Englishman Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 (edited) Daca exista cineva care a realizat aceasta operatiune la Cielo / Espero DOHC 1.5, 16 v, in vederea curatarii / intretinerii este rugat sa posteze un mini tutorial insotit de poze, eventual. Explicatiile amanuntite fara poze sunt si ele bine primite. "> Pe forum NU exista decat informatii indirecte si foarte fragmentate privind aceasta operatie ( demontare IAC Aveo, Kalos, Matiz, etc). Edited December 19, 2010 by Englishman 2 Link to comment
Dj_Dark Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 (edited) Data viitoare promit ca fac si poze, acum e prea frig , desi ar trebui. Din amintiri spicuiesc: Se deface furtunul de admisie. Surubelnita dreapta. Se desfac ambele furtune de incalzire clapeta si se pozitioneaza cam pe la acelasi nivel sa nu curga apa din ele. Cleste spitz sau patent normal daca sunt colierele originale. Se scot mufele de la TPS si IAC si,doar la Cielo, furtunele de vacuum de la EGR si canistra de vapori. (cu mana ) Cablul de acceleratie rotind clapeta la maxim. Cu o tubulara de 13 se desface suportul cablului prins cu 3 suruburi, unul pe galerie si 2 pe corpul clapetei, apoi si celelalte 2 cu grija, sustinand clapeta. Se da jos IAC-ul si TPS-ul, se curata cu decarbusolv sau benzina. Pentru avansati: Se verifica inchiderea clapetei si se regleaza daca este necesar din surub. Daca nu a fost umblat niciodata la el nu recomand. Se remonteaza in ordine inversa. Tips& tricks Daca se rupe garnitura se poate inlocui cu succes cu una facuta dintr-o coperta de caiet. Se recomanda ungerea ei cu putin ulei pentru etansare inainte de montarea clapetei. IAC-ul se regleaza conform procedurii cunoscute. TPS-ul se remonteaza prin usoara rasucire. Se pune putin decalat (se va vedea la desfacere de ce) dupa care se rasuceste in pozitie. Recomand mersul la un tester dupa pentru un reglaj fin. Cam atat imi aduc aminte. Edited December 20, 2010 by Dj_Dark 1 Link to comment
tolin Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 (edited) ...Se da jos IAC-ul si TPS-ul, se curata cu decarbusolv sau benzina. Englezule > Sa demontezi corpul clapetei sa-l cureti este ca si cum n-ai de lucru si vrei sa-ti faci pentru a pune poze inutile pe forum. Ia un spray CarbCleaner si-l cureti in situ, cu 1/2 din tub, la inceput cu motorul oprit, pana curge toata mizeria gravitational din el si apoi cu motorul pornit, tinut in functiune din deschiderea clapetei. In interiorul corpului exista fanta de acces aer la varful IAC prin care il curei si pe acesta. Daca TPS-ul nu-ti produce necazuri, lasa-l asa, cum este montat nu patrunde mizerie in el. In plus, acesta este uns cu vaselina speciala pentru a micsorarea uzurii prin frecare si pentru a asigura un contact electric ferm. A da cu benzina sau alti solventi in el este o crima a tehnicii. Daca ai probleme cu el, exista spray de contact electric, care curata si unge in acelasi timp, dar nu sfatuiesc pe cineva s-o faca pentru ca nu e potentiometru produs la fabrica de televizoare. In caz ca are salt de raspuns, circuitul este distrus mecanic si se schimba piesa. PS daca te impinge ucide-l toaca la un gest necugetat, scoate ECM-ul de sub tensiune inainte de a umbla la conexiuni si il repui dupa ce ti-ai terminat munca inutila. Edited December 20, 2010 by tolin 2 Link to comment
Englishman Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 Mulţumesc pentru explicaţii şi sfaturi. Operaţia respectiva nu a fost făcută niciodată pe maşina şi aveam de gând s-o fac datorită unor comportamente mai ciudate ale maşinii, apărute destul de brusc: aceleratia e mult mai leneşă, consumul de benzină a crescut mai mult decât în orice iarnă de până acum, cam cu 2- 3 litri în plus, în ciuda schimbării staţiilor peco şi adăugării aditivilor în benzină. Nu se pune problemacalităţii benzinei, vede doar benzina de la statii consacrate. Deci acum, văzând ce scrie Tolin, sunt mult mai confuz şi tind să las balta operaţiunea. Link to comment
Costi VLN Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 (edited) Iaca Englezule,poate te ajuta la ceva. Nu e greu,o demontezi,fugi cu ea in casa si in juma de ora e gata. http://www.gmclub.ro...post__p__432624 Edited December 21, 2010 by velican_costi 1 Link to comment
tolin Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 ... tind să las balta operaţiunea. De ce ? Te costa 8-12 lei si 5 - 10 min, desfaci un singur colier. Fii sigur ca vei gasi ce ai vazut in poze. Daca vrei sa ai admisia curata, operatiunea trebuie facuta minim 1 data pe an. 1 Link to comment
argon Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Mi se pare exagerat, la Espero-ul meu 16v e luna si nu a fost curatata vreodata, doar am desfacut eu o singura data sa vad care-i treaba, in 14 ani, nu un an. Link to comment
Costi VLN Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Hai Argon fii serios,cum draq sa fie luna in 14 ani cu zmecleul strazilor patriei.Eu pun pariu ca,cu toate ca acum 2 ani am facut-o bec de curata,daca o desfac e la fel de murdara. 1 Link to comment
madkat Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Nu are cum sa fie curata dupa atatia ani. Probabil a fost curatata. Poate fi ceva mai curata, daca masina ar avea montat un "crankcase breather filter". Ceea ce ma indoiesc. Link to comment
argon Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Hai Argon fii serios,cum draq sa fie luna in 14 ani cu zmecleul strazilor patriei.Eu pun pariu ca,cu toate ca acum 2 ani am facut-o bec de curata,daca o desfac e la fel de murdara. Am vazut cum arata motorul tau pe dinauntru plin de smacolina, daca zic ca al meu era farmacie cand am dat jos capacul culbutorilor tot dupa 14 ani, iar primesc voturi negative )"> Link to comment
madkat Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Aia e altceva - poate arata foarte bine pe interior daca s-a folosit numai ulei f bun, si schimbat cand trebuie. Insa acel ulei, oricat ar fi de bun, tot face niste vapori jegosi pe care minunatia aia de furtunel ii baga fix peste clapeta. Link to comment
argon Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 E adevarat, dar e valabil in special daca face presiune, adica motor mai obosit, eu abia am trecut de 80.000, poate de aia. 1 Link to comment
madkat Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Ai dreptate ca virgula cantitatea de mazga creste o data cu nr de km al motorului, dar din prima zi de rulare, acea mazga ajunge acolo. Nici la mine nu e foarte rau, si cand am desfacut capacul de la culbutori acum vreun an jumate (am poze prin topicul meu) nu era prea multa mizerie in motor, cu toate astea admisia se imbacseste. Nu rau, dar nici curata nu e. Link to comment
tolin Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Mizeria provine de la PCV si de la EGR (care are), deci, n-are treaba cu drumurile patriei Link to comment
Englishman Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 De ce ? Te costa 8-12 lei si 5 - 10 min, desfaci un singur colier. Fii sigur ca vei gasi ce ai vazut in poze. Daca vrei sa ai admisia curata, operatiunea trebuie facuta minim 1 data pe an. Pai...uite de ce : Englezule > Sa demontezi corpul clapetei sa-l cureti este ca si cum n-ai de lucru si vrei sa-ti faci pentru a pune poze inutile pe forum. 2 Link to comment
tolin Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Unde vezi tu ca a-l curata este inutil ? 1 Link to comment
Salex Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 @Englishman: nu ai luat ce trebuia din cele spuse de Tolin. Vezi ce ti-am bolduit in citatul de mai jos Englezule > Sa demontezi corpul clapetei sa-l cureti este... Oricum, dupa parerea mea, treaba cu spray-ul e de intretinere. O clapeta murdara rau trebuie tratata cu mai mult respect . 1 Link to comment
tolin Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 (edited) Curat cu spray de 10 ani, se fac bec. Am curatat carb-ul unui prieten, era negru ca telefonul, nu credea ce a iesit, norocul lui ca a fost de fata, altfel credea ca i l-am schimbat. Fara demontare, fara nimic. La o masina asa veche, a umbla la toate etansarile pe cauciuc care si-a pierdut elasticitatea inseamna sa le inlocuiesti pe toate, altfel piezi vaccum. In plus, faci o manopera inutila de genul "cine face si desface, are zilnic ce face". Demontarea nu-ti aduce vreun avantaj, din contra. Sunt convins ca, cine vrea sa pastreze tubul acela cu lichid pe toata durata masinii, nu va curata in veci ceva cu el, fiecare curatare de corp de clapeta si mai departe consuma 1/2 din tub. In plus, dupa ce pornesti motorul si continui spalarea, se curata colectorul + galeria de admisie + supape. Stiu, o sa vina un pudic si o sa spuna ca bag mizeria (ulei + fum + reziduu de benzina arsa) in crematoriu. Pentru aceia exista pedeapsa sa le dea jos pe toate si sa le curete cu carputza. Edited December 21, 2010 by tolin 1 Link to comment
Englishman Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 (edited) Recapituland si exprimand in 2 cuvinte ce s-a scris in 10, rezulta atat : Ia un spray CarbCleaner si-l cureti in situ, cu 1/2 din tub, la inceput cu motorul oprit, pana curge toata mizeria gravitational din el si apoi cu motorul pornit, tinut in functiune din deschiderea clapetei. Edited December 21, 2010 by Englishman 1 Link to comment
Costi VLN Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Tolin,ideea era ca exista o groaza de praf,pe care nu o retine filtrul complet.Se depune pe clapeta,rezulta malachia. Englezule.Eu am folosit solutie decarbusolv.Demonat seara tot corpul clapetei,imbibat bine cu solutie,lasat toata noaptea in recipient si dimineata erau pe juma curatate,doar ne-am clatit putin cu pensula si solutie decarbusolv curata. 1 Link to comment
tolin Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 (edited) Tolin,ideea era ca exista o groaza de praf,pe care nu o retine filtrul complet.Se depune pe clapeta,rezulta malachia... Asa ceva nu exista, n-ar rezista cilindrul la frecare atatia km, daca bagi praf in el. Chiar daca ar fi cum spui, solventul dizolva imediat "malachia", iar lichidul rezultat se scurge afara din corpul clapetei ! Daca ai fi dat macar o data cu spray pe acolo, ai fi observat acest lucru, colectorul are o panta negativa. PS Daca tu ai gasit praf acolo, verifica etansietatea sistemului de aductiune aer, fie de la filtru, fie de la carter. Edited December 21, 2010 by tolin Link to comment
Costi VLN Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Sincer,cu spray nu am dat,am obiceiul de-a o demonta si curata bec. Posibil sa ai dreptate. Link to comment
tolin Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 ... am obiceiul de-a o demonta si curata bec. Obiceiul poate fi frumos si profitabil pentru tine, dar nu inseamna ca este la fel pentru toti. Eu am oferit solutia rapida, comoda si sigura pentru oricine. Dupa mine, n-as desface corpul clapetei decat daca trebuie inlocuit, lucru valabil pentru multe piese de pe o masina. Curiozitatea omoara pisica. Atata timp cat conditia principala de functionare corecta in toata zona aceea este gradul de etansietate, eu as cauta oricare alta solutie de curatare inafara demontarii. Si inca un motiv esential (persoanele de fata sunt excluse): n-am vreun motiv casnic sa petrec ore pe langa masina sau sa ies la o bere cu baietii ! Link to comment
Englishman Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 ichidul rezultat se scurge afara din corpul clapetei Apropo, pe unde se scurge? Link to comment
Costi VLN Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Parerea mea,tot mai ok e sa demontezi si sa cureti clapeta,IAC-ul si scaunul acestuia,diuzele de vacuum si ce-o mai fii p-acolo,decat sa dai cu sprayul,fas-fas.Adevarat insa,mult mai comoda ultima varianta. Scuze de fftopic: Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now