adytt Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Intrucat sunt nou pe forum si nu pot crea un topic propiu pentru descriere problemei mele subscriu si eu aici intrucat ma lovesc cu aceeasi problema la masina mea echipata cu motorul a16dms 1.6 16 valve ce a fost montat pe nubira 1. Masina in cauza este un Aro 10 - pe care l-am cumparat dupa ce a stat parasit intru-un service vreo 7 ani timp in care au mai disparut diverse elemente. Asadar as dorii putin ajutor in elucidare traseului corect al furtunelor care intra si ies in canistra de vapori. Mentionez ca inginerii de la Aro nu au pastrat canistra de vapori originala de la Nubira 1 ci au adaptat-o pe cea de CIELO/ESPERO poza cu canistra de CIELO/ESPERO montata pe masina canistra are 3 intrari in fata si una in spate ca sa spun asa. 1. cea mai subtire din varful capsulei mici stiu ca intra in galeria de admisie sus in primul lacas. 2. cel de dedesubtul acestuia presupun ca ar trebuii sa intre in partea de jos a corpului clapeta inainte de galeria de admisie insa conform manualului de nubira canistra aceasta este comandata de un solenoid (ideea este ca am gasit un solenoid cu doua intrari la fel ce cel de la VGIS (geometria variabila) rupt care atarna pe sub galerie si presupun ca acesta este dar nu stiu cum sa il leg. Acest solenoid a fost tot o adaptare cred a inginerilor de ARO intrucat nefolosind canistra originala au extins instalatia electrica originala pentru al pozitiona langa aceasta capsula. 3. urmatorul de langa capsula mica este marcat F/TANK - presupun ca este furtunul ce vine de la rezervor (Fuel tank). 4. intrarea din spatele canistrei care nu se vede in poze, nu stiu daca trebuie conectata undeva sau nu. Am studiat manualul de nubira si am inteles ca un traseu incorect al acestor furtune duce la relantiu instabil si chiar opriri in mers, lucru cu care ma confrunt si eu, asa ca va rog daca aveti ceva pareri si ma puteti ajuta astept cu mare interes raspunsul vostru Link to comment
Dj_Dark Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 (edited) In manualul de espero, la pagina 235 e o poza cu tot sistemul de alimentare, inclusiv aceasta canistra. La pagina 237 este o alta poza. Espero 1.5 nu a fost echipat niciodata cu asa ceva, presupun ca este sistemul de pe cielo DOHC(euro2) prezent si la tine acolo. Daca prinzi unul arunca o privire. Ce inteleg eu de-acolo este asa: Furtunul de sus de tot este comada vacumatica a ansambului (nu electrica). Furtunul de sub el este returul spre rezervor al vaporilor. Cel de al treilea probabil un fel de admisie (nu stiu unde se conecteaza si ce face exact) insa modul de fuctionare pare a fi urmatorul: Pe furtunul de jos se colecteaza vaporii, pe cel de sus se returneaza in rezervor iar cel mai de sus este comada supapei care controleaza cand anume sa fie returnati. Daca am gresit ceva rog sa fiu corectat pentru a nu dezinforma. LE. Am comis-o total, este complet invers . Vaporii acumulati in rezervor sunt colectati si apoi eliberati in galeria de admisie. treaba cealalta (cand anume se intampla) ramane in picioare. PS Eu propun urmatorul test. Scoate comanda vacumatica a sistemului o perioada, astupa stutul din galerie sa nu traga aer fals pe-acolo si vezi daca mai face probleme. Edited October 30, 2013 by Dj_Dark Link to comment
adytt Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 am anulat comanda vacuumatica dar face la fel intrucat ECU (ECM) actioneaza electrovalava pentru purjare a vaporilor insa aceasta fiind rupta si neconectata la furtunul respectiv nu face ceea ce ar trebui. Link to comment
Dj_Dark Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 Este foarte ciudat ca exista cea valva. Ce rost mai are comanda vacuumatica atunci? Sigur e de la canistra valva aia? Nu prea o vad in schema. Link to comment
florin90 Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 (edited) cand sa lucrat la masina nu a fost deconectata bateria, eu am segmentat motorul ca nu degeaba am diploma de mecanic auto, dar cu electricitatea nu prea ma impac. la cate reseturi am gasit pe internet nici nu m-ai stii care e cel corect. cum ar trebui facut acest Idle Learn corect ? Edited October 30, 2013 by florin90 Link to comment
adytt Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 In manualul de nubira 1 scrie clar ca aceasta canistra de vapori este comandata de ECM prin intermediul unui solenoid, presupun ca functioneaza pe acelasi principiu ca si VGIS (geometria variabila care la fel are si comanda vacuumatica si electrica). Am postat pe acest forum intrucat mai stiu doar 2 astfel de ARo in tara pe ai caror proprietari ii cunosc dar ambii lucreaza in afara. Unul se intoarce prin decembrie si atunci o sa stiu sigur cum e treaba. Oricum sper sa o rez. pana atunci. Link to comment
raresvintea Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Se da un cielo DOHC 1.5, 2003. Merge normal, consuma ok, dar are momente uneori la relanti cand turatia variza aiurea, se duce catre 500 rpm apoi la 1200, isi revine si tot asa. In 70% din cazuri la relanti se comporta normal. Nu se aprinde nici un martor. La fostul cielo, acelasi motor s-a incecat schimbarea MAP-ului si tot asa. Face doar uneori, doar la relanti, altfel in mers e ok. Idei? Link to comment
raresvintea Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 Revin cu problema la cielo DOCH, intrerupe pt juma de secunda ca si cum nu ar avea scanteie si apoi merge perfect si face aleatoriu, doar la relanti! Ce pot sa fac? Link to comment
cris06 Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 IAC e ok, curatat? Bobina, fisele, bujiile? Verifica tot ce tine de admisie (vezi in special burduful mare dintre FA si corp clapeta) si toate furtunasele de vacum. Link to comment
raresvintea Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 O sa il curat, o sa vad cum ca e dificil fiind amplasat prost! Eventual scot burdufu si il curat asa. Doua cielo identice din 2003 dohc fac la fel! Inca de la inceput, de la 10-20k km. Am incercat sa misc si de mufa de la TPS si acelasi lucru. Link to comment
tunning4life Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Am si eu o problema cu al meu Espero 1,8 din '97. Sunt sofer începător, abia mi-am luat permisul si masina a ajuns pe mana mea. Cand plec de pe loc daca nu turez destul pica ralanti-ul la aprox 500rpm, tremura destul de rau. Calc ambreiaj imediat, mai trece o secunda si sare la 1700-1800rpm, dupa care revine la normal. Daca accelerez cand are aceasta cadere de turatie nu rezolv nimic. A mai patit cineva? Link to comment
juktorul Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Salut. Evident am si eu niste probleme cu espero al meu 1.8 din '97 si sper cs o sa gasesc un raspuns aici, cu ajutorul vostru. Primele semne au aparut la drumuri lungi cand scadeam viteza de la 100 la 20 km/h scadea turatia, motorul tremura si se oprea. Cand incercam sa-l repornesc nu pornea niciodata din prima, doar dupa cateva incercari pornirea fiind insotita din nou de trepidatii. Asta pana cand la un moment dat nu am mai putut sa plec cu ea de pe loc din cauza ca daca apasam pe acceleratie motorul murea efectiv, in loc sa se accelereze turatia scadea pana murea. Solutia de moment a fost sa scot furtunasul de la senzorul MAP si sa merg asa cu ea. Nu mai avea aceeasi putere, dadea sa moara pe la 1700 rotatii dar daca treceam de 2000 mergea. I-am inlocuit bujiile, fisele, capacul de delcou, rotor (pipa), senzor MAP, valva EGR, supapa comanda aer (IAC), toate noi dar tot nu merge. I-am facut si reset ECM si initializare IAC. Porneste dar nu reuseste sa ramana la relanti, scade turatia pana moare iar daca o accelerez puternic face urat chiar si 'explozii'. I-am scos mufa de la potentiometrul CO si vad ca parca se comporta mai bine, sta la relanti dar tremura din toate oasele. Daca ii scot furtunasul de la IAC sta la relanti dar mai sus de 2000 de ture da sa moara. Va rog daca ati mai patit asa ceva sa-mi spuneti si mie cum s-a rezolvat. Sa incerc oare si schimbarea potentiometrului asa cum a facut cineva mai sus? Multumesc in avans pentru raspunsuri. Link to comment
juktorul Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Pompa de benzina am schimbat-o anul trecut. Ea baga, se si aude bazaind... Link to comment
juktorul Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Cea din interiorul delcoului?..nu te referi la bobina de inductie nu? Pai daca motorul porneste se poate sa fie asta problema? Cum as putea sa o verific? 1 Link to comment
tunning4life Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 (edited) Ti-am dat pm acum cateva zile. Ai citit? //ti-am răspuns acolo Edited April 12, 2016 by tunning4life Link to comment
juktorul Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Fratilor va rog ajutati-ma, nu stiu ce sa mai fac, ce sa mai schimb ca sa scap de problema asta. Motorul da rau in nas, sta la relanti dar nu pot sa accelerez mai puternic ca imediat da sa moara. Daca scot furtunasul de la senzorul MAP se accelereaza cum trebuie, dar nu mai are aceeasi putere si trebuie sa stau mereu cu ea accelerata la peste 2000 ture ca sa mearga. Mai nou am observat ca daca dau drumul la incalzire luneta + oglinzi, turatia scade pana moare motorul. Am facut si cateva video-uri poate va ajuta sa intelegeti mai bine problema: https://youtu.be/2iAtvvgBhCY https://youtu.be/HDeGu1esGFk https://youtu.be/nneiOZOh5q0 Daca a mai intampinat cineva aceasta problema rog sa-mi spuna si mie cum a rezolvat. Multumesc! Link to comment
danutza Posted April 30, 2016 Share Posted April 30, 2016 Nu ai unu sau doua injectoare defecte? Scoate pe rand mufa la cate un injector. Daca apare o schimbare in rau inseamna ca injectorul e bun, e cam la fel ca la verificarea bujiilor prin scoaterea fiselor pe rand. Link to comment
juktorul Posted April 30, 2016 Share Posted April 30, 2016 Ok. O sa incerc dar cred ca nu e asta problema, am facut ceva de genul prin scoaterea pe rand a fiselor si de fiecare data s-a vazut schimbarea in rau. Link to comment
juktorul Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Salut. Am facut testul pt injectoare.Nu-i nici asta problema. Chiar nu a mai patit nimeni asa ceva? Link to comment
juktorul Posted November 19, 2016 Share Posted November 19, 2016 Salut si scuze ca revin asa tarziu cu un update. Problema mea s-a rezolvat pana la urma, cauza: lipsa masa (-). Deci era o problema electrica si foarte foarte greu am gasit un electrician care sa ma ajute. Chiar si cel care m-a ajutat a stat cam o zi intreaga ca sa rezolve. Solutia a fost 2 legaturi la masa in fata, stanga unde sunt ceva relee + dreapta unde este ECM-ul. Practic minusurile care duc la semnalizarile de pe aripi au fost conectate la masa. 1 Link to comment
smv Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 Bizara rezolvare... Dar, este bine cand totul se termina cu bine (sa zicem). Sa o tina bunul obicei sa nu mai faca "figuri" ! Link to comment
juktorul Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 Necunoscute sunt caile masinii mele ) Da, lipsa de masa genera tensiune scazuta la senzorul MAP, nu primea 5V la deschiderea maxima a clapetei asa cum este normal, aerul nu era dozat asa cum trebuie, si de aici caderile de turatie, "dadea in nas". Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now