Jump to content

Verificare Canistra Vapori De Benzina


Recommended Posts

SALUT as vrea sa stiu si eu care sunt furtunele de tur si retur la un cielo din 95 motor G15MF, care intra in galeria de admisie, si sa le verific daca nu sunt sparte sau infundate., si cum le gasesc pe unde sunt pozitionate?, canistra de vapori cred ca este pe sub masina langa puntea spate , se modifica cu ceva consumul fara canistra de vapori?, puterea motorului creste sau scade fara ia?

Link to comment
... se modifica cu ceva consumul fara canistra de vapori?, puterea motorului creste sau scade fara ia?

- fara canistra nu recuperezi vaporii de benzina din rezervor, deci, pierzi la consum;

- vaporii de benzina se folosesc la pornirile dificile, deci, n-au legatura cu puterea motorului.

  • Like 1
Link to comment
  • 3 years later...

Am citit despre aceasta canistra dar fata de ce e pe Cielo sunt niste deosebiri. Rog pe cine stie sa lamureasca lucrurile ! Ce fac cele patru furtune/tevi care vin/pleaca de la aceasta canistra ? In partea de sus sunt trei : un furtun negru din cauciuc care se imbina cu o teava din metal care aduce vaporii din rezervor, unul transparent din plastic care duce vaporii in galeria de amisie aer si un altul albastru din plastic care duce spre partea de jos a motorului, parca spre baie si care nu stiu ce face. Din cele citite in partea de jos a canistrei ar trebui sa fie un orificiu de comunicare cu atmosfera. Ei bine e un furtun negru din cauciuc care se imbina cu o teava care nu stiu unde duce si ce rost are. Multumesc !

Edited by neco
Link to comment

Rectific : furtunul de jos al canistrei NU se imbina cu o teava, se termina in atmosfera, undeva mai sus fata de punctul de racord, in apropiere de pasajul rotii, spre interior. De ce mai era el necesar ? Am mai rascolit si din cate am inteles canistra are o supapa deschisa de depresiunea unuia dintre furtunele din plastic. Care e ala, ca sunt doua ! Rog pe cine stie sa ne lumineze !

Link to comment

Priza de aer aflata la partea inferioara a canistrei serveste la dezlocuirea cu aer atmosferic a volumului de gaze (vapori) extras vacuumatic din canistra.

Supapa aflata la partea superioara a canistrei este de tipul cu membrana (ca un fel de dispozitiv vacuumatic la un delcou clasic). Ea este comandata printr-un furtunas de catre vacuumul din galeria de admisie astfel incat se deschide NUMAI cand motorul este in functiune lasand libera calea de absorbtie a vaporilor prin al doilea furtunas care se duce in zona clapetei care, prin pozitia ei, dozeaza cantitatea de vapori introdusi in admisie functie de sarcina motorului. Daca nu ar fi priza de aer (pomenita in prima fraza, vaporii nu ar putea sa circule). Mai exista un furtun care transporta vaporii din rezervor in canistra.

La motoarele Euro3 supapa care deschide drumul vaporilor spre consum (galeria de admisie) este comandata de ECM (cuplata la unele modele cu supapa de ventilatie a canistrei).

Pe scurt, cam asta este.

  • Like 1
Link to comment

Multumesc ! Dar de ce este necesar furtunul ala de la priza de aer ?

Din ce scrii rezulta ca cele doua furtune ar trebui sa se termine in zona admisiei de aer. Ori unul (alb-transparent) are legatura cu admisia de aer iar celalat (albastru) merge undeva in partea de jos a motorului. Deci ?

Link to comment

Uita-te mai bine. Nu merge nici un furtun sub motor. Cel putin la masina mea. Si nici nu are ce cauta acolo de altfel. Functionarea este cea pe care am descris-o existand variatiuni pe aceeasi tema la alte marci si tipuri de automobile dar principiul ramane acelasi.

Link to comment

Din ce am mai citit rezulta ca prize de aer mai foloseste si pentru a permite iesirea aerului (vaporii de benzina fiind retinuti de carbonul canistrei) in caz de incalzire a atmosferei in timp ce motorul este oprit. Te rog frumos sa imi spui daca ai un furtun din plastic albastru care pleaca de la canistra si unde duce el la masina ta. La mine acel furtun merge nu SUB motor ci in partea de jos a lui, oricum NU in aspiratia de aer.

Link to comment

Da, este logic ceea ce spui in privinta prizei de aer, functia ei fiind pastrarea incintei canistrei la presiunea atmosferica (din orice sens vrei sa o iei).

Furtunul albastru (cel de aductiune a vaporilor) intra in stutul al doilea din corpul clapetei (incepand de sus, primul fiind a MAP-ului iar al treilea furtunul alb de comanda a supapei canistrei) printr-un T-eu impreuna cu furtunul de la ventilarea carterului. S-ar putea ca la tine aceasta jonctiune sa se faca pe undeva mai ascuns vederii pe langa blocul motor (de aceea are poate acel traseu "dubios" - este o ipoteza a mea). Atentie insa, motorul meu fiind A15SMS (Euro3), pe acest furtun albastru este intercalata electrovalva comandata de ECM (asa cum amintit intr-o postare anterioara ca varianta a sistemului E3), dar aceasta nu este esential.

Link to comment

Masina mea e din 2004, motorul nu e E3, furtunul ala albastru nu ma lasa sa dorm, l-am examinat cu toata atentia, duce cum am spus ! Daca e de aductiune al vaporilor, cred ca duce in carter si de acolo prin furtunul de ventilare a carterului vaporii sa fie adusi in aspiratia de aer. E plauzibil ? Multumesc !

Edited by neco
Link to comment

Este o varianta posibila cu toate ca o gasesc ca fiind cea mai putin potrivita solutie. Poate s-a dorit o dozare functie de sarcina in sistem integrat a noxelor reciclabile.

Edited by smv
Link to comment

La tine comunicarea cu atmosfera (orificiul din partea de jos a canistrei) se face tot prin intermediul unui furtun de cauciuc care duce in pasajul rotii (spre interior mai précis, mai sus decat nivelul orificiului canistrei) ?

Link to comment

Literatura de specialitate nu spune de vreun filtru. Filtrarea aer/vapori de benzina o face carbonul din canistra. Desi la aspiratie, ai dreptate, daca e absorbit aer murdar ar putea afecta carbonul. Poate e prea scump raportat la aplicatie. Mii de ani vaporii de benzina au fost disperati in atmosfera.

Edited by neco
Link to comment

M-am uitat. Furtunul de comunicare atmosferica are un traseu caraghios: pleaca de la partea inferioara a canistrei se curbeaza ca sa intre printre scutul din plastic si partea superioara a lonjeronului, continua deasupra acestuia si se termina cateva zeci de cm mai in spate prins cu o clema in dreptul CV (aproape de furtunul de frana), asa ... taiat pur si simplu. :-/ Traseul este aproape orizontal. Nici vorba de filtru.

Link to comment

Cred ca acest furtun este "filtru". Probabil au considerat ca lasand canistra sa comunice cu atmosfera printr-un simplu orificiu acesta ar fi fost mai expusa noroiului, impuritatilor,etc. devenind susceptibil de infundare. Cu furtunul ala parca e mai ferita. Zic si eu !

Link to comment

Ma gandesc sa nu-si faca vreo insecta "casa" in el fiindca sunt destule amatoare de un cuib :) ) . Am sa-i adaptez eu un fel de filtru din sita.

Link to comment
  • 4 years later...

Salut,

eu am o problema cu canistra de vapori, desi am inlocuit-o anul trecut.

cielo euro 3 motor ecotech 2006.

Pe la furtunul de aerisire curge benzina daca masina sta in rampa, inclinata spre in fata. 

Nu este o supapa in rezervor care se deschide doar in cazul in care exista presiunde de vapori in rezervori si deschide calea spre canistra?

 

Link to comment

Nu, e la motor, in spatele corpului de admisie. Are 2 conducte albastre, una mergand la canistra prin spatele servofranei. E numita, impropriu, "valva PCV".

Edited by cris06
Link to comment

Canistra de vapori e in bara fata, sub farul stang. E accesibila daca dai jos aparatoare de plastic din aripa.

Valva e altceva.

La care "furtun de aerisire" te referi?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...