calinjack Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Am tot citit pe forum ca cica Matiz euro 2 ar fi mai sprinten sau mai puternic decat euro 3 sau 4.Poate cineva veni cu cifre sau argumente solide in aceasta problema? Link to comment
argon Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 SI fix la jurnal de bord trebuia sa intrebi? Ce argumente mai solide ai vrea, decat specificatiile producatorului? Link to comment
alex_dj Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 poate or sa vina, dar posteaza si tu la rubrica potrivita, pentru ordinea forum-ului. multumesc. Link to comment
calinjack Posted February 1, 2011 Author Share Posted February 1, 2011 Care ar fi rubrica potrivita? Link to comment
VAXXi Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Detaliile se gasesc in talonul vehiculului, iar topicul a fost deschis aiurea. Se muta la "Diverse", cu alt titlu. Link to comment
augustinionut Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Ok. Am tot 35kW in talon. Acum, diferenta e in timpul la care ajunge motorasul sa furnizeze puterea maxima si cantitatea de combustibil folosita in acest scop. Asa vad eu discutia despre matiz si normele lui de poluare. Link to comment
argon Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Deci spune tu cat ai in CI/Talon, si iti spun si eu. Cuplul e 72 Nm la E2 si 68 Nm la E3/4. Link to comment
laurentziu83 Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Ca sa faci orice motor pe lumea asta cat mai ecologic, trebuie in primul rand sa-l faci cat mai eficient, pentru a consuma cat mai putin si implicit sa emita mai putine noxe si, mai apoi, cand vrei sa-l treci la o norma de poluare superioara, sa-i montezi catalizator pentru a reduce din nivelul noxelor, sonda lambda in aval de catalizator pentru a masura nivelul de oxigen si a comanda catre calculatorul de injectie pentru a actiona in consecinta. Cand ai deja un motor care a fost proiectat pentru norma euro 2, ca sa-l treci la normele euro 3 sau 4, trebuie sa-i pui un catalizator mai mare si sa mai umbli la timpii de injectie de carburant. Ca sa scoti cat mai putine noxe, trebuie sa gatui cat mai mult debitul de carburant aruncat in motor. Mai putina benzina =>mai putina putere. Eu personal sunt contra gatuirii excesive a motoarelor, efectul pana la urma e similar cu a circula cu un filtru de aer infundat, respectiv putere scazuta si consum crescut. Consum crescut =>noxe marite. Dar da bine pentru urechile ecologistilor. Matizul meu, euro 2 fiind, consuma mai putin in regim de putere maxima fata de un euro 3 sau 4, deoarece nu e reglat lenes din ECU si nici nu are al doilea catalizator la iesirea din saxofon. Prin urmare, in regim de forja maxima, adica 130-140, nu sare de 6.5%. Daca nu s-a inteles pana aici ce am explicat eu, efectul e comparativ cu a alerga cu o masca de gaze pe figura, mult mai chinuitor. Link to comment
augustinionut Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 (edited) Cat costa un catalizator mai mare? Edit: daca ar fi sa ma iau dupa parerea lui laur, timpii de injectie ii pacalesti din jumperul pentru benzina sau folosind benzina de 99...100..., aerul pe intrare se inmulteste cu un filtru adecvat, evacuarea se mareste in diametru si se monteaza si un catalizator mai mare. Mai exista varianta ocolirii catalizatorului pana la ITP Edited February 2, 2011 by augustinionut Link to comment
argon Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 (edited) Nu e doar catalizatorul, difera mai multe fizic, pentru acest motor e mai eficienta aprinderea cu delcou. In talon am 38 kw, la E4 am inteles de mai sus ca e 35, deci diferenta e 4 cai. Edited February 2, 2011 by argon Link to comment
augustinionut Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 (edited) De unde eficienta aprinderii cu delcou? Un motiv sa te intreb ar fi...fiabilitatea. Scanteie slaba la baterie slaba. Edited February 2, 2011 by augustinionut Link to comment
argon Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Am zis pentru acest motor, care asa a fost gandit. Motoarele mai moderne sunt gandite cu aprinderile aferente. Si da, fiabilitatea e unul din motive, nu ai sa vezi check engine aprins aiurea in bord la E2, fata de celelalte care e ditamai topicul la probleme tehnice, si se incurca lumea in coduri de eroare. Link to comment
augustinionut Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Paranteza: n-am vazut checkul aprins la mine pana acum. sunt norocos?? Am euro 4. Cred ca inafara de soft, restrictor, mai e catalizatorul care gatuie motorul. CA de cand pornesc pana iese fumul pe teava trec cateva secunde Link to comment
closchkutza Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 (edited) Nu e doar catalizatorul, difera mai multe fizic, pentru acest motor e mai eficienta aprinderea cu delcou. Oh really? La turatie mare este mai buna o aprindere cu delco decat una controlat independent pe fiecare cilindru, cu avans dinamic? Hai sa fim seriosi. Ca avantaje la E3 fata de E2 ar fi aprinderea electrica controlata de ECU si injectoarele cu 4 duze de pulverizare. Ca dezavantaje ar fi sistemul de catalizare mai restrictiv. Diferenta de putere intre E2 si E3 este de 3 cp iar intre E3 si E4 de inca 1 cp. Edited February 2, 2011 by closchkutza Link to comment
argon Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 (edited) Esti in urma cu evenimentele, delcoul la Daewoo nu e cu platina sa conteze la turatie mare ca la Dacia 1300 La Matiz E2 aprinderea e controlata de ECM. injectoarele cu 4 duze de pulverizare. Ce avantaj ar fi asta ca sa compenseze dezavantajul de fiabilitate proasta si consumul cu 1 litru in plus? N'ai schimbat demult injectoare la a ta sau ai uitat? Edited February 2, 2011 by argon Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now