ticolino Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 pai tocmai. si noul matiz la fel, parca despre portbagajul lui se vorbea "> Link to comment
mad_hindu Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 merci asa puteai sa bagi fro 200 de l de apa in el... dar cate valize/genti/etc puteai sa bagi? Majoritatea de pe aici au avut/au tico/matiz si stim f bine care este capacitate "portbagajului" unui tico/matiz/spark. Eu i-as zice "portplasutz" sau "portpungutze" (portjartier )) Pai tocmai de aia v-am facut lista, ca sa intelegeti ca nu am pus un sac si gata. Erau o multime de plase, plasute, cutii si recipiente de toate formele si marimile. Si au intrat bine mersi. Despre valize, e prematur sa ma pronunt, pentru ca Sarbatorile astea le dorm acasa si pina la vara mai e mult. De fapt eu nu am decit un concediu propriu-zis pe an si nici atunci nu imi place sa car jumatate de casa dupa mine. Daca ma amuza sportul asta imi luam rulota (inca mai cochetez cu gindul asta). Incercam doar sa explic ca portbagajul Sparkului e arhisuficient pentru nevoile unei familii de trei persoane. Ca a mea. Daca stau sa se gindeasca putin, 90% dintre posesorii de Logan vor remarca faptul ca principalul atuu al masinii lor - portbagajul "generos" - zace nefolosit in 90% din situatii (si asta nu e doar cazul Loganului, atita doar ca Dacia nu a gasit alt argument de marketing mai convingator). In schimb consumul "odios" le toaca economiile zi de zi. Nu mai spun de alura de boxer scapat printre garoafe, pe care nu pot s-o mascheze cu nici un spoiler, masca sau alta nastrusnicie. Link to comment
tolin Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Daca stau sa se gindeasca putin, 90% dintre posesorii de Logan vor remarca faptul ca principalul atuu al masinii lor - portbagajul "generos" - zace nefolosit in 90% din situatii. Bey, tu stii cat este un porc ? 'ntelegi, romanul cumpara Logan pentru a utiliza porcbagajul. Si pe langa ala mai intra si "o dimijana di vin". Link to comment
icet Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Si toata mobila din casa Link to comment
mad_hindu Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 fftopic: Ok, sint de acord, intr-un Logan intra toate cele de mai sus. Pe rind sau toate deodata nici nu mai conteaza. Intrebarea mea este: de cite ori pe an? Eu zic ca sub 10% din drumuri sint facute cu portbagajul folosit la adevarata lui "valoare". Asta in conditiile in care respectivul posesor nu se ocupa cu carausia (pentru ei am lasat cele 10% din cazuri). Si cu asta basta, topicul ar fi trebuit sa fie despre noul Matiz/Spark. Discutia a ajuns in domeniul Logan vs Spark si, scuzati-ma, nu mai are nici o noima. Asa am putea compara Fiat Panda cu VW Touareg si Toyota Yaris cu, habar n-am ce, Jeep Grand Cherokee... Ar fi la fel de pertinent. Daca ar fi sa trag o concluzie "on topic", ca posesor de Spark, aceea ar fi ca portbagajul acetei masini este putin mai mare decit al precedentei versiuni Matiz si arhisuficient pentru nevoile medii ale unei familii medii. (Iar porcul il iau de la hypermarket. Bucati-bucatele. Si doar cind mi-e pofta.) Link to comment
adrian_r5 Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 "Daca ar fi sa trag o concluzie "on topic", ca posesor de Spark, aceea ar fi ca portbagajul acetei masini este putin mai mare decit al precedentei versiuni Matiz" ambele portbagaje au 170 l, deci sint egale, totusi cel de Spark pare mai mare ... Link to comment
mad_hindu Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Nu stiu daca doar pare. Eu cred ca au redistribuit volumul respectiv, iar baza portbagajului (distanta dintre scaune si usa portbagajului) este mai mare. Nu cu mult, poate doar citiva centimetri. Dar diferenta se vede. O sa caut date si pe net, iar pina diseara imi fac timp si masor respectiva distanta, pentru a o putea compara cu cea de la "vechiul" Matiz. Ok? Link to comment
nicebubu Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Nu e mai mare, are parca alta forma. Peste 3 oameni e nashpa cu portbagajul si pe mine ma enerveaza. In 2, insa eu am carat pe ruta Iasi - Dorohoi - Piatra Neamt un minisifonier, 2 fotolii, o masutza, o noptiera vreo 3 genti pline, sacose cu borcane, sticle si haleala la greu plus multe alte maruntisuri. Dar eu sint mai nebun de felul meu... nu faceti ca mine. Link to comment
ticolino Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Portbagajul utilizabil (mai ales pentru obiecte voluminoase) la un hatchback(matiz) e mai mare decat la un sedan(logan). In matiz incape si porcu, si damigeana de vin, si ghiveta. Nu mai incap insa socrii in spate. Mai bine. In nici un caz nu i se poate reprosa unui hatchback dimensiunea portbagajului in sine, ci doar faptul ca nu poate fi utilizat la maxim simultan cu mai mult de 2 persoane. PS. weekendul trecut am venit cu un brad de 2m de la galati. Daca aveam logan mergeam cu el jumate afara si imi si ploua in masina. Link to comment
alx Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Dragii mei, faptul ca sunteti multumiti si incantati de masinuta e un lucru f bun dar haideti sa nu dam in penibil... Poate imi explicati si mie cum ati bagat 1 fotoliu, nu 2 in matiz... Daca incape 1 fotoliu, probabil ca 1 stalp de telegraf e un mizilic, nu? Sa lasam Spark/Matiz unde e, la categoria masina excelenta de oras pentru 2 persoane + eventual 1 copil. La iesit din oras in 3 persoane deja trebuie sa pui bagaje in habitaclu... Altfel, toate masinile ar fi avut dimensiunile matizului, nu? Iar utilitatea portbagajului este indiscutabila, ce naiba... Poate in oras nu dar cand iesi in afara... Link to comment
mad_hindu Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 (edited) Iar utilitatea portbagajului este indiscutabila, ce naiba... Cit de des isi dovedeste utilitatea portbagajul Loganului in cazul tau? Sa zicem ca in Spark ar intra doar o treime din cit intra intr-un Logan. Cam cite drumuri faci cu el plin la peste o treime din capacitate? Se justifica dorinta de a avea un portbagaj mult mai mare, la un consum mult mai mare? Teza mea este urmatoarea: nu Sparkul sau Matizul ar trebui sa fie a doua optiune pentru o familie, ci Loganul. Pentru omul modern, in general orasean, primeaza aspectele practice referitoare la consum, manevrabilitate in traficul aglomerat si usurinta de a gasi loc de parcare. Un orasean tipic nu isi permite "luxul" unui portbagaj imens, care adesea zace nefolosit dar este carat zi de zi prin ambuteiaje (si) cu pretul unui consum monstruos. Edited December 23, 2005 by mad_hindu Link to comment
ticolino Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 (edited) @alx: fotoliile le-am bagat prin hayon ai tico si stii foarte bine ca spatiul cu bancheta rabatata este paralelipipedic, cam 1200x1500x900. Daca incape un fotoliu, incape si al doilea pentru ca le pui ca pantofii, unul in celalalt. Ca sa nu mai vorbim ca spatiul de incarcare este foarte mare, nu e ca la sedan. Cum am mai spus, singura problema este amestecarea persoanelor cu bagajelor. Sunt de acord, portbagajul e foarte mic daca mergi cu mai mult de 1 pasager, dar daca nu, este imens si mai mare ca la un sedan. chiar si cand iesi din localitate. Cu tico-ul am carat lucruri care nu ar fi incaput in veci intr-un logan. Acum ai inteles ce vreau sa zic? Daca vreodata prin nu stiu ce eveniment nefericit o sa mi se mareasca familia, o sa imi iau break si nu sedan. Pur si simplu mi se pare ineficient. Nu loganul, ci orice sedan. edit: @mad_hindu: e , totusi sa nu exageram... consumul la logan nu e monstruos, ci unul normal la capacitatea lui. Monstruos ar fi un 20%. si se pare ca multi oraseni isi permit acest lux, dupa cate loganuri vad in trafic, bineinteles ca cele mai multe goale. Multi oameni isi iau produse pe care nu le folosesc la capacitatea lor. O reclama buna te convinge ca nu mai poti trai fara un lucru de care de fapt nu ai nevoie. Edited December 23, 2005 by ticolino Link to comment
VAXXi Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Sa lasam Spark/Matiz unde e, la categoria masina excelenta de oras pentru 2 persoane + eventual 1 copil. La iesit din oras in 3 persoane deja trebuie sa pui bagaje in habitaclu... Altfel, toate masinile ar fi avut dimensiunile matizului, nu? Iar utilitatea portbagajului este indiscutabila, ce naiba... Poate in oras nu dar cand iesi in afara... Am mai zis-o eu pe undeva, si o repet: viitorul apartine masinilor mici. Trebuie sa scoata cineva o masina cu 2/4 locuri si un portbagaj decent, cu aia o sa sparga piata. Espero are un portbagaj mai mare decat al Logan-ului, si 2 locuri care sunt foarte rar utilizate; mi se pare o risipa de energie pentru ce-mi trebuie mie (2 locuri si portbagaj pentru 2-3 genti). De iesit din oras ... nu stiu cum sunt altii, dar la mine "iesire din oras" nu inseamna "iesire din oras simultan cu deplasarea a 3 metri cubi de bagaje", ci "iesire din oras spre o destinatie de vacanta cu bagaje potrivite", ceea ce inseamna, asa cum am zis mai sus, maxim 3 genti de voiaj. Deci, pentru mine, utilitatea portbagajului nu este atat de indiscutabila, si sunt convins ca nu sunt singurul in situatia asta. A, e adevarat ca s-a intamplat de 1-2 ori pe an sa am nevoie sa car niste chestii mai masive, caz in care a fost foarte bun portbagajul cat China, dar nu stiu daca (economic vorbind) o masina mare cu portbagaj pe masura folosit atat de rar este mai avantajoasa decat o masina mica cu portbagaj potrivit. In acele 1-2 situatii, puteam sa apelez la inca o masina sau sa inchiriez o masina mai mare pentru transport. Ca atare, urmatoarea masina de uz zilnic va fi ceva mai mic ca dimensiuni Link to comment
icet Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 (edited) fotoliile le-am bagat prin hayon Nu stiu eu cat de mari au fost fotoliile alea,dar daca tu reusesti sa bagi un fotoliu de-al meu la tine in Tico,eu ti-l fac cadou.Nu contest faptul ca nu e incapator portbagajul daca se rabateaza bancheta,dar acelasi lucru se poate face si la un sedan(logan).Intradevar,haionul ofera o deschidere mult mai larga,un acces mult mai usor al obiectelor voluminoase,dar si in cazul loganului,la usa din spate e o deschidere destul de mare(nu intra un fotoliu ) si daca mai rabatezi si bancheta,spatiul e mult mai mare ca la spark/matiz/tico(ma refer la lungime)si poate intra un brad chiar de 2.5M,fara sa-ti ploua in masina(pe probate). Edited December 23, 2005 by osirus Link to comment
AAdorjan Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Am citit pe undeva ca la Logan daca vrei sa rabatezi bancheta trebuie desfacute ceva surubui. E asa? Si cam incomodeaza acolo niste "bare" la incarcarea portbagajului cu bancheta rabatata... E asa? Link to comment
woulfy Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 (edited) Bancheta la logan e rabatabila prin desfacerea unor piulitze. Am mers cu un logan asa. E cam romaneasca treaba, dar in felul asta se obtine un spatiu de incarcare mult mai mare ca la matiz/tico. Pe de alta parte eu nu stiu cum de ziceti ca in 90% din drumuri nu folositi portbagajul. Nu mergeti cel putin o data pe sapt la hipermarketuri? Unde puneti cumparaturile? A, stiu exista solutia "pe bancheta din spate", dar eu unul urasc sa fac chestia asta. Mai pateaza scaunele, husele vreo sticla de vin de e o veselie dupa aia in masina. Plus ca e un pic de spirit de caruta sa pui bagajele pe bancheta din spate. Pt asta trebuie sa existe "port-bagaj" Edited December 23, 2005 by woulfy Link to comment
saruman Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Evident, pana acum nici unul dintre stimatii posesori de masinute nu a fost pocnit de un dement in spate cu oaresice viteza. Atunci ajungi sa apreciezi portbagajul, mai ales daca ai si un copilas-doi in spate. Si ajuta, fie ca exista sacii de cartofi in el fie ca e gol. Si nici Tico, nici Matizache si cu atat mai putin Spark-ul nu ofera cine stie ce protectie. Asta conteaza. Asa ca revenind la Spark, cele 2 si 1/2 stelute obtinute il descalifica (din punctul meu de vedere) din postura de masina dezirabila. Ca platesc cu 50 lei mai multa benzina pe luna conteaza mult mai putin decat neplacerile provocate de un sejur in spital (asta ca sa nu zic mai rau). Si daca am analiza un Peugeot 1007, care a obtinut cu un punctaj de invidiat cele 5 stele, totusi ramane problema decelerarii bruste (cu atat mai periculoasa cu cat elementele deformabile ale masinii sunt mai scurte), pe care testul NCAP nu o analizeaza. Si sa nu-mi spuneti ca atunci cand conduci prudent nimic nu se poate intampla, pentru ca tampiti sunt la tot pasul pe drumurile noastre. Link to comment
icet Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 (edited) Spatarul e prins in 2 suruburi.Eu le-am dat jos din prima zi.Mai e si traversa care rigidizeaza si in acelasi timp protejeaza si pasagerii in cazul unui impact din spate,dar si asta se poate da jos repede daca e ceva de carat mai mare...nu asta e problema ci ceea ce sublinia si saruman,adica se cam face praf in caz de impact mai violent in spate si nu te mai ajuta cu nimic lucrul asta.Am vazut mai in primavara un matiz care era facut praf in partea din spate(daca ar fi fost un pasager acolo,ar fi murit)...saracul sofer oprise la trecerea de pietoni si din spate a venit unu neatent si la "fericit".Asa ca doamne fereste de un asa necaz... Edited December 23, 2005 by osirus Link to comment
mad_hindu Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Evident, pana acum nici unul dintre stimatii posesori de masinute nu a fost pocnit de un dement in spate cu oaresice viteza. (...) Si nici Tico, nici Matizache si cu atat mai putin Spark-ul nu ofera cine stie ce protectie. Asta conteaza. Asa ca revenind la Spark, cele 2 si 1/2 stelute obtinute il descalifica (din punctul meu de vedere) din postura de masina dezirabila. 1. Stele (verzi). Din toate post-urile de pina acum credeam ca am lamurit orice vorbitor de limba engeleza ca Sparkul are 3 (trei) stele euroNcap (a treia e taiata, strike-through, din cauza rezultatelor slabe la testul de impact lateral, dar taierea e doar un semn, nu o actiune). 2. Pe la spate. Dupa cum singur spuneai, habar n-avem cum se comporta Tico, Matiz/Spark, Logan sau orice altceva la impact "dorsal". EuroNcap nu se uita decit la efectele impacturilor frontale si laterale. Zici ca ai vazut un Matiz busit din spate. Ce l-a lovit? Cu ce viteza? Ai vazut si un Logan in aceeasi postura? Atunci ce compari? Cosmaruri? 3. Accidentul. Aici cazi iar in plasa intinsa de marketing-ul dibaci al unora, nu dau nume. Uiti insa ca un accident grav, asemenea celui mentionat de tine, este un eveniment care, de cele mai multe ori, pur si simplu nu survine. E bine sa fi pregatit in caz de Doamne fereste, dar sa ne aducem aminte de drobul de sare al lui Creanga. Si sa fim realisti. Altfel nu mai iesim pe strada decit cu casca de Kevlar (cad turturi!) si ne ducem la serviciu cu tancul (de preferinta Abrams, daca tot nu ne supara consumul, ~900l/100km). Cel mai greu ne va fi sa ajungem de la iesirea din bloc/casa la locul de parcare, mai ales daca trebuie sa traversam strada/aleea. Este stiut ca pietonii formeaza majoritatea covirsitoare a victimelor accidentelor de circulatie. Te si miri ca mai au curajul sa iasa pe strada. Lor nu le-a spus euroNcap la ce riscuri se expun? Link to comment
saruman Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Sa stapaniti sanatosi Spark-ul si sa va bucurati de el! Achizitionarea unei masini este o chestiune ce tine de banii, gusturile si opiniile fiecaruia. Intotdeauna exista si optiuni mai bune si mai rele. Dar stelutele sunt doua intregi si una taiata, am vazut si Matiz busit din spate si Logan (al meu) si este o maaaare diferenta. Si apropo de cosmaruri, hai sa nu mai punem centura, da-le incolo de air-bag-uri, traiasca foita de ceapa si caroseriile fragile! Intre prudenta si inconstienta este totusi o diferenta. Link to comment
mad_hindu Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Intre prudenta si inconstienta este totusi o diferenta. O diferenta cel putin egala cu aceea dintre o nevoie reala si una aparenta, promovata prin tot felul de mijloace de marketing (aici fiind incluse si testele euroNcap). Un comentariu mai amplu despre ratingul in discutie am postat aici: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...ic=6621&st=120# Inca nu mi-am schimbat parerea. Nici nu a incercat nimeni sa ma convinga de contrariu. Link to comment
mad_hindu Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Nu am poze, in schimb am gasit un link cu filme... Crash-teste. Daca va deranjeaza germana, incercati o traducere cu google. Sint putine cuvinte si merge... Altfel, stelele vorbesc de la sine. http://www.oemtc.at/netautor/html_seiten/c.../ncapmini2.htm# Cind ma gindesc ca am ezitat intre un Panda si Spark. Uf! Link to comment
nicebubu Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Gata prima repriza de sarbatori ? V-ati mai linsitit ? Cum ati petrecut ? Eu tocmai am sosit dintr-un nou triunghi Piatra-Iasi-Dorohoa-Piatra adica vreo 450 Km. Porkutza s-a comportat f. bine ca de obicei, am carat si bradul (e drept ca nu prea mare) si vinuztul si porcusorul... am incaput si 4 oameni cu bancheta mica rabatata (ma rog... 4 oameni daca o pun la socoteala si pe mogildeata de fiica-mea de 2 ani). Acum ne pregatim de Valea Prahovei unde vrem sa mergem 4 adulti cu bagajele de rigoare. Tot inainte spre revizia de 15.000. >- Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now