sparky2010 Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 (edited) As avea nevoie din partea detinatorilor de Chevrolet Spark modelul nou aparut in 2010 in legatura cu consumul.In decembrie 2010 am achizionat un astfel de model.Motorul este mic este de 1.0 ,54 de cai putere, (mi se pare),benzina.I-am facut primul consum mixt, adica atat in oras cat si in afara si mi-a iesit 8.3 iar dupa consumul doar extraurban care mi-a iesit 6.2 (mi se pare mult pentru un motor atat de mic) .As dori mai multe informatii si vreau sa stiu daca si altii au aceasi problema in legatura cu consumul masinii.Am fost si la reprezentanta si ei spun ca e ceva normal.Pareri? Edited April 12, 2011 by sparky2010 Link to comment
Axel7 Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Din decembrie pana acum cati km ai? In 4 luni vrei sa se lase motorul? Consumul e normal. O sa mai scada dupa cateva mii de km. Link to comment
sparky2010 Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 MAsina are 5000 de km poate mai bine pana si cei de la reprezentanta au spus ca trebuia sa se lase motorul deja Link to comment
claud20012 Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Mie mi-a scazut semnificativ consumul dupa prima revizie (ceva peste 7000 km). Adica de la 8-9l/100 km in urban am ajuns la 7-8. Deci mai asteapta putin . Sa ne tii la curent... sunt tare curios daca o sa reusesti sa scoti un consum apropiat de cel din specificatii Link to comment
ovidiu.sb Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 (edited) ... este de 1.0 ,54 de cai putere, (mi se pare)... E de 68cp . Consumul pe care il spui poate sa fie normal sau nu, nu ai spus cu ce viteze ai mers , daca ai fost incarcat sau nu etc. Producatorul spune 6,6 l/100km in oras, asa ca asta in viata reala e cam 8. Daca obtii atat poti fi multumit daca obtii un 7,5 chiar f fericit . In afara, la fel producatorul zice 4,2 , de astia te poti apropia daca mergi constant cu a 5 la 2000-2500rpm (cam80-90km/h) pe drum drept si fara vant din fata sau lateral . In realitate ar trebui sa ai un consum de 5,5 la mers normal 90-100 km/h. Daca mai incarci masina cu vreo 2-3 pasageri ajungi lejer la 6. Te mai duci pe autostrada si dai 120-130 sari la 7-8 usor. .Pe la 150 posibil sa ai vreo 9-10 consum. Concluzie consumul e functie de talpa si de greutatea suplimentara. Masina are cam 950kg, 68cp la 6400rot si cuplu max de doar 93nm la 4800rot. spark2010.pdf Edited April 30, 2011 by ovidiu.sb Link to comment
florinbad Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 In primul rand, consumul lui Sparky2010 a fost facut pe timp de iarna. Este normal ca iarna consumul sa fie mai ridicat. Bashca motorul nou. In al doilea rand, masina este destul de grea pentru motorul de 1.0 deci, exact ca la Matiz, trebuie s-o forjezi nitel deoarece, vorba lui nea Tolin, masina fiind grea motorul de 1.0 traieste din turatie. Eu schimb cam asa: I 0-20 II 20-45 III 40-55 IV 55-85 Consumul ? Pe timp de iarna: 6.2 - 7.2 Ultimul consum: 5.8 Masina are aprox 5.000 km (4.950, azi de dimineata). Motorul il pornesc de cel putin 7-8 ori pe zi, fac naveta 7.5 km dus si 7.5 km intors, condus agresiv cu depasiri frecvente (pentru a ajunge la timp la job), o frec prin Targoviste destul de mult. Deci nu pot spune ca o folosesc la "drum intins" caci nu am unde. Si mai fac ceva. Pe acest forum citisem despre sfatul unui batran tehnician auto: "atat iarna cat si vara, atat la pornire cat si inainte de a o opri, lasa motorul sa mearga in gol 20-30-40 de secunde (sau sa numeri in gand)". De ce ? Nu stiu. Poate asa, de kiki-miki . Link to comment
korydon Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 (edited) De ce ? Nu stiu. La pornire (indiferent de anotimp ) motorul se lasa sa functioneze in gol pana cand valoarea turatiei ajunge cu cel mult 20 % mai mult decat turatia normala de ralanti. De ce ? Pentru ca atunci uzura motorului este cea mai accentuata, una din cauze ar fi lubrifierea slaba a componentelor motorului. Edited May 9, 2011 by korydon Link to comment
augustinionut Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 La fel inainte de oprire se lasa pentru racirea lenta a catalizatorului. Link to comment
skayu Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Nicaieri nu scrie ca trebuie lasat la pornire sau oprire. Ii dai cheie , pornesti , nu fortezi in primi 3-5 km, apoi mergi normal. La oprire, o opresti si gata. Link to comment
argon Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 (edited) Asa e si normal, stai cateva secunde sa faca uleiul o tura, dar cine sta sa o incalzeasca aiurea pe loc, a ramas saracu cu sechele de la 1300-ele ce-l avea inainte care-i dadea in nas daca pleca direct . In mers motorul se incalzeste mult mai repede decat pe loc. La fel inainte de oprire se lasa pentru racirea lenta a catalizatorului. Catalizatorul nu are nici o treaba, aia era turbina, si era la motoarele diesel(probabil si turbo pe benzina), nu e recomandat la turbo diesel sa-l opresti direct dupa o forja, ci sa o lasi putin la ralanti inainte. Edited May 11, 2011 by argon Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now