legendy Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 am luat de curand o groapa, pe minunatele sosele ...un cauciuc din fata s-a bulit. cand sa plec cu ea, era complet dezumflat si in nici-un chip nu se putea desface roata pt a o inlocui cu cea de rezerva. merg la o vulcanizare pt a pune roata de rezerva, pina cumpar anvelope de iarna si baiatul ala, trage asa serios cu cheile de roata, de imi rupe un prezon...apoi ma trimite la service!!! acum ce trebuie sa fac? daca la toate rotile patesc la fel? or fi ruginite, sau care e problema? caut cea ai buna solutie...ca trebuie sa schimb anvelope de iarna pe matiz Link to comment
sorinm Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Da cu niste WD40 pe suruburi si lasa-l sa actioneze vreo 10-15 minute. Dupa aceea spune-i sa iti scoata prezoanele cu un aparat pneumatic pentru ca ala ii da socuri si iti desfileteaza surubul mai usor. Mi se pare cea mai sigura abordare. Oricum, alea nu se rup de la mama lor asa usor, ori au fost stranse extrem de tare si nu le-ai mai desfacut de mult ori a fost o greseala a individului de la vulcanizare. Link to comment
robertinoo Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Asa a fost sfatuit un prieten al meu, sa stranga cat poate de tare, cu piciorul pe cheie, prezoanele; degeaba ne-am chinuit sa le desfacem sa verificam placutele ca n-am reusit. E vorba de un Opel Corsa. Link to comment
argon Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Degeaba scrie in manuale 90-120 NM, sa se suie lumea cu picioarele pe cheie? Link to comment
ToPser Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Asa a fost sfatuit un prieten al meu, sa stranga cat poate de tare, cu piciorul pe cheie, prezoanele; degeaba ne-am chinuit sa le desfacem sa verificam placutele ca n-am reusit. E vorba de un Opel Corsa. Mare prostie !!! Link to comment
andrew Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Daca reusesti sa faci rost de o cheie din aia in cruce, poti sa incerci sa o prelungesti cu o teava ceva si sa incerci sa desfaci. Maresti astfel bratul, si e nevoie de o forta mai mica. Daca nici asa nu reusesti, la service. Si data viitoare nu mai strange asa de tare, ca nu pierzi rotile. Link to comment
tolin Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Piulitele stranse pana a iesit zeama din ele se desfac prin soc (lovitura), impuls scurt care taie lipitura, altfel, cu un brat lung, de neam prost, risti sa se foarfece prezonul. Oricum, cu 10 minute inainte trebuie sa dai cu ceva care sa inmoaie lipitura, ceva care incepe in denumire cu "de...". Link to comment
Viktor Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Eu fiind nitel mai greu de cap, tot nu pricep cum un solvent poate patrunde intre cele doua filete. Cind ai slabit putin un prezon si dai cu WD40, merge, patrunde intre filete. Dar cum patrunda lichidul cind prezonul e tensionat? Link to comment
argon Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 (edited) Filetul nu e 100% etans, ca si la bujii, daca n'ar avea saiba ar pierde din compresie. Asta e avantajul la Matiz, la Cielo de exemplu nu prea patrunde la filet cu orice ai da. Edited December 26, 2010 by argon Link to comment
Viktor Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Nu-i exclus sa ma insel, doar ca patrunderea WD-ului sau unui alt lichid intre cele doua filete cind sint tensionate, mi se pare a fi doar o iluzie, parerea mea desigur. Prima fraza a postului #7 mi se pare corecta si ajutatoare operatiei, indiferent ca-i prezon sau piulita. Link to comment
argon Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 (edited) Nu are importanta daca e tensionat sau nu, filetul e filet, nu etranseaza, gandeste-te la un surub in piulita taiat in sectiune, spirele preseaza doar pe o parte, pe cealalta se poate propaga linistit lichidul degripant, binenteles se exclud filetele conice cum e la unele cutii de viteze, ala e facut sa etanseze. Edited December 26, 2010 by argon Link to comment
Viktor Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 (edited) Folosesc WD40, am folosit si alte chestii asemanator WD-ului. In nenumarate cazuri la aplicarea WD-ului de ex. chiar si cu o zi inainte de desfacearea unui piulite, dupa desfacerea acesteia am constatat ca nici macar nu era atins de substanta respectiva, deci era curat, nici rugina incit sa nu permita patrunderea WD-ului. La acest aspect am fost atent aproape de fiecare data. Cind surubul/piulita "porneste" in a se desface si ii dai din nou cu WD, ii alta poveste. De ex. piulite la suspensia unor masini de prin anii '80 ce nu erau ruginite foarte mult, WD-ul sau alte chestii nu a patruns intre filete si nu e singurul caz. La filete cu pas marunt, nici nu incape discutie. Edited December 26, 2010 by Viktor Link to comment
argon Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 COnteaza si unde dai, daca aplici pe hexagonul surubului, si aceste este insurubat unde este, nu trece degripantul de etansarea astfel formata sa ajunga si la filet. Link to comment
augustinionut Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 N-o mai ungeti la rece Incalzirea locala nu ajuta la ceva? Link to comment
Viktor Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 COnteaza si unde dai, daca aplici pe hexagonul surubului... Sa-l iau drept compliment? Eu ma refeream la filet. Link to comment
argon Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 N-o mai ungeti la rece Incalzirea locala nu ajuta la ceva? La distrugerea smaltului de pe jante sigur ajuta, si asta fiind zisa nu cred ca ar conta daca ajuta si la deblocare. Link to comment
augustinionut Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Deci ajuta, ca doar nu e musai sa se faca cu flacara sau pana la incandescenta. Smalt zici la email, vopsea, sau sunt jante din portelan/ceramica? Link to comment
Englishman Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 (edited) Nici eu nu am observat ca WD-ul sa ma ajute acolo unde forta bruta nu a reusit. Exemplu : ma chinui de vreun an sa scot un volan de la o masina ( nu a mea) si am consumat vreo 2 tuburi pana acum si vreo 3 vertebre din propriul spate chinuit de la atata tras. Degeaba. Si in cazul volanului, nu e vorba de filet, ci de caneluri, teoretic ar trebui sa patrunda mai bine. Edited December 26, 2010 by Englishman Link to comment
Viktor Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 ... teoretic ar trebui sa patrunda mai bine. Nu prea, pentru ca-i conic si se stringe. Pui genunchii sub volan putin tensionat catre tine si cu un dorn si ciocan micut bati usor in centrul axului. "> Link to comment
Englishman Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Am incercat si asa, nimic ! Si am batut chiar tare... Salex spunea mai demult ceva de o presa de volan artizanala, dar nu am facut rost de asa ceva. Link to comment
Viktor Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/19119-volan-cielo/ Link to comment
argon Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Exact..bati...aceasi solutie ca la roti, un ciocan si cheia cotita in lipsa de pistol pneumatic, dar cu grija sa nu sara in freza. Link to comment
Englishman Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 (edited) http://www.gmclub.ro...19-volan-cielo/ Stiu, Viktore, uita-te la postul 17 de acolo. Edited January 11, 2011 by Salex Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now