kinderu56 Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 SALUT as vrea sa stiu si eu care sunt furtunele de tur si retur la un cielo din 95 motor G15MF, care intra in galeria de admisie, si sa le verific daca nu sunt sparte sau infundate., si cum le gasesc pe unde sunt pozitionate?, canistra de vapori cred ca este pe sub masina langa puntea spate , se modifica cu ceva consumul fara canistra de vapori?, puterea motorului creste sau scade fara ia? Link to comment
argon Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Canistra de vapori nu este, ala de langa punte e filtrul de benzina. Link to comment
tolin Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 ... se modifica cu ceva consumul fara canistra de vapori?, puterea motorului creste sau scade fara ia? - fara canistra nu recuperezi vaporii de benzina din rezervor, deci, pierzi la consum; - vaporii de benzina se folosesc la pornirile dificile, deci, n-au legatura cu puterea motorului. 1 Link to comment
kinderu56 Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 (edited) ok unde gasesc acasta canistra de vapori la cielo /95 nu este sub masina lipita pe linga rezervor? Edited December 16, 2010 by kinderu56 Link to comment
nt98adu Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Domnu' Cielo non euro nu are canistra de vapori. Aceasta o gasesti pe motoarele de la euro 1 in sus. 1 Link to comment
kinderu56 Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 ok pai nu puteam sa vorbim asa de la inceput Link to comment
neco Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 (edited) Am citit despre aceasta canistra dar fata de ce e pe Cielo sunt niste deosebiri. Rog pe cine stie sa lamureasca lucrurile ! Ce fac cele patru furtune/tevi care vin/pleaca de la aceasta canistra ? In partea de sus sunt trei : un furtun negru din cauciuc care se imbina cu o teava din metal care aduce vaporii din rezervor, unul transparent din plastic care duce vaporii in galeria de amisie aer si un altul albastru din plastic care duce spre partea de jos a motorului, parca spre baie si care nu stiu ce face. Din cele citite in partea de jos a canistrei ar trebui sa fie un orificiu de comunicare cu atmosfera. Ei bine e un furtun negru din cauciuc care se imbina cu o teava care nu stiu unde duce si ce rost are. Multumesc ! Edited March 28, 2014 by neco Link to comment
neco Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Rectific : furtunul de jos al canistrei NU se imbina cu o teava, se termina in atmosfera, undeva mai sus fata de punctul de racord, in apropiere de pasajul rotii, spre interior. De ce mai era el necesar ? Am mai rascolit si din cate am inteles canistra are o supapa deschisa de depresiunea unuia dintre furtunele din plastic. Care e ala, ca sunt doua ! Rog pe cine stie sa ne lumineze ! Link to comment
smv Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Priza de aer aflata la partea inferioara a canistrei serveste la dezlocuirea cu aer atmosferic a volumului de gaze (vapori) extras vacuumatic din canistra. Supapa aflata la partea superioara a canistrei este de tipul cu membrana (ca un fel de dispozitiv vacuumatic la un delcou clasic). Ea este comandata printr-un furtunas de catre vacuumul din galeria de admisie astfel incat se deschide NUMAI cand motorul este in functiune lasand libera calea de absorbtie a vaporilor prin al doilea furtunas care se duce in zona clapetei care, prin pozitia ei, dozeaza cantitatea de vapori introdusi in admisie functie de sarcina motorului. Daca nu ar fi priza de aer (pomenita in prima fraza, vaporii nu ar putea sa circule). Mai exista un furtun care transporta vaporii din rezervor in canistra. La motoarele Euro3 supapa care deschide drumul vaporilor spre consum (galeria de admisie) este comandata de ECM (cuplata la unele modele cu supapa de ventilatie a canistrei). Pe scurt, cam asta este. 1 Link to comment
neco Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Multumesc ! Dar de ce este necesar furtunul ala de la priza de aer ? Din ce scrii rezulta ca cele doua furtune ar trebui sa se termine in zona admisiei de aer. Ori unul (alb-transparent) are legatura cu admisia de aer iar celalat (albastru) merge undeva in partea de jos a motorului. Deci ? Link to comment
smv Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Uita-te mai bine. Nu merge nici un furtun sub motor. Cel putin la masina mea. Si nici nu are ce cauta acolo de altfel. Functionarea este cea pe care am descris-o existand variatiuni pe aceeasi tema la alte marci si tipuri de automobile dar principiul ramane acelasi. Link to comment
neco Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Din ce am mai citit rezulta ca prize de aer mai foloseste si pentru a permite iesirea aerului (vaporii de benzina fiind retinuti de carbonul canistrei) in caz de incalzire a atmosferei in timp ce motorul este oprit. Te rog frumos sa imi spui daca ai un furtun din plastic albastru care pleaca de la canistra si unde duce el la masina ta. La mine acel furtun merge nu SUB motor ci in partea de jos a lui, oricum NU in aspiratia de aer. Link to comment
smv Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Da, este logic ceea ce spui in privinta prizei de aer, functia ei fiind pastrarea incintei canistrei la presiunea atmosferica (din orice sens vrei sa o iei). Furtunul albastru (cel de aductiune a vaporilor) intra in stutul al doilea din corpul clapetei (incepand de sus, primul fiind a MAP-ului iar al treilea furtunul alb de comanda a supapei canistrei) printr-un T-eu impreuna cu furtunul de la ventilarea carterului. S-ar putea ca la tine aceasta jonctiune sa se faca pe undeva mai ascuns vederii pe langa blocul motor (de aceea are poate acel traseu "dubios" - este o ipoteza a mea). Atentie insa, motorul meu fiind A15SMS (Euro3), pe acest furtun albastru este intercalata electrovalva comandata de ECM (asa cum amintit intr-o postare anterioara ca varianta a sistemului E3), dar aceasta nu este esential. Link to comment
neco Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 (edited) Masina mea e din 2004, motorul nu e E3, furtunul ala albastru nu ma lasa sa dorm, l-am examinat cu toata atentia, duce cum am spus ! Daca e de aductiune al vaporilor, cred ca duce in carter si de acolo prin furtunul de ventilare a carterului vaporii sa fie adusi in aspiratia de aer. E plauzibil ? Multumesc ! Edited April 3, 2014 by neco Link to comment
smv Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 (edited) Este o varianta posibila cu toate ca o gasesc ca fiind cea mai putin potrivita solutie. Poate s-a dorit o dozare functie de sarcina in sistem integrat a noxelor reciclabile. Edited April 3, 2014 by smv Link to comment
neco Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 La tine comunicarea cu atmosfera (orificiul din partea de jos a canistrei) se face tot prin intermediul unui furtun de cauciuc care duce in pasajul rotii (spre interior mai précis, mai sus decat nivelul orificiului canistrei) ? Link to comment
smv Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Sincer, nu m-am uitat, dar am sa verific maine (sa ma bag sub aripa). Normal, ar trebui sa existe si un filtru. Link to comment
neco Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 (edited) Literatura de specialitate nu spune de vreun filtru. Filtrarea aer/vapori de benzina o face carbonul din canistra. Desi la aspiratie, ai dreptate, daca e absorbit aer murdar ar putea afecta carbonul. Poate e prea scump raportat la aplicatie. Mii de ani vaporii de benzina au fost disperati in atmosfera. Edited April 4, 2014 by neco Link to comment
smv Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 M-am uitat. Furtunul de comunicare atmosferica are un traseu caraghios: pleaca de la partea inferioara a canistrei se curbeaza ca sa intre printre scutul din plastic si partea superioara a lonjeronului, continua deasupra acestuia si se termina cateva zeci de cm mai in spate prins cu o clema in dreptul CV (aproape de furtunul de frana), asa ... taiat pur si simplu. Traseul este aproape orizontal. Nici vorba de filtru. Link to comment
neco Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Cred ca acest furtun este "filtru". Probabil au considerat ca lasand canistra sa comunice cu atmosfera printr-un simplu orificiu acesta ar fi fost mai expusa noroiului, impuritatilor,etc. devenind susceptibil de infundare. Cu furtunul ala parca e mai ferita. Zic si eu ! Link to comment
smv Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Ma gandesc sa nu-si faca vreo insecta "casa" in el fiindca sunt destule amatoare de un cuib ) . Am sa-i adaptez eu un fel de filtru din sita. Link to comment
adyc Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Salut, eu am o problema cu canistra de vapori, desi am inlocuit-o anul trecut. cielo euro 3 motor ecotech 2006. Pe la furtunul de aerisire curge benzina daca masina sta in rampa, inclinata spre in fata. Nu este o supapa in rezervor care se deschide doar in cazul in care exista presiunde de vapori in rezervori si deschide calea spre canistra? Link to comment
cris06 Posted June 29, 2018 Share Posted June 29, 2018 (edited) Nu, e la motor, in spatele corpului de admisie. Are 2 conducte albastre, una mergand la canistra prin spatele servofranei. E numita, impropriu, "valva PCV". Edited June 29, 2018 by cris06 Link to comment
Geo_ZGA Posted June 29, 2018 Share Posted June 29, 2018 Canistra de vapori e in bara fata, sub farul stang. E accesibila daca dai jos aparatoare de plastic din aripa. Valva e altceva. La care "furtun de aerisire" te referi? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now