andreib Posted March 2, 2011 Author Share Posted March 2, 2011 (edited) Da, este o solutie eleganta DAR cunostintele mele de electronica nu ajung atat de departe . Edited March 2, 2011 by andreib Link to comment
madkat Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Pentru unele piete se pare ca a avut ceva incalzire suplimetara. Insa manualul de service e vag la capitolul asta. Iar a mea sigur nu are asa ceva. Si nu am vazut pana acum una cu asa ceva montat. Dar hai ca divagam. Link to comment
andreib Posted March 2, 2011 Author Share Posted March 2, 2011 (edited) Montajul nu e f dificil dar depinde f mult de spatiul disponibil. Oricum, pregateste-te pentru cateva ore bune de mestereala pt ca apar probleme neprevazute... Edited March 2, 2011 by andreib Link to comment
Mircea Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Eu as mai face niste chestii p-acolo pe sub capota. In primul rand as trage toate firele prin copex, apoi as monta intr-o cutie cele 2 relee si sigurantele, izolat papucii, vopsit corpul ala sa arate ca e "de-acolo" si cel mai important m-as asigura ca montajul respectiv este cu minim 5 cm mai jos decat nivelul minim al apei in vasul de expansiune, asigurandu-ma astfel ca tot montajul este permanent imersat in lichid de racire. Link to comment
andreib Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 1. Papucii sunt toti izolati, doar cei de pe bujiile in sine nu (deoarece bujiile se incing si ar topi izolatorul). 2. COpex am luat deja dar pe frigul asta devine casant daca incerc sa il desfac... 3. Corpul nu il voi cobora mai jos, nu are sens (if it works don't fix it). In caz ca ar lua aer are ,,protectie" la supraincalzire. 4. Cutie inca mai caut pentru releesi sigurante. 5. Cat despre vopsit: nu merita sa-mi bat capul. COrpul e din aluminiu, se incalzeste la temp ridicate si vopseaua se va coji. Mai mult, e atat de munca la demontat incat zic pas. DUpa cum observati nu tin la aspectul compartimentului motor care nu a mai fost spalat de 5 ani... Oricum, pieptanatul de fire se va desfasura cand da caldura. Link to comment
Dj_Dark Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Sa nu atinga de admisie. Sigurante ai folosit pe undeva? Link to comment
Mircea Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Exista si izolatoare pentru papucii aia, izolatoare care rezista la temperaturi de peste 200 gr. DJ, are bre sigurante, sunt langa relee. Link to comment
andreib Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Dupa mai bine de o luna pot spune ca device-ul functioneaza perfect, alternatorul/bateria fac fata cu brio chiar si la curse scurte in oras. Link to comment
tolin Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Clasica intrebare tembela: "a scazut consumul, cu cat ?" Link to comment
andreib Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 @Tolin: Cu o lingura ) Nu stiu, chiar nu am masurat cu precizie, diferentele nu cred ca sunt notabile. @Englishman: Doua avantaje majore: 1. Ajunge mult mai repede la temperatura de regim. Implicit da caldura mai repede, trece pe gpl mai repede si probabil se reduce cu 1% uzura motorului cauzata de mersul cu motorul rece. Cum in ultimul timp merg mult urban si pe distante relativ scurte este un avantaj. 2. Pentru nubira euro 3 s-a linistit relantiul galopant in mers. Pentru mine incalzirea auxiliara electrica si termostatul WAHLER de 92 grade a fost combinatia optima. Masina da caldura calumea si se incalzeste sensibil mai repede. Link to comment
ALiCE Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Asta desi, conform calculelor pe care le-am facut la inceputul threadului, n-ar prea trebui. Inca o data, "viata bate filmul". Felicitari pt. perseverenta si reusita. Link to comment
andreib Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 (edited) Probabil tine in egala masura de aportul rezistentelor cat si de sarcina suplimentara pe motor. LE @Alice: Acum m-am uitat mai atent pe calculul facut de tine si contine o eroare de rationament: nu ai de incazit 6 litri de lichid ci mult mai putini - probabil jumatate-(nu incalzesti tot circuitul de racire ci doar o parte din el, termostatul fiind inchis). Nu stiu exact cat lichid este in fiecare din cele 2 circuite ca sa pot aproxima. Edited April 16, 2011 by andreib Link to comment
radovan_eu Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 (edited) Salut. Sunt in aceeasi dilema si eu pentru o Vectra B cu GPL. Maine merg sa cumpar rezistentele de la un Golf si imi prind bine informatiile gasite aici. Unde ai gasit corpul cu bujii? Multumesc si o seara buna. Edited November 16, 2011 by radovan_eu Link to comment
andreib Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 Vezi ca la rezistentele de la golf va trebui sa faci o adaptare la strung, nu sunt gandite sa stea ,,pe furtun''. Corpul e luat de la dezmembrari (Inspre Tomesti, la ei am gasit la cel mai bun pret). PS: Mare grija la sigurante si socluri, chiar daca scrie ca tin 30A iar bujiile au cam 10A/buc la mine o siguranta incepuse sa se topeasca. Link to comment
madkat Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Asta e din cauza soclului. Poate ar fi o idee buna fiecare bujie cu firul/siguranta ei. Link to comment
andreib Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 Mda, o sa-l ,,tunez" saptamana asta . Link to comment
radovan_eu Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 (edited) Ieri am gasit chiar ceva mai bun decat speram, chiar si pretul foarte bun fata de cat imi cereau unde mai gasisem. Corpul este de pe un R. Scenic si a costat 40 lei, in alte parti cereau 150, pe cel de golf dadeam 100. Stuturile pentru furtune sunt exact pe dimensiunea furtunelor, azi ma apuc sa montez macar corpul. De unde ai cumparat termocontactele si la ce temperaturi lucreaza, pretul? "a scazut consumul, cu cat ?" La aceasta intrebare o sa raspund eu, consumul e posibil sa scada foarte putin, in schimb scade consumul de bani, cu cat mergi mai mult pe gpl cu atat faci economie mai mare, daca mergi mult pe benzina, implicit cheltuiala este mai mare. Deci, daca se incalzeste motorul mai repede si trece pe gaz, rezultatul este evident pozitiv. Edited November 18, 2011 by radovan_eu Link to comment
andreib Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 (edited) F fain, eu am avut pb serioase deoarece a trebuit sa fac o reductie pentru ca erau stuturile prea groase (lipitura facuta cu bison epoxy a crapat si pierdea antigel). De unde ai luat corpul? bujiile sunt functionale? Termocontactele au fost luate de pe adelaida.ro, lafel si releele si soclurile de siguranta. Daca gasesti socluri de ssiguranta in iasi te rog da un semn. Edited November 18, 2011 by andreib Link to comment
radovan_eu Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 (edited) Obiectul l-am cumparat din zona Metalurgica, faci stanga spre Metalurgie, treci de depozitul de materiale constructii de pe stanga si intri imediat la stanga intr-o curte, faci prima la dreapta si o sa vezi niste caroserii acolo. Dupa ce l-am cumparat i-am zis omului ce vreau sa fac si a zis ca isi pune si el la un land rover. Am intrebat daca mai au si a zis ca nu, as mai fi cumparat inca unul pentru alta masina. Bujiile functioneaza, le-am scos si le-am alimentat foarte scurt apoi le-am palpat, se incing repede. Edited November 18, 2011 by radovan_eu Link to comment
radovan_eu Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Dupa ce am montat tot ansamblul cu instalatia electrica, imi arde siguranta. Am pus un termocontact ce intrerupe curentul la 50 grade, o rezistenta de 30 A, un releu cu 5 pini, un bec in bord care sa-mi indice ca si cat functioneaza incalzirea si am bransat doar 2 bujii pe un singur fir gros -releu si siguranta. Link to comment
Wolfman Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Am gasit ceva interesant pentru cei ce-si tin masina intr-un garaj/parcare cu acces la 220V:http://www.wolverineheater.com/Engine-Oil-Heaters-for-Cars-s/1814.htm Pe scurt, o banda cauciucata (ce incorporeaza o rezistenta electrica) care se lipeste pe baia de ulei si se conecteaza pe timpul noptii la o priza (temporizata, eventual). Cred ca o sa iau una de proba, sa vad la ce diferenta de temperatura fata de mediu poate aduce motorul. Link to comment
Wolfman Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 (edited) Am montat modelul 9.1 din linkul de mai sus, dupa 20 de minute toata partea de jos a baii de ulei era fierbinte. Adezivul albastru a fost folosit pt. sigilarea marginilor impotriva apei/prafului. Pe site spune ca ridica temperatura motorului cu 40 grade fata de cea ambientala, concret, de la 20 grade, dupa 90 de minute de alimentare la 220 V am pornit motorul si acul de temperatura din bord a ajuns la nivelul de regim in mai putin de 2 minute. Poze: Edited August 1, 2013 by Wolfman Link to comment
Mircea Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Avantajos la garaj. Pui o priza cu temporizare si iarna nu te doare capul, 30 minute daca merge inainte sa pleci e suficient. Link to comment
Wolfman Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Exact! Pacat ca n-am cum sa montez si la Tico (fundul baii de ulei are denivelari, nu se preteaza la asa ceva, trebuie suprafata plana de montaj). Dispozitivul nu se poate muta pe alta masina. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now