Jump to content

Incalzire Auxiliara Electrica


andreib

Recommended Posts

Daca tot am inceput oricum imi voi duce la capat proiectul :) . Va voi relata rezultatele. Ce nu imi dau eu seama este cat de mare este debitul de antigel ce ajunge in vaporizator :-? .

 

LE: SI da, ai dreptate, rezistenta pt Canada era alimentata la 120/220.

Edited by andreib
Link to comment
  • 4 weeks later...

Salut, vad ca e la inceput discutia. Si eu sunt hotarat sa imi fac incalzire auxiliara pe nubira 1 . Am pregatit pt asta un boiler mic rotund de 2000W facut de electroarges si o pompa de apa ajutatoare care mi-a ramas de pe microbusul volkswagen pe care l-am avut inainte. Voi atasa si poze daca va interesa pe cineva. Eu am avut incalzire buna pe masina pana ce nu si-au bagat baietii de la gpl manuta la furtunul de alimentare de la calorifer si au bagat doua T-uri ca sa incalzeasca regulatorul de gpl.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Da, e pregatit de montaj :D

S-a realizat instalatia electrica (relee+sigurante+senzor temperatura 60 grade-termostat bimetal cu papuci and all), s-au realizat/lipit reductiile la corpul de incalzire cumparat (era prea gros pt furtunul pe care il pun eu). Maine daca da domnu bag si montaj, probe, teste etc. Acum sunt legate 2 impreuna si una separat dar inca mai caut un sistem mai fiabil de cuplare/decuplare fata de termostatul ala bimetal (care in pozitia in care este acum decupleaza pputin inainte de temperatura de regim).

Link to comment
  • 3 weeks later...

Finalizat si montajul, probe finale maine dimineata. 2 releee, 2 sigurante. Modulul este comandat la punerea contactului si cand termostele bimetal inregistreaza sub 60 respectiv 70 grade. Termostatele sunt inseriate, unul e montat pe incalzirea clapetei de acceleratie (cel de 60 grade) si unul pe corpul de incalzire (in caz ca las contactul sa nu mearga alea de aiurea si sa faca mai stiu eu ce minune). Cu toate 3 on si ventilatie+cdplayer tensiune alternatorului nu scade sub 13.2 v la relanti (800rpm).

Edited by andreib
Link to comment

Formulare defectuoasa... Tensiunea pe bornele bateriei la relati variaza pe la 13.2-13.3 (dar aici trebui pusa in indoiala si precizia nu tocmai grozava a aparatului mai ales la temperaturi reduse).

Link to comment

Primele teste in mers:

1. Trecerea pe gaz(40 grade) se face in cca jumatate din timp (in mers, nu la relanti)

2. Motorul se incalzeste mult mai repede, in mers masina s-a incalzit in jumatate din distanta parcursa in mod normal

3. Efect neasteptat a fost reducerea substantiala a tendintei de a se tura motorul la rece in mers (carcateristica fenerala a nubira euro 3)

 

Voi face cateva fotografii si un tutorial pentru alte persoane interesate.

Link to comment

Mare branza, bujiile alea nu functioneaza mai mult de 10 minute, se opresc cand motorul este cald, deci acea tensiune de incarcare ceva mai mica este valabila doar pentru un scurt interval de timp.

Andrei, ar fi fost interesant sa montezi si un martor in bord ca sa stii cand functioneaza dispozitivul respectiv.

Link to comment

Si mare branza sa deconectezi blestematia cand masoara ala la garantie.

 

Sunt foarte interesat de poze si detalii - sa imi adaptez asa ceva la tractorul din profil.

Link to comment

Alimentarea rezistentelor se poate lua de pe alternator, prin cablu separat. Se poate evita implicarea cablajului existent si caderea suplimentara de tensiune pein ea.

  • Like 1
Link to comment

@Tolin: Nu m-am gandit iar acum e cam tarziu, ar insemna sa refac tot cablajul si chiar nu imi doresc.

@Mircea: Da, vreau sa pun si un indicator DAR sa se mai incalzeasca ca am stat destul in frig.

 

Revin cu foto.

 

Nu reporsati firele dezorganizate, la -5 grade chiar nu am avut cea mai mare grija de ordine. Ele vor fi prinse frumos si aranjate cand mai da putin caldura.

 

Componentele necesare:

1. Corp bujii incalzire auxiliara (dezmembrari) pe care am dat 50 ron. S-au realizat 2 reductii la strung pt ca furtunele de la nubira sunt mai subtiri, reductiile fiind lipite cu bison metal. Corpul era prea subtire pentru a face filet.

2. 2 relee (unul de 30A si unul de 70A). Nefiind f sigur pe capacitatea lor reala am supradimensionat.

3. Doua socluri siguranta 30A, etanse. Doua sigurante 10A+20A. Doua bujii merg impreuna iar una individual. Se pot comanda toate odata dar trebuie fire mai groase si socluri mai serioase de sigurante (eu nu am gasit mai mari de 30A).

4. Cablu MYF 1.5 4 mm si 6 mm

5. Multi papuci, mansoane termosudabile, banda izolatoare.

6. Minim 2 coliere (preferabil mai multe in caz ca unu crapa)

7. In functie de pozitionare ceva antigel(1-3l).

8. Unul sau doua termostate bimetal. Din pacate de 50 grade nu prea se gasesc sau nu au pe stoc. Unul l-am plasat pe corpul bujiilor (siguranta in caz ca pun contactul sa nu se supraincalzeasca si unul unde o fi posibil.

 

Montajul implica:

1. Alegere pozitie corp bujii, taiere furtun si montare corp incalzire.

2. Montaj electric: cele 2 relee iau curent de pe baterie prin cele 2 sigurante. Masa pentru relee eu am luat-o tot de pe baterie pt ca imi era cel mai facil. Masa pentru rezistente e luata de pe caroserie direct (pozitionarea si modelul corpului au permis).

3. Comanda de pornire vine + contact si trece prin cele 2 termostate (inseriate). Deoarece termostatele luate de mine nu faceau contact f bine cu suprafetele rotunde pe care au fost montate am folosit pasta pt coolere(din aia argintie).

 

Sfaturi:

1. Masurati de 10 ori si taiati odata.

2. Alegeti bine locatia tuturor componentelor.

3. Verificati si schimbati termostatul in prealabil. La daewoo cele originale nu stralucesc, recomand pt cielo/nubira cele de opel de 92/107 (wahler).

4. Pentru masinile pe GPL pt o trecere mai rapida pe GPL recomand montarea pe turul spre vaporizator, inaintea senzorului de temperatura.

5. Preferabil faceti asta vara ca sa nu inghetati ca mine. :mrgreen:

6. Verificati putearea alternatorului! Nubira 2 are de 85 A. Nu cred ca un alternator de matiz ar putea duce acest montaj decat daca s-ar renunta la 1 din 3 bujii.

 

PS: La masinile diesel ar trebui sa comande ECM-ul un astfel de montaj deci merita verificata o schema electrica...

post-484-085536100 1299081795_thumb.jpg

post-484-075818600 1299081802_thumb.jpg

post-484-082389200 1299081808_thumb.jpg

post-484-015722300 1299081817_thumb.jpg

post-484-065688000 1299081823_thumb.jpg

post-484-044549700 1299081829_thumb.jpg

Edited by andreib
Link to comment

Fain!

Un comutator on/off ca sa nu mai porneasca dispozitivul cand e suficient de cald afara n-ar fi bun?

 

Cu comanda la diesel nu zici rau - abia de am citit intre topicul de "dincolo" pe tema asta - si daca la 1.9dci este comandat, merge si la tractorul meu - ca tot bosch EDC 15 are. Si atunci scap de bimetale - care oricum sunt partea cea mai simpla a montajului...

Link to comment

Cred ca cel mai bun ar fi un bimetal reglabil pana la urma: vara il setez la 40 grade, cat sa treaca cat mai repede pe GPL iar iarna il setez la 60-70 grade ca sa ajunga mai repede la temperatura de regim...

 

Alfa nu a avut asa ceva din nastere?

Link to comment

Se poate face un termocontact electronic reglabil (comparator) pe senzorul de temperatura al indicatorului din bord si pe releul de alimentare. Adaugi termorezistentele si gata schema. Termocontactul poate fi conditionat de un intrerupator si de tensiunea de pe becul de incarcare al generatorului pentru a functiona doar cand utilizatorul doreste si alternatorul functioneaza.

Edited by tolin
  • Like 1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...