Jump to content

Avertizare Lumini Aprinse


Recommended Posts

M-a traznit o idee!

Ma tot gandeam la un montaj care sa acopere mai multe functii folositoare la bord, cum ar fi: avertizor lumini sau proiectoare aprinse, usi deschise, etc.

Pana o sa fie gata montajul cu pricina, am gasit o solutie mai simpla si mai eficienta.

In cazul in care armez alarma si am vreo usa deschisa, alarma piuie de patru ori, semn ca e ceva in neregula. O sa ma folosesc de aceasta functie a alarmei, in felul urmator:

- inseriez contactul NI al unui releu pe circuitul contactelor de la usi

- comand releul (prin cate o dioda) de la fiecare functie pe care o monitorizez

In situatia in care sa zicem ca am luminile aprinse releul este ON, CNI este deschis, si in felul acesta simulez usa deschisa => alarma va piui a paguba la armare. Nu-mi ramane decat sa identific ce am uitat sa fac...

Nu e cine-stie-ce, dar macar imi atrage atentia la armare ca am uitat sa opresc ceva prin masina si evit sa descarc bateria.

 

PS: nu e nevoie de cobai pentru experiment, pentru ca wee urmator o sa pun in aplicare ce am scris mai sus :)

PPS: tocmai mi-am dat seama ca trebuie sa alimentez releul cu un AND / XOR cu 2 intrari... o intrare de la IGN si o intrare de la OR realizat cu diode

PPPS: parca tot nu e ceva in regula, dar la ora asta nu ma mai ajuta cerebelu' :) )

Trebuie sa iasa ceva de genul:

A B R

0 0 0

0 1 1

1 0 0

1 1 0

unde A=IGN, B=lumini, R=Releu

Link to comment

nonA si B?!

Dar mai interesant e sa faci ca "toata lumea": cand deschizi usa si n-ai contact si ai una din conditii true sa-ti piuie ceva (altceva, ca doar nu te saracesti de la un buzzer).

Chestia cu alarma e un exercitiu simpatic, dar cam incomod in practica.

Pana la weekend mai bagam strambe sa iasa ceva ca lumea.

Link to comment

Asemanator, dar nu tocmai.

Omul nostru vrea mai multe si (cel putin initial) a pus ochii pe goarna de la alarma.

Poate ca ar trebui sa revina si sa ne spuna cum a mai evoluat ideea (or, and, xor,...). Claaaaz?!

 

Edit claz: citeste te rog si cu un subiect mai sus; ZLI i-a raspuns lui jturos2003, nu a oferit o alternativa la solutia propusa de mine.

Link to comment
  • 2 weeks later...

mesaj de la serban_pc:

 

Problema este ca ai diode care se leaga la semnale(vezi fata stanga jos unde sunt mufele ptr.)

Ideea este ca s-au ars diodele astea care vin din fabrica pe orice alarma dar nu se vad ca sunt pozate in fire(ca o banda de izolir) si trebuie schimbate

Link to comment
  • 3 months later...

Va salut!

 

Ieri a trebuit sa trec si eu prin experienta bateriei moarte din cauza farurilor ramase aprinse. Trecand printr-un pasaj subteran de la noi am aprins farurile si le-am uitat asa. Mai spre seara aud ca a pornit o alarma si suna de ma dispera, chiar ma gandeam ca ce idioti cei care fabrica alarme de nu se opresc dupa o perioada. Am iesit pe balcon sa vad daca totusi nu e alarma mea care suna si neavand avariile pornite m-am linistit, nu e a mea, desi sunetul venea din directia aia. Pana la urma mi-am zis sa cobor sa vad care masina suna si mare mi-a fost surprinderea sa vad ca tocmai a mea ;) Telecomanda nu mai functiona si singura modalitate de a opri nenoricita de alarma a fost sa scot borna de la baterie. Evident ca nu a mai fost cale sa pornesc masina pentru reincarcarea bateriilor (nici impinsa nu am reusit s-o pornim) iar solutia aleasa a fost sa scot bateria si s-o pun la reincarcat pana dimineata.

Explicatia celor de la servici (pe care i-am intrebat de ce suna alarma fara sa se mai opreasca dupa cateva ore daca raman farurile aprinse) a fost ca alarma porneste daca scade curentul sub 9V. Mi se pare o stupidenie... poate fiindca nu inteleg eu rostul. Azi mi-am si cumparat si eu un dispozitiv (de la MOL - 5,2 RON) care-l vom instala maine si problema farurilor ramase aprinse devine istorie pentru mine ;)

Va recomand sa profitati de experienta mea si sa va instalati si voi avertizor sonor pentru faruri aprinse (cei care nu aveti deja)

Link to comment

Eu am cump de la praktiker un asemenea avertizor sonor la pretul de 80.000 ROL .L-am montat la Service cand am fost sa fac revizia .

Piuie cand am luminile aprinse si opresc motorul sau cand am luminile aprinse , motorul merge si deschid usile !

Habar nu am cum le-au montat cei de la service dar jucaria isi face treaba !

Link to comment
  • 1 year later...

Ieri am iesit din oras si am aprins farurile cu toate ca lumea nu prea obisnuieste. Cum nu obisnuiesc nici eu, bineinteles ca le-am uitat aprinse cind am terminat plimbarea.

Ce m-am gindit eu : daca tot turometrul pe care il fac si e aproape gata partea de masurare a turatiei, la varianta finala care va veni pe masina sa iau un plus de la luminile de pozitie, sa-l duc intr-un pin liber al PIC-ului si PIC-ul sa dea niste bip-bip-uri cind POZITIE = 1 && RPM = 0

Mie mi se pare cel mai simplu in faza asta in care sint cu prototipul , totul vine in aceeasi carcasa, piese suplimentare minime, doar un buzzer in plus in carcasa aia.

Credeti ca ar fi o chestie ?

Link to comment

Evident ca ar fi o chestie, dar ti-as recomanda sa mai faci rost de ceva pini.

Te-ar incanta sa trebuiasca sa stationezi (motor oprit) seara pe marginea drumului (pozitii aprinse) si sa te... biiip buzzerul la cap? Daca raspunsul e "nu", atunci "pozitie" nu ofera informatie suficienta.

Logica sugerata de tine o au buzzerele la 2 fire de prin oras. E drept ca ele te... biiip la melodie incontinuu si considera ca RPM=0 cand ai taiat contactul, dar in esenta au aceleasi conditii de alertare.

Evident, sugestia este sa folosesti circuitul intrerupatoarelor de la usi pentru a detecta tentativa de a parasi masina.

Nu strica sa mai spun ca o intrare de PIC pe care aduci 12V trebuie protejata ca atare. Recomandarea mea este: divizor 3:1 (15V la 5V, acopera nivelul necesar si la 12V pe intrare) + dioda in conductie de la pin la Vcc + dioda in conductie de la masa la pin. Cu diode de gen 1N4148 e greu de presupus ca vei depasi valorile maxim/minim admisibile pe intrare. Mai merge si rezistor + zenner, dar atunci asta din urma trebuie "dublat" de o dioda ca nu are cine stie ce caracteristici tranzitorii in conductie directa.

 

Si ca o poveste in legatura cu automatizarile astea de faruri aprinse. Pe Kalos e un asa numit "battery saver". Daca ai farurile aprinse si scoti cheia, trece pe pozitie. Daca deschizi usa, se sting de tot. Dar... trebuie sa fie neaparat usa soferului :D (era cat pe ce sa raman cu pozitiile aprinse cand, din lipsa de spatiu, am incercat sa "evadez" din masina pe usa pasagerului :)

Link to comment

Da, asa e, solutii sint multe, inclusiv ce ai scris tu e perfect valabil. Varianta mea are avantajul de a faca bipapitul cit mai placut si nu enervant, sa pot sta chair pe marginea drumului cu pozitiile aprinse. Sigur nu ma gindeam la un sunet de buzzer care sa sune ca o alarma antiaeriana ( care e si asta posibila tehnic cu PIC ! aviz amatorilor ) ci la ceva de tipul bip-bip de doua ori scurt 0.1-0.2 sec si apoi pauza 2 sec., adica un buzzer personalizat, nu din comert. asta asa ca tot scrie pe afisaj nr. masinii, sa-l personalizez complet !

Link to comment
  • 1 month later...

La Cielo GLE 95 buzzer ul de faruri aprinse ma scoate din draci si daca am pozitia aprinsa si usa inchisa. Vre o idee cum sa l fac sa taca in aceasta situatie dar el sa "caraie" daca deschid usa?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...