Florinut Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Şi e mai simplu de utilizat varianta propusă de tine? Dă-ne detalii, te rugăm. Link to comment
Abram Burel Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 (edited) Butonul de Logan e foarte bun pentru cine vrea sa-si monteze un... buton de Logan. O sa fie doar o idee mai greu sau mai scump sa comanzi geamurile de la alte usi de la consola din usa soferului. Ca veni de mai ieftin sau mai scump, cat costa un intrerupator de Logan? In fine, pentru inchidrea geamurilor la "incuierea" masinii, iti trebuie un modul suplimentar (da stiu, se gaseste la alarme, dar nu e neaparat inclus si o sa trebuiasca trase fire noi). Fiecare face ce vrea evident!. In ceea ce priveste led-ul, nu sunt inca sigur ca e cea mai buna solutie. Ideea era asa: iesi din masina, apesi butonul de inchidere centralizata si probabil ca te cari. N-ai insa nici o garantie ca geamul va ajunge pana sus. Daca ceva il blocheaza pe parcurs, el se va bloca. Nu se arde nimic, dar ramai cu geamul deschis. Intai m-am gandit la un buzzer sau ceva de genul asta care sa "tipe" dupa tine. Dupa aia mi-am zis ca nu are rost ca vine bagat in usa si e mai greu de auzit (mai era o idee care spunea ca pentru chestia asta sa nu fie nevoie de nici un fir suplimentar intre usa si caroserie, adica totul sa fie montat in usa). Mi s-a parut mai util un LED (care poate fi facut sa faca diverse chestii, de exemplu sa falfaie indicand usi blocate). Indiferent de modul de solutionare, parerea mea e ca problema interesant de rezolvat (cand ai o masina cu o astfel de facilitate, la inceput o sa te hlizesti la ele sa vezi daca se inchid sau nu, dar dupa un timp te... obisnuiesti si iti vezi de treaba, habar n-avand daca geamurile s-au inchis sau nu). Ma rog, asa mi se pare mie. In ceea ce priveste chestia cu opritul, la "chestiile" ieftine protectia se realizeaza la nivelul motorului, la alea complicate prin dispozitivul de comanda. Acum, daca vrei sa opresti motorul in "cunostinta de cauza", atunci o faci din montaj. Cat priveste complicatia, don't worry, ce mai inseamna o rezistenta-doua si un tranzistor. Ooops! Si era sa uit. Nu e un modul de inchis geamuri ci unul de inchis... geamul. De fapt cred ca se poate deduce din cerinte. Well, s-ar putea sa-l pot introduce in carcasa butonului original Desi nu prea are sens (e loc destul prin usa). Altfel, il bagam la... cutiuta Edited November 8, 2005 by Abram Burel Link to comment
Florinut Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Într-adevăr, excelentă ideea cu ridicatul geamului la închiderea maşinii, nu m-am prins de la început că ţi-ai propus un "caiet de sarcini" aşa de ambiţios. Mari succese!!! Link to comment
MirceaM Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Florinut said: Într-adevăr, excelentă ideea cu ridicatul geamului la închiderea maşinii, nu m-am prins de la început că ţi-ai propus un "caiet de sarcini" aşa de ambiţios. Mari succese!!! In legatura cu ridicatul geamurilor la armare alarma (caz in care se trimite si semnal de Lock catre actuatoarele din usi, eventual catre capota de portbagaj, eventual catre capacul de la benzina) se poate lua acest semnal (Lock) si, tinand seama de nivel si de polaritate, duce in butonul de Logan si rezolva treaba ca_si_cum cetateanul ar apasa pe acest buton, scurt, pentru ridicare geam. Acelasi lucru ar trebui facut si pentru geamul din dreapta, eventual pentru cele din spate - anume sa li se aduca si lor semnalul de Lock. Deci o apasare scurta (eliberarea survine in mai putin de 0.5 sec, cred) inseamna pentru butonul de Logan sa duca geamul pana la capat de cursa (fie sus, fie jos, dupa cum s-a apasat). La capat de cursa stie ce sa faca (sa simta cresterea de curent si sa se opreasca). Din nou va spun ca eu nu stiu exact cerintele, inca nu am citit atent topicul. Am schema de conectare a butonului de Logan. Este vorba de 5 pini. Butonul de Logan merge si la alte masini. Eu l-am pus la un Peugeot si pur si simplu conectorul de Peugeot s-a infipt in butonul de Logan si geamurile au functionat perfect. Singurul lucru care nu a mers "din prima" este iluminarea butonului de Logan, dar nici la varianta originala (cu butoane de Peugeot) nu avusesem rezolvata (desi era posibil) iluminarea butonului. De asemenea, merge si la Clio. Si chiar daca nu ar merge "prin simpla infigere a conectorului" nu este mare lucru, avand aceasta schema de conectare, sa se faca sa fie bine. La intrebarea cat costa un buton de Logan se raspunde mai complicat. Cineva a intrebat la Adras si i s-a spus ca 600 mii lei dar nu il au pe stoc. A intrebat in alta parte si i s-a oferit cu 2 milioane butonul. Dar se poate lua din targ de la Vitan, cu max 200 mii lei. Atentie, este vorba de butonul zis "cu impuls". Link to comment
Danutzzzzdefectu Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 (edited) Intrebarea mea este: cu un singur buton de Logan adaptat se pot inchide toate cele 4 geamuri simultan? Sau este necesar cate un buton pentru fiecare usa? Si inca ceva: eu unul n-as pune protectia pentru cazul in care se interpune vreun obiect pe traseul geamului. later edit Daca tot ai zis ca ai schema de la butonul de Logan, posteaz-o si tu, ca poate un cap luminat va sti s-o adapteze pentru noi ceilalti (care n-avem Logan). Edited November 8, 2005 by VAXXi Link to comment
lauamd Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Într-adevăr butonul de logan costă cam 650.000 lei dar nu poate fi găsit nicidecum pentru că nu s-a importat ca piesă de schimb. Şi mai apoi unde ar fi toată distracţia dacă l-am pune pe acela. Montajul poate fi adaptrat să lucreze cu toate geamurile dar nu ar mai funcţiona protecţia de aceea ce te faci când un geam se ridică mai repede şi ajuns la capăt de cursă intră în scurtcircuit. Se pot arde siguranţe foarte uşor dacă chiar nu mai mult. Link to comment
MirceaM Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Danutzzzzdefectu said: Intrebarea mea este: cu un singur buton de Logan adaptat se pot inchide toate cele 4 geamuri simultan? Sau este necesar cate un buton pentru fiecare usa?Si inca ceva: eu unul n-as pune protectia pentru cazul in care se interpune vreun obiect pe traseul geamului. later edit Daca tot ai zis ca ai schema de la butonul de Logan, posteaz-o si tu, ca poate un cap luminat va sti s-o adapteze pentru noi ceilalti (care n-avem Logan). Nici eu nu am Logan si nici nu iubesc cine stie ce masina asta. Aici este schema de conectare a butonului pentru geam electric. Logan___Schema_utilizare_buton_geam.PDFFetching info... Link to comment
Florinut Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 (edited) Frate, dar urât mai este butonul ăla de la Logan. Şi apoi, citez "Butonul a fost conceput initial pentru actionarea electrica a geamului pasager dreapta"; cum vine asta, pt. geamul pasager stânga nu se foloseşte buton ci macaraua clasică? Se pare că tot prietenul Abram Burel ne va scoate din impas. Oare ce mai face el... Edited November 9, 2005 by Florinut Link to comment
Abram Burel Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 E vorba ca in stanga e... soferul. E un soi de "asimetrie" intre actionarea de la sofer si cea de la pasager, data de faptul ca motorul e doar la unul din ei off-topic Fac bine Link to comment
sp67 Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 (edited) Daca cineva se ofera sa confectioneze/instaleze pentru Nubira II, promit ca cumpar (evident, in afara de cazul in care se cer sume fara legatura cu realitatea). Ma intereseaza in orice combinatie, de la un singur buton one touch pt. geamul soferului, pana la povestea completa pt. 4 geamuri si actionare din inchiderea centralizata. Pe vremuri imi placea si mie sa surubaresc kestii d-astea, din pacate acum nu mai am timp Edited November 9, 2005 by sp67 Link to comment
Abram Burel Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Promisiune retinuta Rabdare sa ai Link to comment
MirceaM Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Aici exista o discutie legata de subiect. http://www.pejo.ro/forum/index.php?showtopic=976 Link to comment
Florinut Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 (edited) 1. Unde-şi tot pun ăia butoane pe uşă? 2. Cam care este nr. maxim de butoane care se poate monta pe o uşă? Edited November 9, 2005 by Florinut Link to comment
Abram Burel Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 @ Mircea Just in case ca nu te-ai lamurit cu problemele ridicate pe pejo: 1. Butoanele indicate de tine nu se pot lega in paralel. Exista posibilitatea de scurt in instalatia electrica daca se apasa de la sofer intr-un sens si de la cealalta usa in sens invers. Din schemele de la Logan rezulta ca un buton de-asata smecher e pus doar pentru geamul soferului si restul sunt "chioare". 2. Nu este posibila actionarea la blocarea usilor prin "electronica" butonului, decat daca umbli IN el. Parca am vazut unul desfacut pe DaciaClub. Dar deja se complica lucrurile. So... Link to comment
MirceaM Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Abram Burel said: @ Mircea Just in case ca nu te-ai lamurit cu problemele ridicate pe pejo: 1. Butoanele indicate de tine nu se pot lega in paralel. Exista posibilitatea de scurt in instalatia electrica daca se apasa de la sofer intr-un sens si de la cealalta usa in sens invers. Din schemele de la Logan rezulta ca un buton de-asata smecher e pus doar pentru geamul soferului si restul sunt "chioare". 2. Nu este posibila actionarea la blocarea usilor prin "electronica" butonului, decat daca umbli IN el. Parca am vazut unul desfacut pe DaciaClub. Dar deja se complica lucrurile. So... Poate nu ai observat ca problemele ridicate pe pejo au fost ridicate de... mine. Eu nu am treaba cu Loganul si nu ma intereseaza ce se intampla la Logan. Aici este vorba despre butonul de Logan, atat Eu am deja butoane (de Logan, smekere) la toate geamurile, cate unul pentru fiecare. Despre montarea in paralel Se doreste ca geamul din fata dreapta sa poata fi actionat din 2 butoane, identice, in urmatoarele conditii: - daca unul dintre butoane este in starea de mijloc atunci geamul sa poata fi actionat din celalalt buton, cu toata stiinta butonului de Logan ("actionare cu impuls", "actionare clasica", limitare de curent). - daca apare situatia de actionare in sus de la un anumit buton (dintre cele 2) si se actioneaza tot sus de la celalalt atunci, evident, geamul sa se duca in sus. Analog pentru cazul "jos". Se accepta aici mici incurcaturi (inversari) in legatura cu "apasare scurta" si "apasare lunga". - daca apare conflict, in sensul ca de la un buton se actioneaza "sus" iar de la celalalt se actioneaza "jos" (sau invers) atunci nu stiu ce sa spun, fie sa execute ultima dintre comenzi fie geamul sa se opreasca... in orice caz se impune sa nu se arda nimic. Acum, dupa ce avem enuntul, eu spun ca legarea in paralel este posibil sa nu rezolve cazul dar este posibil si sa il rezolve. Nu prea sunt obisnuit cu verdicte de genul ca nu se poate, trebuie ca interlocutorul sa ma si convinga. Scurtul posibil de care spui inseamna o crestere de curent (ma rog, brusca). Dar butonul stie ce sa faca la crestere de curent!!! Eu atat spun: mai trebuie studiat, s-ar putea ca legarea in paralel a celor 2 butoane sa rezolve cazul enuntat. Oricum, eu merg pe ideea "cu butoane de Logan si fara nici un alt modul separat pentru geamuri electrice". Am in vedere si ridicare geamuri la armare alarma (la "Lock"). Altfel, nu ne speriem de "umblatul" intr-un buton. Link to comment
Abram Burel Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Ti-am spus cum stau lucrurile, evident dupa parerea mea. Oricum, intelegerea fiecaruia despre "legarea in paralel" difera. Este posibil ca butonul sa stie ce sa faca la cresterea de curent, dar sa nu fie la fel de rapid ca siguranta. Asta in cazul fericit in care nu ti se lipesc contactele unuia din cele doua relee implicate. Scurtul intre +12V si masa nu e aceiasi "crestere de curent" ca cea a unui motor blocat. E chiar scurt (in masura in care un fir de 1mmp si o lungime de vreo 3 metri nu poate conta ca cine stie ce rezistenta). off-topic: Si ca veni vorba: daca te conving pana la urma esti mai fericit sau mai necajit? Link to comment
MirceaM Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Abram Burel said: Ti-am spus cum stau lucrurile, evident dupa parerea mea. Oricum, intelegerea fiecaruia despre "legarea in paralel" difera.Este posibil ca butonul sa stie ce sa faca la cresterea de curent, dar sa nu fie la fel de rapid ca siguranta. Asta in cazul fericit in care nu ti se lipesc contactele unuia din cele doua relee implicate. Scurtul intre +12V si masa nu e aceiasi "crestere de curent" ca cea a unui motor blocat. E chiar scurt (in masura in care un fir de 1mmp si o lungime de vreo 3 metri nu poate conta ca cine stie ce rezistenta). off-topic: Si ca veni vorba: daca te conving pana la urma esti mai fericit sau mai necajit? Dupa cum se vede in pozele din documentul pdf pe care l-am publicat (pagina 2), butonul despre care este vorba are 5 pini, numerotati de la 1 la 5. Intelegerea mea pentru legarea in paralel a 2 asemenea butoane este: 1 se leaga cu 1 de la celalalt buton 2 se leaga cu 2 3 se leaga cu 3 4 se leaga cu 4 5 se leaga cu 5. Exista alta intelegere despre legarea in paralel? Care? Eventual mai "suportam" vreo dioda. Link to comment
Abram Burel Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Despre asta spuneam eu ca nu se poate. Astept "solutia" ta. Cu diode cu tot. Link to comment
Florinut Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 MirceaM, te rog să nu pierzi din vedere aspectul cu scosul butoanelor originale şi inlocuitul cu altele care nu se potrivesc aşa cum se potrivesc cele de la Dacie la Peugeot. Mai practic este băgatul în uşă a unui modul facut şi testat de specialiştii noştri decât să cauţi să adaptezi ba la Matiz, ba la Cielo, ba la portocala, etc. Link to comment
MirceaM Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Aici se afla o discutie consistenta despre butoane. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=7164&st=0 Altfel, fiecare face cum vrea. Eu am rezolvat aceste probleme si nu imi propun sa influentez pe altii. Link to comment
Abram Burel Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Da' vad ca nici pe acolo nu prea te-au lamurit baietii sau, ma rog, ti-au zis tot NU la chestia cu paralelu'. Nu te lasa! Citind acolo, am aflat ca butonul de Logan ia "decizii" exact pe dos decat intalnisem eu. E drept, am avut de-a face cu o singura masina cu asa ceva. Chestia este legata de ce trebuie sa faci la "impuls scurt" si ce trebuie sa faci la "impuls lung". La Logan zice ca determina inseamna actionare pana la capat, iar lung inseamna cat actionare cat tii apasat. Ce am avut eu pe mana candva (Honda HRV) avea evident pe dos. Si chiar mi se pare pe "dos". Si sa explic de ce. Fara o astfel de chestie, daca apesi putin, geamul se misca putin, iar cu cat mai mult, evident tot mai mult. Ei bine, butonul de Logan (si doar el dupa stiinta mea de pana acum) face exact pe dos. Hai sa presupunem acum ca toate butoanele ar fi de acelasi fel si sa evaluam "ratiunea" unui stil sau altul. Interesul, mai ales pentru sofer (d-aia la logan au pus buton d-asta doar la usa soferului, ma rog, l-au pus pe consola, dar e pentru ea), este sa tina mainile cat mai mult pe volan. In deea asata trebuie "minimizat" timpul de actionare. E drept, daca vrei sa inchizi/deschizi geamul de tot, e bine, click si gata. Daca vrei sa-l ajustezi ai o problema, ati ghicit, cu... instinctul, Si asa revenim la ideea scurt->scurt si lung->lung. Asa e logica normala. Sunt constient ca exista si celalalt "punct de vedere". Dar asta e parerea mea. @MirceaM: Nu mi s-a parut ca ti-ai rezolvat problemele pe care le-ai ridicat pe cele trei forumuri. Link to comment
MirceaM Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Da, e vorba de "stiluri". Ai dat un caz in care stilul Logan poate fi avantajos. Eu mai am unul. Anume realizarea functiei ridicarii geamului la actionarea modulului de inchidere centralizata in sensul de Lock este posibil sa fie mai simpla, totul este ca butonul de Logan sa perceapa acest semnal ca fiind "scurt". Probabil ca este vorba de preferinta. Cum a spus cineva, butonul de Logan nu a fost inca importat ca piesa de schimb de este clar ca vine de la... Renault. Repet ca nu vreau sa laud Loganul, daca vrea cineva hai sa deschidem un topic unde sa-l criticam. glumesc... nu sunt rautacios cu nici o masina. Functii posibile (referindu-ne doar la actionare geamuri) pot fi multe. Iata aici o descriere ce contine si functii mai ciudate: 1) cu contactul pus, geamul dreapta fata se actioneaza in mod similar de la 2 butoane, unul la sofer, altul la pasager: daca apesi in jos si tii mai mult de 1 sec, apoi dai drumul, geamul se deschide complet - se poate anula cu orice click (sus sau jos). Daca apesi jos si tii foarte putin, geamul se deschide cat e butonul apasat. In sus geamul nu merge decat atat cat e butonul apasat. 2) dupa ce a fost pus contactul, apoi se scoate si nu se deschide usa la sofer, geamurile mai functioneaza aprox 2 minute, insa cu diferenta ca o apasare cat de lunga in jos nu mai deschide complet geamul, ci il deschide doar cat e butonul apasat. 3) dupa ce au trecut cele 2 minute, geamurile sunt "moarte" fara contact pus, insa daca este deschisa usa de la sofer, merg conform punctului 2) 4) mai este o chichitza: ca la toate masinile mai noi ale grupului VW, daca atunci cand vrei sa te sui in masina bagi cheia in broasca la sofer, invarti stanga 45 grade ca sa deschizi si mentzii cheia in aceasta pozitie aprox 2 secunde, toate geamurile masinii se deschid!. Invers, cand inchizi, daca tii 2 secunde cheia, toate geamurile se inchid - nu e de la alarma, asa e gandita masina. La ce e util sa coboare toate geamurile (de exemplu)? Asa a gandit un neamt... Personal ma cam deranjeaza existenta prea multor placute si cutiute, firaraia aferenta: modul de inchidere, modul de geamuri, alarma, senzori, modul ajutator la parcare, computer de bord si cate si mai cate se pot imagina. Poate ar fi interesanta o alta abordare, cu un controller serios, de 32K cod. Dar pana atunci multora le-a suras ideea de a elimina unul singur dintre astea, anume modulul de geamuri. Link to comment
Abram Burel Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Sincer, mie singura chestie careia i-am gasit explicatie, doar citind-o a fost aia... nemteasca (oi avea ceva prin sange?). Daca ai lasat masina in soare, chiar daca ai climatizare, vei intelege la ce foloseste. La restul ma mai gandesc. In ceea ce priveste "gadget" vs "centrala buna la toate", hmmm, tu ai in casa o supercombina multimedia sau tot felul de aparate. Banuiesc ca... b). De ce? Pen'ca nu exista inca a) sau e prea scump. Concret, in cazul modului pe care incerc sa-l proiectez, el s-ar vrea ca un compromis rezonabil in aceasta privinta. Daca ai avea conectoare originale si vrei sa faci doar "one-touch-dual-function", ai insera pur si simplu "modulul" intre conectorul original si butonul original, exact PnP. Nu stiu daca se gasesc (inca nu stiu cum arata) dar poti folosi un alt tip de care poti gasi curent si te "inserezi" pe aceleasi circuite. Pentru chestia auxiliara cu inchiderea centralizata, te folosesti fix de semnalele de la actuatoare. Practic nu "iesi" din usa. Totul e acolo si poate fi realizat foarte ingrijit (adica cu conectori, desi costa). Cat despre Logan, zau ca n-am nimic cu el, dar mie imi plac butoanele mele de la Kalos care sunt mai "logice": tragi ca sa se ridice geamul si apesi ca sa se coboare. Si chiar de-ar fi fost ca la Logan (si din cate imi aduc eu aminte parca si la Espero e la fel), de ce sa le inlocuiesc? Cu alea "originale" ce fac? Comand NOS-ul? Asta e parerea mea de participant la acest topic in calitate de "proiectant/constructor de jucarii". Nu am de gand sa ma apuc sa fac din r...t bici, cand pot sa ma distrez construind un bici cum vrea muschii mei. Iar "modulul de geamuri" nu e subiectul topicului asta si inca nu s-a rezolvat cu... butoane de Logan. Link to comment
Florinut Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Abram Burel, suntem cu sufletul la gură, mai dă-ne ceva detalii vis-a-vis de geamurile electrice cu uan taci... Link to comment
Abram Burel Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Status Report Done: - Am elaborat "Specificatiile de functionare" - Le-am "livrat" lui Zerro in vederea realizarii programului - Am proiectat aproape in intregime schema To do: - Finalizat schema - Proiectat cablajul - Realizat prototipul "hard" - Realizat prototipul "soft" - Testat, periat Si altele... Din cate stiu, Zerro nu e disponibil sapatamana asta. Oricum, probabil ca proiectul va fi finalizat undeva pe la sfarsitul anului (sper). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now