Toranaga Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 Multumesc, imi plac la nebunie vestile bune.Adica nu e cat se poate de nervoasa, da e foarte aproape si cu un consum putin mai mic...e bineee. Link to comment
maryx14 Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 Am si eu nelamurire pina la urma pot regla amestecul de aer si benzina la un cielo AT fara potentometru CO doar cu sonda lambda...????? Link to comment
radu_tm Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Sunt relativ nou pe forum, sper sa fi nimerit locul unde tre' sa postez. Daca nu, sper sa fiti intelegatori. Am un Espero 1.5, 16V din 1996 si de cateva zile mi se aprinde becul galben de pe bord. Am impresia ca se tureaza singura (putin) imediat dupa ce o pornesc si becul ramane aprins. Din cate am inteles, s-ar putea sa fie de vina sonda lambda? Va rog sa imi explicati ce ar trebui sa fac si cam cati bani m-ar costa cu totul (in cazul in care aceasta ar fi, intr-adevar, problema). Multumesc mult Link to comment
Dj_Dark Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Pot fi multe, du-te la o scanare, ala se aprinde cand oricare dintre senzori o ia razna. Link to comment
mgrigo2000 Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 (edited) Am niste intrebari legate de corespondenta dintre valoarea potentiometrului CO si timpul de injectie si diferentele dintre parametri la masini cu reglaje asemanatoare Costelzb, cu Cielo GLE 1995 avea la 875mV-> 3.8-3.9ms la 620mV-> 3.2-3.3ms (si ii mergea masina "ca naiba"). La mine. la 572 mV -> 3,8 ms, masina merge bine, dar a inceut sa consume mai mult. la 369 mV -> 3,4 - 3,5 ms, masina mergea inca bine, putin mai puturoasa, dar am prins 130 km/h fara probleme, pe benzina si mergea si mai mult, dar nu am avut unde sa ii dau. Am pus la mine pe 800 mV potentiometrul CO, mi-a scazut pozitia IAC pe la 14 la idle, iar sonda lambda pe care am pus-o de test scotea aproximativ 800 mV constant, masurat cu multimetrul. Intrebari: 1. E influentat mult timpul de injectie la Cielo GLE 1996 de starea senzorilor MAP, MAT in afara de potentiometrul CO, la relanty, cu motorul cald? 2. Timpul de injectie este afectat in timp de modificarea starii injectoarelor (infundare, blocare, decalibrare etc) ? 3. Care ar fi cauza ce genereaza diferenta dintre valoarea mV la potentiometrul CO pentru acelasi timp de injectie la 2 Cielo GLE? Atasez 2 screenshot-uri cu myALDL, inainte si dupa modificarea CO. Timpul de injectie nu l-am prins afisat, insa l-am prins ocazional dupa mai multe incercari de conectare la ECM Edited October 22, 2007 by mgrigo2000 Link to comment
Dj_Dark Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Nu sunt specialist dar cred ca pot fi de folos (asta e domeniul lui OVI_Jer) 1) Nu sunt sigur,cred ca da. 2)Da, sigur. Daca motorul simte amestec sarac (injectoare infundate) comanda o deschidere mai mare pentru a compensa. 3) Injectoarele le "prinzi" cu A/C pornit. Link to comment
mgrigo2000 Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 (edited) 2)Da, sigur. Daca motorul simte amestec sarac (injectoare infundate) comanda o deschidere mai mare pentru a compensa. Cum simte amestec sarac? Nu are sonda lambda legata la ECM. La reducere tensiune CO a scazut timpul de injectie si implicit cantitatea de benzina injectata. Pentru mentinere idle RPM la 800 a crescut pozitia IAC la 30, cu mentinerea timpului de injectie mai mic, setat de ajustarea potentiometrului CO. Edited October 22, 2007 by mgrigo2000 Link to comment
Tommy Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 (edited) DJ-dark, la el timpii de injectie si raportul aer/benzina se regleaza din CO, nu e ca la euro 2. Edited October 22, 2007 by Tommy Link to comment
Dj_Dark Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 My bad, aveti dreptate. Link to comment
mgrigo2000 Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Am testat ce citeste MyALDL cu semnalul de la sonda lambda in locul celui de la potentiometrul CO. MyALDL citea valori foarte reduse (in jur de 4 mV de la sonda), iar relantiul era variabil, tinzand sa moara motorul. Fara semnalul de la sonda lambda era 0 mV (mufa de la potentiometru scoasa), relantiul tot pe moarte. Se pare ca tensiunea de semnal a potentiometrului CO e folosita invers decat cea de la sonda lambda. Tensiunea scoasa de potentiometru fixeaza la o anumita valoare raportul air/fuel, iar tensiunea generata de sonda lambda de pe motor (neconectata la ECM) in acest caz este proportionala cu cea furnizata de potentiometrul de CO. A pus cineva sonda lambda si a conectat-o la ECM la un motor dotat din fabrica cu potentiometru CO? Link to comment
Dj_Dark Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 (edited) Poate te ajuta. Eu am sond lambda din fabrica (3 fire) si pe tester functioneaza normal (variatii intre 0 si 1v) problema e ca daca o deconectez (s-a stricat si am mers fara ea ceva timp pana am inlocuit-o) ECM o substituie cu o valore aproape fixa (oscileaza putin in jurul valorii de 500 mv). Oare de ce? sau de fapt de ce la tine cu ea deconectata ai 0v? Sa nu ai vre-un scurt circuit intre masa si firul cald de la potentiometru. Este doar o supozitie, e drept ca ECM-urile sunt diferite. Cred ca numai Ovi_Jer te poate lamuri. Edited October 22, 2007 by Dj_Dark Link to comment
costelzb Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 (edited) Si la mine e la fel, absolut tot ce spune mgrigo2000 se intampla si la mine. La 875 mV merge bine (potentiometru reglat pe analizor de gaze), are putere suficienta; La 620 mV e un pic mai puturoasa, fuge fara probleme dar imi da in nas la accele are. Daca scot potentiometru moare motorul. Si nu am scurt pe nicaieri. Concluzia mea este ca avem alt fel de ECM fata de cele cu sonda lambda. fftopic: nu stiu ce are de nu pot sa asez frumos postu asta Si inca ceva: daca injectoarele se infunda cat de putin ECM nu are de unde sa stie ca amestecul este mai sarac (la cele cu potenti metru ma refer), deci nu stie sa mareasca (sau sa scada) timpul de injectie, asa ca trebuie facut lucrul asta manual din potentiometru CO Adica chiar daca durata injectoarelor este de 5 ms debitul de benzina furnizat poate sa fie acelasi ca si cand timpul este de 3 ms injectoare infundate). Dar de ce valoare potentiometrului difera la motoare fata de aceasi timpi de injectie??? Edited October 23, 2007 by costelzb Link to comment
Lyvyu Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Salut sper ca postez unde trebuie.Cam ce marca ar trebui sa fie o sonda lambda mai buna...fiindca a mea cred ca e pe moarte daca chair no fi moarta deorece daca ii scot mufa aceea nu se intampla nimic.Oricum zilele astea o sa merg cu ea in service sa o pun pe tester...Multumesc Link to comment
scorpion Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Cea originala coreeana , cel mai bine ar fi daca nu le cunosti sa te duci cu sonda veche la magazin si sa cauti una la fel ( foarte probabil ar fi ca a sa aiba 3 fire ) . Link to comment
nikolas Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Salut, astazi am fost la service cu un Cielo exe din 2003 si am schimbat : ulei- Bixxol Premium ( inainte am avut numai Aral 5w40) filtru de ulei original coreea, filtru benzina, bujii Champion ( inainte erau NGK), fise bujii, si lichidul de frana de la lucky moly DOT4, dupa care am cerut un test de gaze si un test de compresie. Parametri la analizorul de gaze sunt: CO = 0,03 CO2 = 11,8 HC = 0008 O2 = 3,98 CO cor = 0,03 LAMBDA = 1,228 iar compresia pe fiecare piston sunt de 9-9-9-7. Va rog (daca puteti) sa-mi spuneti daca aceste valori sunt in parametri normali?Multumesc Link to comment
ovi_jer Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Amestecul sarac si motorul terminat.Pierderi mari de compresie pe la segmenti sau supape(in cazul in care testul este corect). Link to comment
nikolas Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Mersi maestre, sunt dezamagit dar asta este va trebui sa ma pregatesc de un set nou(sper sa ma tina iarna asta). Link to comment
viper007 Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Seara buna tutuor , acum 40.000km cand am cumparat Cielo-ul (nu stiu daca a fost umblata la partea electrica sau nu ) si aici ma refer la cablaje . Problema este urmatoarea : Masina nu mai trage si consuma mult ( dupa un test am ajuns la concluzia - Sonda Lambda.) Sonda Lambda la mine are 3 fire ca in poza alaturata .( am gasit pe net ca s-ar potrivi la opel) ar avea legatura ca am cutie automata pe masina? La magazinele Daewoo am gasit Sonda Lambda cu 1 fir si lumea imi spune ca nu exista cu 3 fire , Intrebare : Exista Cielo-uri cu Sonda Lambda cu 3 fire . ( sau ar trebui sa verific cablajul din scoarta in scoarta sa nu fie vre-o problema). PS . A nu se intelege gresit in privinta privinta pozelor cu sigla firmelor respective ( nu vreau sa fac reclama nimanui) Multumesc Link to comment
Dj_Dark Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 (edited) La al tau cred ca se potriveste aia de la bosch. La mine la espero aia e si zi-le alora de la magazin sa se mai documenteze. Pana o cuperi pe cea noua mergi cu ea deconectata. Daca nu se aprinde check-ul la bord poti merge cu ea asa si motorul ar trebui sa se comporte aproape normal. (oricum, mult mai normal decat cu ea defecta). Motorul presupun ca e DOHC. Edited September 21, 2009 by Dj_Dark Link to comment
viper007 Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 ok , merci mult de tot . Motorul este Sohc dar avand cutie automata (au fost dotate cu sonda cu 3 fire ) Multumesc inca o data. Link to comment
cocolin78 Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 salutare. puteti sa ma ajutati si pe mine cu parametrii care trebuie sa ai aiba masina la scaner? am un cielo 1,5 sohc din 96 . maine vreau sa pun pe tester dar nu prea am baza in cei de acolo. am avut probleme cu IAC-ul si am fost pe la diversi ce au umblat la potentiometru de aer asa dupa ureche ziceau ca sunt meseriasi si acum masina merge ca naiba nu mai trage si consuma in draci. ma poate ajuta cineva? Link to comment
ovi_jer Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Potentiometrul se regleaza la 600 mV daca injectia este in stare buna sau cel mai sigur la o masina veche pe analizorul de gaze. Link to comment
florica Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 am o intrebare pt. cunoscatori , mi-a crapat sonda lambda , mentionez ca e schimbata anu trecut , acum am pusa una universala care ma tinut 11 luni fix , la service am primit urmatorul sfat , ori cumpar una originala , ori imi schimba instalatia si atunci o anuleaza ce ma sfatuiti sa ma duc sa iau una originala sau sa o anulez ? Link to comment
GeorgeParaschiv Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 (edited) Daca ai sonda cu un fir, cumpara-ti NGK, este cam 150 lei Edited March 1, 2010 by GeorgeParaschiv Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now