BigBlastM Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Salut, Sunt nou pe acest forum dar poate reuseste cineva sa ma ajute. Unde pot gasi in Bucuresti o supapa unisens pentru combustibil? Link to comment
b29nku Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 (edited) Ce problema ai? Iti recomand magazinul de la Dimitrov nu m-am uitat daca esti din Buc. iti dau nr de tel ? Edited February 6, 2011 by VAXXi Fara limbaj IRC ! Link to comment
BigBlastM Posted February 6, 2011 Author Share Posted February 6, 2011 Nu imi porneste dimineata la frig. Azi la pranz cand era cald a pornit la prima cheie. Am inteles ca am nevoie de o supapa unisens. Stau in Bucuresti asa ca poti sa imi dai numarul de telefon. Multumesc Link to comment
florian.ardelean Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 (edited) Nu imi porneste dimineata la frig. Azi la pranz cand era cald a pornit la prima cheie. Am inteles ca am nevoie de o supapa unisens. Supapa unisens este o improvizatie. Daca nu iti porneste la prima cheie, aceasta supapa va rezolva doar cauza, nu si efectul. Rolul supapei este sa asigure presiune mai mare a benzinei in apropierea rampei de injectie. Asta se poate intampla doar daca ai pompa de benzina proasta si nu depinde de temperatura. Inainte sa te apuci sa faci modificari despre care nici macar nu stii daca vor functiona, incearca urmatoarele: parcheaza masina pe teren plat, sau eventual in panta (cu botul mai jos). Pune contactul, asteapta pana auzi acel zgomot facut de pompa de benzina care se amorseaza. Scoate contactul. Asteapta 10 secunde. Pune-l din nou. E posibil sa mai auzi o data zgomotul respectiv daca presiunea nu e buna - la alte masini pe care le-am avut, se auzea sunetul asta de fiecare data cand puneam contactul, dar la Matiz presupun ca exista deja o supapa de sens pe undeva pe traseul rezervor-rampa de injectie, pentru ca acel zgomot nu se mai aude a doua oara in cazul meu, ceea ce inseamna ca pompa de benzina nu se mai amorseaza din nou, existand presiune suficienta pe traseu. Cred ca numai in cazul in care se aude din nou acest zgomot facut de pompa, te poti gandi sa instalezi o supapa de sens. Cauta totusi si alte posibile cauze: de obicei sistemul de aprindere cauzeaza rateuri la pornire, atat la rece cat si la cald. Verifica bujiile, starea lor si gap-ul. Ideal ar fi sa fie de 1.1 mm la Matiz. Daca se prezinta in starea rea, schimba bujiile, nu sunt scumpe. Schimba filtrul de benzina. Costa 25 RON si se schimba usor. Daca nu s-a umblat de mult la filtru, iti recomand sa te duci la un mecanic. Nu are cum sa-ti ceara mai mult de 20 ron pentru operatiunea asta. Urmatorul pas ar fi sa masori fisele de bujii, fisa centrala si bobina. Gasesti informatii pe forum - iti trebuie doar un multimetru cu ohmmetru integrat. Daca ai Matiz euro 2, schimba-i capacul de delco si luleaua. Sunt operatiuni care dureaza maxim 30 minute pentru un om "normal", care nu mestereste la masini toata ziua, iar capacul si luleaua costa pana in 40 RON. Vezi ca sunt doua tipuri de delco (MANDO si DAC), cu capace si "lulele" diferite - nu le incurca pentru ca nu e bine pe termen lung. Daca ai Matiz Euro 3, ai bobina de inductie, care ar trebui verificata sa nu aiba fisuri minuscule. Ideal ar fi sa o vada un electrician auto. Si mie imi pornea greu dimineata. Dupa ce am schimbat bujii (am pus NGK BPR5EY-11, fise de bujii noi, lulea si capac delco), porneste la sfert de cheie fara sa apas pe nicio pedala. Iar la relanti nu mai tremura aproape deloc masina. Si ca tot veni vorba de pedale, e recomandat sa tii apasat ambreiajul si sa nu apesi acceleratia cand o pornesti. Edited March 3, 2011 by florian.ardelean 2 Link to comment
ALiCE Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 In momentul in care este alimentat ECM-ul, acesta porneste pompa de benzina, nu are legatura cu presiunea. Dupa taierea contactului mai este alimentat un timp, daca pui contactul din nou dupa suficient de putin timp, alimentarea nu este intrerupta si nu va mai porni din nou pompa. Link to comment
tolin Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 ... Daca ai Matiz euro 2, schimba-i capacul de delco si luleaua. Sunt operatiuni care dureaza maxim 30 minute pentru un om "normal", care nu mestereste la masini toata ziua, iar capacul si luleaua costa pana in 40 RON. Vezi ca sunt doua tipuri de delco (MANDO si DAC), cu capace si "lulele" diferite - nu le incurca pentru ca nu e bine pe termen lung. Daca ai Matiz Euro 3, ai bobina de inductie, care ar trebui verificata sa nu aiba fisuri minuscule. Ideal ar fi sa o vada un electrician auto. ... Si daca are Tico din '99 (precum declara) ? Link to comment
florian.ardelean Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 (edited) Si daca are Tico din '99 (precum declara) ? Cred ca si Tico are delco. Nu m-am uitat in semnatura, inca nu sunt obisnuit cu "caile" forum-ului. Oricum era firesc sa specifice in topic. PS.> Mi se pare mie sau e un dram de ironie in post-ul tau? Edited March 3, 2011 by florian.ardelean 1 Link to comment
argon Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Delcoul la Tico e cu totul altceva fata de cel de la Matiz. Link to comment
tolin Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 PS.> Mi se pare mie sau e un dram de ironie in post-ul tau? E mai mult decat atat. Unde pot gasi in Bucuresti o supapa unisens pentru combustibil? Avand in vedere intrebarea ce a generat topicul, raspunsul tau este demn de Gazeta. 2 Link to comment
florian.ardelean Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Avand in vedere intrebarea ce a generat topicul, raspunsul tau este demn de Gazeta. esti foarte dragut! 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now