorul. Standard si la Cielo vechi (95-96). Daca ai Exe si nu-l ai inseamna ca ti l-a scos cineva pe modelul: lasa ca merge si fara el (tunning romanesc) ca era sa patesc si eu rusinea, noroc ca m-am dus la fabrica la Craiova si mi l-au pus la loc. Link to comment
neonne Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 eu am cielo din 98 dar nu il am, inseamna ca trebuie sa il cumpar ... Link to comment
cdorob Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Stai asa, sa zica si nea ISO si ceilalti, ca '98 nu e punctul meu forte Eu am zis doar ce am avut pe Cielo din 96 si ce am pe Cielo EXE din 2004. So baieti cum e cu rezonatorul ca nu vreau sa induc lumea in oroare? >- Link to comment
neonne Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 (edited) ma gandesc ca si la 98 e la fel ca si la 96, dar ce face rezonatorul asta ? pentru ca eu am motor de opel 100 cai pe cielo dar corpul de clapeta cu aceleratia e de cielo. are cineva cod de pisa pentru rezonator ? Edited April 13, 2005 by neonne Link to comment
cdorob Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Rezonatorul atenueaza zgomotul de produs de admisie. Daca il scoti rage motorul ca dracu ca si cum ai avea toba sparta sau pe acolo. Link to comment
ovi_jer Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Discutia deja este off-topic. neonne @ tu nu ai motor daewoo deci nu este obligatoriu sa ai rezonatorul.Ar fi bine sa mentionezi marca motorului linga modelul masinii ca sa se stie despre ce e vorba si sa nu apara confuzii. Link to comment
neonne Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 (edited) dar problema e ca galeria care duce spre rezonator este goala si cred ca ar trebui sa o infund sau sa pun rezonator. later edit: mi-am pus in semnatura masina. Edited April 13, 2005 by neonne Link to comment
sorin77 Posted April 14, 2005 Author Share Posted April 14, 2005 1. Multzam fain cdorob!!! "> 2. Dupa pozele care le-ai postat se pare ca ar fi loc si de vaporizator 3. Dar ma intreb eu asa nu este cam mare distanta intre vaporizator si admisia de aer/gaz?.... Parca am citit tot aici pe forum ca daca distanta aia e mare nu iti mai trage masina? Tie iti mai trage masina pe gaz? Link to comment
Mircea Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 la mine vaporizatorul e in bara fata si trage de n-are aere! singura problema este ca nu poti sa pornesti direct pe gaz, dar nu ma deranjeaza. Link to comment
cdorob Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 In ceea ce priveste distanta dintre vaporizator si admisie, la Cielo Exe euro 3 preinstalat din fabrica: -pe furtunul care duce de la vaporizator la admisie (de fapt la mixer) mai este o electrovalva care regleaza debitul de gaz in timp real. Asa ca daca ii dai carbuni, se deschide valva si vine gazul gramada. (nu apare in poza dar e similar cu iacul de relantiu de pe admisie) Totusi, trebuie sa mentionez ca la o masina pe gaz nu e recomandat sa-i dai talpa sub 2500 de ture, tocmai din cauza debitului de gaz care nu poate varia foarte brusc. Eu ca sa obtin performante optime incerc o accelerare progresiva si da rezultate excelente. Debitul de gaz se regleaza in cazul instalatiei mele prin 2 modalitati: - reglaj fin de gaz (butonul de plastic negru care se vede in laterala vaporizatorului) - reglaj brut de gaz (butonul metalic auriu care se vede de asupra vaporizatorului De accea la amplasarea vaporizatorului va recomand sa pastrati spatiu suficient de acces la ambele. Un alt aspect de care sa tineti cont la instalare este ca vaporizatorul este alimentat cu apa fierbinte de la motor, deci atentie pe langa ce plasticaraie il puneti (desi nu cred sa fie o problema reala). In afara de pozele din compartimentul motor, probabil ca ar merita sa mai fac o poza in zona ECM unde se amplaseaza modulele electronice pentru mersul pe gaz (daca nu ma insel la instalatia mea sunt 4) Acestea se amplaseaza pe interiorul panelelelor de plastic din partea dreapta de sub torpedou unde se afla si ECM. Link to comment
ovi_jer Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Cel mai bun loc pentru montarea plamanului este in spatele galeriei de admisie in senzorul map. Link to comment
sorin77 Posted January 10, 2006 Author Share Posted January 10, 2006 (edited) Dupa indelungi cugetari, calculatoare de rate,discutii tehnice, profit etc ... ieri m-am lasat convins mi-am montat in sfarsit instalatie GPL, pe Cielo non euro. Instalatia este marca ROMANO, si este complet italiana: vaporizatorul, emulatorul,butelia toroidala, multivalve, furtune apa, gpl tot tot... 480 euro Deocamdata sunt multumit ca am o acceleratie incredibila pe GPL si merge brici masina. De fapt masina imi accelereaza mult mai bine pe gpl decat pe benzina. Problema vine de la injectoare. - Acum nu mai mai preocupa chestia asta pt ca oricum o sa se infunde ... Sunt incantat de modul in care schimb de pe benzina pe GPL si viceversa in mers sau pe loc. Nu moare motorul nu trepideaza ce mai incolo incoace e cool. In plus pot face ce vreau eu cu comutatoru cu 3 pozitii pe care il am: pot porni exclusiv pe benzina/gpl/automat pe benzina apoi la 2000 de ture trece automat pe gpl. In plus am gasit o pozitie cool de tot sa montez comutatorul chiar sub cass. Din pacate in pozitia finala nu i-am facut poza inca ... dar urmeaza.Nu sunt fire la vedere, iar montajul in sine nu atenteaza la ochiii. Pentru cine este din TM si vrea sa isi puna GPL eu le recomand atelierul la care mi-am pus si eu instalatia MEGAFRUCT SRL TIMISOARA, STR. DEMETRIADE NR. 15 - aveti si nr. de telefon dat in anumite poze. Instalatia a mers din prima si nu au fost scapari de gpl, rateuri etc ... i-au facut numai niste mici reglaje si asta a fost tot. Si acum sa vedem pozele : Edited January 10, 2006 by sorin77 1 Link to comment
ovi_jer Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 1.Cele mai bune instalatii gpl pentru injectie multipunct fara sonda lambda de la cele mai bune firme gen landi renzo,lovato,brc,bigas costa maxim 300 euro inclusiv montajul. 2.Masina este un pericol pe drumurile publice cu valva de umplere in bara spate. Link to comment
sorin77 Posted January 11, 2006 Author Share Posted January 11, 2006 1.Piata instalatiilor GPL in Timisoara poate fi usor diferita de ceea ce se intampla in restul tarii. Cererea e cu mult mai mare decat oferta. Aviz montatorilor care vor sa intre pe piata Eu nu spun ca in tzara nu costa 300 de euro astfel de instalatii. Pretul lor depinde de ce componente contine kitul si de cat de lacom e montatorul. Adica comerciantii/montatorii iti fac combinatii de piese italiene cu piese turcesti.De obicei numai vaporizatoru e italian, iar restul e tot turcesc. De exemplu la VIRSTA SRL, fac tot felul de combinatii d-astea. Daca intrebi anumiti clientii de ai lor daca tii recomanda la montaj spun ca nu. Eu ce sa mai zic ...am optat pt o alta solutie. Eu am optat pt o instaltie complet italiana cu butelie toroidala si multivalve italiene. Am cautat o solutie furnizata de o singura firma si am ales firma Romano, fara import de organe turcesti. Chestiunea de pret e relativa ...una peste alta ... mi-ar fi iesit instalatia mai ieftina cu cca 50 euro daca nu doream emulator si ar fi utilizat in loc ceva in genul timing relee ..poate m-a prostit montatorul, nu stiu ce sa zic ...oricum pe ansamblu sunt multumit. Pretul meu a inclus 10 l gpl si antigel nou 2. Valva de umplere este prinsa de caroserie prin intermediul unui suport metalic.Numai din motive estetice si practice am vrut sa fie prinsa dupa cum se vede si in bara. Altfel putea sta foarte bine sub bara ... Daca la omologare sunt probleme atunti o sa gasim o alta solutie. Pana atunci nu imi fac probleme. Oricum nu vad de ce ar fi un prericol in cazul unui impact chiar soldat cu ruperea valvei de umplere. Fiind vorba de o depresurizare brusca, multivalva de la butelie ar trebui sa opreasca gpl-ul sa iasa. Daca nu ma insel chiar asta era ideea cu multivalva. Sa te protejeze in astfel de cazuri. Link to comment
ovi_jer Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 Instalatia gpl pentru cielo fara catalizator este aceasi ca cea de carburatie si poate fi montata si fara emulator pentru ca ecm-ul nu sesiseaza lipsa functionarii injectoarelor si intradevar merge un releu.Difera decit mixerul fata de carburatie.Pretul instalatiei fara emulator ajunge la 250 euro. Link to comment
Lao Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 Şi mie mi se pare extrem de scumpă. Preţul în Craiova este exact cel pe care l-a amintit ovi_jer. La 1600 RON se pune instalaţie pe Executive în Craiova. Link to comment
VAXXi Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Espero non-euro, cu sonda lambda. Instalatie BRC, cu electronica STAG-100, montata la Ramnicu Valcea la AdiAuto SRL (recomandarea lui Ovi_Jer, multam' again ). Comutatorul benzina/gaz (stins / pregatit de pornire pe gaz / pornit pe gaz) Butelia in portbagaj Busonul de umplere Sub capota In dreapta, vaporizatorul. Si emulatorul pentru injectoare, langa sigurante. Electrovalva. Mixerul. Burduful original a fost prea lung, si statea periculos de fix, asa ca a fost inlocuit cu un burduf de carburator Dacia Sonda lambda. Motorasul pas-cu-pas. Electronica. Vederi de ansamblu. Link to comment
sorin77 Posted September 21, 2006 Author Share Posted September 21, 2006 VAXXi felicitari pentru instalatie si pentru pozele reusite. O singura chestie nu am inteles-o cum vine cum se poate sa ai Espero non-euro, dar cu sonda lambda? Intreb pt ca dupa imaginatia mea eu aveam impresia ca masinile noneuro nu au sonde lambda ci potentiometru de CO -precum la modelul meu de Cielo noneuro. Dar ma rog Espero intradevar a fost model mai scump si ceva mai dotat decat Cielo. Link to comment
ovi_jer Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Este model korean din '95 cu sonda lambda pentru benzina cu plumb la fel cum au fost si modele cu cutie automata. Instalatia asta poate fi montata si pe cele fara sonda lambda prin montarea acesteia in galeria de evacuare. Link to comment
sorin77 Posted September 21, 2006 Author Share Posted September 21, 2006 Vorbind din perspectiva instalatiei GPL daca imi fac rost de o galerie de evacuare cu sonda lambda, inseamna ca pot sa imi montez si eu pe masina o electronica ceva mai avansata (eventual STAG-100) care sa ma ajute sa fac mai multa economie gas? Sunt chiar curios de o astfel de perspectiva oare cat ar costa schimbarile, respectiv care ar fi asteptarile de reducerea a consumului.Aveti idee? 1 Link to comment
ovi_jer Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Galeria are locasul sondei lambda.In locul sondei este insurubat un buson.Despre instalatii se discuta in celalalt topic. Link to comment
Recommended Posts