Popular Post Dumitru Cristian Posted September 7, 2010 Popular Post Share Posted September 7, 2010 Schimbare distributie si sau pompa de apa. Mai simplu decat pare, la service lasand ceva bani aiurea, cand o poti face singur.. sau cu 1-2-3-4 prieteni/prietene... ) Pentru inceput, iti trebuie urmatoarele scule: Cheie de 14, 17, tubulara (17, 14, 12, 10, 7) cu rac indicat, sau inelara, inbus (sau imbus cum dracu s-o scrie) de 5 cheie de roti, cric, capra (indicat), un levier mic de tot sau o surubelnita care are capul celalalt rotund, cheie dinamometrica indicat, si un cleste mare, sau o cheie de 26 sau 28 pentru rotirea pompei de apa, eu am folosit un mox reglabil, galeata, vas mare... 1. Se ridica masina (dreapta fata) se asigura si se pune pe capa. Cric + capra + cheie de roti 2. Se scoate roata (bagati-o sub prag.. in cazul in care cade) 3. Se scoate capacul de protectie a distributiei (la nubira 1, la nubira 2 e dintr-o bucata cu aparatoarea de plastic) cheie/ tubulara 7 3.a) Se da jos carcasa filtrului de aer cu ajutorul unei chei/tubulare de 10 4. Se detensioneaza cureaua de accesorii cu ajutorul unei chei de 14 (se invarte in sensul acelor de ceasornic) si se scoate 5. Se da jos aparatoarea volantei cu ajutorul unei chei/tubulara de 12 (cea care vine pe cutie, e din tabla si are 3 suruburi scurte) si se scoate 6. Cu ajutorul mini-levierului sau a surubelnitei cu cap taiat.. se blocheaza volanta (are niste gauri) 7. Se desface surubul fuliei curelei de accesorii cu cheie inelara sau tubulara de 17 si se da jos fulia 8. Se desfac suruburile carcasei aparatoare distributie de sus si de jos cu ajutorul unei tubulare mici de 10, se demonteaza cele 2 capace 8 a). Se scoate lichidul de racire din instalatie. Pe la radiator, in stanga cum te uiti de sub masina, pe partea cu soferul, are un surub cu fluturas 9. Se destrans suburile pompei de apa cu ajutorul inbusului de 5 10. Se pune cricul sub baia de ulei in partea dreapa ( o bucata de lemn ar fi excelenta) si se ridica putin 11. Se da jos suportul motor cu ajutorul unei chei/tubulare de 14 12. Se pune surubul fuliei pe fulia ramasa. Se scoate "cuiul" din volanta si se invarte motorul pana cand semnul de pe fulie este aliniat cu semnul de pe blocul motor si semnele de pe fuliile arborilor cu came sunt "cap in cap" 13. Cu ajutorul cheii de 16/28 sau a moxului, clestelui mare.. se invarte pompa de apa in sens contrar acelor de ceasornic, pana cand cureaua nu mai sta tensionata 14. Se da jos cureaua de distributie 15. Se da jos bratul suportului motor de pe motor cu o cheie/tubulara de 10 16. Se da jos rola intinzatoare cu cheia/tubulara de 14 17. Se da jos intinzatorul cu cheie/tubulara 12 18. Se desfac suruburile care tin carcasa de plastic din spatele distributiei cu cheia/tubulara de 12 si 10 (are 1 surub 12 si 3-4 de 10) 19. Se scot suruburile pompei de apa, se trage de capac cu simt de raspundere, fara sa-l rupeti si gasiti pozitia ideala de a scoate pompa in asa fel incat sa fortati cat mai putin plasitcul si cam atat pentru demontare, acum veti avea o gramada frumoasa de plastice...si suruburi mai ales Pentru remontare: 1. Se monteaza cu grija garnitura pe pompa 2. Se curata bine locasul pompei de apa 3. Se introduce inapoi pompa tragand usor de plastic si avand grija ca garnitur sa intre bine la locul ei 4. Se merge in ordine inversa pasilor de la demontare pana la curea... 5. Se aliniaza fulia de jos cu ajutorul surubului pana cand semnul de pe fulie este perfect aliniat cu cel de pe bloc 6. Se aliniaza cele 2 fulii ale arborilor cu came, sa fie cap in cap si eventual se tin cu o cheie de 17 pe suruburile acestora 7. Se monteaza cureaua corespunzator, se intinde cureaua cu ajutorul pompei de apa si a unei chei de 26/28 sau mox cleste ceva pana cand semnul tringhiular de la rola intinzatoare ajunge aproape de acea crestatura de pe suport. 8. Se strange usor pompa de apa. 9. Se roteste motorul de 2 ori, si se verifica daca semnele de pe fulia arborelui cotit si fuliile arborelor cu came se aliniaza 10. Se destrang suruburile pompei de apa, se destrange pana cand triunghiul de la rola ajunge la triunghiul static de pe suport 11. Se strange pompa de apa la cuplul de 10 newtoni Dupa care se remonteaza totul in ordine inversa, cuplurile fiind: pompa de apa 10 newtoni rola curea distributie 40 newtoni intinzator curea distributie 25 newtoni suporti plastic din spatele distributiei si cel inferior superior 10 newtoni suport motor 45 newtoni fulie curea accesorii 95 O sa mai revin cu lamuriri si informatii, sunt cam obsosit acum dar sper sa fie pe intelesul tuturor 11 Link to comment
Covidiu Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Foarte util tutorialul! Parerae mea este ca oricine poate sa schimbe distributia la o masina Daewoo.Eu am chimbat la un Espero 1.5DOHC. Indicatii ar fi: -urmati intocmai instructiunile din manualul de service (sau a celor care au mai facut aceasta operatie). -folositi sculele indicate (si de calitate!) -asigurati-va spatiu de manevra (o rampa eventual) -luati unul sau mai multe "ajutoare" Link to comment
laurentziu83 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Am votat util, dar nu pun in practica. Sincere felicitari initiatorului topicului pentru ceea ce a realizat, sincer nu ma asteptam sa se poata schimba distributia in parcare la motorul asta. Pe de alta parte, nu sfatuiesc pe nimeni sa o faca daca nu se pricepe bine la mecanica. Eu nu as face-o, desi am lucrat in service 2 ani si jumatate si am vazut destule. In caz ca nu se pune totul la punct se poate face praf motorul, cu supape indoite, pistoane sparte, etc. 1 Link to comment
nt98adu Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 (edited) O mica corectura: Nu ai cum sa schimbi singur distibutia la Daewoo Obligatoriu mai trebuie cineva pe langa, care daca nu se pricepe, macar sa bage cate un pahar de racoritoare. ) Acum serios, vorbind, te asta am si citit pt. ca eram curios cum se poate schimba distributia de unul singur. Le: La Nubira euro II, baia de ulei este din aluminiu si nu mai are tabla cu 3 suruburi la volanta. Poti bloca in schimb prin lateral,(are fereastra de vizitare) langa intrarea in cutie a planetarei lungi. Edited November 29, 2010 by nt98adu Link to comment
Dj_Dark Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 (edited) Bravo pentru tutorial, nota 10, similar e si la espero DOHC. O mica adaugire. In general, daca dintr-un motiv sau altul nu se poate bloca volanta pentru a desface surubul fuliei, se baga in viteza a 5-a si se tine apasat pe frana . PS. Acum am vazut pool-ul . Am votat prima. Edited November 30, 2010 by Dj_Dark Link to comment
madkat Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Si eu am votat tot prima. Foarte util tutorialul. Iar despre "simplitate" - cat timp distributia se pune la semne de pe fulii si nu la semne de pe curea, sau cu cale de blocare a axelor cu came (la masinile cu VVT), este perfect posibila si in parcare. Si da, in doi e mult mai fain, se mai duce unul dupa o piesa, isi mai zdreleste altul degetele si trebuie inlocuit... etc Link to comment
vilbrochen Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Pentru Espero SOHC 1,8 si 2,0. Reperul fuliei arborelui cotit, se aliniaza cu reperul de pe capacul de protectie a distributiei. In manualul de service se indicat eronat, conform Fig.26. Reperul pinionului arborelui cu came, se aliniaza cu semnul marcat pe capacul din spatele distributiei, la fel ca in Fig.25. Link to comment
laurentziu83 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Eu unul prefer totusi odata la 4 ani sa platesc pentru asta, pentru 2 plinuri de benzina cat m-ar costa manopera la reprezentanta (ca nu fac eu mai repede 60 de mii de km) stau linistit ca nu imi fac praf supapele. Piesele oricum le-as pune originale (m-am fript la Clio cu role proaste la cureaua de alternator/AC/Servo, si nu imi mai trebuie), deci doar cei 400-450 de lei ar fi cheltuiala suplimentara. Spun asta deoarece si Megane-ul meu e tot DOHC, insa eu am in plus si o fulie defazoare pe axa cu came de admisie, deci trebuie cala pe axele cu came, ce se monteaza de regula in partea opusa fuliilor, scotand 2 capace de plastic aflate acolo. Link to comment
madkat Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Adica fix ce am spus mai sus. Daca ai VVT e chin mai mare, trebuie cale. Si nu merita facut in parcare, chiar daca faci rost de acele piese, si te prinzi si cum se folosesc. Link to comment
Dumitru Cristian Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 No, eu ma refeream la masinile Daewoo cu motoare DOHC, la cele SOHC fiind mult mai usor... Normal ca pentru aceasta operatiune trebuie sa ai ceva habar de mecanica... nu doar sa sti de unde se deschide capota si se verifica uleiul... l-am facut in ideea in care unii sunt mai descurcareti, priceputi si vor sa economiseasca ceva bani si sa faca ceva ca la carte cu mana lor... Link to comment
andreib Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 F fain topicul si felicitari initiatorului! Din pacate lipsa de timp nu cred ca imi va permite sa fac eu cu mana mea o astfel de operatiune . Link to comment
Covidiu Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Felicitari initiatorului si din partea mea.Eu am fost nevoit sa fac aceasta operatiune singur pt. ca am avut ghinionul sa mi se duca pompa de apa (garnitura+uzura) cand eram la tara, la aprox.70 km de orice service. Recunosc ca mi-a fost frica la inceput stiind ce inseamna o distributie pusa gresit dar s-a dovedit a fi mai simplu decat ma asteptam. Ca un sfat (desi nu sunt in masura): dupa ce ati montat distributia, rotiti motorul de cateva ori cu ajutorul surubului de la arborele cotit si verificati alinierea reperelor, daca aveti dubii lutai-o de la capat si nu incercati sa porniti motorul decat cand sunteti absolut siguri ca distributia este aliniata. Link to comment
Dumitru Cristian Posted December 13, 2010 Author Share Posted December 13, 2010 covidiu, perfect corect ce ai zis !!!! Si eu recomand acest lucru, chiar daca esti 100% sigur. "> Link to comment
Dj_Dark Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 fftopic: O mica observatie sa nu facem si topicul asta de 100 pagini ca altele. Hai sa ne limitam doar la chestii utile omise de initiator Link to comment
Aztecualtupa Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 foarte interesant si util pentru toti cei care sunt handyman... Link to comment
mihai_ Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 (edited) On 9/7/2010 at 3:16 AM, Dumitru Cristian said: 13. Cu ajutorul cheii de 16/28 sau a moxului, clestelui mare.. se invarte pompa de apa in sens contrar acelor de ceasornic, pana cand cureaua nu mai sta tensionata Deci se poate si fara dispozitivul special mentionat in manualul de service, J-42492? Este loc de manevra pentru o cheie fixa? Multumesc anticipat. On 9/7/2010 at 3:16 AM, Dumitru Cristian said: 10. Se pune cricul sub baia de ulei in partea dreapa ( o bucata de lemn ar fi excelenta) si se ridica putin Este baia de ulei suficient de rezistenta sa sustina jumatate din greutatea motorului? Nu stiu din ce material e facuta, nici ce grosime are peretele. Iar legat de bucata de lemn, ar veni pusa intre cric si baia de ulei, sa distribuie putin forta de sustinere si sa nu zgarie? Edited November 16, 2020 by mihai_ Adaugat o a doua intrebare. Link to comment
Dj_Dark Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 La toate intrebarile da. La prima, pct 13 nu vei reusi sa rotesti pompa, dupa atata timp sigur e calata de la mizerie. Se detensioneaza desfacand rola fixa prima. In schimb poti roti cea noua pentru a tensiona cureaua noua sa ajunga la semn intinzatorul. La a doua, lemnul sa aiba suprafata cat mai mare de contact cu baia. La a treia la fel. lemn moale, brad preferabil 🙂 Link to comment
mihai_ Posted November 17, 2020 Share Posted November 17, 2020 9 hours ago, Dj_Dark said: La a doua, lemnul sa aiba suprafata cat mai mare de contact cu baia. Am descoperit un tutorial video aici pt. Aveo, cu o idee pentru sustinerea motorului (7m:30s), desi trebuie vazut daca se poate aplica si la Nubira 1. Pareri? Multumesc pentru raspunsuri! Link to comment
mihai_ Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 On 9/7/2010 at 3:16 AM, Dumitru Cristian said: 6. Cu ajutorul mini-levierului sau a surubelnitei cu cap taiat.. se blocheaza volanta (are niste gauri) Are cineva o poza cu gaurile respective? Link to comment
mihai_ Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 On 9/7/2010 at 3:16 AM, Dumitru Cristian said: 6. Cu ajutorul mini-levierului sau a surubelnitei cu cap taiat.. se blocheaza volanta (are niste gauri) Are cineva o poza cu gaurile respective? Intreb pentru ca la mine pare sa nu existe o aparatoare demontabila. Comparatie de poze mai jos. Oare nu ma uit unde trebuie? Link to comment
mihai_ Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 Apropo, vad ca unii folosesc pistol/surubelnita cu impact: video. Se poate face asta fara blocarea volantei, sau exista riscul sa se strice ceva prin motor? Daca se poate, sa fie atunci macar in viteaza a 5-a + frana? Aceeasi intrebare si pentru etapa de montare / insurubare. Link to comment
ches Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 La service nu au facut nimic special, pistol cu impact, masina pe liber, s-a desfacut imediat. Compresia motorului cred ca are suficienta forta ca sa se opuna desfacerii surubului. Poti sa ii scrii lui @Dj_Dark un mesaj personal ca sa il vada, el s-a tot jucat cu masinile lui 🙂 Link to comment
mihai_ Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 2 minutes ago, ches said: La service nu au facut nimic special, pistol cu impact, masina pe liber, s-a desfacut imediat. Compresia motorului cred ca are suficienta forta ca sa se opuna desfacerii surubului. Multumesc pentru confirmare! Desfac cu pistol cu impact atunci. La strangere tot pistol cu impact au folosit? Poate ar merge, avand in vedere supra-strangerea (95 Nm + 30° + 15°). Link to comment
Dj_Dark Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 (edited) La impact care stie peste 100 nm (gen de-ala de roti de vulcanizare) se desface imediat. E vorba de inertie nu de compresie si nu se strica nimic. Dar cum majoritatea muritorilor de rand nu au pneumatic (alea electrice nu prea desfac), treapta 5, frana actionata (neaparat cel putin 2 prezoane bagate daca ai roata jos, altfel risti sa sficuiesti surubul ala care tine discul) si cheie de roti serioasa (sau o mica teava pe cheie 😄 ). La strangere fa cu dinamometrica, nu folosi impact sa nu faci vre-o nefacuta. La daewoo e simplu ca nu e strans tare, sa vezi la dizel ce misto e la 300 nm 😄 . PS, daca fulia are 4 suruburi mai mici in jurul aluia mare se poate demonta de pe pinion, drept urmare nu mai e nevoie sa umbli la ala mare, poti schimba distributia si fara. Edited November 19, 2020 by Dj_Dark Link to comment
mihai_ Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 3 minutes ago, Dj_Dark said: La impact care stie peste 100 nm (gen de-ala de roti de vulcanizare) se desface imediat. E vorba de inertie nu de compresie si nu se strica nimic. O sa incerc. Desi e electrica, cica are max. 450 Nm. 7 minutes ago, Dj_Dark said: PS, daca fulia are 4 suruburi mai mici in jurul aluia mare se poate demonta de pe pinion, drept urmare nu mai e nevoie sa umbli la ala mare, poti schimba distributia si fara. Din pacate nu are. Multumesc pentru sfaturi! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now