banzay Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Am si eu o problema la servo. Parca se misca cam greu, iar cand volanul e intors la 180 de grade fata de normal (normal=rotile drepte) si dau stanga si dreapta, troncane ceva. Se simte si in pedale uneori 'troncaneala'. Si se mai aude si un fel de fasait, dar foarte incet. Chestia asta nu se intampla intotdeauna si se intampla foarte rar. Cand dau de volan la maxim, se aude un oarecare zgomot, dar aproape insesizabil, iar motorul sta bine la relanti, nu da sa moara. Nivelul de ulei de servo e ok, dar mi se pare cam murdar... Aveti in minte care ar fi solutia problemei? Link to comment
ovi_jer Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Sunete normale si ''troncaneli'' provocate de jocuri la sistemul de directie. Link to comment
banzay Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Cam ce ar trebui sa verific? Am o dara, in interior, pe buretele ala de sub colana de directie, si mi-a zis cineva ca pare lichid de la servo, dar in borcan e la nivel normal lichidul. Plus ca masina am mai condus-o de vreo 2 ani, dar ocazional si troncanelile astea nu erau prezente. Stiu ca in trecut masina a mai avut niste probleme, 'suiera' intr-un mod asemanator unei curele sau era mai degraba un scartait cand se rotea volanul, dar nu am aflat ce a avut... Link to comment
Banderas_232003 Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Lichidul de la servodirectie se schimba si acesta periodic(asa ar fi normal)? Daca da, la cati km si cum se procedeaza? Link to comment
cris06 Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 @ banzay: nu e lichid de frana de la ambreiaj? Link to comment
banzay Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Nu...nu cred. E urma direct de unde iese coloana de directie afara din habitaclu. Se vede ca e curs cumva din 'burduful' ala de cauciuc, inca mai sunt urme ce nu am reusit sa le sterg ca sa urmaresc daca mai curge... Link to comment
Dj_Dark Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Capete de bara ai schimbat? Suieratul e normal, troncanitul poate fi de aici, e cea mai simpla reparatie si nu costa o avere. fftopic: Emisiunea aia de pe discovery era "a 4X4 is born" si era belea. Link to comment
ing3r Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Da, a schimbat cap de bara pe dreapta...Am fost cu el Link to comment
Dj_Dark Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Exista 2 capete de bara si de obicei se schimba impreuna. Link to comment
banzay Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 (edited) Am observat ieri o dara mica mica de ulei, in zona unde ziceam... am sters si o sa urmaresc in viitor, desi sunt sigur ca curge un pic... M-am uitat iar la toate lichidele si sunt la nivel... LE: S-a considerat ca nu trebuiau schimbate amandoua... ca o fi bine ca o fi rau...Ideea e ca problema asta se manifesta foarte rar. Ba cand am rotile bracate, ba cand sunt drepte si misc de volan... DJ_Dark: Au fost mai multe serii... Si era si cu " A chopper is born" parca Edited March 31, 2009 by banzay Link to comment
Salex Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Lichidul de la servodirectie se schimba si acesta periodic(asa ar fi normal)? Daca da, la cati km si cum se procedeaza? S-a mai discutat pe undeva. In mod normal nu e nevoie sa il schimbi pentru ca nu este supus "agresiunilor" ca uleiul de motor (benzina, temperaturi extreme, etc). Daca ajungi sa schimbi uleiul de servo pentru ca este f. contaminat cu spanuri sau pilitura, mai mult ca sigur ca exista o problema nasoala in sistem si se lasa cu schimbari de caseta sau pompa de servo ... Link to comment
ing3r Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Am si eu o problema , cred, la servodirectie: cand stau pe loc la relanti si misc de volan stanga-dreapta imi scade turatia cu circa 100-200 ture! Stiu ca nu e normal, mai ales ca la Cielo-ul lui Banzay nu face asa . Si cand pun frana brusca motorul tinde sa se opreasca, sau daca nu se opreste, scade turatia pana la 500, tremura masina, pe urma se urca la loc .Mentionez ca pe la furtunul care pleaca de la caseta de directie la borcanul cu lichid de servo picura un pic si pierdea mai demult si lichid, insa acum e la nivel si nu pierde! Sa fie de acolo? Link to comment
Mircea Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Baga-i un reset si o initializare. Si-a uitat ceva parametri si ii ia nitel sa modifice. Link to comment
Panda Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 @ing3r, mai poti verifica si furtunasele de vacum. Un prieten a avut o problema asemanatoare la o dacie berlina. Cand calca frana motorul dadea sa moara, uneori chiar murea daca nu o acceleram. Mai pe seara, cand am prins un moment de liniste am auzit un mic fasait in zona pompei de frana si am depistat un nenorocit de furtunas care era sarit. Am pus furtunasul si totul a revenit la normal. Link to comment
ing3r Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 @Mircea: am mai facut chestia asta dar tot asa face @ panda: mersi de sugestie, o sa incerc varianta asta cu verificarea furtunaselor...revin Link to comment
Salex Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 fftopic: Daca ar trage aer fals pe la un furtun spart, ar avea probleme si in relanti, fara sa apese pedala de frina. Mai mult, eu cred ca i s-ar aprinde si Check-ul (spun asta din experienta proprie). Singura legatura cu frina ar fi daca membrana tulumbei de servo ar fi crapata sau ar avea o alta defectiune (tot la servo) care ar duce la aspirarea de aer fals (numai la apasarea frinei) Link to comment
ing3r Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 (edited) @Salex: Problema e ca si la relanti face fite, adica atunci cand rotesc stanga-dreapta de volan pe loc imi scade turatia! E ca si cum as porni un consumator ( aprind farurile de ex.) si scade turatia la relanti pt 1 sec. La Cielo-ul lui Banzay nu face asa , ceea ce e normal. A mea se pare ca e mai...anormala! Stiu ca inainte mai picura lichid de servo pe la furtunul care pleaca din caseta de directie la borcanul cu lichid de servo! Sa aiba vreo legatura? Ar putea de ex. sa traga aer fals pe acolo? Ar influenta cu ceva ? Edited April 8, 2009 by ing3r Link to comment
Salex Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Sint doua lucruri diferite, faza cu calcatul frinei si cea cu servodirectia. Comportamentul asta (gen dat in nas datorita unor consumatori mari) confirma ce ti-a zis Mircea, ai nevoie de un Reset si IL. Poate ar fi bine sa verifici cit de jegos e IAC-ul si scaunul pe care calca. Daca iti intra aer in instalatia de servo se vor intimpla 2 lucruri: 1. vei simti in volan, efortul va fi mai mare; 2. in timp se va busi pompa de servo. Oricum, daca iti picura pe furtunul de retur, nu ar trebui sa iti bage aer in instalatie (in tur). Aerul fals nu are legatura cu servodirectia. Aerul fals se refera exclusiv la admisia de aer prin alt loc decit corpul clapetei de acceleratie si furtun de ventilatie carter superior. Link to comment
ing3r Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Ai dreptate, nu au legatura una cu alta! Insa IAC-ul a fost curatat ultima oara (de 2 ori) la sfarsitul lui ianuarie, de catre mecanic! De dat in nas mai da cand schimb vitezele, insa chestia asta sunt mai mult ca sigur ca se intampla de la fise si bujii. Deci tu zici ca se intampla toata treaba asta cu scaderea turatiei la relanti (cand misc de volan stanga-dreapta pe loc) de la IAC? Atunci ii bag o curatare si vb pe urma Link to comment
Salex Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Verifica si urmatoarea chestie : porneste AC impreuna cu faza lunga sau dezaburirea lunetei. Eu as baga mina in foc ca se comporta la fel cu ce te enerveaza pe tine la miscatul stinga-dreapta pe loc. Ce ti-am zis acum ar fi o dovada in plus ca IAC-ul are probleme. Nu vreau sa iti faci griji aiurea, insa si IAC-ul se poate defecta, situatie in care o curatare+Reset+IL nu ti-ar mai fi de folos Link to comment
ing3r Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Pai nici nu e nevoie sa le aprind pe amandoua, caci e suficient doar una din ele ) . Daca aprind faza scurta scade relantiul...Daca dau drumul la AC scade relantiul...Deci la orice consumator face asa . Atunci in cazul asta ii bag o curatare IAC+ reset+IL ! Sper sa nu mai postez pe tema asta @Salex: Mersi de ajutor si de deranj . Link to comment
banzay Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 (edited) Pai nu ai citit ca poate e defect IAC-ul? Si nu mai are rost nici un reset/idle/etc. Oare nu o merge sa faci o proba cu IAC-ul de la mine? Edited April 10, 2009 by banzay Link to comment
ing3r Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Eu inca mai sper ca nu e defect ) .Poate cu o curatare plus celelalte o sa mearga bine...Daca nu, stii faza aia cu 1 L de benzina + chibrit/bricheta + o vorba "de dulce" ... Link to comment
Dj_Dark Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 (edited) De dat in nas mai da cand schimb vitezele, insa chestia asta sunt mai mult ca sigur ca se intampla de la fise si bujii. Sa-mi zici si mie daca scapi de asta dupa fise si bujii. A mea face de cand o stiu asa, o singura perioada n-a mai facut, 2 zile dupa ce am curatat injectoarele si atat. In ceea ce priveste relanti-ul fa ce zice Mircea insa in modul corect. In principiu, cu un idle learn bine facut, la orice consumator ac, servo in capat de cursa, degivrare, e normala o usoara scadere a relanti-ului compensata imediat de calculator prin modificarea pozitiei IAC-ului. Teoretic n-ar trebui sa vezi decat o scurta oscilatie a turometrului cu maxim o liniuta. Edited April 10, 2009 by Dj_Dark Link to comment
ing3r Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 @Dj_Dark: NU am scapat de acea mica "dare in nas" . Probabil e de la IAC sau ceva, ca nu stiu de unde sa mai incep sa verific. O sa revin cu informatii dupa ce ii fac rest + curatare IAC + idle learn... Ar trebui sa se simta diferenta. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now