Razvante Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Mda, am avut oarecum noroc. Am ajuns la destinatie cu bine, iar astazi la intoarcere masina a mers perfect fara scaderi de putere si cu un consum foarte ok ~6%. Explicatia cu lambda si mie mi s-a parut ciudata... dar ce mai conteaza acum, cand ajung la Andrei schimb bujiile si fisele si stau linistit. N-ati zis nimic despre bujii, sunt ok? mai am ca varianta si champion, insa parca tot astea imi inspira mai multa incredere. Ah iar legat de erodarea electrodului, care ar putea fi cauza? Link to comment
tolin Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 - daca sunt made in Japan, NGK-urile sunt foarte bune; - responsabil de erodarea electrozilor este chimia, pentru a micsora fenomenul, producatorii cauta prin meteroriti materiale aduse de pe alte planete; - explicatia cu sonda lambda este frecventa, din sursa sigura "mi-a zis 2 vecini", aprinderea indicatorul de Check Engine este asociata cu nefunctionarea sondei sau, mai nou, cu a catalizatorului, alte cazuri particulare. In cazul particular AVEO, exista o singura asociere cu ... ati ghicit ... supapele. Link to comment
Razvante Posted May 12, 2011 Author Share Posted May 12, 2011 -Da sunt NGK made in Japan. -Tin minte ca la un curs la facultate ne spunea profesorul cum ca am avea combustibili fosili slab calitativi, cu mare continut de sulf,(principalul compus vinovat pentru deteriorarea pieselor cu care intra in contact pe termen lung) iar pentru asta e nevoie de o rafinare mai costisitoare. Sa inteleg ca aici poate fi vorba de vina benzina? -Lambda da-o naiba...bine ca nu a picat,eroarea oricum mi-au sters-o si sper sa nu mai apara prea curand. Link to comment
argon Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 (edited) Aici este vorba ca nu ai schimbat consumabilele la timp, nu de benzina, si nu de chimie. Daca vrei bujii sa te tina 100.000 km, ia NGK cu iridium, sau macar cu electrod in v, ca tin mai mult ca si clasicele tale. Edited May 12, 2011 by argon Link to comment
Razvante Posted May 12, 2011 Author Share Posted May 12, 2011 (edited) Am scris mai sus, bujiile au 34k km. si ca varsta 1 an si 3 luni. In manualul utilizatorului se recomanda 2 ani sau 45k. Eu raman la parerea mea, am nimerit un lot mai slab sau...eɔplicatia neaosa: "asa a vrut Dumnezeu" Edited May 12, 2011 by Razvante Link to comment
ches Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Am avut o problema asemanatoare cu a ta la Nubira, dar de vina erau fisele. Aveau 10000km si ~1.5ani. Cand am fost la service pt diagnoza (initial doar se aprindea check engine in timpul unui drum mai lung cand mergeam mai tare) codurile de eroare stocate indicau tot sonda lambda, de fapt aparatul spunea codul de eroare pe care nu-l mai tin minte si oxigen sensor. Din moment aparatul spunea ca eroarea a fost generata de sonda lambda, banuiesc ca sonda a detectat o cantitate de oxigen care era mult in afara parametrilor buclei de control (datorata prezentei de amestec nears). Deci pana la urma nu se trece la "mi-a zis 2 vecini" ci la "mi-a zis aparatul". Pana la urma important este ca baietii de la service au identificat corect problema si au carpit-o, ca de rezolvat nu pot spune ca au facut-o . Cu alte cuvinte schimba bujiile cat mai repede! Numai bine! Link to comment
Razvante Posted May 12, 2011 Author Share Posted May 12, 2011 Voi schimba si bujiile si fisele. Fisele le aveam, bujiile le-am luat astazi la un pret rezonabil 15 ron bucata.(tot ngk) Link to comment
andreib Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Cu fisele vezi ca e cu doua taisuri. La daewoo cele mai bune fise sunt de departe cele originale, ce gasesti in magazine sunt in general proaste sau gunoaie. Daca fisele nu sunt oxidate, izolatia nu e crapata sau degradata iar rezistenta lor este in parametri nu cred ca merita schimbate. Ale mele au 110.000km. Link to comment
Razvante Posted May 12, 2011 Author Share Posted May 12, 2011 Multumesc de sfat, tot originale am si eu. Oricum vedem ce zice maine domnul "doctor de fiare" si in functie de asta decidem. Apropo de asta, maine va fi o zi cu schimbari importante,si anume: -inlocuire saboti frana + calire tamburi; (OEM) -inlocuire lichid frana; (dot 4 ATE) -inlocuire flansa amortizor dreapta fata; (OEM) -inlocuire burdufe planetare (am luat unele tapene jakoparts) -inlocuire bujii si fise; Ngk bkr5es-11 si fise originale -inlocuire tampon motor; (unul din cele centrale); (OEM) -inlocuire bucsi bara stabilizatoare si bielete antiruliu (belive it or not primele in 140k ) (OEM) In mare cam astea...Maine revin cu impresii. Link to comment
mr_ Posted May 13, 2011 Share Posted May 13, 2011 (edited) E posibil ca bujiile sa nu fi venit reglate la 1.1mm din start, ci la o valoare mai mare. Nu cred ca aveau cum sa ajunga in 30kkm de la 1.1 la 2mm, oricat ar fi fost ele de slabe calitativ. LA unele scrie pe ambalaj la ce distanta vin pre-reglate, la altele nu, insa nu e obligatoriu care valoarea la care sunt reglate din fabrica sa fie cea de care ai tu nevoie. Ia un set de lere de 5 lei si verifica-le intotdeauna inainte sa le montezi. Edited May 13, 2011 by mr_ Link to comment
argon Posted May 13, 2011 Share Posted May 13, 2011 Nu au cum sa vina la alta distanta, pentru ca aveau alta codificare, la bkr5es-11, 11 inseamna 1.1 Link to comment
tolin Posted May 13, 2011 Share Posted May 13, 2011 Daca sunt made in china, este posibil orice. Link to comment
Razvante Posted May 13, 2011 Author Share Posted May 13, 2011 Din categoria "ce ti-e si cu globalizarea asta" pe actualele scrie Made in Germany, asa ca... posibil sa am noroc sau nu... Link to comment
argon Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 A zis cp, nu ps cum ai tranformat tu. Link to comment
Wolfman Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Eu stiu ca se inmulteste 1KW cu 1.36 pt. a afla CP (HP). Vezi aici Link to comment
Pepinno Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Eu stiu ca se inmulteste 1KW cu 1.36 pt. a afla CP (HP). Vezi aici io stiu ca 1.33...da` ma rog ...sper ca nu m-am bagat in seama aiurea ..daca nu am dreptate...scuzele mele... Link to comment
Razvante Posted May 16, 2011 Author Share Posted May 16, 2011 Ce probleme aveti si voi, parca vorbim despre motoare supraalimentate cu sute de cai,nu de un simplu aspirat. Probabil ca au mai murit din ei, nu cred ca mai sunt toti, sau sunt cativa care s-au transformat in gloabe. Link to comment
Razvante Posted May 17, 2011 Author Share Posted May 17, 2011 (edited) Pentru a dovedi cele relatate anterior legat de problema bujiilor cu electrozii distantati si ulterior reasezati, atasez cateva poze cu 2 dintre bujii, precum si cu celalate repere schimbate.(bucsile si bieletele au fost rulate 140.000km fiind cele de fabrica) De asemenea in ultima poza apare plasticul plansei de bord pe care vreau sa o inlocuiesc, actualul fiind crapat. Am luat-o de la cineva caruia i-a picurat odorizant lichid din recipientul agatat de oglinda si in cateva locuri s-a "topit" vopseaua. Am matuit-o cu cel mai fin smilgher si apoi am inceput sa o curat cu acetona si iese super ok, insa chinul e enorm. Asa ca va rog recomandati-mi o alta solutie sa inlatur vopseaua actuala. Edited May 17, 2011 by Razvante Link to comment
ches Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 (edited) E vopsea de-aia cauciucata? Daca da, trebuie sa o cureti cu un solvent puternic gen acetona, daca nu poti sa o degresezi, apoi o matuiesti usor cu un smirghel mai fin (granulatie >=1000), dai cu grund pt plastic (se gaseste la spray), lasi sa se usuce si apoi dai cu vopsea. Zonei unde s-a topit trebuie sa-i acorzi mai multa atentie in sensul ca trebuie sa netezesti "muchiile" intre topit si netopit, altfel si dupa vopsitorie se va vedea urat (diferenta de nivel). Mentionez ca n-am facut asta la masina, dar am aplicat metoda pe telefoane mobile . Numai bine! Edited May 18, 2011 by ches Link to comment
Razvante Posted May 18, 2011 Author Share Posted May 18, 2011 Pai cu acetona m-am chinuit pana acum, si se elimina si diferentele de nivel,dar chinul e prea mare. Oricum nu o schimb pana in iunie. Link to comment
luisspeed Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Foloseste odorizant auto ) din ala lichid. Si sa vezii cum se duce. Nu am gasit plastice de masina care dupa ce au avut contact cu odoriozant sa nu fi avut de suferit. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now