Jump to content

Becuri Clasice Cu Filament, Sau Cele Din Noua Generatie, Cu Leduri?


Sondaj  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@Andreib

Poate si Comisia Europeana a dat regula dupa niste scrisori primite de la marii constructori auto care vor sa isi protejeze preturile.

As fi fost de acord sa impuna niste criterii asupra fascicolului de lumina, nu tehnologiei folosite ca sa il produci.

Si mi s-ar fi parut mult mai utila o regula care sa le impuna constructorilor sa puna spalator de far si mecanism de autoleveling indiferent de tipul farului.

 

A, si sa nu uit, ideea cu scrisoarea e buna :) Comisia este obligata sa va raspunda, in romaneste.

Edited by mr_
Link to comment

Stimate domn GicaContra(a se citi AndreiB), atata timp cat in US nu este obligatoriu sa ai "autoleveling" si spalare faruri cand ai xenon OEM inseamna ca nu trebuie, atata timp cat nu deranjaza nu vad problema. Oricum stiu, o sa-mi spui ca americanii sunt niste idioti, NASA este o companie chinezeasca iar Obama este extraterestru .

A si sa-ti mai spun o chestie interesanta, la masinile noi nu prea mai poti pune xenon aftermarket, este o lupta continua intre producatorii de masini si fabricanti de xenon after market.

A si inca ceva, indiferent de marca(BMW, VAG, Volvo) este oferita OFICIAL alternativa XENON RETROFIT, iar in cazul masinilor din US este banal, se pun 2 faruri cu xenon si se face codare pe xenon iar in EU se monteaza si sistemul autoleveling iar preturile sunt prohibitive, adica la Volvo optiunea costa ~1000E iar retrofitul ~4000E, este normal ca romanul o sa zica pai nu mai bine imi pun o instalatie de 150 RON si face tot aia iar in cazul asta iti dau dreptate, dar cand pui faruri OEM cum fac eu de la o vreme sau lupe in faruri nu vad care este problema, ideea este sa nu deranjeze pt ca si tu daca nu ai farurile reglate sau incarci masina tot deranjezi.

 

@Augustin ai dreptate ITPul nu-l treci legal, dar daca ai far xenon OEM nu este nici cea mai mica problema, daca ai far de tuning si halogen iar nu treci ITPul la fel si daca nu ai lichid de parbriz sau daca nu functioneaza stropitoarele parbriz.

Edited by BogdanG
Link to comment

A si inca ceva, indiferent de marca(BMW, VAG, Volvo) este oferita OFICIAL alternativa XENON RETROFIT, iar in cazul masinilor din US este banal, se pun 2 faruri cu xenon si se face codare pe xenon iar in EU se monteaza

dar cand pui faruri OEM cum fac eu de la o vreme sau lupe in faruri nu vad care este problema, ideea este sa nu deranjeze pt ca si tu daca nu ai farurile reglate sau incarci masina tot deranjezi.

Cat % din masinile cu xenoane aftermarket ce circula pe strazile patriei au schimbat farurile/au pus lupe cu totul si cat % au pus xenoane de 200 lei de cati mai multi W montate pe genunchi?

Edited by andreib
Link to comment

Am votat si eu pentru becurile clasice in general, cu o singura exceptie: xenon in faruri cu lupa si <5000k. Am vazut masini cu Xenon montat asa si nu suparau deloc. In schimb am vazut sute de masini cu xenon pus pe un far clasic care luminau in toate directiile. Chiar in weekend veneam de la munte si ma orbeau de pe contrasens toti meseriasii cu Golf 3, Opel Astra etc. Consider ca atfel de persoane sunt lipsite de bun simt si nu tin la siguranta lor si a celorlalti din trafic. Cred ca singura metoda de "a-i cuminti" este sa le spargi farurile, poate data viitoare mai dau 200Ron in plus si isi pun si lupe sau trec la farul clasic.

 

Autoleveling e o chestie buna, desteapta si farurile cu xenon nu au fost proiectate de pomana asa.

Foarte important este ca odata cu instalatia cu xenon (chiar daca are lupe) sa fie puse si spalatoare de faruri, altfel fascicolul va fi imprastiat si ii va orbi/deranja pe cei de pe contrasens.

 

Iar americanii sunt niste tampiti in frunte cu Obama al lor. La ei "ITP-ul" consta doar in "smoke check" primul fiind facut la 5 ani dupa cumpararea masinii si apoi din 2 in 2 ani. Restul, Dumnezeu cu mila. De aia sunt toate masinile lor cojite la interior si ruginite dupa 10 ani. La partea mecanica nici nu ma gandesc. Asta e americanul obisnuit, de rand, care mananca la Mc si traveseaza strada cu masina sa isi cumpere tigari (nu exagerez, chiar exista asa ceva). Mai sunt si cei "pasionati de masini" care dupa ce si-au cumparat o masina noua se duc cu ea direct la un "tuner" local care sa le schimbe suspensia pt ca "aia din fabrica e proasta" si jantele cu unele de 20" pt ca sa fie bling-bling. Si astea nu sunt pareri ale unuia care s-a dus acolo 2 saptamani, ci parerile unor oameni care stau acolo de zeci de ani. In State nu merge decat un lucru cu adevarat bine - manipularea maselor. Altfel, e o buba cu puroi care sta sa se sparga.

  • Like 1
Link to comment

Auto-levelingul chiar e un bullshit... in afara de faptul ca iti regleaza singur farurile... ceea ce poti face la fel de bine si manual, atunci cand pleci la drum... pentru ca in care urci o panta.. tot deranjeaza pe cei care vin, in cazul in care iei un limitator de viteza, tot il orbeste pe cel care vine din sens opus (testat!!!)... Spalatorul de faruri.. da cu asta sunt de acord...

 

Cu ledurile... la exterior nu m-as omora dupa ele.. poate doar in stopuri... ceva gen passat... La interior... consuma muult mai putin curent... dau o lumina mai alba... si poate ceva mai puternic

Link to comment

Pai de asta se si footeau repede captorii de nivel de pe punti la masinile cu xenoane din fabrica, pentru ca la drumurile din Ro lucreaza incontinuu, si nici nu costa cateva sute de ron.

Cand am luat Megane-ul, puteam sa-l aleg cu xenon din fabrica, dar am zis "Nu, multumesc", e foarte bun becul H7 pentru nevoile mele, fiabil, usor de schimbat si ieftin (vreo 13 ron becul Osram).

 

@dumitru cristian: cred ca 70% dintre soferii de la noi habar n-au ca farurile se regleaza in functie de incarcatura, si nici nu ma mira dealtfel, la dacia 1310 nu functiona reglajul la un far inca de cand am luat-o, de la poarta fabricii.

Edited by laurentziu83
Link to comment

Auto-levelingul chiar e un bullshit... in afara de faptul ca iti regleaza singur farurile... ceea ce poti face la fel de bine si manual, atunci cand pleci la drum... pentru ca in care urci o panta.. tot deranjeaza pe cei care vin, in cazul in care iei un limitator de viteza, tot il orbeste pe cel care vine din sens opus (testat!!!)...

 

Auto-leveling-ul (self-leveling-ul) a fost inventat tocmai ca sa nu se intample ce spui tu. Daca se intampla ce spui mai sus inseamna ca ceva e defect:

http://auto.howstuffworks.com/adaptive-headlight1.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_discharge_lamp

 

Spor!

 

Edit: Set de auto-leveling pt doritorii de xenoane :D

http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p687_Auto-Leveling-Headlights---Retrofit-Audi-A4-B5-8D.html

Edited by ches
Link to comment

Din legislatia Belgiei:

Xenon – les feux avant doivent être munis d’un dispositif de réglage en hauteur automatique et d’une installation de nettoyage des phares.

 

Astept ca RAR sa aplice legea din RO, mult mai restrictiva, interzice orice modificare.

Link to comment

mda...din pacate RAR/politia rutiera nu ia masuri. poate dupa ce s-ar trezii cu sute de procese pt turburari de vedere/orbire, accidente generate de instalatiile HID retrofite.

...ochi pt ochi . cu tot "respectul" ar trebui sa le bagam faza lunga celor de pe contrasens care ne arata ca si-au pus HID 6000k 55w pe logan sau alta masina iar lumina bate prin copaci

  • Like 1
Link to comment

Ches, asa face de cand era masina noua... si toate fac asa... daca stai sa te gandesti putin... nu prea are cum.. fizic.. sau ar trebui sa aiba un motor... iesit din comun de rapid care ar fi extrem de ne-fiabil...

Link to comment

Eu tare nu pricep de ce ii bagati pe toti in aceiasi oala! Cine a condus macar o data in .ro o masina cu self leveling stie cat de ineficient e acest sistem pe drumurile noastre valurite.

Apoi, exista kituri HID la vanzare in majoritatea tarilor europene si ne-europene, iar legislatia este diferita. Apoi, exista variante speciale pentru faruri reflexive (eu am asa ceva), asa cum exista temperaturi de culoare si de 4300 k. Daca unii sunt dobitoci nu inseamna ca toti sunt la fel!

@Andrei, iti arat eu xenon pus CU CAP pe matiz si care nu orbeste, cu lupe, nu generaliza. Similar cum iti arat masina cu instalatie de fabrica, cu self leveling si spalator si care orbeste pentru ca bizonul de la volan nu stie sa o foloseasca sau mai mult, considera ca nu-i destul si mai aprinde si vreo 2 proiectoare sa fie acolo.

Nu mai generalizati.

 

Referitor la legislatia din Romania, aceasta nu permite modificarea sistemului de lumini, aici intelegandu-se nu becurile din far, ci farurile si stopurile in sine, prin inlocuire cu alt model sau montarea de pleoape, oglinzi, lupe etc. Daca ar fi sa nu se permita inlocuirea becurilor am fi mers toti cu becurile H4 de la 1300!

  • Like 2
Link to comment

Ce tot atata agitatie: regula la xenoane e dictata de majoritate. Marea majoritate au cheap shit montat in fata blocului, nereglat, de cati mai multi w si culori albastre (care fiind chinezarii in cateva luni devin si mai albastre). La asta se mai adauga si faptul ca multe sunt montate pe masini vechi care au deja farurile matuite... Cei cu becuri speciale/lupe sunt o exceptie iar cei cu faruri dedicate/spalator de faruri sunt o raritate.

Link to comment

Ce tot atata agitatie: regula la xenoane e dictata de majoritate. Marea majoritate au cheap shit montat in fata blocului, nereglat, de cati mai multi w si culori albastre (care fiind chinezarii in cateva luni devin si mai albastre). ...

 

 

Asta suna ca in bancul ala cu evreii si cu nemtii care ii castrau pe cei cu 3 oo.

- Da' eu am doua, stau linistit, spune Itic.

- Da, da' astia intai le taie si dupa aia le numara!

 

Acum fara misto, regulile astea dictate de majoritate sunt naziste. Sau comuniste. De ce sa-ti bati capul sa faci o lege inteligenta cand poti sa interzici pur si simplu orice. Sau din contra, sa fie obligatoriu. Si uite asa, cu legi bazate pe majoritate ajungem incet incet la o societate unde tot ce nu e interzis e obligatoriu.

Edited by mr_
Link to comment

Acum fara misto, regulile astea dictate de majoritate sunt naziste. Sau comuniste.

 

Cele dictate de catre o singura fiinta extra-ordinara cum se numesc ?

Link to comment

Ches, asa face de cand era masina noua... si toate fac asa... daca stai sa te gandesti putin... nu prea are cum.. fizic.. sau ar trebui sa aiba un motor... iesit din comun de rapid care ar fi extrem de ne-fiabil...

 

Da, ciudat, nu te contrazic, probabil sunt masini si masini.

Eu am vazut o demonstratie cu un Mercedes acum cativa ani la un curs si am ramas uimit. Am banuit ca toate sunt facute asa. Probabil sunt variante ieftine si variante scumpe. Mercedesul sigur avea motorase pentru stanga-dreapta (erau xenoane adaptive), dar pentru sus-jos nu stiu ce avea: ori motorase, ori sistem de electromagneti, oricum ceva controlat electronic de niste senzori de inclinare montati pe punti si de un senzor de viteza. Ideea e ca la trecerea peste un limitator de viteza self-levelingul isi facea treaba foarte bine. La fel si la urcarea/coborarea unei pante, lumina ramanea pe drum.

Link to comment

Si la passat e xenon adaptiv, stanga-dreapta, sus jos + oglinzi si becuri care se aprind atunci cand virezi sa vezi absolut tot ce urmeaza in viraj... dar efectiv.. nu are timp fizic.. e drept ca lumina "sare" de parbriz si e deranjanta pentru un timp foarte scurt.. dar acea orbire de moment tot exista... La fel si la panta... ea si-o regleaza dar nu indeajuns incat sa fie ca-n teorie...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...