Viktor Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 @Victor > dar la discutii la plata pe autostrada din Francia ai asistat ? Inca n-am asistat, n-am ajuns asa departe. Link to comment
tolin Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Mai bine dai banii pe cafe in Germania decat pe o autostrada frantuzeasca in we. Nu-ti poti imagina cum este sa te asalteze pe tabele luminoase cu sloganuri de genul : "autostrada este a noastra, a tuturor, hai s-o partajam" in timp ce te afli in singura masina ce trece pe acolo ! Link to comment
hyde Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Deci, daca aveti de gand sa ajungeti in Franta pregatiti bani la ciorap ca va costa de va rupe. In schimb au cafea buna la automate - gasesti si cate 4 automate diferite - cafea de diferite marci, sucuri pentru copii, supe calde, etc etc - si la preturi mai bune ca in germania. Heh, sa vezi in franta cand se baga aiurea francezii la statiile de taxare si se apuca sa dea in marsarier chiar daca au masina in spate ... o minunatie. Link to comment
tolin Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 (edited) Mi-a placut acolo, mi-a adus aminte de vremuri despre care uitasem: 3 persoane de cea mai buna conditie si onorabilitate mi-au cerut cate o tigara intr-un interval de 3h. Pana la urma am intrat in cafeneau de langa banca pe care stateam si am cumparat un pachet de tigari pe care le fumam pe vremea aceea: JPS. Ulterior, consternat ca dintre sutele de persoane care fumau in acea zona (expozitie), tocmai la mine s-au oprit (m-au vazut mai inalt, mai fraier), m-am interesat si am aflat ca este un obicei al orasului luminii. Prefer sa dau tigari la franceji amabili si frantuzoaice dragute, decat sa dau 85 euro pe autostrazile lor si sa aud dialoguri la peage ca in filmul link-at. Scuze, nu neg asta, pe unde am fost eu, cafeaua nu era mai buna sau mai ieftina ca in Germania, dar cand erai servit de catre unul de-al lor, facea toti banii. In plus, exersai si limbajul. Edited November 29, 2010 by tolin Link to comment
nokia_6260 Posted November 29, 2010 Author Share Posted November 29, 2010 Ms tuturor de informatii...Va ramane pe miercuri dimineata plecarea.Am sa tin cont de toate sfaturile.Va anunt cum a decurs totul pe drum @Juliaen:adica daca merg cu 120 km/h trebuie sa am minimum 60 de metri fata de cel dinaintea mea sau la 100 km/h 50 de metri samd?Cel putin asa am inteles eu... Numai bine!!! Link to comment
Viktor Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Eu stiam ca doar undei prevazut cu marcaje se tine cont de chestia asta. Link to comment
Juliaen Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 @Juliaen:adica daca merg cu 120 km/h trebuie sa am minimum 60 de metri fata de cel dinaintea mea sau la 100 km/h 50 de metri samd?Cel putin asa am inteles eu... Numai bine!!! Scuze ca te-am indus in eroare, minimum e 1/2 din jumatatea vitezei - la 100km/h deci 25 de metri. Amenzile sunt cam astea: Viteza 80-130km/h: (viteza/amenda/puncte/suspendare permis) Less than 5/10 of half speedometer 75 1 Less than 4/10 of half speedometer 100 2 Less than 3/10 of half speedometer 160 3 1 month* Less than 2/10 of half speedometer 240 4 2 months* Less than 1/10 of half speedometer 320 4 3 months* * suspendarea permisului se aplica pt. distanta mai mica decat cea prevazuta in tabel si viteza peste 100km/h. Viteza > 130km/h Less than 5/10 of half speedometer 100 2 Less than 4/10 of half speedometer 180 3 Less than 3/10 of half speedometer 240 4 1 month Less than 2/10 of half speedometer 320 4 2 months Less than 1/10 of half speedometer 400 4 3 months Ce mi se pare mai important de stiut, dat fiind ca esti oarecum incepator cu masina in .de: - culoarea intermitenta la semafor / semafor nefunctional (chiar daca esti pe drum prioritar) inseamna stop, te asiguri, apoi pleci, aplicandu-se regulile de prioritate conform semnalizarii. Link to comment
paul_marines Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 - in Germania (valabil pentru localitati, cu exceptia unor zone de la periferie) odata trecut de semnul asta - te asteapta o amenda (inclusiv in parcare/garaj poti fi amendat). Cel mai bine te duci la o statie TUV si pe baza certificatului primesti sticker-ul corespunzator (pe tine nu prea te ajuta, il cam iei pe cel rosu). Sau poti merge la una dintre reprezentantele DEKRA listate pe net unde poti face testul TUV si obtine bulina specifica normei de poluare pe care o indeplineste masina. post Berlin Link to comment
Juliaen Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Sau poti merge la una dintre reprezentantele DEKRA listate pe net unde poti face testul TUV si obtine bulina specifica normei de poluare pe care o indeplineste masina. post Berlin Pt eticheta de norma de poluare nu iti trebuie test tuv. Doar certificatul de inmatriculare si 5 euro; eu nici macar nu am fost cu masina (nu aveam eticheta sa pot intra in zona statiei ) Pe de alta parte in Bayern e urgie, prost moment si-a ales colegul de forum pentru deplasare. In viata mea nu am vazut atata zapada. A nins toata ziua. In seara asta a trebuit sa merg pana la farmacie, 2 km, nicio sansa sa pot scoate masina asa ca am fost pe jos. Zapada era pe trotuare cam de 30-40 de cm. O armata de masinute curatau dar degeaba. Cand am plecat pietonalul din fata blocului era proaspat curatat, la intoarcere dupa o ora cam 20 de cm. Drum bun si da un semn de viata cand ajungi! Link to comment
paul_marines Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Pt eticheta de norma de poluare nu iti trebuie test tuv. Doar certificatul de inmatriculare Fii atent la detalii. 2004 = E3, Kalosul este declarat E4, iar pentru a primi bulina conform declaratiei tehnice din certificat nu dupa data fabricatiei, musai la DEKRA si efectuat testul. Link to comment
mr_ Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 (edited) Nemtii astia s-au tampit din ce in ce mai tare. Deci pe tine ca turist te foot la cap cu buline verzi si rosii, in timp ce ei ard carbune ca sa faca electricitate. Edited December 1, 2010 by mr_ Link to comment
Tommy Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Pai nu ard carbune in oras. E treaba lor ce intra si ce iese la ei in curte. Link to comment
Juliaen Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Fii atent la detalii. 2004 = E3, Kalosul este declarat E4, iar pentru a primi bulina conform declaratiei tehnice din certificat nu dupa data fabricatiei, musai la DEKRA si efectuat testul. Normal nu se efectueaza niciun test. La benzinare e simplu: fara catalizator - rosu, pentru restul verde. La diesel e functie de norma de poluare: non-Euro si Euro1 - nu primesti, Euro 2 - rosu, Euro 3 galben si > Euro 4 e verde. Din cate citisem pe site-ul TÜV, sunt foarte rare cazurile pt care e necesara testarea (doar pt masini inmatriculate in tari exotice pt care clasa de poluare nu reiese clar din certificatul de inmatriculare). Link to comment
nokia_6260 Posted December 15, 2010 Author Share Posted December 15, 2010 Cred ca va sunt dator cu ceva explicatii despre drum si imi cer scuze ca raspund cu atat intarziere.Am innoptat pana la urma in Oradea si am plecat pe 2 decembrie mai departe la 0ra 5.30.Am facut 1320 de km in 17 ore,dar am stat la unguri pe autostrada vreo jumatate de ora pt ca era accident si la nemti vreo ora jumate nu ne-am miscat,se lucra la ceva acolo,plus vreo ora jumate in total cu opririle de pus benzina si dezmorteala,ca nu se mai putea.Probabil am scos o medie de viteza de 100 km/h.Totul in regula a fost pe drum,masina s-a comportat bine,numai ca 2 probleme am aici.Prima:nu porneste ventilatorul ca e frig de numa numa si a doua:de ex in seara asta am lasat masina deschisa ca nu reusesc sa o inchid.Am facut si prostia sa o spal de sare si a intrat apa in yala si nici nu am spray antijivrare si ăproblema e ca eu cred ca nici ala nu ar ajuta prea tare ca abia intra cheia pe jumate in yala Nush cand se mai incalzeste in Germania asta,poate are cineva vreo idee cum rezolv problemele.A mai patit faza cu ventilatorul cineva?Il dau progresiv pana la 4 si nu mai merge.Azi dimineata a pornit si am mers 50 km am pus benzina si nu a mai porit.Eu zic ca nu e nici o siguranta ceva,ca nu ar mai fi pornit nici dupa ce s-a oprit saptamana trecuta,e doar inghetat... In rest totul e ok,motorul parca trage mai bine,cred ca e mai de calitate benzina. Numai bine! Link to comment
EM!L Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Întrucât topicul este deschis în secţiunea " Călătorii", am rugămintea ca cele 2 probleme să fie discutate în topicurile adecvate din secţiunea "Probleme tehnice". Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now