mcrusu Posted May 12, 2005 Author Share Posted May 12, 2005 i'm back! ca initiator al topicului imi pun masina la dispozitie pt teste(singura problema e ca sunt din cj)-astept oameni care sa realizeze una din ideile de mai sus(nu ma am cu electronica deci nu le prea pot face eu... Link to comment
Razor Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Modul prin care se realizeaza la Siemens VDO faza cu geamul este in felul urmator: este un algoritm destul de complex care tine cont de pozitia (spatiala) a geamului si de factorii perturbatori(orice inta in zona de actionare). Exista si senzori prezentati mai sus dar nu pot da detalii. Link to comment
Abram Burel Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Uau! Am gasit o chestie super pentru protectie. N-am inventat-o eu si se pare ca e larg folosita in lumea civilizata (uite asa intram si noi in randurile ei). In esenta este un soi de siguranta termica resetabila (adica nu se "arde"). Cand curentul depaseste o anumita limita (blocarea motorului de la geam, de exemplu) dracia se incalzeste accelerat, cu cat se incalzeste, cu atat rezistenta creste si curentul este limitat la o valoare foarte mica. Chestia asta se petrece foarte repede (cu toate ca e un fenomen termic). In articolul indicat se spune si de aplicatii "automotive". Au la Conex niste sigurante termice, dar nu stiu daca sunt resetabile. Daca stie cineva, poate ne spune, altfel o sa iau una si vad eu daca se "arde" sau nu. Si asa rezolvam problema capatului de cursa sau capului prins in geam. Un aspect interesant semnalat de claz: "ce se intampla la un semafor daca se propteste un nemernic in geam si vrei sa-l inchizi repede". E un aspect care trebuie luat in seama. Noi ne gandim la aspectele functionale, am prins si unul de securitate (sa nu ne prindem capetele in geam), dar chestia asta vine "pe dos": cateodata vrei sa inchizi geamul neaparat. Si cum protectia asta se va "opune" blocajelor... hmmmm. Intotdeauna aspectele de functionalitate si securitate se cam bat cap in cap. Ca sa le rezolvi te "costa". Studiem. Link to comment
gingiu2k Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 am revenit in discutie poate ar mai fi alta varianta simpla si nu ar trebui sa reinventam roata nu s-ar putea adapta solutia de la alta masina ?! poate chiar de la controlversatul logan ? s-ar putea face asta fara mari batai de cap ? si cand spun "fara mari batai de cap" ma gandesc la ceva de genul: "click here", "next", "next", "finish" ! in calitatea mea de student in an terminal la prestigioasa ELTC, UPB pot sa spun ca subiectul imi este total inabordabil din alt punct de vedere deh, daca nu mi-a placut scoala Link to comment
Abram Burel Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Te inteleg (cu durere), dar ce propui? Eu zic sa astepti pana apare wizard-ul de care vorbesti. Pana atunci, daca tot esti de pe langa Mioveni, da si tu o mana de ajutor si fa rost de schema electrica de la Logan! Ce zici, te bagi? Link to comment
rdesign Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 (edited) N-am pus alcool in gura de doua saptamani. Aseara eram cam obosit dar totusi retin ca am postat aici ideea de a intercala butoanele cu impuls de la logan intre butoanele originale si motorase. Nu am crezut ca este asa dezastruasa ideea incat va fi stearsa imediat. Sau poate ca am visat ca am postat. Oricum ma apuc de baut ca e mai sigur, macar asa am motive de a ma scuza. P.S. Din intamplare am schemele de actionare a geamurilor la Logan. Dar daca apuc sa ma imbat, mai stiu eu? Edited May 13, 2005 by rdesign Link to comment
Abram Burel Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Dooomnu' rdesign, nu te imbata dooomnu rdesign! Lasi-i pe altii . Mata, pune te rog schemele alea pe aici. Eu am prins ideea aia cu Loganu (din cate se mai vede de la Soran, s-a mai bagat si gingiu2k, poate ai fost si mata, da' cin' mai stie), dar sa ma pice ca nu stiu cum au facut astia. Si au mai pus si butoanele pe consola centrala, ca deh, e mai smecheri (da' mai e si altii). Asa ca daca ne ajuti sa invatam si noi ceva, poate gasim si o varianta de "infratire" . Parca si vad placute de genul: Mioveni - oras infratit cu Craiova si vitzeversa. fftopic: i-auziti aici. Hmmm... N-o sa gasiti mare lucru, dar o sa aveti o tema de cercetare. Link to comment
gingiu2k Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Abram Burel: acum plec spre casa si o sa imi pun in functiune reteaua mea de spioni la nivelul Mioveniului pentru a atinge scopul - sper sa fie un succes ! Am vazut ca si la Cielo-urile mai noi au pus butoanele pe consola centrala (unde era locul de pahar) si mi se pare super incomod - nu stiu cum e la Logan O sa revin cu feedback ! Link to comment
SORAN Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Eu nu reusesc sa dau de dsign sa vb de LOGAN cu el, intradevar cred ca pentru economie de cablu sunt pe consola. Pozitia este nasoala mai ales fara sistemul care incercam sa-l construim! Link to comment
Abram Burel Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Ieri am completat schema de actionare pentru un geam, facuta pe baza celei publicate mai inainte (adica duplicata pentru sus/jos, cateva legaturi intre pentru anularea comenzii de sens opus, etc.) Rezultatul... Nu vi-l arat ca mi se pare prea stufos. Nu ca ar fi scump sau neaparat voluminos, dar nu-mi place. Sunt: 1 integrat, 6 tranzistoare, vreo 18 rezistente, 2 condensatoare, vreo 8 diode... Cahhh! Incepe sa fie clar (asa cum a anticipat claz pe undeva) ca, daca e de manufacturat ceva, probabil ca ar trebui facut cu PIC. Piesele (mult mai putine) ar costa probabil o idee mai mult (70K un PIC OTP suficient pentru ce ne trebuie), dar munca devine mult mai putina (la montaj, in schimb e un pic mai delicat la partea de proiectare/testare prototip). Link to comment
Tommy Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 (edited) scuze daca sunt un pic off-topic, pe mine ma enerveaza inca ideea de butoane pt geamuri amplasate intre scaune (pentru spate..culmea exista pe usa) as putea gasi pe la dezmembrari (sau noi) niste brate de la un cielo model mai vechi (fata) si sa trag fire sa-mi fac comanda ca le cielo gle/ac? trebuie eventual si panourile schimbate? sau trebuie si alte modificari? multumesc later edit: nu mai zic de brate ca arata si ca naiba.. Edited October 27, 2005 by Tommy Link to comment
lauamd Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Într-adevăr cea mai folosită idee este cea pe care a subliniat-o claz mai înainte şi anume citirea unui curent pe un şunt . Este cea mai simplă , are protecţie la blocarea geamului cu un obiect şi desigur decuplare la suprasarcini. schema logică este simplă şi voi încerca să o postez când voi reuşi să o desenez. Problema este că ar trebui cam multe componente ceea ce nu ştiu dacă este pe placul cuiva. Link to comment
Tommy Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 faci si un experiment? pun eu masina la bataie Link to comment
lauamd Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Eu o pot concepe dar trebuie să găsim pe cineva care se pricepe să execute un montaj electronic şi să-i facă reglajele pentru că nu prea am timp din păcate. Link to comment
basti77 Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 (edited) modul care functioneaza de 3 luni pe Cielo fara probleme, pentru modul cu impuls ca la Logan o sa revin cu schema finala. Edited November 6, 2005 by basti77 Link to comment
Florinut Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 basti, merge şi la Nubira2? Se montează câte unul pt. fiecare geam sau se poate monta unul singur pt. toate şi comanda pe rând geamurile de la uşa şoferului? Link to comment
lauamd Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Deci iată schema de principiu pentru "one touch " plus oprire la a doua apăsare . Dacă este cineva interesat să o construiască atunci pot să-i dau mai multe detalii asupra funcţionării circuitului. SCUZE AM GREŞIT SCHEMA .EA APARŢINE UNUI COLEG FORUMIST. S"> schema_geamuri.bmpschema_geamuri.bmp Link to comment
basti77 Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 @florinut, se monteaza cate unul pentru fiecare geam, eu am 2 puse numai pe fata, pe spate inca nu am simtit nevoia, pentru comada fiecaruia pe rand, in modulul original pe care il am pe Nubira, sunt tot 4 sisteme independente cu 4 relee ptr fiecare geam numai ca actionarea fiecaruia este comandata pe rand, dar schema este prea complicata in acel modul (5 CI. si multe multe rez, cond si diode). Comanda pe rand este facuta si pentru protejarea bateriei avand in vedere ca mananca mult curent aceste motorase, dar nu cred ca ai avut toate geamurile deschise cand ai coborat din masina, deci se pot face 4 buc fara probleme, mai ales ca la Nubira geamurile merg mult mai bine si mai repede ca la Cielo, Sa sti ca poza este la dimensiuri 1:1, Bafta si sa imi dai de veste daca le-ai realizat. Link to comment
danutz_defectu Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 (edited) Nu e nimeni dispus sa "construiasca" (evident ca nu moca) aceste montaje si pentru cei mai putin dibaci si fara pistol de lipit? Edited November 7, 2005 by B-007-KLM Link to comment
Florinut Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Bre basti, săru'mâna (lipseşte smiley cu aşa ceva). Dar cine este aşa de destoinic să o făurească şi să o neguţeze apoi. Eu promit să cumpăr 4 buc. Link to comment
lauamd Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Trebuie neapărat să găsim un electronist pasionat. Link to comment
Abram Burel Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Hai ca ma bag si eu inapoi in jocul asta. Va propun sa stabilim intai ce trebuie sa faca. Iata ce am colectat eu pana acum: - Să permită închiderea/deschiderea parţială a geamurilor prin acţionarea butonului corespunzător, pe o durată scurtă de acţionare (mod manual). - Să permită închiderea/deschiderea totală a geamurilor prin acţionarea butonului corespunzător, pe o durată scurtă de acţionare, mai lungă decât o valoare minimă prestabilită (mod automat). - Să întrerupă deplasarea geamului la întâlnirea unui obstacol. - Să semnaleze neînchiderea completă a geamului (în mod automat). - Să se instaleze cu modificări minime în instalaţia existentă a maşini, astfel încât să permită refacerea cu uşurinţă a circuitelor originale. Deci, e vorba de un dispozitiv care se monteaza in usa cu pricina, se "insereaza" in circuitul origilnal, se leaga la actuatorul de la inchiderea centralizata si are un led de semnalizare. Sugestii... comentarii... ? Link to comment
Florinut Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 (edited) name='Abram Burel' date='Nov 8 2005, 10:01 AM' post='115290'>Hai ca ma bag si eu inapoi in jocul asta. Uraaaa!!! - Să întrerupă deplasarea geamului la întâlnirea unui obstacol.- Să semnaleze neînchiderea completă a geamului (în mod automat). Opţional... Consider ca se complică treaba. ... se leaga la actuatorul de la inchiderea centralizata si are un led de semnalizare... De ce se leagă la închiderea centralizată şi unde să pui şi LED-ul? Cam atât. Baftă şi Later edit: De ce a ieşit postul aşa de naşpa? Edited November 8, 2005 by Satori Link to comment
Satori Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Prntru ca nu stii sa te joci cu tagurile Link to comment
MirceaM Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Butonul de Logan face si chestia cu "intrerupere urcare geam la intalnire obstacol". Imi pare rau ca nu am citit totul cu atentie dar nu prea inteleg de ce nu satisface butonul de Logan? Decat a construi un modul pt geamuri electrice nu este mai simplu a utiliza varianta "fara nici un modul"? Adica cu electronica inclusa in buton. Sa nu se inteleaga ca iubesc Loganul, m-am referit doar la buton. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now