adamstac Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 cum pot verifica un alternator pt tico demontat de invartit il invert cu o bormasina problema este: are un surub gros pe care banuiesc ca iese curentul dar mai are 2 papuci pe aia ce pun??? am citit forumul dar nu am gasit exact raspunsul la problema astept un raspuns cu nerabdare multumesc care ar fi problemele daca pun: 1. un alternato mai mare 2. o baterie mai mare ar trebui facute modificari??? Link to comment
Dr.L Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Reconstitui si tu schema de alimentare,pt test. Dar ai neaparat nevoie de o sursa de tensiune,pentru a porni incarcarea Schema si corespondenta pinilor o gasesti pe forum Daca nu ai consumatori suplimentari fata de cei din fabrica,poti sa le inlocuiesti direct. Daca ai si alto consumatori,trebuie sa consolidezi legaturile intre alternator,baterie si noii consumatori (+ si masa) Link to comment
4scorpion Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 (edited) Salut , am aceeasi problema : nu stiu ce fire se leaga la cei 2 papuci incercuiti cu rosu in poza de mai sus ! Am cautat pe forum pret de cateva ore , m-am uitat in manualul Tico-ului si-n cel de Espero si tot n-a devenit mai clara problema pt ca langa borne nu scrie nimic. in schema un fir este notat L si unul IG. Am inteles ca cel notat cu L este Light adica becul din bord care indica incarcarea. Evident celalalt va fi IG , adica contact cu linia de + prin contact . Intrebarea la care m-am blocat este care-i unul si care-i celalalt ? Ca acum un timp am aflat ca poti arde un alternator cu releu incorporat daca-i pui invers cele 2 fire !!! Si nu ma risc nici in gluma pt ca alternatorul este nou. Si am o nevoie disperata de el pe alta masina... de aia n-am mufa cu firele in pozitia corecta , eu voi pune papuci pe cele 2 lamele. In urma privitului pe alternator si scheme imi reiese ca papucul cel mai de la margine este L (Light ) iar papucul de la interior , de langa clema mufei ar fi IG ( Ignition ). Poate cineva sa-mi confirme sau sa-mi infirme banuiala ? Edited June 11, 2011 by 4scorpion Link to comment
mr_alexandru Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 (edited) Leaga capatul unui fir de borna plus a unei baterii si celalalt capat la borna de incarcare a alternatorului, apoi capatul altui fir de borna minus a aceleiasi baterii si celalalt capat undeva de alternator unde sa faca masa(sau daca are papuc pentru minus, leaga-l acolo). Acum, verifica cu un multimetru, pe rand, ce tensiune ai intre masa si fiecare dinte cei doi papuci necunoscuti. Papucul care va avea 12-14 volti va fi cel pentru becul din bord, iar celalalt va fi excitatia. Nu ma fac raspunzator pentru eventuala deteriorare a alternatorului. Edited June 11, 2011 by mr_alexandru Link to comment
4scorpion Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Pe schema din manualul de Tico , imi apare foarte clar ca ambele fire , atat IG cat si L se leaga la + prin contact , cu diferenta ca IG se leaga direct iar L se leaga prin becul martor din bord. Nu prea vad de unde apare pe unul + , pt ca se vor lega la + ?! Oricum mi-am luat curaj si-l leg dupa cum cred eu ca-i corect adica pinul de langa carcasa care in schema este WL 0.5 adica Alb cu dunga albastra va fi L , iar din interior , de langa degajarea aceea a mufei , care este pe schema BW 1.25 adica negru cu dunga alba , va fi IG. Link to comment
mr_alexandru Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Daca e cum zici tu, verifica cu multimetrul ce tensiune ai intre pinul unde ar trebui legat becul, si borna plus a bateriei. Link to comment
4scorpion Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 (edited) Am montat alternatorul azi la pranz. Este OK , dar va ramane pe masina scurt timp , pt ca 50A nu-mi sunt suficienti din pacate. Mufele de pe el sunt cele marcate in poza cu IG adica ignition ( + luat de dupa contact ) si L adica Light ( cu + luat prin becul "Incarcare Baterie" din bord ) Alternatorul incarca aproximativ 14,2Vcc la relanti pe masina mea actuala ( o Dacia Nova GTi 1.6L ) iar cu toti consumatorii porniti ( faruri faza mica , ELV de 29A , incalzirea lunetei, aeroterma la maxim ) scade treptat pana la 13,8Vcc . Deci am legat firele bine si totul este OK. Edited June 12, 2011 by 4scorpion Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now