Jump to content

Relanti 2000 Ture Aveo


Recommended Posts

Chevroletul Aveo lui cumnata-miu, imediat dupa pornire ii creste relantiul in 2000 ture si dupa cateva minute de functionare se instaleza un relantii variabil intre cca 1800 si 2000 ture...

 

Aveti ceva sfaturi asupra problemei ?

Link to comment

Si,cate prostii s-au spus pe forum,de-a lungul anilor,in legatura cu asta!Dar nu sunt vinovati numai forumistii,ci,mai ales,reprezentantele,care,deabia acum,dupa 2 ani afla ca GM a schimbat softul datorita problemelor cu cel initial!

Link to comment
  • 4 months later...

Buna ziua,<br>Am un aveo 1,2 benzina din 2007 cu 28.000 km. Cand am intrat de pe A2 in Bucuresti, la primele stopuri a ramas la relanti in 2.000-2.100 rot/min. Cand ridicam piciorul de pe ambreiaj, scadea la 1.200-1.300 si apoi oscila de 4-5 ori intre 1.500-2.00 pana se stabiliza la 2.000. Nasol de tot. Am incercar resetare calculator (si prin metoda sigurantei si prin variantele cu conectare-deconectare, porire oprire, AC, etc.etc...). Nimic. La oprirea motorului, se auzea ca un "oftat" (ca si cum se desumfla ceva)<br>Dupa un drum la Di-Bas Fundeni, au pus calculatorul pe el, au verificat manual (asta am fost prost ca aveam cum sa fac si eu) au pus verdictul corect: avea garniturile "coapte".Timp de lucru 1 ora in cap. Din momentul primului surub desfacut pana la testul motorului de final exact 59 min. pe ceas.Fara se la fac reclama , am fost f. multumit (dimineata am venit cu masina la 6,20 luat actele la ora 8,10 min, bagat masina in service de mecanic la ora 9,00 , iesit din service 10,05 plecat cu toate actele si facura pllatita la 10,10) . Pret total pe factura la caserie 159 lei (adica 1.600.000 lei vechi) din care piese-40 lei,&nbsp; manopera-120lei. <br> Am atasat poze cu locatia garniturilor schimbate si cu cele "mancate". Au fost schimbate in fata mea. Garniturile sunt schimbate in partea de jos a piesei incercuite. Piesa care au curatat-o se vede si pe imagini, este mai curata.<br>Deci inca un moriv de a ramane acceleratia la 2000 rot/min<br>Bafta si drum intis.<br>

post-10331-0-11628900-1314027336_thumb.jpg

post-10331-0-48941900-1314027346_thumb.jpg

post-10331-0-53304700-1314027356_thumb.jpg

post-10331-0-04169700-1314027378_thumb.jpg

post-10331-0-88528000-1314027387_thumb.jpg

post-10331-0-76820300-1314027404_thumb.jpg

Edited by nicolae_v
Link to comment

Prietene,cel ce a postat anterior,a facut ieri o reparatie la o masina veche de 4 ani.Eu am rezolvat prin resoftare,(e drept,cu mare intarziere) o problema aparuta la o masina veche de o saptamana.E bine sa te dai un fel de guru al rezolvarilor in domeniu,dar nu cu mine.Acum 2 luni s-au implinit 41 de ani de cand am absolvit,ghici ce,facultatea de mecanica.Si pe vremea aia,nu erau cursuri cu plata.

Link to comment

Ca intotdeauna, esti in eroare, eu am 42 de atunci, te-am luat. :) )

Iar ca sa nu mai transformi particularul in general, afla ca gama Kalos/Aveo are 4 tipuri de motorizari, cu 4 ECM-uri diferite si cu 2 sisteme diferite de stabilire a turatiei de ralanti. Dupa ce ai epuizat toate pierderile de vaccum, toate defectele de functionare ale sistemelor, dupa ce inveti ECM-ul cu turatia de ralanti si nu merge, abia apoi ajungi sa discuti despre firmware-ul din ele.

Edited by tolin
Link to comment

Deocamdata,manualul de reparatie vorbeste de 3 ECM-uri,dar ce mai conteaza,unul in plus,o mai fi si ala.Ce e suparator,insa e ca tu transformi o problema ce pare a fi generala intr-una particulara.Zic generala,pentru ca sunt sute care s-au vaitat pe forum,in ultimii 5 ani,de probleme de turatie,iar,cei mai multi,aveau masini noi,sau aproape noi.S-au resemnat,pe rand,toti.Asa ca,ce vacuum,ce neetansari,ce pierderi,la masini noi?Acum,ca am aflat ca esti mai varstnic decat mine,am si explicatia faptului ca n-ai fost atent in totalitate la ce am spus,asa ca-ti mai spun odata:abordarea reprezentantei a fost gresita si pe ocolite.Altfel nu mi- ar fi schimbat la masina corpul clapetei si senzorul CKP,ambele fara rost si fara rezultat.Asa ca,oamenii au ajuns la urma si la firmware mai mult de gura mea si asta nu pentru ca as fi eu specialist in domeniu,dar vorbisem cu specialisti cu aproape 2 ani in urma si le spusesem asta imediat.Si nu erau niste oarecare,erau de la sediul GM Germania.Asa ca,daca masina este aproape noua,procedura de urmat e exact pe dos fata de ce recomanzi:intai softul si daca nu se rezolva,deabia atunci incepi si tragi de furtune.Ca n-o fi schimbat GM softul degeaba, daca totul mergea cum trebuie.

Link to comment

42 de la absolvire a fost o gluma, oricum, dupa primii 10 nu mai conteaza, iar la 30 nu-ti mai recunosti colegii.

 

Al patrulea model este cel al motorului de 1,2L DOHC cu admisie variabila.

 

Din sutele (chiar daca au fost maxim 10) care s-au plans pe forum, pe cei care au MTIA pe admisie ii inteleg, doar ca n-au cum sa reclame oscilatii mai mari de 1200 rpm care se amortizeaza imediat, deci nu este cazul acestui topic. Si pe cei cu IAC ii inteleg, doar ca la ei este o problema mecanica si una de sistem care nu se poate rezolva schimband firmware-ul (un sistem idiot de reglaj la care ECM-ul n-are cum sa stie pozitia reala a dispozitivului, in lipsa unui senzor). In plus, spatiul variabil care ar regla flux de aer este supus permanent acumularii de mizerie, adica un sistem cu autodistrugere ! Oricum, toate variantele din 2008 incoace au alta versiune de firmware din fabrica decat modelele mai vechi, deci vin fara problemele copilariei de la inceput si cu mai putina sansa de remediere printr-o noua versiune software. Acum, pentru mine este foarte plauzibil ca o "resoftare" sa aiba exact efectul unui Idle Learn bine facut. Faptul ca altcineva, cu alta pregatire si experienta nu realizaza acest fapt banal, nu ma mira si nici nu ma indigneaza, decat daca se apuca sa-i faca prosti pe cei care au prevazut si aceasta posibilitate.

Link to comment
  • 2 years later...

Am avut si eu de curand problema aparitiei turatiei variabile la masina mea (Aveo HB 1.2 an 2007), masina statea intre 1500 si 2500 rpm. Am facut intai un reset ECM si urmat de un Idle learn, dar problema nu a disparut. Am mers la un atelier si mesterul a descoperit ca garnitura de etansare intre conducta EGR (teava argintie in imagine) si EGR e fisurata, astfel ca masina tragea aer pe acolo.

 

post-39331-0-85995300-1401632054_thumb.jpgpost-39331-0-62874600-1401632073_thumb.jpg

 

Solutia a fost alta garnitura dintr-o tabla mai solida decat cea originala. Se vede in centru in imaginea din dreapta, sub flansa fixata cu doua suruburi. Cu ocazia asta m-am hotarat sa anulez EGR-ul, asa ca noua garnitura este fara orificiu. Turatia a revenit la normal, iar masina pare mai vioaie acum.

 

 

  • Like 1
Link to comment

Nu am avut mesaje de eroare nici inainte cand aveam problema cu turatia, nici dupa blocarea EGR. In schimb senzatia e ca masina e mai vioaie, ezita mai putin la calcarea pedalei de acceleratie. De asemenea mi se pare ca zgomotul motorului a scazut la turatii normale.

Edited by Wotan
Link to comment

O saptamana mai tarziu, nici o problema. Am apucat s-o bag si pe autostrada si s-o tin minute in sir la 130 la ora. Impresia ca masina e un pic mai prompta la accelerari si mai silentioasa persista. Sunt curios in timp daca consumul va fi influentat.

Link to comment
  • 3 years later...

Pai tu nu ai motorasul respectiv, aerul de la relanti se regleaza din clapeta de acceleratie cu ajutorul unui motoras montat in corpul clapetei de aceeleratie. pentru inceput, poti curata clapeta cu un carb cleaner: cu motorul oprit desfaci burduful care vine de la filtrul de aer, dai cu spray cu cureti mizeria rezultata cu o carpa curata. Apoi, pornesti motorul (s-ar putea sa porneasca mai greu prima data pt ca au ramas reziduri de la spray) si dai cate un jet de spray, relantiul va creste apoi astepti cateva secunde sa isi revina, iar mai dai un jet samd de 10-20 ori. Opresti motorul, montezi totul la loc si verifici ca totul merge OK.

Link to comment
  • 1 year later...

salut! 
va rog sa ma ajutati si pe mine cu o problema
am detectat o scurgere neetanseitate intre suportul EGR-ului si chiulasa. din cauza asta (probabil) relantiul este vabil, sta pe la vreo 1500-2000 de rpm. 
acuma,  ma intereseaza daca suportul ala al valvei egr se poate demonta separat sau daca trebuie sa demontez toata galeria de admisie. eu inclin sa cred ca se poate demonta separat si schimba garnitura. 
am fost la un service si mi-a zis ca trebuie sa demonteze toata galeria. bine, service-ul nu are de-a face cu aveo. 
voi ce stiti? se poate demonta suportul valvei egr separat? 
va multumesc! 

Link to comment

Poza nu e foarte clara. Oricum, desfaci cele 2 piulite (seamana EGR-ul cu cel de la Cielo E3) de 8 parca, si extragi EGR. Are o garnitura din tabla aluminizata. Ar fi fost ideala o garnitura de cupru. Curata in zona cu spray de frane, vezi si supapa din corpul EGR. Dar, cum au verificat la service ca e pierdere de gaze la EGR?

Link to comment

salut!

perderea nu este la egr, pierderea este intre suportul egr-ului si chiulasa.  foarte probabil ca problema sa fie cea descrisa in postul asta:

dupa cum a scris si colegul, alea doua garnituri sunt dintre scaunul egr-ului si chiulasa. treba a fost verrificata prin faptul ca in zona aia se vede putin fum si mecanicul a stropit si cu putina apa, care a bolborosit. 

 

uite aici o schema:

https://varuosad.alvadi.ee/en/vin/KL1SF487J8B018737/47457/manufacturer/49/21

 

eu am egr tip B. cred ca e vorba de garniturile 11 si 12. de fapt, aceste garnituri sunt fotografiate si in postul mai sus mentionat. 

Edited by rich1974
Link to comment
  • 1 year later...

Salutare tuturor, 

Am și eu o problema care persista de vreo 3 ani însă în ultima perioada a început sa își facă simțită prezenta în fiecare zi. Am un Aveo 2011 1.4 101cp cu vreo 60000 km iar la prima pornire îmi face probleme. Concret pompa amorseaza 2-3 secunde, mașina pornește bine însă relantiul este pe la 600 rpm se aude clar ca se chinuie iar dacă încerc sa accelerez scade mai tare relantiul. De regula după 2-3 secunde de funcționare o opresc și o repornesc iar pe la a 3-a încercare deja pornește turata spre 1500 rpm și coboară imediat în turația normala de ralanti însă dacă plec de pe loc imediat începe sa bâlbâie si ba merge, ba nu are vlaga. Am pus un Elm327 și am observat ca atunci când motorul are undeva la 30 de grade deja totul e normal, ralantiul e ok iar motorul funcționează corect. Menționez ca am și GPL pus pe mașină din 09.2018  însă pe gaz nu face fente deloc. Dacă este sa fie GPL-ul pe auto, astăzi spre exemplu la 30 de grade temperatura afara am pornit-o de 3 ori (2 cu ralanti nașpa și a 3-a încercare ok) când am dat sa accelerez a scăzut turația pana spre 400 rpm iar cum a întrat gazul instant sa dus la 780 rpm cu o funcționare perfecta. Mașina mi se pare destul de înceată în ultima perioada accelerând parca mai greu. Consumabilele le schimb anual, km nu fac mulți. Am avut o singura eroare în cei 9 ani BANK1 SENZOR 2 și am înlocuit sonda lambda 2 de 2 ori (inițial una la 310 lei cu care pornea perfect, se accelera perfect pe liber însă încercând sa plec de pe loc nu avea vlaga deloc iar mai apoi cu una originala la 700 lei cu care are aceleași simptome ca la început însă nu mai sta Check engine aprins). Măsurată sonda de pe mașină nu avea rezistenta deloc. Mașina am dus-o la unul din cele mai bune service-uri din Târgu Jiu însă au pus doar tester-ul  pe ea și nu are erori, au observat ca are un mers galopant însă sigur e o problema mecanica la una din supape stricata de GPL (nu știu ce sa zic, mașina având comportamentul asta și înainte de GPL...comportament care e temporar după care merge perfect). Ce credeți ca ar putea sa fie? 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...