dj.martzian Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Buna seara, Sunt fericitul posesor al unui Cielo Executive euro 3 cu instalatie GPL. Din nefericire de la un timp a inceput sa se auda un "tacanit" la motor. Acest fenomen este aleator la perioade diferite de timp: uneori la aprox 5 minute de la pornire , apoi dispare, alteori cand opresc la semafor se aude doar 2-3 minute sau pe toata durata stationarii. In urma investigatiilor facute de mine am constatat ca aceata cauza ar fi determinata de Piesa Neidentificata din imagine: - aceasta este localizata pe un suport prins chiar de baia de ulei. - este conectata printr-un fir la electrica motorului - primul furtunas albastru este legat in spatele galeriei de admisie. - cel de-al doilea este legat la "rezervorul" de sub aripa dreapta (cum te uiti la vehicul). - codul citi de pe ea este DWMC 86311368. Am cautat si in manual de service dar din nefericire nu am gasit-o pe acolo. De asemenea "google" nu mi-a intors nici un rezultat la codul de mai sus. Ma puteti ajuta sa o identific? apartine de instalatia GPL? Va multumesc! Link to comment
scorpion Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Este vorba de supapa PCV , la modelele mai noi dotate cu LPG a fost inlocuita cu valva PWM , identica cu cea de Matiz Euro 3 , care nu mai face zgomot . Link to comment
dj.martzian Posted August 21, 2010 Author Share Posted August 21, 2010 (edited) Salut Scorpion, Multumesc pentru informatie!....am cateva intrebari daca poti sa-mi raspunzi: Tacanitul respectiv are efect negativ asupra functionarii motorului? Daca as schimba valva respectiva PCV cu PWM ce avantaje ar fi (exceptand tacanitul enervant)? Edited August 21, 2010 by dj.martzian Link to comment
dj.martzian Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 Sorry daca am deschis un topic nou pentru o problema deja existenta: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/2429-cielo-e3-exe-senzorul-de-la-canistra-cu-vapori/page__st__40 Din cate am citit acolo problema "tacanitului" la electrovalva canistrei vaporilor de benzina s-ar rezolva cu o rezistenta de 22ohm/4W. Din nefericire nimeni nu a specificat modul de conectare al rezistentei? Ma poate ajuta cineva (care s-a mai lovit de aceasta problema) cu aceste informatii: sa o conectez la PCV pe "+" sau catre masa"-"? Multumesc! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now