Viktor Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Altfel, depinde de taria degetului care actioneaza parghia. Cu alte cuvinte, ar fi vorba de taria creerului ce da comanda degetului. ) Link to comment
soricaadrian Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Aceeasi problema am patit-o ieri la Nubira 2 - 2005(140000km). MI s-a blocat dreapta spate complet - am stat vreo ora sa scot tamburul afara. Bineinteles, un ferodo deslipit. Cred ca in general cauza nu este neaparat o calitate slaba a pieselor ci o proasta intretinere a sistemului de franare. Cel putin o data pe an ar trebui reglat si intretinut. Link to comment
DUNE Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 nu e o problema aparuta la putine masini.eu stiu cel putin 3-5 chevroleturi, in special aveo sedan cu problema asta a dezlipirii de pe sabot!si eu sunt patit! Link to comment
Johnny_L Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 Am patit-o si eu marti dimineata. Cand sa plec la lucru dimineata incerc sa dau inapoi si masina nu se misca din loc. In schimb observ ca se ridica de spate, mai exact de partea spate stanga (partea soferului). Mentionez ca frana de mana nu o folosesc si nu o folosisem in seara precedenta (am parcat-o buna ca sa zic asa). M-am prins imediat ce se intamplase pentru ca citisem pe aici pe forum de "boala" asta (ferodouri de pe spate dezlipite). Ferodourile de pe spate erau cele originale din fabrica. Am ajuns la service cu platforma si am schimbat sabotii de pe spate si ambele pistonase de frana de pe spate. Piese aftermarket: set saboti spate 150RON Jako, pistonas frana 2 x 40RON/buc Ferodo. Factura service 225RON (manopera, spray pt desfacut si ceva lichid de frana). Sper ca astea de la Jako sa nu se mai dezlipeasca. Link to comment
MCojo Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 Cam prea repede, parerea mea... Link to comment
vieri Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Eu am fost un pic mai norocos. Nu era deslipit ferodoul. Mi-au desfacut tamburul si nu era nimic in neregula. Mi-au suflat cu aer comprimat sa iasa mizeria si apoi mi-au lubrifiat cu un spray. Norocos pe naiba am fost. Mi s-au deslipit si mie pana la urma. Le-am schimbat cu unele de la ABE parca 95 lei am dat. Pe la 47000 km parca s-a intamplat treaba. Link to comment
MCojo Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Se pare ca la modelul 2008 au cedat muuult mai repede... eu am 100k, inca nu s-au dezlipit... si nici nu am vreun semn... Link to comment
Nu_stiu_totul Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Tot fara niciun semn a patit-o si un prieten la o Nubira II. S-a dezlipit ferodoul si a blocat roata. Masina e din 2007 cred. Link to comment
wwillym Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Ma inscriu si eu azi in clubul celor cu ferodou dezlipit de pe sabot. O franare usoara la viteza mica, pedala cade brusc pana in podea, frana prinde doar jos de tot, si slab. Parchez masina, rezolv ce aveam urgent de rezolvat, dau sa ies din parcare cu spatele, se aude o trosnitura "undeva din spate". Sun urgent la mecanicul meu... imi spune sa duc masina daca pot.. ii spun ca merge doar ca frana prinde foarte slab cu pedala la fund. Ajuns la mecanic in curte, facand manevre cu fata si spatele pt a urca masina pe elevator, roata se bocheaza definitiv. Abia a reusit sa dea tamburul de frana jos. A desfacut tamburul si la cealalta roata, ferodourile se puteau dezlipii cu surubelnita. Am schimbat tot setul de saboti, si la recomandarea am schimbat si cilindrii receptori, care erau destul de intepeniti. Cu ocazia asta am schimbat complet si lichidul de frana. Masina face 6 ani pe 13 iunie, si 81000km la bord. Link to comment
lsniculescu Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Cu intarziere de aproape 1 an, informez asupra pataniei aceluiasi fenomen amintit in acest topic: desprindere ferodou si blocare roata stanga spate. Dus masina pe platforma pana la service, unde eram programat pentru revizie (din fericire, chiar a doua zi)! Schimbat ambele ferodouri, facut revizia... Masina avea 7 ani si aprox. 78.000 km. Link to comment
starsteel Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 In concluzie, nu strica o schimbare preventiva pe la 75.000km! Link to comment
the_andy16 Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Probabil este vorba de un lot "defect" ce a fost montat pe masini. Ar fi interesant de aflat de la cei care au patit-o, daca masinile au fost fabricate aproximativ in aceeasi perioada? Parerea mea este, ca totusi este vorba de un viciu tehnologic la lipirea ferodoului pe suport. Probabil intervine si elementul "bad user" dar avand in vedere ca vorbim de sistemul de franare (componente de siguranta) piesele respective ar trebuii sa fie mai rezistente la "eroarea umana". salut tocmai ce am patis si eu aceeasi problema, cu un aveo sedan din 2008 , cand sa plec de pe loc roata stanga spate era blocata. am incercat cateva manevre fat spat, nimic, nu s-a deblocat, cablul de la rana de mana era foarte intins, desi frana nu era stara, iar eu nu flolesc deobicei frana de mana. cand dau roata jor sabotii desi neuzati, erau rupti/desprinsi. am inteles ca e destul de nasol daca se intampla in mers, ce sa zic, am avut noroc. acum trebuie sa comad saboti, voi ce firme recomandati? trebuie schimbat si lichidul de frana? Link to comment
wwillym Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Sabotii am pus HERTH+BUSS (JAKOPARTS) cilindrii receptori ATE, lichid de frana tot ATE (bidonas de tabla de 1L ) , am schimbat tot lichidul de frana cu ocazia asta. Astea le-am gasit la UNIX , dupamasa la ora 5. m-am bucurat ca am gasit piese si nu am ramas cu masina "parcata". Link to comment
clau011 Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 (edited) salut! ma alatur si eu celor cu ferodoul desprins de pe sabot...un aveo 2008 1,4 sedan,roata stanga spate....complet blocata in trafic,dar aproape de casa....problema aparuta la 67.000 km.ca si simptome si in urma cu vreo 500 de km am ramas cu roata blocata dar doar 3-4 metri,dupa care a mers normal fara sa incalzeasca janta!la mine sa aprins si indicatorul a.b.s.! va mai povestesc dupa ce o rezolv! Edited October 27, 2013 by clau011 Link to comment
papie Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Dupa atatea cazuri ce dovedesc clar ca exista acest viciu de fabricatie, un defect grav avand in vedere ca este vorba despre sistemul de franare, ma tot minunez ca aceste defecte tot mai apar pe la cate un user. De ce tot apar? Bineinteles pentru ca nu s-a luat nici o masura. Deci stii ca ai o "bomba cu ceas" la roata dar iti spui: "poate eu sant mai norocos"! Nu costa o avere sa schibi sabotii (chiar daca nu sunt uzati) sau macar sa mergi la un atelier si sa-i nituiesti. Link to comment
Dan V Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Aceeasi problema cu dezlipitul sabotilor. Mecanicul zice ca la 70.000km sau 4 ani se cam se dezlipesc. Am pus altele noi, pret piese 290 ron. Cam scump Link to comment
clau011 Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 (edited) Papie mare dreptate ai! Daca dadeam roata jos salvam cel putino amvelopa si un car de nervi! Ca si rezolvare....saboti pt ambele roti au costat 125 de lei si manopera.....m-am murdarit vreo 2 ore pe maini ,asta in conditiile in care nu am mari cunostinte de mecanica si nici prea multe scule in garaj! Becul de la A.B.S. sa stins dupa prima frana! Totusi am sa merg la o statie i.t.p. sa verific daca franele sunt cu adevarat eficace....cu toate ca in opinia mea totul este ok! Edited October 31, 2013 by clau011 Link to comment
dan37 Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Am si eu un kalos din 2005, 1,4i si la fel am patit si eu !!! s-au dezlipit ferod-urile dupa saboti si a ramas roata blocata( asta la 156 000 km) am pus saboti nipparts 124 roni/set(negasind alceva pe stoc si avand masina pe elevator) si manopera 80. Nu recomand nituirea altor ferodouri ca la daciilea alea vechi. Mentionez ca erau cei originali si nu erau tociti de tot!!! Link to comment
starsteel Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 (edited) Preventiv schimb si eu sabotii de frana dupa 10 ani si 71.000km + lichidul de frana dot4, cost saboti ATE 140 + 15 ulei frana +90lei manopera. Ceva despre sabotii de frana ATE? P.S. Caut insa nu gasesc sa mentionez si senzorul abs Delphi 80 lei + 30 manopera, ramane martorul air-bag care dupa o revizie (mai exact, schimbare filtru polen) l-am rezolvat prin miscarea scaunului fata iar la urmatoarea revizie a ramas definitiv aprins! Incercarea prin defmufare si folosire spray de curatat nu a dat rezultate), poate scap cu o simpla stergere a erorii, mi-a spus pret 30-50lei! P.S.2 Mai intra cineva pe acest forum? Edited June 22, 2017 by starsteel Link to comment
tunning4life Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 O simpla stergere a erorii va rezolva temporar problema. Cel mai bine ar fi sa se verifice mufa respectiva, sa nu se mai miste, sau daca nu e mufa de vina, firele care duc la airbag Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk 1 Link to comment
Viktor Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Parerile sint impartite referitor la produsele Ate, eu le gasesc foarte ok. Avind in vedere ca senzorii ABS is Delphi, banui ca intregul sistem de frinare ii Delphi ceea ce vrea sa insemne ca si sabotii au venit la pachet. Multumit de eficienta frinarii pe puntea spate cu sabotii in cauza ? Oricum, dupa 10 ani se cer schimbati atit tamburii cit si cilindrii receptori, ca si eficianta a noilor saboti ramine de vazut, parerea mea. 1 Link to comment
starsteel Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 (edited) Parerile sint impartite referitor la produsele Ate, eu le gasesc foarte ok. Avind in vedere ca senzorii ABS is Delphi, banui ca intregul sistem de frinare ii Delphi ceea ce vrea sa insemne ca si sabotii au venit la pachet. Multumit de eficienta frinarii pe puntea spate cu sabotii in cauza ? Oricum, dupa 10 ani se cer schimbati atit tamburii cit si cilindrii receptori, ca si eficianta a noilor saboti ramine de vazut, parerea mea. Nu stiu ce marca sunt senzorii originali, eu am ales inlocuirea celui care imi da eroare cu un Delphi si la fel e si in cazul sabotilor care ii schimb ca sa evit o surpriza neplacuta prin blocarea rotilor cine stie pe unde, cu atat mai mult ca folosesc in Bulgaria un drum necirculat de multe masini....sunt curios cum arata sabotii vechi ii schimb datorita statisticii care spune ca lotul din 2007 a avut probleme, nu am avut nicio problema cu frana pana acum si nu sunt nici un fan al franarilor inutile in exploatare, nici la parcare nu folosesc frana de mana! Edited June 23, 2017 by starsteel Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now