Adi_Iacob Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 @swen cred ca ai incurcat ceva parametri...600 km cu 40 litri inseamna cam 7,5%.... 400 km cu 60 litri sunt 15% cum zici tu. Oricum, daca bujiile sunt Champion cu gap de 0.7-0.8 mm nu e de mirare ca face ca naiba, distanta la bujii recomandata e de 1.1 si bujii NGK BKR-6E11. Nu cumva da si in nas cand calci nitel acceleratia dupa un mers in frana de motor? Sunt destule lucruri care pot provoca simptomele descrise de tine. Link to comment
Swen Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 Da... scuze ... deci aproape un plin la un dus intors pe autostrada soarelui ...am inversat cifrele. Cat dspre acceleratul dupa ce merg putin in frana de motor intr-adevar face ca dracu motorul ... smuceste apoi se infraneaza ...etc. Ce bujii ar fi mai bune ? Si in afara de intrebarea asta ... cam ce anume sa le cer sa verifice cei de la service... pt ca mi-e ca or sa imi spuna sa fac fel si fel de chestii. Multumesc Link to comment
tolin Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 ... Ce bujii ar fi mai bune ? ... Raspunsul l-ai primit in postul de mai sus ! Iar intrebare nu-i "care ar fi mai bune", ci, "care sunt cele recomandate de catre producator". Link to comment
Adi_Iacob Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 @Swen Bujiile pe care ti le-am recomandat sunt cele recomandate pentru Nubira2. Eu am Bosch FR 78X cu 4 electrozi, trage o idee mai bine, dar e mai zgomotos motorul si are o mica dar sesizabila trepidatie la relanti. Pe cutia bujiilor scrie ca sunt compatibile cu motoarele A16DMS, dar datorita faptului ca la Buzau NGK-uri aduc numai pe comanda diverse firme de import iar magazinul Daewoo incearca sa-ti bage pe gat Champion, m-au sictirit si le-am luat pe astea de la magazin Bosch. Schimba-le cat mai repede (bujiile) nu cred ca socuri si smucituri de genul fac bine motorului. Iar consumul enorm de mult (7,5%) daca mergi cu 130 si varfuri de 150-160 e cam normal... Daca tot apesi si lasi pedala de acceleratie tot timpul, sonda lambda nu mai are timpul sa intre sa corecteze amestecul aer/benzen si rezultatele se vad la viteza... de golire a rezervorului. Modificarea valorii senzorului TPS conduce la o reajustare a valorii sondei lambda, care nu se face chiar intr-o secunda...Ia mergi constant, fie si cu 130 daca vrei (desi personal nu ti-as recomanda asta decat pe autostrada) si atunci sa vezi consum mai mic. Totusi, nu spera la consumuri de Diesel ca e utopie. Cu respect Adi Iacob Link to comment
fotoman Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Da este suficient o jumatate de tura. Ovi,eu am insurubat acel surub de la clapeta de acceleratie vreo 2 ture ,dar turatia la relanti e in jur de 750 rot/min.Sa-l mai insurubez pana ajunge la 850? Link to comment
ovi_jer Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Am explicat chiar in mesajul care l-ai citat ce rol are surubul.Turatia de relanti o dicteaza ecm-ul prin intermediul iac-ului. Link to comment
fotoman Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Am explicat chiar in mesajul care l-ai citat ce rol are surubul.Turatia de relanti o dicteaza ecm-ul prin intermediul iac-ului. Inteleg asta Ovi,dar cum sa maresc turatia la relanti, ca la mine e in jur de 750 rot/min si stiu ca trebuie sa fie 850 rot/min?Am dat si reset ECM cu initializare IAC,dar tot asa mica ramane.Am schimbat fise,bujii,capac,rotor si bobina delcou,am cratat IAC-ul si corpul clapetei de acceleratie,am curatat injectoare.Ce sa mai fac ,ca la turatia asta imi cam tremura motorul. Link to comment
ovi_jer Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 De unde stii ca sta la 750?A fost pusa pe tester pentru a se vedea turatia exacta? Turatia normala este 850 rot/min plus sau minus 50. Link to comment
fotoman Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 (edited) Pai daca sta acul intre cele 2 repere(500 si 1000),m-am gandit si la varianta indicarii eronat,dar problema e ca motorul merge aiurea(la Dacie ii maream putin relantiul),de aceea te-am intrebat cat mai pot insuruba acel surub,pt ca daca il insurubez creste turatia(am verificat asta).Masina a fost pusa pe tester,stiu ca la ultima testare a mai insurubat putin acel surub,a mers bine cateva zile,apoi iar au aparut problemele cu relantiul asta.Sicer,m-am cam saturat de meseriasii din service-uri. Edited September 13, 2007 by ovi_jer Citare inutila a mesajului anterior. Link to comment
ovi_jer Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Se pare ca nici nu vrei sa intelegi ca nu acel surub se ocupa de turatia de relanti . Link to comment
fotoman Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 (edited) OK,cum zici tu,dar o nelamurire,atunci de ce cand il insurubezi mai mult se mareste turatia? Imi cer scuze,nu te contrazic,esti prof in daewoo,dar care ar mai fi cauza? Edited September 13, 2007 by ovi_jer Link to comment
ovi_jer Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Nu mai cita mesajul anterior. Creste turatia temporar pina cand iac-ul reduce iar cantitatea de aer si relanti-ul revine la cel cerut de ecm. Ai ajuns pe mana unor amatori.Nu au de urmarit pe scaner decit turatia ceruta de ecm si cea actuala a motorului. Ea trebuie de fie de 850 plus-minus 50 si pasii la iac intre 0-50(optim 20-35). Verifica si stutul din galeria de admisie la sistemului pcv sa nu fie infundat(este cel gros din spate de linga cele de vacuum de la senzorul MAP si rezervorul de vacuum de la blocul de climatizare). Link to comment
fotoman Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Stutul nu e infundat,imi cer scuze pt citarea mesajului anterior. Link to comment
calinx Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Salut Am cam de un an un Espero din 98 cu motor 2.0SOHC care are aproape 120.000 km, masina merge in general bine se simte ca are 2 litri si la accelerari dar si la consum Am o singura problema cu ea, cand merg cu o viteza constanta are momente cand incepe sa tremure si trebuie sa accelerez sau sa decelerez ca sa dispara tremuratul, am observat ca se intampla la o turatie de aproximativ 2200 ture si e sesizabil mai frecvent in viteza a 4-a sau a 3-a. In rest motorul merge rotund se accelereaza bine, sta la relantiu in jur de 800 de ture fara probleme Mentionez ca in vara i-am schimbat toate curelele, bujii, pompa de apa, filtru aer, fise aprindere, ditribuitor dar problema cu tremuratul la viteza constanta nu a disparut. Multumesc de ajutor si astept ceva pareri Link to comment
Esperatul Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 (edited) Pai si cum se manifesta tremuratul, se simte de la motor, suspensie, e asociat cu vreun zgomot? Edited October 15, 2007 by Esperatul Link to comment
calinx Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Nu are legatura cu nici un zgomot sau ceva de la suspensie, se manifesta la fel ca atunci cand ai merge intr-o treapta de viteza neadaptata vitezei cu care rulezi; ca si cand nu ar avea cuplu suficient pt viteza respectiva; insa si daca decelerez dispare tremuratul Link to comment
Dj_Dark Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Sa nu ai vre-un tampon slabit, fisurat etc.. Eu as verifica si asta. Iarasi am mai auzit de tampoane care cu timpul se rigidizeaza. Mai poate fi si de la un avans initial reglat incorect. Si lista continua, eu asta as verifica prima data. Link to comment
Esperatul Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Daca se simte si din punctul de vedere al cuplului e ce zice dj-ul, daca e doar vibratie fara a se simti in cuplu eu pariez pe rulmentii spate. Link to comment
Cumnatu Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Eu am aceeasi problema la masina nevestei. La 120 / ora, viteza a 4-a, 3500 ture ( aprox ) daca incerc sa o tin acolo, fara sa maresc viteza sau sa decelerez, imi da in nas ca si cum s-ar ineca motorul dar merge mai departe. Cum maresc sau miscorez viteza dispare fenomenul. Mecanicii mi-au zis ca nu am de ce sa ma ingrijorez, cica ar fi de la pedalier/avans care are un anumit joc insa este destul de anevoios de reparat si nu se merita. Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Vezi ca mai era un topic ca asta pe aici. Ce bujii i-ai pus? Link to comment
mgrigo2000 Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 (edited) Tremurat la 2200 ture din tampoane motor, fise sau bujii nu cred ca poate sa fie. Ar trebui sa se simta mai bine la relanty daca ar fi de la ele. Mai degraba de la alimentarea incorecta cu benzina (injectoare infundate sau pompa care nu baga destula presiune). Se mai poate sa fie de la TPS, care poate sa aiba intreruperi de semnal la acea pozitie a acceleratiei, sau de la senzorii de presiune admisie, senzor oxigen. Trebuie pusa pe un scanner sa vezi daca senzorii sunt de vina. Trebuie sa vezi si daca tremura la 2200 ture si cand stai pe loc. Poate fi de la o dezechilibrare a volantei motorului. Edited October 16, 2007 by mgrigo2000 Link to comment
danutza Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Azi cand am mers cu masina ,urcam o panta si a trebuit sa opresc.Am plecat si am mers cu treapta 1 pana la 40Km/h(aproximativ 5500rot/min) ,si in momentul in care am trecut in trepta a-2a masina a inceput sa trepideze puternic si sa nu mai traga.Initial am crezut ca a intrat in a-4a ,dar motorul avea 3000 de rot/min ,deci era a-2a.Am mers asa trepidand vreo 50 de metri dupa care si-a revenit .In cei 50 de metri si-a mentinut viteza dar nu a demarat deloc.Are cineva idee ce ar putea fi? Link to comment
Dj_Dark Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Pot fi multe, primul lucru care imi vine in minte un injector care nu a mai functionat aia 50 m. Link to comment
danutza Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Am pus la ultimul plin aditiv pentru curatit injectoarele.E posibil ca la turatie ridicata sa se fi desprins vreo mizerie si sa infunde temporar un injector ? Link to comment
Dj_Dark Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 E posibil. Aditivul ala e frectie la picior de lemn oricum. Mai repede functioneaza metoda "sport" cateva reprize de 6000 ture si condus la turatii ridicate cativa km. Eu asa am rezolvat Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now