Satori Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 ZLI said: Pur si simplu accelerezi o ide mai incet si partea mai proasta e ca la denivelari, roata este apasata in medie cu o forta mai mica pe asfalt. asta inseamna ca vei frana mai prost si vei vira mai prost pe drum cu denivelari accentuate. Nu inteleg. Care dintre ele sunt apasate mai usor si de ce? Link to comment
alx Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 ZLI, hai sa facem un test cu rotile matizurilor, ca gasim si aliaje si table, la prima intalnire. nefeseule, te bagi? Link to comment
zalmoxis Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 E o aiureala testul vostru Trebuie facut pe ACEEASI MASINA SI SA_I SCHIMBATI ROTILE !!Daca vretyi sa fie concludent!!! Link to comment
ZLI Posted April 15, 2005 Author Share Posted April 15, 2005 asa e si cel mai important sa aiba aceleasi dimensiuni si aceleasi anvelope satori said: Nu inteleg. Care dintre ele sunt apasate mai usor si de ce? <{POST_SNAPBACK}> daca analizezi suspensia luand ca sistem se referinta caroseria, si privim roata, ea se misca sus-jos, in "voia" perturbatiilor (denivelarilor) drumului care se "deruleaza" pe sub caroserie. Ansamblul rotii (anvelopa, janta, fuzeta, disc, etrieri, etc.) are o masa. Aceasta masa este legata de caroserie (considerata de noi fixa) printr-un arc si un amortizor. Perturbatiile (drumul cu denivelari) actioneaza asupra rotii prin intermediul unui arc si unui amortizor numai intr-un sens - cel al apropierii masei de caroserie) Modelul fizic al pneului este aici un arc in paralel cu un amortizor. Deci avem o masa (ansamblul rotii) legata elastic si amortizat de o baza fixa (caroseria) si a carei pozitie este modificata ( nu direct) ci prin intermediul unui arc cu amortizor (pneu) De aici rezulta un sistem de ecuatii diferentiale care leaga parametrii: -amplitudinea perturbatiei -amplitudinea masei -coeficientul de elasticitate al arcurilor -factorul de amortizare al amortizoarelor -masa nu vreau sa intru in detalii pentru ca plictisesc ideea este ca la aceeasi perturbatii, o masa mai mare va avea amplitudine mai mare. si va urmari mai putin exact perturbatiile. asta inseamna ca daca masa ansamblului rotii este mai mare (anvelope mai grele sau jante mai grele sau alte componente din ansamblu) aceasta va urmari mai imprecis conturul drumului. Imagineaza-ti o roata care trebuie sa treaca peste un damb. explicatia va fi usor exagerata) Cand incepe sa urce roata mai grea interactioneaza cu o forta mai mare cu dambul (asta inseamna aderenta mai buna) dar cand a ajuns in varf, datorita inertiei ea tinde sa-si continuie traectoria (ascendenta), noi trecand pe flancul descendent al dambului. In timpul asta arcul tinde sa apese roata pe drum, e clar ca roata mai usoara se va intoarce mult mai repede (avand inertie mai mica decat cea grea) DACA am avea, prin absurd, masa rotii=0 atunci apasarea ar depinde de arc si ar fi aproape constanta diferentele fiind date in mare parte de amortizor Nu stiu cat de coerent am fost, pentru ca mi-e greu sa ma exprim in vorbe. poate fac niste grafice Link to comment
alx Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 (edited) zalmoxis said: E o aiureala testul vostru Trebuie facut pe ACEEASI MASINA SI SA_I SCHIMBATI ROTILE !!Daca vretyi sa fie concludent!!! Ho sefu, nu mai tipa la noi,... testul asta consta in demontarea unei rotii si cantarirea acesteia... si la aliaj si la tabla ca sa vedem care atarna mai greu si goleste rizervorul Edited April 15, 2005 by alx Link to comment
bobi Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Vulpea cand n-ajunge la struguri...dar de ce nu se vaita nici unul care are jante din aliaj? Pentru ca in afara de pocnitori marea majoritate ajantelor sunt bune. V-am spus clar ,eu am simtit diferenta in tinuta de drum si stabilitate la o masina care nu prea se intelege cu aceste doua aspecte. Sa fim seriosi,multi mi-au spus :NU PUNE JANTE DE 5,5 CA-TI FACE ,DREGE,DAR EI N-AVEAU CAPACE LA ROTI. Deci pentru cei care au bani si-si doresc jante de aliaj acestea sunt bune,iar pentru ceilalti nu va luati ca sunt f.f.f.f.f. proaste.Si asta fara sa va apucati sa calculati "inertia rotii,numarul de rostogoliri patrate luate cate ca la patrat si mai stiu eu ce coeficienti" Daca va luati jante nu va luati pocnitori de care nu a auzit nimeni pe lumea asta. De ex la dacia solenta au jante cms si n-am auzit sa aibe probleme decat cei care au intrat in pom,dar ce cautau acolo? Link to comment
Zmeul cel rau Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Nu cred ca aici e subiect de bursa ca sa exista opinii: daca nu ai bani nu iti lua. Aici am vazut doar o discutie interesanta despre aspectul practic al folosirii jantelor de aliaj vs folosirea jantelor de tabla. Putem considera ca pretul nu are nici o importanta (doar calitatea jantelor de aliaj). Link to comment
FLEX Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Hihi! nu-mi merge netul 2 saptamini si uite ce iese 1. sint jantele de aliaj PENTRU MATIZ mai grele decit cele de tabla? R: DA, fiindca nu se gasesc mai inguste de 5inch, fata de cele de 4.5inch din tabla; teoria reducerii maselor nesuspendate (alea despre care zice ZLI ) prin montarea jantelor de aliaj nu prea se aplica la Matiz, din acest motiv. Chiar nu le-am cintarit si oricum n-ar fi prea relevant in cazul meu, fiindca am si caucioace mai mari si ... mai grele (165/65) ... la mina, estimez ca roata de aliaj e cu cel putin 0.5kg mai grea decit cea din tabla cu caucioace standard. Best test: cintariti rotile cu aliaje ale lui NFS si zalmoxis si comparati cu o roata de rezerva de tabla ... si nu uitati sa postati aici rezultatul, da? 2. e Matizul ceva mai stabil cu aliaje decit cu tabala? R: DA, fiindca are ET-ul (sau offsetul) mai mare cu cel putin 8mm, deci a crescut ecartamentul. NFS, eu am zis ca e directia mai INCISIVA, mai exacta pe traiectorie, nu ca e neaparat mai stabila, fiindca n-am avut unde testa asa ceva. Apropos', prin stabilitate inteleg tinuta de drum, nu cum topaie mai mult sau mai putin peste craterele post-hibernale 3. ce ofera in plus jantele de aliaj fata de cele de tabla? R: a. rigiditate structurala b. echilibrare constanta c. feed-back mai "direct" despre unde au de gind sa mearga rotile in viraje d. cresterea ecartamentului, cu consecinte asupra tinutei de drum e. ventilare foarte buna a frinelor (nu ca ar conta prea mult la Matiz, care frineaza constant fie cald fie rece, potrivit testului din ams ) f. in ultimul rind, din punctul meu de vedere, aspectul 4. ce dezavantaje au rotile de aliaj pe Matiz? R: a. posibila greutate mai mare, cresterea maselor nesuspendate, presupuse tendinte de topaire mai accentuate ... din EXPERIENTA PROPRIE, pot spune ca nu stiu cit topaie mai abitir, dar controlul oferit este mult superior ... lunile de iarna in care am rulat pe table mi s-au parut nesfirsite, abia astept sa trec la pantofii de vals b. simti fiecare denivelare in ficati ... da, corect, e vorba de acel feed-back mai bun; acum, fiecare judeca din puntul lui de vedere daca ii convine sau nu acest lucru. c. directie mai grea; iar corect, din cauza offsetului mai mare si a latimii mai mari; cistigurile in stabilitate mi se par suficiente pentru a contrabalansa acest mic inconvenient. Cam asta e ... Parerea mea e ca se merita cu virf si indesat jante de aliaj, cistigi mai mult decit pierzi cu ele ... evident, daca nu vorbim de pretul de minim 4 ori mai mare decit ale celor de tabla. Link to comment
cchrism Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Si unde as putea gasi de 5"? Ce producator? Ca tot ce am vazut eu sub 5.5" nu am gasit. Link to comment
FLEX Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Cele "de origine", coreene, sint pe 5inch; am senzatia ca si CMS_urile care le copiaza intocmai sint tot de 5 Link to comment
aztec Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 faceti o intrebare lui nicubarbu in privinta greutatii si dimensiunilor , ca trebuie sa le stie Link to comment
cchrism Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Se gasesc de origine in RO? Ca eu pe unde am intrebat s-au uitat patrat la mine. CMS-urile de la dl. nicubarbu sunt 5.5J. Mai sunt si alt model de CMS? Ca m-am uitat si la ei pe site si listau tot incepand cu 5.5, dar nu sunt asa sigur acum. Link to comment
NFS Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 FLEX said: ... Best test: cintariti rotile cu aliaje ale lui NFS si zalmoxis si comparati cu o roata de rezerva de tabla ... si nu uitati sa postati aici rezultatul, da? ... Cel putin la mine nu e foarte relevant... Pe aliaje am Pirelli, pe rezerva de tabla am un Continental intact daca tin eu bine minte! Ar fi relevant daca Pirelli ar fi egale cu Continental la greutate, dimensiunile fiind aceleasi! Link to comment
tolin Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Diferenta nu este semnificativa, ca doar nu este de la simplu la dublu. Doar atunci se pun problemele amintite aici. Era un baiat de prin Cj care a pus jante de 14" si cauciuce superlate pe Matiz (sunt pozele pe forum), asa ca nu vad care-i problema. Cine poate, sa puna ce aliaj gaseste, fara probleme, dar sa mearga doar pe drumuri europene. Pe aratura din orasele noastre nu prea iti vine sa dai cu aliajul prin gropi. Link to comment
Zmeul cel rau Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Eu nu vad de ce vi se pare irelevanta cantarirea rotilor. Pana la urma voi nu veti fi niciodata in cazul ideal al cauciucurilor identice. Pe voi va intereseaza cazul practic: se comporta mai bine cu cauciucurile+jantele de tabla sau cu cauciucurile+jantele de aliaj? Practic va intereseaza toata roata, nu doar jantele, parerea mea... >- Link to comment
FLEX Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Janta Alessio San Remo 5,5J13 cu cauciuc Uniroyal 680rallye 165/65-13 = 11kg. Cine liciteaza mai mult? Janta standard de tabla (argintie) cu cauciuc Montana M800 155/65-13 = 12kg! Pe acelasi cintar, in conditii identice de temperatura, gravitatie si umiditate Oricit ar parea de incredibil, grasanele de Alessio sint mai usoare decit tablagioaicele standard (nici eu n-am crezut ca o sa fie asa ); unde mai pui diferenta de greutate a caucioacelor! Link to comment
BogdanG Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Marele avantaj al jantelor de aliaj este ca se ventiileaza mai bine sistemul de frinare ,eu asta am constatat cind am trecut de la iarna la vara (de la tabla la AL) desi cauciucurile de iarna erau mai moi totusi masina frina mai greu dupa citeva ore de functionare . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now