Dumitru Cristian Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 (edited) Scule necesare: Cheie inelara de 12, sau cricket cu tubulara de 12, si eventual un cleste de sigurante 1. Se scoate masina din viteza.. si se trage frana de mana 2. Se scoate siguranta de la "cuiul" care tine timona la cutie (poza1) 3. Se scoate siguranta in forma de T in jurul caruia culiseaza tija.. 4. Se marcheaza pozitia timonei pe axul care din schimbator 5. Se desface surubul de 12 si se scoate timona MODIFICARE: se demonteaza timona, bucatele..: Se taie din partea scurta 12 mm Se adauga in partea lunga 14 mm ATENTIE: se masoara de la acel "tub" la capatul tijei... pentru a taia EXACT 12 mm si pentru a adauga exact 14 Se remonteaza in ordine inversa.. Dar se strange ultimul surubul de 12... Dupa ce se aseaza schimbatorul in pozitie cat mai dreapta.. se strange.. se verifica daca intra in toate vitezele.. daca nu, se reincearca reglarea pana intra bine in TOATE vitezele. Asta pentru micsorarea turei inainte-inapoi... se poate scurta si tura stanga-dreapta... de la tija: cu aprox 10 mm DESI aceasta metoda nu a fost incercata pana acum... Recomand cu caldura si fabricarea unor bucsi la acea tija, pentru ca ea sa nu mai "joace" si sa se simta si mai ferma... La fel si pentru nuca. Rezultatul va fi muult mai amplificat Rezultate: Timpul de schimbare a vitezelor se micsoreaza dramatic, masina va fi mult mai "ferma", mai confortabila. Edited January 21, 2011 by Dumitru Cristian Link to comment
Salex Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 Dupa ce se aseaza schimbatorul in pozitie cat mai dreapta.. se strange.. se verifica daca intra in toate vitezele.. daca nu, se reincearca reglarea pana intra bine in TOATE vitezele. Nu-i cam empiric ? De ce nu ai folosit procedura de reglare din manual ? ... ca ea sa nu mai "joace" si sa se simta si mai ferma... Scapai complet de joc daca foloseai putin silicon in loc de bucse Link to comment
Dumitru Cristian Posted January 21, 2011 Author Share Posted January 21, 2011 Sincer, am uitat-o mi-o poti reaminti, te rog? Cat pentru acele bucsi... as vrea totusi ceva mai "solid"... siliconul avand si el gradul lui de elasticitate... De asemenea nuca din habitaclu trebuie si ea revizuita... pentru a scapa de joc Link to comment
Salex Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 (edited) Pentru articulatia sferica din habitaclu, am gasit la Bricostore furtun (probabil) din cauciuc siliconic. Din el am facut o garnitura cu care am inlocuit garnitura sferei schimbatorului de viteze. Pentru compensarea perfecta am pus dedesubt un Oring. Cu siliconul gresesti foarte tare, iti pot arata timoneria mea care are 4 ani de cind am prelucrat-o si nu are joc deloc. Siliconul sanitar transparent de la Bison a fost remarcabil. Oricum eu am umplut cilindrul ala aproape total, nu am pus doar linga bucse. Reglarea timoneriei este simpla: din capacul cautatorului se scoate timburusul ala negru. Se introduce un cui (tija) de vreo 4mm, se invirte de cautator spre stinga pina cind cuiul patrunde si blocheaza ansamblul. In cabina, se introduce, de asemenea, un cui blocind maneta schimbatorului in pozitia stinga-maxim (se observa usor orificiile de reglaj). De-abia acum se stringe cuplajul cu cheia de 12. Se scot ghidajele, se pune timburusul la loc si gata. Edited January 21, 2011 by Salex Link to comment
Viktor Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 @nt98adu, spunea ca dupa o astfel de modificare a aparut o mica probleme, introducerea cu dificultate in treapta 1. La tine cum stau lucrurile, Cristian? Link to comment
nt98adu Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Inlaturarea inconvenientului cu treapta 1 se poate realiza prin inlocuirea bucsilor normale cu cele de polimer. Nu mai ramane valabil reglajul din manual. Daca se regleaza dupa manual, nu mai intra in treapta 5. Se misca 1-1,5mm spre dreapta tocmai pentru asta. Voi incerca si la Evanda, chiar daca difera timoneria. 1 Link to comment
Dumitru Cristian Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 Masina intra ABSOLUT perfect in toate vitezele , poate confirma si dj dark totul se face din reglaj... Mie la primul reglaj nu-mi intra bine in treapta a 2-a, dar dupa ceva bibileala, intra frumos. Problema lui nt98adu poate a fost din cauza ca acele bucsi erau mult prea uzate si deja nu erau in parametrii... Link to comment
andreib Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Poate cand voi avea putin timp si dupa implementarea sistemului de incalzire auziliara ma voi juca si cu asta . Link to comment
nt98adu Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Masina intra ABSOLUT perfect in toate vitezele , poate confirma si dj dark totul se face din reglaj... Mie la primul reglaj nu-mi intra bine in treapta a 2-a, dar dupa ceva bibileala, intra frumos. Problema lui nt98adu poate a fost din cauza ca acele bucsi erau mult prea uzate si deja nu erau in parametrii... Din pacate, timoneria folosita era noua. @andreib, la Nubira 2 timoneria e altfel decat la 1. Link to comment
andreib Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Multumesc, asta este o informatie f importanta . Link to comment
Dumitru Cristian Posted January 23, 2011 Author Share Posted January 23, 2011 E aceeasi timona.. are alt sistem de prindere pe motor.... "> Link to comment
nt98adu Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Atunci, poate-mi explici si mie cum pot da jos timoneria de pe suport fara sa tai boltul de fixare. Daca la Cielo si Nubira 1 ai scos boltul si ai timoneria pe banc, la Nubira 2 nu e chiar asa. Link to comment
Rafi Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 (edited) cam asa arata timoneria de N2 saptamana asta ma apuc si eu de ea.. e destul de problematica pentru ca risc sa atinga in suportu ala de prindere daca o scurtez la un capat si adaug la celalalt dar merita incercat oricum dasta si tineam timona asta + nu e asa veche are cam 20000km Edited January 23, 2011 by Rafi Link to comment
Dumitru Cristian Posted January 23, 2011 Author Share Posted January 23, 2011 E o bucata nenorocita de fier pana la urma... nu e om... se modifica si suportul, daca vrei cu adevarat sa ii faci aceasta modificare... daca nu merge si nu merge si nu stii cum sa faci o faci la loc... e fier... Link to comment
Dj_Dark Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 (edited) Masina intra ABSOLUT perfect in toate vitezele , poate confirma si dj dark Sincer, n-am incercat toate vitezele insa 1 si 2 intra perfect, pe loc ce-i drept . Per total, cutia merge mai bine ca a mea La vot, imi trebuia inca o optiune intre 1 si 2. Tutorialul e facut bine si asta ar trebui votat, nu daca modificarea in sine aduce vre-un beneficiu. Pentru asta exista alte topicuri de dezbatut. Totusi am votat 2 cu mari inclinatii spre 1 Edited January 24, 2011 by Dj_Dark Link to comment
nflt Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 (edited) 1. Creșterea ''vitezei'' de schimbare = reducerea timpului de acțiune a sincroanelor + forțarea lor ... avantaj ei 2. Modificarea brațului forței = forțarea teflonului nucă de comandă braț scurt = uzură mai rapidă ... avantaj ei 3. Vezi foto detaliu: lungirea brațului = apăsarea dezaxată pe tija de comandă a furcilor de angrenare, cu posibilitate de ovalizare a găurii ... avantaj ei 4. Schimbări ''fulgerătoare'' ale vitezelor = senzații nebănuite de pilot raliu (ceva la gen cafea expresso, cu năut) ... avantaj noi Scor final: 3-1 Edited January 24, 2011 by nflt Link to comment
Dumitru Cristian Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Viteza de schimbare o alegi tu, stii... daca vrei mai repede, tragi mai repede de maneta, daca nu, nu te opreste nimic sa schimbi ca un bosorog de 70 de ani Modificarea asta micsoreaza TURA... viteza o alegi tu. In cazul in care vrei sa mergi sportiv.. sa faci o depasire sau ceva de genul, te ajuta cu mult sa schimbi viteza si sa micsorezi timpul de accelerare. Crede-ma ca sistemul ala e de tot cacatul, si oricum bucsile alea prind joc fooarte mare... nu e nubira care sa nu o aiba schimbata cel putin o data... Daca te uiti atent, bratul vine cu acel "decalaj" inca de la inceput, nu faci decat sa-l amplifici.. De ce crezi tu, ca de-a lungul timpului, constructorii auto au scurtat din ce in ce mai mult acea tura a schimbatorului... la marcile care se respecta desigur.. si care au pretentii la o anumita performanta de la modelul scos Pana la urma, daca nu iti place ce am facut eu (desi e cam greu sa nu-ti placa ceva ce nu ai incercat...) si nu esti genul care iti place sa-ti imbunatatesti sau modifici masina... nu-ti face aceasta modificare, care eu personal o consider o imbunatatire Link to comment
andreib Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Nu stiu cum e sistemul la nubira 1 dar la nubira 2 am 110.000km si timoneria NU are joc semnificativ. Poate o fi una din cele nustiucate imbunatatiri aduse la n2 (marog n1 facelift). Link to comment
nflt Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 (edited) Jos pălăria pentru ce faci, fiindcă știu, crede-mă, cum se face. Eu sunt, având în vedere profesia de zi, gen Dr, Jekill / Mr. Hyde Apropo de amplitudinea cursei schimbătorului, scăderea a fost rezultatul rafinării sistemului (implicit scăderea efortului angrenării) în cutie. Poziționarea punctului mort și amplitudinea cursei sunt stabilite de producătorii cu pretenții după studii antropometrice și de cinematică a mișcării în lanțul umăr-cot- pumn. În rest: SUCCES la ce te-ai apucat să faci Motto: O zi fără negreală pe mână este o zi ternă, plictisitoare ! argumente foto: 1. Boxa din stânga 2. Boxa din dreapta Edited January 25, 2011 by nflt Link to comment
Dumitru Cristian Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Eu nu sufar pe aici cu faptul ca am, sau nu motor si ca ai stiut sa dai jos o capota la un Cielo... am postat un Tutorial cu o modificare, pentru cei interesati... daca nu esti... asta e... ) Poti da click pe varianta" O mare prostie", eventual argumentezi de ce, frumos... Si stii tu, pentru unii, acel "murdarit" pe maini, e pasiune... nu stiu de unde ai dedus tu cum ca as repara in fiecare zi la ea... dar trebuia sa suferim putin pe aici... ca doar d'aia e forum, nu? Link to comment
nflt Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 (edited) ... Peace man >- ... pentru pacea între popoare: votat 1 )"> ...> da' troliu ăla pe centrul motorului ... pentru scos capota, nu? Edited January 25, 2011 by nflt Link to comment
nt98adu Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Uite care-i treaba dom' profesor: ,,troliu" de ala am si eu prin garaj, precum si truse de chei pe care am dat foarte multi bani, insa @Dumitru Cristian vorbeste despre o amarata de timonerie, nu despre poze cu dotarile pe care le are fiecare prin garaj. )"> Prin modificare propusa nu sunt afectate sincroane, trenuri fixe, mobile, pinioane, coroana sau pinion de atac daca apesi bine ambreiajul. E aceeasi smecherie scurtata din... timonerie.O uzura a timoneriei nu apare la fortarea teflonului din nuca ci la bucsile timoneriei care obligatoriu trebuie confectionate din polimer, nu din plastic si cauciuc care inseamna o oarecare elasticitate ceea ce nu face bine la short shifter. Cat despre ovalizarea respectivei gauri, cu fiecare masina modificata, cu short-shifter am circulat 1 an. In timpul asta nu s-a intamplat absolut nimic si nici dupa, pt. ca altfel primeam observatii asupra modului de restaurare si modificare al masinilor de la actualii proprietari. Este o lucrare simpla, care la Nubira 1, Cielo si Espero iti aduce o oarecare placere de a conduce. Pur si simplu cand schimbi treapta 2, nu mai impingi maneta dupa scaun ) iar cand dai 1,4 si 5 nu trebuie sa mai mergi pana in consola! Fiecare poate incerca si cine isi face modificarea chiar il rog sa posteze impresii pentru ca toti cei care au condus masinile mele au ramas impresionati de fiabilitatea si usurinta modului de schimbare a vitezelor. Fiecare dintre voi urmeaza sa va convingeti, insa ideea topicului as ruga sa fie pastrata, pentru ca cine-si face asa ceva, are ceva de munca. Multumesc pentru intelegere. 3 Link to comment
Salex Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Este o lucrare simpla, care la Nubira 1, Cielo si Espero ... Daca vrei, poti adauga si Leganza, e aceeasi timonerie Link to comment
nt98adu Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 La Leganza nu am facut, nu am avut, deci unde stiu, stiu, unde nu, ma abtin. Pacat ca nu am la Evanda acelasi tip de timonerie... Link to comment
Viktor Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Fara a avea timoneria modificata, pot spune ca-i valabila o astfel de modificare. Am mers si merg cu alte masini carora cursa schimbatorului este undeva la jumatate comparativ cu al meu, este o diferenta majora O voi modifica si eu, cind voi avea timp. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now