kretu Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Salutare, sm o problema cu tico-ul meu din 99 foarte urata, dimineata cand e ceata nu vrea sa porneasca deloc in nici un fel decat cu cablurile de curent pe baterie sau tractata, stiu ca umiditatea in aer este foarte mare pe timp de ceata, pe motor se face condens. Precizez ca in diminetile fara ceata o ia la sfert, bujii noi si fise vechi (cele noi sunt mai proaste, au un miros de cizma si fac spectacol noaptea). Oare sa fie de la capacul delco de unde vin fisele ? Link to comment
Englishman Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Pai nu e cea mai simpla verificare tocmai asta? Nu e scump sa cumperi altul nou si sa vezi ce se intampla. Link to comment
kretu Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 Nu prea sunt de acord cu inlocuirea capacului pt are doar 10000 de km a fost schimbat anul trecut. chestia este ca nu se aude/simte nici o explozie in cilindrii cand dau la cheie, ma gandesc ca totusi trebuia sa fie macar un rateu acolo ceva daca era de la acel capac. Astept sugestii/pareri/sfaturi sau vreme frumoasa Link to comment
nt98adu Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Capacul delco poate avea 10000 sau 100. Da-l jos si verifica daca ai fisuri in el. Verifica deasemeni si fisa centrala. Daca ai condens pe motor si centrala nu e fixata ok., da la masa si motorul nu porneste. Eu am patit treaba asta la spalatorie. Dupa introducerea fisei centrale ca lumea, motorul a functionat in parametri. Link to comment
Englishman Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 (edited) Kretu, ti s-a raspuns exact la problema de 10 lei cu totul, inclusiv fisele. Reticenta invita la ignoranta. Edited December 1, 2010 by Englishman Link to comment
kretu Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 Va multumesc, o sa inlocuiesc fisele, capacul si va informez cum s-a rezolvat la urmatoarea ceata Link to comment
mikai24 Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Nu stiu daca te ajuta DAR aceeasi problema am avut-o si eu, la ticoul din 2000 cand scazuse temperatura la 6 grade si era umezeala si ceata in octombrie( atunci masina statea afara acum sta intr-un sopron, a pornit numai cu cabluri de la alta masina dar la mine nici macar nu invartea electromotorul doar incerca o singura data si murea, am banuit atunci ca erau foarte slabite bornele ( cu aceleasi borne pornea la cheie pe timp uscat deci nu am rezolvat problema decat tinand tico in garaj)- am bujii de 4 ani ; si fise, capac delcou originale din fabrica- 2000 Link to comment
kretu Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 Salutare, am schimbat fisele, capacul de delcou l-am verificat si este in stare foarte buna, nu sunt semne de uzura si nu este fisurat. tot aceeasi problema am. Pe timp de ceata nu porneste, in schimb pe ger sau ploaie porneste fara probleme, ce ma sfatuiti sa fac ? As putea sa schimb tot modulul de aprindere deoarece mai am o chiuloasa complet echipata, sau sa cumpar o baterie de 50-60 de amperi si sa termin balciu, precizez ca am testat pe timp de ceata cu o baterie de 65 de Ah (numai eu stiu cum am inghesuit-o acolo) si a pornit la sfert... Va multumesc mult, astept sfaturi Link to comment
b52jgp Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Ce varsta are bateria? Link to comment
kretu Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 sincer nu stiu, tot ce stiu este ca dau la automat cu ea in jur de 5 secunde de vre-o 3-4 ori pana se descarca complet si nu mai invarte deloc. Link to comment
b52jgp Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Asta pe timp de ceata sau cand e cat de cat cald afara? Link to comment
kretu Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 cand e ceata afara de obicei dimineata pe racoare cand ma grabesc sa ajung undeva, in zile fara ceata porneste in 2 secunde. Link to comment
b52jgp Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Parerea mea este ca ar trebui sa schimbi bateria - daca are "ochi magic" verifica in diminetile in care iti face probleme cum se prezinta ochiul si trage concluzia daca este de la baterie sau este alta problema... Dar trebuie tinut cint ca randamentul bateriei este mai scazut pe timp rece si ca electromotorul trebuie sa depuna un efort mai mare sa invarta (consum mai mare de curent) - ca si exemplu la mine azi si ieri dimineata dupa ce motorul a pornti becul de la ulei a mai stat aprins in jur de 1,5 - 2 sec si apoi s a stins... Link to comment
kretu Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 Este posibil ca din cauza bateriei sa nu invarta suficient de tare motorul ca sa porneasca cu un amestec schimbat din cauza umezelii mari cauzata de ceata ? O sa schimb bateria cu alta mai mare, am deja montate borne pentru baterie mare, acum de unde sa cumpar o baterie sa aiba data fabricatiei pe ea ? Link to comment
Dr.L Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Da,e de la baterie! Cu bateria slaba motorul porneste greu. Cand am folosit o baterie ca noua (si dubla),a pornit la sfert Link to comment
lascarica Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Parerea mea este ca ar trebui sa schimbi bateria - daca are "ochi magic" verifica ... "Ochiul magic" cica e pe un element...poate fi un alt element "zapacit"... De asta Bosch si Varta cica nu mai pun "ochiul pe baterii"... Link to comment
kretu Posted December 17, 2010 Author Share Posted December 17, 2010 Acum pe seara a trbuit sa plec cu masina(nepornita de alarteri), surpriza, nu a pornit am dat la automat de cateva ori pana nu mai invartea. M-am dus la un vecin si am luat o baterie de pe masina lui, din nou am mai dat la automat tot cu bateria mea pana nu mai invartea, nu a pornit, am pus-o pe a lui, o baterie de 55 Ah si a pornit la sfert. El a zis ca nu e de la bateria mea ci ca ar fi de la electromotor ca ar avea scurt, ceva legat si de carbuni... Am luat bateria mea cea care nu mai invartea si am pus-o pe masina lui, un golf 3 de 1.4 L a pornit farurile, si muzica si i-a dat cheie, ca sa vezi, a pornit . Acum nu stiu ce sa fac prima oara, sa cumpar baterie sau sa reconditionez/inlocuiesc electromotorul. Aveti indee cam cat ar costa un set de carbuni pt electromotor? Ce ma sfatuiti sa fac? Nu as vrea sa le fac pe amandoua. Please help. Link to comment
ToPser Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Pai bateria ta de cat este ? Cea de pe golf a invartit mai repede ?Nu poti sa acuzi electromotorul asta de obicei nu prea se arde este rezistent la "torturi" .Eu cred ca ai bateria obosita .Periile nu sunt scumpe (suport perii ) problema este sa dai jos electromotorul de acolo ! Link to comment
Dr.L Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 E doar de la baterie...din moment ce e pe moarte,e imposibil sa invarta demarorul rapid. Pe cand o baterie noua are destula energe sa invarta demarorul rapid,astfel porneste si motorul imediat. Eu asta am constat iarna trecuta,de atunci am aceeasi baterie obosita si aceelasi electromotor(care inca porneste motorul imediat,cu o baterie zdravana) Link to comment
b52jgp Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Factorii pot fi multipli: ulei ingrosat datorita frigului, curent insuficient pentru o scanteie buna (in momentul in care se cupleaza electromotorul), electromotor cu probleme (am fost la service cu un prieten cu o duba mercedes si nu i au dat garantie la baterie din cauza electromotorului - l a schimbat si cu aceeasi baterie acum nu mai are nicio problema), aprindere reglata incorect, etc... Link to comment
kretu Posted December 17, 2010 Author Share Posted December 17, 2010 A mea este de 45 de Ah si un pic cam obosita, cu toate ca in momentul cand nu mai invarte electromotorul deloc daca aprind farurile sunt albe. Link to comment
b52jgp Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Asta fara sa dai la demaror dar daca aprinzi doar pozitia si dai la demaror se sting toate becurile nu i asa? Link to comment
ToPser Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 A mea este de 45 de Ah si un pic cam obosita, cu toate ca in momentul cand nu mai invarte electromotorul deloc daca aprind farurile sunt albe. Asta cu faruri albe e relativa ,pune un aparat de masura si da cheie ,vezi cati volti sunt in momentul cand invarti motorul si zi-ne si noua ! Link to comment
b52jgp Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 (edited) Chiar stie cineva ce curent consuma electromotorul la pornire? Parca la Dacie era in jur de 84A (1Kw)... LE: am gasit (0,8kw) Edited December 17, 2010 by b52jgp Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now