nexxus Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 (edited) In primul rand, daca postez aiurea, scuze, am tot cautat dar nu am gasit ceva asemanator (ma rog, este un topic aproximativ pe problema dar nu se refera la tambur - kalos - ci la placute - Lacetti - asa ca...). In alta ordine de idei, de vreo doua zile, roata spate dreapta se super incalzeste - nu pot pune mana pe ea! In acelasi timp, cealalta roata (stanga spate) este putin calduta, abia sesizabil. Masina este un Kalos din 2005, are 132.000 km si pana acum a mers. Fara probleme! Am fost cu ea la mecanic, i-a dat tamburul jos si a slabit putin... "autoreglajul". Acum parca nu se mai incinge asa de rau, dar tot frige de nu poti pune mana pe ea. Am suspectat cablul de la frana de mana, dar ma gandesc ca asta merge bine. Am facut niste teste, empirice, romanesti: in mers, cam 20 - 30 k/h am tras brusc frana de mana. Masina opreste corect, fara probleme iar cablul pare ca isi face bine treaba. Deci, ar mai fi pistonasul... A mai patit cineva asa ceva? Ceva sfaturi? Merci anticipat de raspunsuri. Edited November 30, 2010 by nexxus Link to comment
Tommy Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 (edited) Probabil iti ramane blocat cilindrul de frana. Se inlocuieste pistonasul cu totul, de preferinta. Edited November 30, 2010 by Tommy Link to comment
nexxus Posted November 30, 2010 Author Share Posted November 30, 2010 Am uitat sa mentionez faptul ca frana de mana s-a "intarit", inainte aveam cam 10... dinti, acum are doar 7. Pedala de frana in schimb este exact la fel ca inainte. @ Tommy - spui ca se inlocuieste pistonasul. Asta e tot ansamblul sau exista vreun kit (garnituri, etc). In alta ordine de idei, daca se inlocuieste tot... ansamblul, este vreun tip anume mai bun? Nu stiu cum sa zic exact, dar ma gandesc la tamburi de exemplu: masina a venit cu niste tamburi dintr-o bucata, daca trebuia umblat la saboti, trebuia dat jos tamburul. Au trebuit schimbati si nu am gasit modelul care era deja pe masina, dar mi s-a spus ca ala e un model vechi si ineficient ca acum e altfel, unul mai bun tamburul este prins in doua suruburi de o placa pe care sunt infipte prezoanele de care am luat si care, pana acum pare ok (scuze dar nu prea stiu termenii...). Deci...? Link to comment
Viktor Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 ... i-a dat tamburul jos si a slabit putin... "autoreglajul". Mare smacherie nu a facut. La prima pedala autoreglajul va sari din nou catre inainte datorita faptului ca tamburul ii permite. Faptul ca frina de mina tine, este ok, dar la fel de bine cabul/cablurile se pot impotrivi revenirii. Desigur, valabil si ce spunea Tommy mai sus. Link to comment
valisor Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Salut, Eu am patit tot la Kalos, cand am schimbat lichidul de frana sa se rupa surubul pe unde se face aerisirea, asa ca a trebuit schimbat cilindrul. Costuri: 65 lei cilindrul si 25 lei manopera. O seara buna, vali Link to comment
vaseaapostol Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Am si eu o problema la o roata din spate. Am un rulment cu camasa interioara crapata. Roata nu are joc iar in mers nu se aude nici un huruit. Am cautat rulmenti dar nu am gasit decat tot tamburul cu rulmenti cu tot care este 450 de lei. A mai patit cineva asa? Se pot inlocui doar rulmentii? Inca ceva, de la acest rulment mi se poate aprinde martorul abs cateodata? Link to comment
nexxus Posted December 6, 2010 Author Share Posted December 6, 2010 Am si eu o problema la o roata din spate. Am un rulment cu camasa interioara crapata. Roata nu are joc iar in mers nu se aude nici un huruit. Am cautat rulmenti dar nu am gasit decat tot tamburul cu rulmenti cu tot care este 450 de lei. A mai patit cineva asa? Se pot inlocui doar rulmentii? Inca ceva, de la acest rulment mi se poate aprinde martorul abs cateodata? Am impresia ca sunt bagati fortat acolo (cu presa), asa ca o sa-ti fie dificil sa-l dai afara. Mai e varianta demolari pentru tamburi cu tot cu rulment si ai iesi cam la jumatate ca bani, dar eu unul nu agreez varianta asta... mai ales ca e vorba de frana. Oricum, noii tamburi sunt mai bine ganditi decat cei care vin pe masina. Help din nou. Am schimbat cilindrul si a mers bine cateva zile. Acum insa si-a revenit, iar se blocheaza roata. Intrebare: se pot deregla... mecanismele din tambur, autoreglajul si ce mai e pe acolo? Link to comment
vaseaapostol Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Am impresia ca sunt bagati fortat acolo (cu presa), asa ca o sa-ti fie dificil sa-l dai afara. Mai e varianta demolari pentru tamburi cu tot cu rulment si ai iesi cam la jumatate ca bani, dar eu unul nu agreez varianta asta... mai ales ca e vorba de frana. Oricum, noii tamburi sunt mai bine ganditi decat cei care vin pe masina. Help din nou. Am schimbat cilindrul si a mers bine cateva zile. Acum insa si-a revenit, iar se blocheaza roata. Intrebare: se pot deregla... mecanismele din tambur, autoreglajul si ce mai e pe acolo? De la acest rulment se poate aprinde marotrul ABS cateodata? Inca ceva cunosti pe cineva care vinde piese de daewoo ? Link to comment
nexxus Posted December 9, 2010 Author Share Posted December 9, 2010 De la acest rulment se poate aprinde marotrul ABS cateodata? Inca ceva cunosti pe cineva care vinde piese de daewoo ? Nu, martorul ABS si rulmentul nu au nimic de-a face. Cauta pe forum ca s-a tot discutat despre martorul abs. Incearca intai sa-i cureti mufa de pe caroserie si curata-l putin si pe el (dai jos tamburul). Daca nici asa nu merge, atunci trebuie schimbat. Si nu, nu stiu pe nimeni cu demolari auto. Dar poti cauta pe net cu google si apoi dai telefon si intrebi daca are si care este pretul ferm. Link to comment
codeman Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Am si eu o problema la o roata din spate. Am un rulment cu camasa interioara crapata. Roata nu are joc iar in mers nu se aude nici un huruit. Am cautat rulmenti dar nu am gasit decat tot tamburul cu rulmenti cu tot care este 450 de lei. A mai patit cineva asa? Se pot inlocui doar rulmentii? Inca ceva, de la acest rulment mi se poate aprinde martorul abs cateodata? Sper sa iti fie de folos dupa atatea zile. Ieri am desfacut si eu rotile spate si am schimbat sabotii. Rultmentul se gaseste si separat de tambur. Sunt de la SKF. Caut si codul si il puna aici sa fie. Despre cealalta problema cu senzorul ABS mie mi s-a aprins cand am avut roata blocata si a sesizat o diferenta de viteza la acea roata. Deci se poate daca si roata ta a fost infranata. Oricum eroarea se sterge de la sine dupa ce se rezolva problema Link to comment
vaseaapostol Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Nu, martorul ABS si rulmentul nu au nimic de-a face. Cauta pe forum ca s-a tot discutat despre martorul abs. Incearca intai sa-i cureti mufa de pe caroserie si curata-l putin si pe el (dai jos tamburul). Daca nici asa nu merge, atunci trebuie schimbat. Si nu, nu stiu pe nimeni cu demolari auto. Dar poti cauta pe net cu google si apoi dai telefon si intrebi daca are si care este pretul ferm. Cred ca ai dreptate cu rulemntul. Nu cred ca sa aprins ABS-ul de la rulment. Ieri cand am scos masina din garaj am observat ca nu era aprins. Dupa ce am oprit si am indreptat rotile sa dau inapoi sa aprins martorul. Am oprit motorul dupa care lam repornit. Martorul era stins, dar la o miscare mai mica a volanului cand rotile sunt drepte se aprinde ABS-ul. Crezi ca este vreun senzor de pe fata? Link to comment
LAwR Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Pune-o pe tester si o sa iti spuna care senzor e defect. Il schimbi si nu mai ai treaba dupaceea! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now