Jump to content

Cadere Brusca De Turatie-Intreruperi


Recommended Posts

Un cunoscator al fenomenului electric ce se petrece acolo ar masura si bujiile, pentru imperecherea cu un cablu potrivit, astfel incat sa se obtina o rezistenta ohmica aprox. egala pe fiecare circuit.

 

Fenomenul electric generic nu imi e char strain, aplicarea pe masina imi este :)

 

Sa inteleg ca bujiile nu sunt identice? Sau au fost dar daca nu mai sunt si pot incerca o corectie prin combinatie?

 

Nu m-am intrebat niciodata, am presupus ca un set contine 4 bujii identice. Am sa le masor oricum (fisele pentru ca bujiile nu le scot fara sa am de schimb. Daca sunt fisele nasoale am sanse sa scot bujiile bucati).

Link to comment

Energia eliberata de bobina se pierde pe rezistenta electrica a cablurilor si a bujiilor. Aceste rezistente sunt distribuite si rezultate la diferite valori dintr-un proces tehnologic ieftin. Utilizarea lor este obligatorie pentru a atenua radiatiile electromagnetice care ar parazita alte echipamente, printre care si ECM. Ideea imperecherii este pentru a avea tensiune aprox. egala pe toate bujiile. Cablurile profi au pipe demontabile in care se pun rezistoare la fiecare capat, cablul este de cupru cu izolatie mai buna pentru tensiuni mai mari si bujiile sunt fara rezistenta. Astfel de instalatie este mult mai scumpa pentru ca trebuie schimbata si bobina cu una cu impedanta mica in secundar, dar tine un timp mult mai indelungat si are performante mai bune, tensiunea pe bujie fiind mult mai mare. In racing, datorita turatiilor mari la care se merge, cand energia bobinelor scade drastic, se folosesc si niste capacitoare ceramice de inalta tensiune si temperatura care se monteaza pe bujii pentru a corecta caracterul inductiv la circuitului si pentru a obtine un randament ridicat la transferul energiei de la bobina la bujie. O instalatie din asta poate ajunge la 400 $. Daca la o instalatie ieftina randamentul este de 1-2% in cele mai bune cazuri, la acestea ajung pana la 40-60%. Cam asta ar fi ideea.

Link to comment

Si eu am avut probleme cu relantiul si pierderi de putere aleatoare.Am schimbat fise, bujii, filtre, bobina, chiar si un injector. Pana la urma cu ajutorul lui ovi_jer am descoperit ca era un contact imperfect la sonda lambda. Dar am ramas cu un lucru bun: toate consumabilele noi :banana:

Link to comment

Eu am un mers usor neregulat la relenti doar pe gaz. Motorul e de 2L DOHC, din 2000. Daca trec pe benzina, merge evident mai rotund. Pe gaz, nu face chiar foarte urat insa oricum e mai "patrat". Cu motorul rece, e si mai evidenta diferenta.

De la ce ar putea fi?

Reinitializarea IAC-ului trebuie facuta pe benzina sau pe gaz?

Link to comment

Chiar astazi am fost in service pentru a schimba respectiva bobina...

(pentru ca masina refuza sa porneasca daca era "calda" si se oprea in mers).

Din cite am vazut,nu e greu de schimbat si cred ca o persoana cu un minim de experienta o poate face si in fata blocului, cu o trusa de scule adecvata.

Recomandarea mea e sa mergi totusi in service, conteaza evident felul in care montezi delcoul la loc si nu are sens sa faci experimente pentru citeva sute de mii.

Link to comment

Daca mersul neregulat la relanti se mai reduce simtitor cand motorul e cald este pt ca pana sa se ajunga la temperatura optima ECM-ul comanda injectoarelor un alt timp (mai mare) de deschidere, ceea ce duce la trepidatii usoare...asta pana cand temperatura uleiului ajunge la 86grC...aprox.

Link to comment

Sambata am avut ceva timp liber si m-am ocupat de schimbarea bobinei din delcou, capac delcou, fisa centrala. Pana la urma am schimbat bobina singur. Am desfacut delcoul cu grija si am marcat cu carioca neagra pozitia initiala pentru a nu deregla avansul. Are in cap un stift care iese cam greu dar cu insistenta iese. Se desface axul principal si astfel se poate ajunge la bobina care se trage dupa scoaterea sigurantei. Se inlocuieste bobina, se remonteaza axul, se pune pana la locul ei, se monteaza delcoul in locas si gata!

Ce sa va povestesc ca a plecat la prima cheie cu un merg foarte uniform si regulat, cred ca am scapat de instabilitatea relantiului.

Mentionez ca bobina veche arata foarte rau iar contactele erau topite.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Eu am inceput sa am alta problema cu motorul la relanti (cind e cald); merge subturat (tremura usor si se simte mai ales in pedala si volan), iar daca am pornita avaria imi variaza si mai mult turatia la motor de zici ca se opreste de fiecare data cind cupleaza releul de semnalizare... any ideea ce-ar putea fi? mersi mult.

Link to comment

Thnx, merge ok relantiul acum. nu mai variaza la pornirea consumatorilor ff mult, dar tot a ramas un pic subturata (asta spun pentru ca tremura diverse chestii prin masina, altfel nu s-ar simti); plus ca se aude un fel de tacanit (oarecum diesel, asa) de undeva din dreapta (primul piston?).

 

Mersi mult, din nou.

 

PS Partea cu initializarea IAC-ului n-am inteles-o insa - eu am scos ingineria, am curatat-o de chestii, am scos borna de la baterie pentru jumatate de ora si apoi am repornit masina si am lasat-o inca 15 minute pornita. e in regula?

Link to comment

Nu ai inteles: reset ECM se face prin scoaterea bornei. initializarea IAC se face cu procedura aia (sper ca am inteles IO bine!).

ovi_jer a explicat pe vreundeva pb clasica cu uleiul nu indeajuns de subtire sa ajunga la ultimul palier si se uzeaza axa cu came de asta "tzacane" un cielo mai vechi de 7-8 ani. Dar nu toate fac asa ci numai alea tratate cu ulei 10w40 de noi. Remedierea, din cate stiu eu, este schimbarea axei...

Cat despre reglajul de supape, se poate face in orice service sau pentru cei mai indemanatici si posesori de lera, acasa.

Link to comment

Jocul la culbutori, supapele, arcurile, simeringurile de la supape. O groaza de motive sa nu inchida la timp o supapa de admisie sau sa deschida prea devreme si sa-i dea cu damful in nas la injector. Si apoi ne miram.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Sa va spun cum face la mine:

Cand merg si tind sa opresc la stop...apas ambreiajul si franez...atunci turatia scade de pe la 1500-2000-cat e in mers ...brusc la 700-800 si apoi dupa 0,5 sec creste la 1200 si se stabilizeaza la 850 usor...la fel se intampla cand stau pe loc si accelerez pana la 2000rpm... uneori chiar se opreste motorul...

Am curatat IAC-ul si nimik...tot asa face...resetat ecm...iac si tot la fel...de mers merge bine in rest insa cum ridic piciorul de pe acc deci tre sa functioneze IAC-ul incepe sa se inece parca...iar la relanti tine insa tremura...

PLEASE HEEEELP !!!java script:emoticon(' [-O< ', 'smid_42')

 

PS: Fise,bujii,filtre,injectoare curatate, bobina si lulea noi...Oricum am sa ma duc la Autonet insa nu vreau sa chimb toti senzorii ca sa elimin o buba...care poate fi banala...

Link to comment

1- incearca sa schimbi obiceiul, calca intai frana si cand e aproape sa moara calci si ambreiaj;

2- scoate furtun aerisire carter, care merge din capac culbutori in galerie aer, curata-l la interior si da cu CarbCleaner in stuturile de care se prinde, e infundat acolo, mai ales in galeria de admisie aer.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...