Dumitru Cristian Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 (edited) Ce parere aveti voi..? Ati folosi becuri pentru iluminare cu leduri? De culoare alba, desigur.. nu albastru sau tiunning.. mai stiu eu ce alte culori.. La interior.. eu as folosi becurile cu leduri, de culoare alba... deoarece, lumineaza mai puternic, au un consum mai redus de curent, ar trebui (teoretic cel putin) sa reziste mai mult ca un bec clasic, dau o lumina alba, ca de zi, in loc de cea galbuie, data de becul cu filament. La exterior, adica in faruri/stopuri... becurile clasice clar... cele cu led fiind prea puternice si neputand sa ofere o lumina la fel de uniforma... Cat in cazul xenonului, atata timp cat nu deranjeaza mai mult decat un far cu bec normal, bine reglat... sunt de acord... desi asta se intampla cel mai des in cazul unui far cu lupa + o instaltie "normala" sub 50W si 5.000K... + reglajul care conteaza enorm... Daca da... de ce? Daca nu..? de ce? Edited February 20, 2011 by Dumitru Cristian Link to comment
tolin Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 - usor cu LED-urile la exterior, in pozitii expuse nu rezista, cedeaza in timp, banuiesc ca la temperaturi foarte scazute; - lumina alba pe faza mica niciodata; - lumina albastra, doar daca ai manele in cap; - becuri xenon se pun in fabrica, din proiect, astfel, fie deranjeaza pe ceilalti, fie pe cel care le pune. Sondajul nu acopera toate situatiile, asa ca-i inutil. 2 Link to comment
Zmeul cel rau Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Eu am cumparat din Carfur acum vreo doua luni, in loc de becul clasic cu filament, un bec care avea in interiorul bulbului un alt bec H1 auto. Pana mea, credeam ca e acelasi lucru... Link to comment
nflt Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 (edited) Pentru interior - cele cu leduri creează un confort sporit (dispare senzația de căutat în beci cu lampa de gaz ) Pentru lanterne/stopuri/semnalizatoare - de preferat cele cu filament (cele cu leduri pot creea confuzii prin intensitatea crescută, distribuție inegală ... nu mai vorbesc de orbirea celor din spate în traficul urban) Pentru faruri - bixenon <5000K pentru farurile normale (le am montate pe Cielo și pe motocicletă, care are faruri ''jumelate'' ... dar, în ambele cazuri a trebuit să refac umerii de sprijin ptr bec, deoarece sursa de lumină nu cădea în focarul oglinzii, dispersa aiurea snopul, avea fascicule ce căutau la ciori ... acum este superOK, super de bun simț) - xenon <5000K în lupe, pentru faza scurtă ... de regulă ''taie'' snopul de lumină - fllament ptr faza lungă - singura opțiune ptr flash-uri la auto cu această configurație (o folosesc la Peugeot) Edited February 20, 2011 by nflt Link to comment
hitman Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Fara leduri, decit daca vin din fabrica si fara xenoane, idem. Link to comment
Dumitru Cristian Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 ... Sondajul nu acopera toate situatiile, asa ca-i inutil. Am sa te rog sa-mi spui ce sa mai adaug sondajului... eu doar la asta m-am gandit... momentan Link to comment
tolin Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 E simplu: - nu exista becuri clasice si becuri cu anumite diferentieri, exista becuri cu fllament; - nu se folosesc LED-urile pentru ca ar fi mai ieftine (ca nu sunt) si nici de "tuning", altele sunt avantajele sau dezavantajele lor; - intrebarea #4 n-are raspuns unic si oricum, n-are legatura cu celelalte intr-o discutie. Becurile cu xenon cer un sistem optic concentrator pe cand celelalte cer unul dispersor, generaza discutii separate. Oricum, nu depinde de alegerea noastra, ci de masina noastra. Aah, daca ignor orice si orice recomandare si vreau sa-mi fac din masina pom de Craciun si sa pun poze pe forumuri pentru pustani extaziati la orice straluceste, atunci totul are sens. Asa ca o statistica pe acest gen de intrebari nu foloseste la ceva, dupa mine afli doar cati manelisti iti raspund la chestionar sau cat de nepregatiti sunt cei care-s schimba becurile la masina. Apropo de asta, am prins doua zile consecutive in Ianuarie anul acesta in care s-a vazut ce dezastru poate provoca o ceata permanenta, deasa si stratificata incat majoritatea circula cu max. 15-30 km/h intr-un oras in care limita maxima este 60 km/h. Imi inchipui cum se circula in extraurban, unde reperele sunt mult mai putine. Dupa experienta aceasta si altele de pe autostrazi, am lasat LED-uri aftermarket doar la iluminarea placii de inmatriculare si la stopul central, pentru siguranta mea. Defapt, siguranta ta sau a celorlalti este singurul lucru care conteaza pentru a nu ajunge cifre intr-o alta statistica. 1 Link to comment
argon Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 La masina nu le vad rostul tine de tiuning, dar acasa folosesc becuri cu leduri, Philips 3W echivalent a 35 W normali, mi-as pune in toata casa, dar pretul e prohibitiv, pe viitor. Link to comment
nflt Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 (edited) Becurile cu xenon cer un sistem optic concentrator pe cand celelalte cer unul dispersor, generaza discutii separate. Oricum, nu depinde de alegerea noastra, ci de masina noastra. Atât la becurile cu filament cât și la cele cu xenon, sursa luminoasă este cvasipunctiformă. Situarea sursei în raport cu focarul oglinzii, precum și dispunerea unor paravane (vezi filamentul de fază scurtă) duce la crearea tipului de fascicul și a orientării sale. La xenon, cu sursă unică, se simulează cele două filamente astfel: 1. fază scurtă - bulbul în poziția de repaus este situat anterior și ușor inferior de focar, razele emise anterior și pe circumferința inferioară sunt ''tăiate'' de acea apărătoare de tablă (reducere de aprox 50% a cantității de lumină) ... rezultă fasciculul tipic de fază scurtă 2. fază lungă - bulbul este retras de către electromagnet pe o traiectorie oblică, ușor ascendentă, în focarul oglinzii ... fasciculul inferior are de această dată o fantă de trecere, astfel încât razele reflectate vor fi paralele cu axul optic al oglinzii, cantitatea de lumină reflectată fiind aproape de 80% din totalul generat de bec. Sunt date simple de optică. Din păcate, dacă un bec cu filament te iartă de mici neconformități față de optim, intensitatea luminii debitate de xenon generează acele situații de orbire. De fiecare dată când schimbam becuri cu filament, urma o reglare a farurilor. La xenon a trebuit să adaug 1-1.5 mm sub langhetele de sprijin ale becului (sursa era prea în față, fasciculul era prea concentrat) PS. Apariția farurilor cu lupă a fost generată de tendința de reducere, în scopuri aerodinamice, a secțiunii frontale. Aceasta a dus la necesitatea relizării unor grupuri optice cu diametru redus, alungite pe axul optic. Singura soluție de obținere a unor fascicule de raze paralele a fost intercalarea acelei lupe convergente ... Edited February 21, 2011 by nflt 1 Link to comment
BogdanG Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 De vis topicul asta, atatea explicatii tehnice nu am mai auzit de ceva timp Primul far cu LED a fost pus pe Lexus, acum le vezi si pe Cadillac, Audi, Toyota etc Ledul rezista perfect la frig draga Tolin, la cald insa nu rezista . Oricum sondajul nu este corect, mai nou multa lume pune HID pe marsarriere, cei cu Hummer pe DRL, deci trebuie si astea introduse in sondaj . Nu prea ma prind de faza cu farul cu lupa, eu am xenon de fabrica si nu am nici o lupa, am far reflexiv la fel ca Civic Type R, Nissan Pathfinder, Mitsu Outlander, Mini One Mk1 si alte sute de modele . Oricum nu inteleg sensul acestui sondaj. 4 Link to comment
nflt Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 (edited) ... Oricum nu inteleg sensul acestui sondaj. Ziua-i scurt, omătu-i lipsă, mâna, pe o sculă-n garaj, ... îngheață! Tastatura antrenează digitația ! Menținem neuronu' treaz ...problem? Edited February 21, 2011 by nflt 1 Link to comment
BogdanG Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 (edited) Pai daca tot vrei sa pui neuronul la treaba atunci cauta ceva documentatie despre aparitia farului cu proiectie, pe ce masina?, de ce?, avantaje, dezavantaje. PS> farul de XC60 este de 3 ori mai mare decat cel de Cielo si are lupa sau reflector dupa caz, deci lupa nu a miscorat deloc farul. Edited February 21, 2011 by BogdanG 3 Link to comment
mr_ Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Din poll lipseste optiunea nu stiu/nu-mi pasa. Link to comment
nflt Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 (edited) Pai daca tot vrei sa pui neuronul la treaba atunci cauta ceva documentatie despre aparitia farului cu proiectie, pe ce masina?, de ce?, avantaje, dezavantaje. PS> farul de XC60 este de 3 ori mai mare decat cel de Cielo si are lupa sau reflector dupa caz, deci lupa nu a miscorat deloc farul. Vorbim, bașca ne-nțelegem! Ce numești far... asta ?...sau asta ? ..far ... grup optic...O chestie mică, într-o cutie mare ... tot mică rămâne! Păhrerhea miea! PS: luminează-ne, suportăm! Edited February 22, 2011 by nflt 1 Link to comment
zeneseu Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 PS. Apariția farurilor cu lupă a fost generată de tendința de reducere, în scopuri aerodinamice, a secțiunii frontale. Aceasta a dus la necesitatea relizării unor grupuri optice cu diametru redus, alungite pe axul optic. Singura soluție de obținere a unor fascicule de raze paralele a fost intercalarea acelei lupe convergente ... Vorbim, bașca ne-nțelegem! Pai asteptam exemplele generale in cele spuse de tine. Ori, vezi la VW Passat din 2000, are far normal pe cand cel cu face lift-are faruri cu lupa culmea...de aceleasi dimensiuni. PS: luminează-ne, suportăm! Ce zici, aprinzi un bec? Link to comment
augustinionut Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Aprind eu unul, cu argon Prefer cu LED-uri la interior si filamente la exterior. Becuri cu LED-uri, pentru ca poti sa le fabrici acasa, cand te plictisesti. Filamente, ca sunt ieftine si fiabile. 1 Link to comment
nflt Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 (edited) Pai asteptam exemplele generale in cele spuse de tine. Ori, vezi la VW Passat din 2000, are far normal pe cand cel cu face lift-are faruri cu lupa culmea...de aceleasi dimensiuni. Elementul activ, far cu lupă este evident mic ...restul grupului optic, elemente de "cotire'' dup'colţ, cheful estetic al producătorului de a-l face de la nas la ceafă, din frunte-n buric şi cât mai oblu cu putinţă ... asta este altă discuţie. Oricum, este topic separat de xenoane, cum şi anume unde-l vâri... aşa că mă retrag la studiu: sensul şi pasul filetului standardizat pentru complexul mecanic prună+coada de la prună ! Edited February 22, 2011 by nflt Link to comment
Dumitru Cristian Posted February 22, 2011 Author Share Posted February 22, 2011 Rog un moderator sa mai modifice poolurile, dupa cum au mai adaugat "mr_", "tolin", etc... 1 Link to comment
laurentziu83 Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Eu sunt mai conservator de felul meu, si prefer filamentele peste tot. La Matiz si la Clio, in 175000 de km insumat, am schimbat 2 becuri H4, 1 bec h7, 2 becuri la numarul de inmatriculare, un bec de stop frana, 2 becuri la clima la Matiz si poate inca 1-2 becuri. Total pana in 100 ron, asa ca nu vad marea economie in a trece la LED-uri. Cat despre mersul pe ceata, si la Clio si la Megane (cu Matizul n-am mai mers de ani de zile pe ceata, nu mai stiu), am mers ore intregi (chiar si luna trecuta) doar cu becurile H7, fara alte adaugiri. Ba inca am mers lejer cu 60-80 km/h. Eu unul nu dau banii pe led-uri, csenoane sau mai stiu eu ce, prefer sa-i bag in alte zone in care am intr-adevar nevoie. Plus ca, la interior, prefer lumina calda a becului clasic, nu led-urile albe, care imi dau impresia de ghetarie. A propos, ati observat ca se gasesc din ce in ce mai greu becuri clasice la 220 volti pentru casa? Am cautat de mi-a sunat apa in cap bec clasic de 100 wati pentru lustra, de-abia am gasit de 75 wati, si am luat direct 10, ca cine stie... Eu unul sunt prea sarac pentru becurile astea "economice" si prefer sa ma coste un bec 1.5 ron cand se arde, nu 20. Plus ca astea clasice vad ca sunt si mai rezistente in timp, de 4 ani de cand m-am mutat in casa am schimbat vreo 5 becuri, in valoare de maxim 2 beri. Astea economice am vazut ca se ard intr-o fericire. 2 Link to comment
andreib Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Am avut si eu leduri la plafoniera. Erau ceva mai chioare decat becul normal si au tinut cam un an. Cu xenoanele NU sunt deacord, sunt ilegale si mai toate deranjeaza. @Laurentiu: Becuri de 100w nu se mai vand in Europa de anul trecut. Becurile economice intradevar se ard destul de repede si mai rau, intensitatea luminii date scade dramatic dupa ceva timp de funtionare . Cred ca voi incerca becurile cu halogen (un bec mititel cu halogen intr-un bec normal). Link to comment
VAXXi Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Pentru discutii despre becuri de casa, avem topicul de aici. Ontopic: - becuri in interior: deocamdata bec clasic la plafoniera pentru ca n-am gasit varianta pe LED care sa se potriveasca (japonezii n-au pus bec de-ala gen siguranta) - exterior: xenon de 35 / 6000 - as pune becuri cu LED-uri daca ar fi mai fiabile si-ar putea echivala cu succes becurile clasice dpdv fluxului luminos - ca sunt eu de-acord sau nu, lumea tot isi pune xenoane, asa ca exprimarea parerii e cam inutila. In principiu, daca-s puse cu bun simt si farurile reglate, nu ma deranjeaza cu nimic. Mai rau injur pe unu' care merge cu porcu'n portbagaj si lasa reglajul farurilor pe 0, decat pe unul cu xenoane de 35 reglate normal si fara sa falfaie. In rest, asa cum a zis si colegu' BogdanG mai sus, fara stiinte savante si din propria experienta am observat ca pe unele faruri clasice merg becuri HID fara probleme, pe altele te orbesc de te doare capul. Link to comment
BogdanG Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 @nflt te contrazici singur, ai spus o aberatie in postul #9 dupa care ca sa ma contrazici pe mine te-ai contrazis tot pe tine in postul #14. Farurile au aceiasi marime indiferent daca sunt cu proiector sau cu reflector, proiectorul insa are avantajul de a bate dupa colt la farurile cu AFL/Adaptive . @AndreiB tu vorbesti de niste leduri pe care le-ai avut cand abia iti crescuse par pe piept, acum in 2011 un led poate trece de bariera 100lm/watt, eu folosesc pt iluminare interioara leduri de 66lm/watt adica cam de 22 de ori mai puternic decat un bec W5W, un bec W5W consuma 5W si ofera 15lm iar acelasi lucru LED consuma 0.72W si ofera 46lm ia vezi care este mai bun. Sa stii ca am incercat sa pun halogen in farurile mele pt a fii legal din punctul tau de vedere dar nu am reusit pe far scrie D2R 35W si nu reusesc sa infig becul cu filament, sa fie din cauza ca am xenon de fabrica ? @Vaxxi becurile LED pt interior sunt super fiabile, eu am montate de 3ani si merg perfect iar in casa la scara am de 5 ani si merg 24/7 adica au in jur de circa +40.000 ore functionare si inca merg. In far este problema cu ledurile pt ca acolo temperatura sare de 85C, atat este temp max de functionare a ledurilor, dupa aceasta temp culoarea se modifica in alb rece iar intensitatea luminoasa scade mult . Cea mai buna solutie de iluminat pt pozitii era neonul de pozitie DAR avea dezavantajul defectarii balastului, deci solutie 100% pt pozitie in farul tau nu exista, la alte masini pozitia este la extremitatea farului sau in reflectorul de lunga, acolo temp este mai mica => becul LED tine mai mult . 1 Link to comment
andreib Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Sa stii ca am incercat sa pun halogen in farurile mele pt a fii legal din punctul tau de vedere dar nu am reusit pe far scrie D2R 35W si nu reusesc sa infig becul cu filament, sa fie din cauza ca am xenon de fabrica ? Credeam ca e oarecum logic ca se discuta despre xenoane aftermarket. Dar daca nu, o mentionez acum pentru cei care inteleg mai greu. Link to comment
BogdanG Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Am inteles sa traiti, oricum sunt sigur ca ai mai multa experienta decat mine in materie de xenon, doar ai ani buni de experienta si mii de instalatii montate . Xenon pus pe Leganza sau Nubira 2 (far cu lupa) nu deranjeaza absolut deloc, valabil pt orice masina care are far cu lupa sau anumite masini care au far cu reflector plus bec H7-R, masini ca Volvo S40(-04), Volvo S60 (04-), Volvo XC90, Skoda Octavia 2, Fiat Doblo, Honda Civic (07-), etc . PS> eu chiar nu inteleg cum de isi da lumea cu parerea in probleme pe care nu le cunosc PS2> imi dau seama ca doar traim in romanica 1 Link to comment
andreib Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Prof dr xenon, eu zic sa faceti o scrisoare deschisa catre Comisia Europeana poate modifica regulamentul prin care astfel de modificari incomplete sunt ilegale in toata UE. Sa nu uiti sa mentionezi ca ai montat cateva mii de instalatii, vor fi impresionati. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now